Skocz do zawartości
klama

Sterowanie regulatorem siły(pozycyjnym)

Polecane posty

klama    4

No właśnie jak ? nigdy tego nie używałem a mam ustawione na maxa w tył ciągnika i unieruchomione drutem przez poprzedniego właściciela. Mam instrukcje lecz i tak nic z tego nie rozumiem...A zresztą zaraz dam skany to sobie zobaczycie co tam pisze ;) Używacie tego ? Bo mam zamiar wywalić I jakąś skrzynke tam zrobić :P

1011hz.th.jpg

Nr 12 :lol: na 2-gim rysunku

 

1213vt.th.jpg

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas20zts    1

ja tego nie używam . u mnie też jest tak jakoś do dołu że nie wystaje poza siedzenie. ąz z ciekawości pójdę zobaczę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

klama    4

Saj książka zeskanowana śpi sobie u mnie na kompie ;) Wrzuce ją potem na neta jeśli chcesz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saj    0

oj był bym bardzo wdzięczny :)Z góry Dzięki wielkie :):);)

Edytowano przez andrzej2110
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    4

No to jutro je potraktuje winrarem i wrzuce na neta bo dziś już spać idę :) Jutro do południa postaram się wrzucić a wy dalej udzielajcie się w temacie jeśli możecie ;)

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moja rada jezeli nie chcesz miec problemów z hydrauliką w MTZ to niczego nie zmieniaj we własnym zakresie. a to że nie rozumiesz tekstu który czytasz to nie jest niczyja wina po prostu dorośniesz to zrozumiesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    4

http://www.sendspace...e2c3bed3dc11d6e Proszę o to instrukcja :) No to mam nadzieje że jeśli ja nie rozumiem to mnie troche oświecisz no ale trudno. Regulator zostaje a nad nim będzie podłokietnik więc może zostać. I może źle zadałem pytanie bo z treści zrozumiałem to że opuszcza i podnosi nim tylko po co skoro rozdzielaczem przy kierownicy też można ? Chodziło mi raczej o różnice miedzy nimi.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saj    0

u mnie tym przy kierownicy mam docisk na tej zasadzie ze jak dasz to przy kierownicy w połowie do opuszczania to siłownik idzie z siłą w dół jak masz coś zaczepione to możesz podnieść tył ciągnika moim zdaniem tym się różni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

Hydraulika MTZa ma wiele funkcji, a dźwignie sterowania są wielofunkcyjne. Mam pytanie: Czy przy kierownicy masz 3 czy 4 dżwignie? Tą dźwignią przy siedzeniu regulujesz maksymalne ciśnienie w układzie tylnego TUZ i nie tylko. w komorze pod siedzeniem są 2 przełaczniki i układ cięgieł tam wybierasz regulację siłową lub pozycyjną i od tego zależy działanie tej dźwigni z boku. Jeśli masz 4 dżwignie, to masz też kółko nad podłogą w osłonie hydrauliki pod kierownicą, nim reguluje się ciśnienie napływu przy włączonej funkcji dociążania kół włączanej tą długą dźwignią, co przy umiejętnej regulacji zapewnia dobrą przyczepność. Nic nie wyrzucaj, a instrukcjęczytaj siedząc w ciągniku (praktyczna nauka) i z przymróżeniem oka, bo to jest tłumaczone przez rosjan na polski i trochę dziwnie brzmi. Uwaga!!! Jeśli ten zawór pod sidzeniem nie był długo uzywany(możliwa rdza z powody skroplonej wody w oleju), to mogą się pojawić problemy z jego prawidłowym działaniem!!

Edytowano przez zbyszekbrzuze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

U mnie w regulatorze nie działa podnoszenie maksymalne czyli do oporu w tył. Nie wiem co jest, regulowałem na cięgle, jak popuszczałem to nadal nie podnosił ale za to opadał podnośnik , podkręcałem to podnośnik trzyma, ale podnoszenia regulatorem nadal nie ma. Pewnie regulator jest do wymiany.

Istotną zaletą jest możliwość płynnej regulacji np: w czasie orki, wypłycamy lub wgłębiamy przesuwając dzwignię w tył lub w przód. Bo regulacja samym rozdzielaczem, dzwignią przy kierownicy jest niewygodna i mało precyzyjna. Niektórzy przedłużaja dzwignię żeby lepiej dosięgnąć, ale to nie to samo co regulatorem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    4

Dzięki wielkie za wyjaśnienie, tego właśnie potrzebowałem. Instrukcji w ciągniku nie poczytam chyba że wydrukuje bo mam tylko skserowaną na kompie :D Mam 4 Dźwignie przy kierownicy. Regulator raczej dawno nie był ruszany bo przez poprzedniego właściciela został skręcony drutem w pozycji dolnej.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limusine    8

U mnie w regulatorze nie działa podnoszenie maksymalne czyli do oporu w tył. Nie wiem co jest, regulowałem na cięgle, jak popuszczałem to nadal nie podnosił ale za to opadał podnośnik , podkręcałem to podnośnik trzyma, ale podnoszenia regulatorem nadal nie ma. Pewnie regulator jest do wymiany.

Istotną zaletą jest możliwość płynnej regulacji np: w czasie orki, wypłycamy lub wgłębiamy przesuwając dzwignię w tył lub w przód. Bo regulacja samym rozdzielaczem, dzwignią przy kierownicy jest niewygodna i mało precyzyjna. Niektórzy przedłużaja dzwignię żeby lepiej dosięgnąć, ale to nie to samo co regulatorem.

 

Kolego mam podobny problem mianowicie tylny TUZ działa tylko na polecenie tych dzwigni koło kierownicy (mam 3 dzwignie) i tym regulatorem koło prawej reki koło siedzenia nie da sie sterować np w czasie orki jest to bardzo niewygodne i mało precyzyjne jak to pisałes. Mój mtz jest z 1994r i czy da rade sterować tylnym TUZem tą dzwignią koło siedzenia z prawej strony?? Traktor był u mechanika i mechanik miał to naprawić ale mówi ze nie da rady bo hydrauliką sie steruje tylko tymi dzwigniami koło kierownicy a to koło siedzenia nie ma nic wspolnego z góra-dól tylnym TUZ. MEchanik wymienił uszczelniacze w oby dwóch rozdzielaczach czyli tym pod kierownicą i w tym pod dzwigniami od okna. Koledzy pomożcie bo tak sie nie da robić a co bedzie trzeba to wymienie :) pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinO10    6

Kolego mam podobny problem mianowicie tylny TUZ działa tylko na polecenie tych dzwigni koło kierownicy (mam 3 dzwignie) i tym regulatorem koło prawej reki koło siedzenia nie da sie sterować np w czasie orki jest to bardzo niewygodne i mało precyzyjne jak to pisałes. Mój mtz jest z 1994r i czy da rade sterować tylnym TUZem tą dzwignią koło siedzenia z prawej strony?? Traktor był u mechanika i mechanik miał to naprawić ale mówi ze nie da rady bo hydrauliką sie steruje tylko tymi dzwigniami koło kierownicy a to koło siedzenia nie ma nic wspolnego z góra-dól tylnym TUZ. MEchanik wymienił uszczelniacze w oby dwóch rozdzielaczach czyli tym pod kierownicą i w tym pod dzwigniami od okna. Koledzy pomożcie bo tak sie nie da robić a co bedzie trzeba to wymienie :) pozdrawiam

 

A próbowałeś przestawiać regulator przez to okienko pod siedzeniem?

Pokombinuj z tą maleńką wajchą która zakończona jest kulką. No i koło niej jest taki pręt około 3-4 mm grubości, przesuń go do pozycji maksymalnie w tył(w stronę siłownika).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limusine    8

Ale jak sądzisz to prawda ze w moim mtz steruje sie hydraulika jedynie koło kierownicy? CZy da sie sterować tą wajchą koło siedzenia tak jak np w ursusie c360.? Moj sasiad ma mtzta z 1996r i steruje normalnie jak w c360?? pomozcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinO10    6

Jeżeli nikt nie wymontował regulatora i jest on sprawny to oczywiście. Nie wyobrażam sobie pracy tym ciągnikiem używając jedynie dźwigni koło kierownicy. Tak jak pisałem wcześniej, zajrzyj do regulatora przez okienko pod siedzeniem.

No i sugerowałbym Ci zmianę mechanika ;)

Edytowano przez MarcinO10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszek2    0

A ja nie mogłem sobie poradzić z hydrauliką i jak wyrzuciłem ten regulator i podpiołem 'na krótko' pod rozdzielacz to teraz jest super,troche nie wygodnie ale da się przyzwyczaić.Mniej denerwuje sięganie do wajhy niż kombinowanie żeby podniósł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limusine    8

Jeżeli nikt nie wymontował regulatora i jest on sprawny to oczywiście. Nie wyobrażam sobie pracy tym ciągnikiem używając jedynie dźwigni koło kierownicy. Tak jak pisałem wcześniej, zajrzyj do regulatora przez okienko pod siedzeniem.

No i sugerowałbym Ci zmianę mechanika ;)

 

Czyli marcin jest to możliwe aby sterować hydrauliką tak jak jest w c360 :)? czyli koło prawej ręki. Bo on powiedział że steruje sie tylko tymi koło kierownicy lecz nieraz jak sie rozgrzeje traktor to i nieraz podniesie sam jak sie wajche przestawi tą koło prawej reki np. jak łądowałem obornik i nieraz opusciłem taki ładowaczy z tyłu na Tuz i na tej "wajsze" podniosłem do góry i jak wysiałem z ciągnika to tak po 10 sekundach nieraz podniósł na pułap ktory był ustawiony na wajszcze :D mysle ze rozumiecie. inne propozycje jakies?? może ten regulator wymienic? na nowy bo co prawda to 16 lat już ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

limusine Coś mechanik niekiepawy, albo nie zna sie na wschodnich sprzętach, jak najbardziej można sterować ta wajchą przy prawym błotniku. U mnie kiedyś działała normalnie czyli regulacja głębokości narzędzia zawieszanego oraz podnoszenie na max w górę. Coś się rypło i działa tylko regulacja glębokości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limusine    8

A wiesz co to mogło rypnąc? moze regulator do wymiany? przecież tak sie nie da pracować ja :( Czesio lepiej pomysl coś aby dostać ten regulator bo przy kierownicy to przeje**ne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

Nie wiem. W sumie to wymieniałem uszczelnienia przy rozdzielaczu tym pod deską po złożeniu okazało się że rozdzielacz nie działa jak powinien, bo podnośnik opada jak opadał, za to znikła opcja podnoszenia przy tym co Tobie nie działa. Założyłem nowy rozdzielacz i dalej d*pa. Regulowałem cięgłem przy reg. siłowym ale nic to nie dało. Wydaje mi się że trzeba wymienić właśnie ten regulator siłowy na nowy. Koszt ok 450zł max. nówencji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limusine    8

http://allegro.pl/regulator-silowy-r80-mtz-belarus-oryginal-nowy-i1411752679.html

470 zł kosztuje niby oryginalny, ten mechanik mówił ze w tym regulatorze nie ma zadnych uszczelniaczy wszystko chodzi "metal o metal" dlatego nie da sie go naprawic. No nic zaprowadze jeszcze traktor do jakiegos speca i jak powie ze to ten regulator to go wymienie bo nie widze innej opcji sterowania mtz jak nie tym :) a ktoś tam pisał ze polączył to "na krotko" to jak to sie sprawuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

Tylko zdaje się że jest 2 typy tych regulatorów. Ja mam akurat bez tego kółeczka regulacyjnego. Podnośnik sam Ci nie opada?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limusine    8

No ciezko sam opada jak ustawie na sam doł i stane na belce to opada teraz mi ten kolo wymienił uszczelniacze w tych 2 rozdzielaczach. ale tak ze jak podniose maszyne to trzyma ją i nie opada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Kicu
      Witam dziasiaj pojechałem orać 1 h pola i wszystko szlo dobrze do 2 ostatnich przejazdów gdy podniosłem pług zaczął opadać. Z trudem zaorałem pole i pojechałem po moja talerzówkę i podnosiłem ja a on tak jak plug opadała. Nie wiem co sie dzieje 4 miesiące temu cala pompa była wymieniana.
      Proszę o pomoc!!!
    • Przez LESNY44
        witam, 
      jestem szczęśliwym posiadaczem tego ciągnika:) odkąd przekroczył moja bramę coś się dzieje bardziej lub mniej uciążliwego. Może wymienię: 
      1) Pierwszym i chyba najpoważniejszym jest skrzynia tz. 2 zakres ma problem z wejściem na swoje miejsce. Pojechał na serwis i nie zrobiono nic oprócz tego ze rozebrano- złożono skrzynie. Jedyna zmiana są wycieki oleju ze wszystkich odkręconych dekli.
      2) Hamulce ciągle się zapowietrzają, wymieniono uszczelniacze pompy i jest lepiej ale po krótkim użytkowaniu czuć że pedał hamulca robi się miękki.
      3) Przy porannym uruchomieniu silnika przez okres ok. 4-5 sekund nie gaśnie kontrolka olejenia. Wymieniono czujnik, ale nic to nie dało.
      4) Gdy umyje ciągnik zapalają się światła stopy i uruchamia przedni napęd.
      5) Ubywa płyn chłodniczy.
      6) Gdy ciągnik pracuje i się rozgrzeje to zacina się wspomaganie.
      7) Ostatnim czasem zdarzyło się nawet ze zapowietrzył się zbiornik paliwa. i trochę wciągną się do wewnątrz.
       
        Jeśli ktoś z Was ma takie lub inne problemy z tym ciągnikiem to proszę piszcie pomoże mi to w naprawach. Dodam ze ciągnik jest jeszcze 6 tygodni na gwarancji i chciałbym to naprawić w ramach tej gwarancji. Tłumaczenia serwisu są różne zazwyczaj takie żeby mnie zbyć, to ''sie nie da'', '' tak musi być'', a czas upływa na moja nie korzyść. Z góry dziękuje i liczę na pomoc i podpowiedzi.
    • Przez kaziu914
      Witam mam problem z dojarką alfa laval archimedes. Z dnia na dzień zaczeła bardzo głośno pracować i do tego nie wytwarza ciśnienia. Co może być przyczyną?
    • Przez AdrianJankiewicz
      Bedę remontować mojego Ursusa 912,.
      Nie chodzi pompa hydrauliczna bo wałek załączający pompę luźno lata.
      Co może być tego przyczyną? Jak temu zaradzić?
    • Przez Terlik1994
      Witam,
      Posiadam Deutz Fahr Agrofarm 410 inwersor mechaniczny. Mam problem. Rano przed odpaleniem 3X nagrzewałem świece żarowe. Ciągnik odpalił bez problemu. Chodził z 10 minut i go wyłączyłem. Za 2 min chciałem odpalić go ponownie, lecz tylko kręcił (kontrolka od nagrzewania świec się nie świeciła). Zdjąłem filtr powietrza i przy rozruchu wtryskiwałem PLAK. To pomogło, ciągnik odpalił. Po 5 minutach ciągnik zaczął nie równo chodzić, z rury wydechowej raz na jakiś czas wylatywał biały dymek. Po paru minutach ciągnik zgasł.  Znowu odpaliłem go przy użyciu PLAKA (inaczej nie dało rady), ustawiłem ciągnik na obroty 1400 i sytuacja się powtórzyła. Pozdrawiam
×