DJG888

[MF255] Brak ładowania akumulatora...

Polecane posty

DJG888    1

Witam!

Mam taki problem z ferdkiem, że w ogóle nie ładuje akumulatora ta kontrolka pioruna nigdy się nie świeciła. Akumulator muszę ładować jak stoję w garażu i zapali parę razy i po tych paru razach jak chcę odpalić to tylko tak "pierdzi" chyba z rozrusznika. Po tym znowu muszę ładować... nie mam pojęcia co jest grane... MF-a mam od jesieni 2009 i na początku tego roku coś się sknociło ;/ na razie nie kupowałem akumulatora nowego chociaż ten stary jest już nieźle wyładowany bo nowy mi wyładuje i nic z niego nie będzie.

Dzięki za wszelkie odpowiedzi!

Pozdro ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
edpawel    0

witam tez mam mf255 i mialem ten sam problem ale uporalem sie z nim natychmiast >>>kupilem nowy alternator<<<<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Najpierw sprawdź szczotki i w razie potrzeby wymień. Sprawdź także wszystkie połączenia w układzie ładowania i je przeczyść. Jeśli nie pomoże to będziemy myśleć dalej.


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel14011    0

..... ta kontrolka pioruna nigdy się nie świeciła. ... MF-a mam od jesieni 2009 i na początku tego roku coś się sknociło ....

Nigdy nie świeciła i było ładowanie?????

Ta kontrolka musi się świecić po załączeniu kluczyka, inaczej alternator nie zostanie wzbudzony i nie zacznie ładować akumulatora.

Zobacz czy wogóle masz tam żarówkę.

Może masz przerwany przewód od kontrolki do alternatora? A może odłączył się przewód od kontrolki?

Zanim zabierzesz się do naprawy alternatora:

1-włącz kluczyk (ale nie uruchamiaj silnika)

2-zewrzyj przewód ten cieńszy przy alternatorze z masą.

Jeśli się zaświeci kontrolka ładowania to dopiero szukaj przyczyny w alternatorze (szczotki, regulator napięcia, uzwojenie wzbudzenia, uzwojenie stojana, diody)

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marl    443

odświeżam temat bo mam problem.

A nowy temat niepotrzebny.

Dałem alternator do naprawy, bo kontrolka ładowania gasła mi dopiero po 1300obr/min.

Po naprawie chwilowo gasła juz po 1000obr/min. Jednak teraz znowu gaśnie po 1300obr/min.

Mam zamiar znowu go wykręcić i dać do poprawy ale może ktoś wie jaki jest powód tego zjawiska?

Regulator napięcia jest uszkodzony? Jak go sprawdzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Podłączając woltomierz, bedzie szalała wskazówka po dodaniu gazu. Regulator pasuje także od 126p Bis, koszt wymiany to około 20-30 zł. Może pasek jest zużyty i się ślizga? Sprawdź jeszcze jak tam szczotki.

Edytowano przez grzegorz508

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

Sprawdzałeś po zmroku bo możliwe że tontrolka do końca nie gaśnie wcale. Najlepiej zbadaj prąd woltomierzem. Pewnie pierścienie ślizgowe masz wytarte, maister nowe szczotki założył i chwile to działało, sam mam identyczny problem. Osobiście przymierzm się do zaadoptowania przedniej części rafrycznego altka do jakiegoś samochodowego bo nowy jest dla mnie za drogi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marl    443

Majster przewijał też stojan bo coś mu nie grało...

Za naprawę zapłaciłem 90 zł a nadal chodzi jak dawniej.

Ten woltomierz to podłączyć na klemy akumulatora? Będzie działać?

Szczotki miały być nowe, te pierścienie slizgowe jutro sprawdzę. Pasek się nie ślizga, patrzyłem dziś.

W Waszych MF-255 to przy jakich obrotach gaśnie kontrolka ładowania?

Z góry dziękuje za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

U mnie gasła przed 1000RPM. ale raz gaśnie raz przygasa i ładowanie mam na poziomie 12-12,5 volta. ewidentnie jest coś zwalone, ale ja mam pierścienie na wirniku wyjechane więc wszelkie inwestycje w ten altek to strata pieniędzy. Voltomierz podłącz i pod klemy i podalternator, powinno to samo wskazać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

@lukaskurp nie lepiej przerzucić alternator na drugą stronę, tylko zmienić pompę wody i wszystko elegancko. Bedzie można nawet wtedy ominąć sprężarkę zakładając krótszy pasek na wał, pompę wody i napinacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

dzięki za rade, już rozejżałem się w temacie i wiem o czym mówisz, bo w miejsce fabrycznego to nawet jak drógi założe to do jesieni syfem zajdzie, ale może go sprzedam to niechce zbytnio ingerować bo ludzie po 100-kroć wolą orginał nawet jak jest mniej funkcyjny niż rzecz dorobiona we własnym zakresie. Dlatego narazie pokombinuje z ożenieniem orginalnego z jakimś od golfa.

 

Odgrzeje kotleta, może kogoś na trop naprowadzi, mianowicie przy opornym wymontowaniu org. alternatora w celu zawiezienia na szrot w celu dobrania podobnego egzemplaża pomogłem sobie młotkiem, w miedzy czasie musiałem przestawić traktor i odziwo ładowanie sie pokazało. zaintrygowało to mnie i po długich poszukiwaniach przyczyny okazało się że jedna z diod nisko-pradowych była źle przylutowana i słabo prąd przewodziła, ale naprawde było to zaóważalne dopiero przay użyciu lupy. Wiec ori alternator przedłużył swój żywot.

Edytowano przez lukaskurp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mp255    7

Cześć

Mam pytanie jak to jest z tymi szczotkami rozrusznika.

Tata mówi że nie wie jak się je wymienia co trzeba zrobić co z czym połączyć.

Jak to sie robi.

I jeszcze jedno pytanie czy szczotki sa tylko jedne czy sa różne rodzaje.

:)


Jeśli pomogłem daj zieloną strzałkę ;) Z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez center
      Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj