pawlo694

elektro-hydraulika

Polecane posty

pawlo694    39

Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak najwięcej o sterowaniu elektro-hydraulicznym. To znaczy np na jakiej zasadzie działa, czy jest dużo wygodniejsze w działaniu niż mechaniczne, czy jest awaryjne i w ogóle wszystko co o nim wiecie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A w google nie można sobie wpisać elktro-hydraulika i poczytać co to?

 

Czy wygodniejsze, zależy do jakiej pracy i jaka? Bo elektro-hydraulika tak samo jak mechanika, może być prosta i skomplikowana.

 

Awaryjna? Jak by była awaryjna to by tego nie montowali masowo w nowych traktorach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlo694    39

Właściwie chodzi mi o elektrohydrauliczne załączanie przedniego mostu i mechanizmu różnicowego.

 

Może byłoby łatwiej wpisać w google ale chodzi mi tez a raczej głównie o opinie użytkowników forum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapol    0

Wygoda jest niesamowita guzik i łączone ale w ciągnikach powyżej 10 lat nie radze bo kable się przecierają wilgoć itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Elektrohydrauliczne załączanie przedniego mostu i mechanizmu różnicowego takie rozwiązania to zachodnie marki stosują 25 lat w dzisiejszych czasach takie rozwiązanie to podstawa skoro przez tyle lat nic lepszego nie wymyślili to musi być dobre.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jendrek    124

U mnie akurat przedni napęd załączany jest elektro-pneumatycznie ale zasada działania ta sama, pstryk i masz napęd włączony ;) To samo z blokadą, z tym że żeby odblokować to trzeba nacisnąć hamulec.

Wygoda jest niesamowita guzik i łączone ale w ciągnikach powyżej 10 lat nie radze bo kable się przecierają wilgoć itp
A niby z jakiej racji mają się kable przecierać ?? Nie rozumiem twojego myślenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolega miał zapewne na myśli cienkie kable, albo zaśniedziałe styki na myśli. Są marki w których elektryka jest bardzo słabo zabezpieczona i do tego delikatna, np w fergusonach serii 30xx. Ludzie przesiadając się z ursusów, gdzie elektryka była jedynie odpowiedzialna za światła, nie za bardzo przejmują się rozbudowanym układem z zachodnich konstrukcji, stąd wynika wiele awarii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

A niby z jakiej racji mają się kable przecierać ?? Nie rozumiem twojego myślenia.

Kabina to element ruchomy i ciągnik ma silnik połączony sztywno więc są wibracje i na skutek tkich drgań przez te 10-15 lat ma prawo się coś poprzecierać a wtedy dochodzi do np zwarcia między przewodem a masą ciągnika i bywa różnie albo będzie przepalać bezpiecznik albo coś gorszego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jendrek    124
na skutek tkich drgań przez te 10-15 lat ma prawo się coś poprzecierać

Jeżeli kable są odpowiednio zabezpieczone, tj. izolacja i odpowiednie przymocowanie to i za 50 lat nic się nie będzie działo, ale jeżeli ktoś ma kable wiszące jak stare pajęczyny to już jego wina. A znam takich co tak mają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Takich pedantycznych rolników nie jest chyba więcej jak 2% w Polsce. A reszta to nie patrzy że cos wisi i może być problem tylko później płacz i zgrzytanie zębów w polu gdy ciągnik odmówi posłuszeństwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapol    0

Mi tylko jeden kabel się przetarł pocierał o rurkę (nie było tego widać) i odrazu biegi szosowe się straciły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez luki987654321
      witam, stoje przed zakupem wycinaka piłowego do kiszonek na tylny tuz, jaką markę wybrać strautmann, triolet, bvl czy inny? na co zwracać uwagę przy zakupie i jak z ceną i dostępnością części zamiennych
    • Przez SeverusSnape
      Dzień dobry,
      Szanowni forumowicze, posiadam przyczepę Autosan D-45. Niestety, przedni siłownik strasznie leci. Przymierzam się do remontu tej przyczepy i myślę nad wymianą siłownika, jednak niestety nie umiem go nigdzie znaleźć. Czy posiada ktoś może katalog do tej przyczepy? Ewentualnie mógłby pomóc w zlokalizowaniu takiego siłownika? 
      Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez Dominikw52
      Witam,
      mam problem z uruchomieniem silnika w  ładowarce Manitou MLT 634 LSU Turbo rok 2003. Myślę ze pompa hydrauliczna przestawiona jest na pełna moc, co wytworzyło bardzo duże ciśnienie w instalacji hydraulicznej. Ładowarka ta nie posiada potencjometru przy pompie wtryskowej. Co może być przyczyną tak wysokiego ciśnienia w instalacji hydraulicznej ? Dodam że silnik jest w 100% sprawny. Proszę o rady. Z góry dziękuje.
    • Przez dominikl95
      czy ktoś posiada tego typu kosiarkę czy jest ona czegoś warta i czy nadaje się na łąki torfowe?
    • Przez Macieks
      Witam was mam do was jedno pytanie ktoś może wie co to za marka obsypnika ? niestety nie posiadam tabliczki znamino wej 


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj