Skocz do zawartości
Mendieta

Schemat Ursus C-328

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
Mendieta    0

Witam. Potrzebuję jakiegoś dobrego schematu do instalacji elektrycznej w ursusie C-328. Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mendieta    0

Potrzebuje go do świateł , kierunków , Ładowanie akumulatorów itp. Mam zamiar wziąść za swojego ursusa ;] . Znajdzie się jakiś dobry schemacik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Mendieta    0

Ok dzięki wszystko już mam. Wiecie może jakieś przyczyny braku ładowania akumulatorów? Światła , kierunki już zrobiłem tylko narazie męczę się z tym ładowaniem. Wasze pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tom1988p    0

A masz alternator czy prądnicę?

 

Sprawdź szczotki, regulator, możliwe że przewód jakiś może nie łączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mendieta    0

Prądnice mam. Po jakim czasie jak ciagnik pracuje powinna zgasnąć lampa od ładowania lecz ona cały czas sie swieci. Prądnica sprawdzana i chodzi. Nie wiem co może być nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tom1988p    0

Jak prądnica sprawna to może być regulator niedobry.

Elektroniczny masz czy mechaniczny (duża puszka)?

W mechanicznym czasem zdarza się że styki nie łączyły.

 

Jak masz multimetr lub woltomierz to sprawd czy faktycznie nie ma ładowania (nie pamiętam jak jest sterowana kontrolka).

W mechanicznym możesz odkręcić pokrywę i sprawdzić czy jeden ze szyków jest ciągle zwarty, na drugiej cewce styk powinien "latać" jak szalony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mendieta    0

w tym jest problem że ona nie gaśnie w ogóle. Teraz mam pytanie z innej beczki. Coś mi się wydaje że mój ciapek trochę przysłabł . Jeśli bym wymienił filtr powietrza ( mam prawie 25 lat) i filtry oleju i paliwa były by lepsze skutki? przy Filtrze powietrza nie slychać w ogole jakby to powietrze biło , olej był dolewany lecz te siateczki już są bardzo rozwalone. Może to być tego przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tom1988p    0

Wymiana filtrów powinna trochę pomóc. jeżeli czułeś zmianę mocy podczas jazdy to na pewno musisz wymienić paliwowy i ostojnik przeczyścić.

 

Dalej nie wiem jaki masz regulator, trochę ciężko jest pomóc nie wiedząc za wiele.

Kontrolka świeci bo nie masz ładowania to jest pewne i nawet 3000 obrotów/min nie pomoże.

Jeszcze jedno u Ciebie w instalacji jest + na masie czy po bożemu - na masie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mendieta    0

Panowie wymiana oleju i filtra coś pomoże w mocy silnika? Dodam że długo był nie wymieniany. Co jeszcze może pomóc w mocy silnika ? ( Filtry paliwowe wymienione i odstojnik , filtr powietrza czysty) . I jeszcze takie pytanie? Ursus c328 da rade sobie z przyczepa która waży 1,5 tony i ładunkiem 1 tona ( Razem 2,5 tony) . Z góry dzięki za odpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

Schematy elektryczne są błędne w tych ciągnikach plus akumulatora powinien być podłączony do masy a minus do rozrusznika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    176

W jaki sposób mogę sprawdzić te wtryski i pompe?

Zanieś do fachowca od pomp wtryskowych,jak będziesz u niego remontował to nic nie zapłacisz za sprawdzenie.

Do C-360 za remont pompy i wymianę końcówek wtrysków zapłaciłem 200+100zł,wszystko nowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk28    0

Końcówki można zmieniać w ciemno, te z WUZETEM powinny pare latek pochodzić. A pompę to jak kolega wyżej pisze.

Z tymi końcówkami to róznie bywa .Czasem załozysz WUZETEMU i w sezonie 2 razy bedziesz wymieniał a czasem załozysz THM i dłużej pojezdzisz ........wszystko zalaży na czym sie jezdzi , wymiana filtrow itp.Sam swojego czasu zmieniałem końcówki kupiłem 2 nowe i jedna mi lała , więc teraz niby orginał a tak naprawde to buble.Teraz mam BOSHA i nie narzekam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mendieta    0

Mówicie żeby wymienić koncówki czy całe wtryski? Prosił bym linka jak one wygladają i w jakiej cenie je dostanę. Najpierw zajmę się tymi wtryskami a pozniej pompą. A jeszcze takie pytanie , Co może być przyczyną jeżeli olej wyrzuca przy korku którym się wlewa do silnika obok odpręznika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    176

Przeważnie wymienia się tylko końcówki,ale to stwierdza pompiarz.

Powinno się robić wtryski razem z pompą,bo jeśli pompa jest słaba to nie wyciśnie takiego ciśnienia na nowych końcówkach i może być gorzej jak było

Jak olej wyrzuca wlewem oleju to bez wymiany zestawu naprawczego się nie obejdzie.

Wskazany pomiar ciśnienia na tłokach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

czasem tak jest ze wywala olej przy korku a silnik ma dobrą kompresje i ładnie pracuje, mówie to z własnego doświadczenia, zrobiłem już sporo silników w ciapkach i zawsze cześci od tego samego dostawcy zestawy tez takie same i w niektórych po 100 w innych po 1000mth pojawia się olej, są takie co mają nawet 4000mth i jest sucho(ten typ tak ma) bo jak każdy z nich sam robie i sam zazwyczaj docieram to mam pewnośc ze jest ok

ale reszta to juz w innym temacie ten dotyczy scematu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    1

Kolega @asharot dobrze mówi. Te końcówki z WUZETEMU chodzą po 40 zł za sztukę, a w tym sklepie kompletne wtryskiwacze widziałem po 70. A w pompie to wystarcza nieraz wymienić same sekcje tłoczące, to jest do zrobienia samemu, tylko trzeba poczytać trochę o tym. Na wymianę końcówek i tak będziesz musiał jechać do jakiegoś pompiarza żeby je ustawił, więc od razu możesz wziąć pompę do sprawdzenia. Nie zapomnij wymienić podkładek miedzianych pod wtryskiwaczami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mendieta    0

Ok czyli wymienić same końcówki wtryskiwacza? ile tych końcówek jest potrzebnych? Czyli co muszę wymontować z ciągnika i zanieść do Pompiarza? Myślice że wymiana zwiększ jego moc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez xoxpatrykxox
      Czy mogę używać swieteł do jazdy dziennej w ciągniku zamiast świateł mijania? Czy muszę mieć to oddzielnie podczpione pod instalację elektryczną?
    • Przez ursusmarcin
      Witam wszystkich.
      W jaki sposób mogę wymienić napęd licznika motogodzin w ursusie c328 i czy go jeszcze dokupię?
      Myślałem, że zakup nowej linki załatwi problem, poniewaz licznik motogodzin w moim ursusie nie funkcjonuje
      lecz niestety nie. W mechaniźmie napedu licznika była urwana linka i jej koniec został w nim.
      Udało mi się wyciagnąć ją po kawałku, lecz po zamontowaniu nowej licznik i tak nie.
      Jak mocno docisnę linkę to jakby trochę ją załapywało.Jak się dostać do mechanizmu i to sprawdzić.
      Dodatkowo proszę o informację, posiadam c330 z 1971r. i tak jest zarejestrowany czy możliwe jest, że skrzynia biegów
      wraz ze sprzęgłem jest od c328? Proszę i informację.
    • Przez marcin0b0
       zakupiłem alternator do ciągnika przy podłączano okazało ze zwarcie miedzy obudowa a zaciskiem gdzie podłącza się kontrolkę  lądowania co możne być przyczyna
    • Przez Piotrek1978
      jak podłączyć prostownik w c330 2x6v-PILNIE
    • Przez kurtz
      Czołem Panowie!!! Wczoraj wymieniłem tanim sposobem prądnicę na alternator w ciapku. Robota banalna, koszt minimalny.
      Co potrzeba:
      -Mocowanie fabryczne pod altka
      -Śruba + kawałek tulejki do zamontowania alternatora w mocowaniu (łatwo znaleźć w każdym garażu lub dotoczyć za kilka pln).
      -Alternator z samochodu rover 75 (ja akurat miałem z 2.0v6 bo rozbierałem taki na części, na allegro pełno takich po 30-50zl)
      -Kawałek oryginalnej instalacji z rovera do alternatora (chodzi tylko o jedną wtyczkę na 3 kabelki która idzie do alternatora).
      -Koło pasowe zdemontowane z naszej prądnicy którą usuwamy.
       
      Montaż:
      -Demontujemy koło pasowe z prądnicy i zakładamy zamiast koła pasowego z alternatora (wszystko pasuje bez przeróbek/toczenia itd.)
      -Montujemy alternator do silnika za pomocą fabrycznego mocowania i w/w śruby i tulejki.
      -Zakręcamy przewód prądowy (do jego podłączenia jest tylko jedna śruba więc nic nie pomylimy - ja podłączyłem krótkim przewodem na + cewki rozrusznika).
      -Usuwamy z ciągnika regulator od prądnicy.
      -Zapinamy do alternatora oryginalną wtyczkę (dlaczego warto założyć oryginalną od rovera? - bo jest wytrzymała, mocno zaciska, nie spadnie i ma w środku taką specjalną gumową uszczelkę dzięki czemu nie dojdzie nam tam żadna woda ani nic). We wtyczce mamy 3 piny: IG - Wzbudzenie, L - kontrolka, IR - nie wiem co:P
      Wzbudzenie czyli pin IG podpinamy pod +12 ze stacyjki/bezpieczników (ja podpiąłem bodajże pod pin 15 lub 54 stacyjki i w pozycji zero na wyciągniętym nie mam nic, a na wciśniętym kluczyku mam + 12), podpiąłem tak dlatego żeby mieć ładowanie cały czas po uruchomieniu silnika. Kontrolka ładowania (pin L) podłączamy normalnie tak jak fabrycznie w ursusie czyli idzie kabel z altka na żarówkę a z żarówki na +12.
       
      FINITO!!!
       
      Wad póki co nie zauważyłem, natomiast zalety: bardzo tanio!!! (mi wyszło 0,00zł, standardowo w granicach 50zł), napewno ogromna żywotność i dostępność takiego alternatora (wiadomo w takim aucie wytrzymują ok 300tys), hermetyczna wtyczka w tym altku przez co nie naleje nam się woda, a do tego umieszczona tak fajnie od dołu że nie urwiemy jej niechybnie.
       
      PS. Oznaczenie gdzie są poszczególne piny we wtyczce powinniście mieć na naklejce na altku (ja tak miałem), ale są też rysunki/zdjęcia w google.
×