Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
maks

Przekładnie Power Quad w serii 6x00

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Quad
maks    82

Siema,

 

przegladajac zdjecia ciagnikow serii 6x00 zwrocily moja uwage trzy rodzaje kokpitow przy wersji ze skrzynia power quad.

A mianowicie:

1 - Park na jednej wajsze z grupami biegow oraz gaz reczny na takim jakby "przesuwaku"

http://img801.imageshack.us/i/12655759677.jpg/

2 - Park na jednej wajsze z grupami biegow oraz gaz reczny z taka mala wajchą (jak pozostale)

http://img708.imageshack.us/i/12655378973.jpg/

3 - Grupy osobno, Park na wajsze razem z rewersem, gaz reczny z taka mala wajcha

http://img229.imageshack.us/i/12795376963.jpg/

 

Moje pytania

-jak rozpoznać rocznik ciagnika bo przypuszczam ze te zmiany wynikaly z lat produkcji?

-jak rozpoznać czy ma rewers mechaniczny czy elektrohydrauliczny (przed jazdą bo w czasie to oczywiste :D)?

-czy te rozne kokpity to tylko inne lata produkcji, czy moze maja tez zwiazek z tym jaki jest rewers?

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    145

być może i te zmiany wynikały z roku produkcji ale co to za różnica ? nie masz pewności z którego roku jest ciągnik ? naważniejsze to żeby rexers był przy kierownicy jest duzo wygodniejszy od tego nakokpicie z prawej strony. A tak nawiasem biorąc, jesli zamierzasz kupic ciągnik tej serii to życze powodzenia bo albo znajdziesz ciągnik z aktualnym przebiegiem który wynosi nie rzadko minimum 8-10 tysiecy mth albo trafisz na cofany licznik do 5- 6 tys. mth. których jest baaaaaaardzo dużo. Znaleźć ciągnik dobry tej serii graniczy z cudem chyba że sam trafisz od pierwszego właścieciela krajowego lub za granicą. Kolejna rzecz to staraj się nie kupowac ciągnika który tyrał w ładowaczu czołowym. Sam szukałem ciągnika jd serii 6000 do 6020 o mocy do 100 KM przez ponad rok i trochę ich widzaiłem, nie za za wiele do ręki. Proponuję jak juz upatrzysz ciągnik na 99,9% zaprosić serwis któy bierze 1000 zł przyjezdża z hamownią i trzepia cały ciagnik skrzynię itp. itd. przez kilka godzin. Oczywiście musi zgodzić się sprzedający, ale takie uslugi serwis świadczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    82

Wiem ze te serie maja takie przebiegi, a przebieg rzedu 4-5 tys godzin (nie mth!) to predzej bedzie 14-15 tys anizeli to co widac (przy 10tys sie zeruje podobno). Wiec niekoniecznie musi byc cofany.

Wiem tez ze ta seria jest jedna z lepszych i mocniejszych - przejzyj ogloszenia, mimo lat trzymaja cene, handlarze nie opuszczaja za wiele, czesto mozna znalezc jakis 6x10 w tej samej cenie...mysle ze o czyms to swiadczy?

Ostatnio widzialem 6400 i jakis nowszy serii 5xxx calkiem dobrze wyposazony (nie pamietam dokladnie, przy wyjezdzie z agroshow stali). Ten drugi byl bodajze z 2002 roku, pierwszy z okolic 94-95. Roznica w cenie? ok 70tys ten pierwszy, ok 85tys ten drugi. Ciekawilo mnie strasznie dlaczego taka mala roznica (ten nowszy byl slabszy, jakies 80KM ale rowniez dobrze wyposazony: polbiegi, ehr) no i wydedukowalem ze musza po prostu byc solidne...

 

Mowisz serwis - mysle ze samo wspomnienie o nim i reakcja sprzedawcy cos powie o ciagniku. Jesli bylby pewien maszyny to zapewne powie "nie ma sprawy, czekam na nich", a jesli to bedzie jakis kant, zacznie sie wykrecac.

Co do rewersu przy kierownicy to w tej serii chyba go nie bylo, ale moge sie mylic (tzn. nie widzialem takiego jeszcze w ogloszeniach).

 

A dlaczego interesuje mnie 6x00? Bo mnie na takiego stac...6x10 sa juz troszke drozsze (choc jak wyzej napisalem, mozna znalezc w podobnych cenach).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

atomik    145

po pierwsze nie napisałem że seria 6x00 jest zła czy dobra, napisałem tylko swoje spostrzeżenia. Nie porównuje jej do serii a lat 2000 i wyżej bo takie porównania nie mają najmniejszego sensu. Za dużo uzywasz słowa "podobno". Nie wiem czy się zeruje licznik po 10 kaflach, do tej liczby jeszcze mi daleko, niech się wypowiedzą inni uzytkownicy. Z godziną roboczą a motogodziną też bym był ostrożny, na twoje życzenie sam to sprawdze bo nie pierwszy raz jest to nieywjaśnione na forum. Na wygląd czy też słuch silnika nie zawsze da się ocenić stopień zużycia ciagnika. Nie prawie tu morałów tylko napisałem swoje doświadczenia z zakupem ciągnika i wiem że z takiej opcji można jak najbardziej skorzystać to nie majatek a ciagnik kupujesz na lata zapewne. Bądź świadom tego że wymiana filtrów i płynów bo do takiej zazwyczaj kwalifikuje się ciągnik kupiony od kogoś zazwyczaj - jest to wydatek nawet kilku tysięcy zł z robotą. To że handlarz jest pewny siebie że nie ma nic do ukrycia to mało chyba słyszałeś o handlujących jacy są pewni siebie - po gadce to łysemu grzebień można wcisąć. Nawet jesli licznik byl cofany to serwis to rozpozna poza jednym wyjątkiem. Znajomemu ostatnio w mf padł moduł sterujący który kosztuje 7 tys. zł nowy ciągnik z 93 roku bodajże 3065 - dowiedział się o tym przez przypadek podczas podłąćzenia diagnostycznego do kompa. Prześlwietlić się nie da ciągnika i dać gwarancji na coś co pracuje latami a 1000 zł z kieszeni za diagnostyke to tak jak kupic potem coś wiecej to juz boli inaczej. A i jeszcze odnosnie serii 5xxx - czy naprawdę ma taką złą opinię ? Poczytaj sądy innych uzytkowników tych ciągników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    82

Kolego ja nie neguje zadnego fragmentu Twojej wypowiedzi, podoba mi sie to co piszesz i jak piszesz bo widac ze cos wiesz :D

Chetnie poznam Twoje zdanie jak i innych na poruszone tu tematy.

 

Uzywam okreslenia "podobno", poniewaz w praktyce nigdy nie pracowalem zadnym JD, jeden dalszy sasiad ma jesli sie nie mysle 6620, drugi przez miedze kiedys mial 6400, potem dokupil jakiegos mniejszego z turem (podejrzewam ze 6100 lub 6200, jednego roku orali we dwoch, fajnie to wygladalo :D), potem je oba chyba sprzedal (bo ich nie bylo widac) i kupil jakiegos na 6 cylindrow (niestety nie wiem modelu ale gabarytowo duzy wiec cos z 66xx, 68xx a moze i 7coś) i ma mniejszego (cos w okolicach 100 koni, rowniez z serii 6x00 lub 6x10) z turem. Jak z nim gadac to nie chce innego, uwaza ze to sa mocne i twarde ciagniki.

Wszelkie informacje o nich czerpie albo z wlasnych obserwacji albo czytajac wypowiedzi innych, a Tych nie moge potwierdzic stad "podobno" :D

 

Ja nie twierdze ze 5xxx maja zla opinie. Nawet nie wiem jaka maja opinie! Ciekawi mnie po prostu skad taka mala roznica w cenie skoro ciagnik nie taki stary (co to 8 lat i w dodatku przebieg mniejszy) a mysle na rowni wyposazony (wspomniane polbiegi na przyciskach i ehr).

Powiem Ci wiecej, sam chetnie bym kupil cos z serii 5xxx, bo mysle o stukonnym (z polbiegami, ehr, rewers elektrohydr. milewidziany, klima rowniez) ale jak bedzie mial 80 kilka czy 90 to też nic sie nie stanie bo nie posiadam az takiego arealu (ale wposazenie chcialbym aby takie mial zeby bylo juz troche wygody na nastepne lata). Poza tym dzis robi na tym jeden 7211 i daje rade wiec czego by mocniejszego nie wziac - bedzie tylko lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    114

Z tego co gdzieś kiedyś czytałem to seria 5X10 była produkowana przy współpracy z włoska firmą Carraro i może dlatego jest tańsza od 6XXX...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    145

czasami trafi się ciągnik typu 6100 jak ma kolega @dawid777 możesz obejrzeć bardzo pięknie utrzymany i dzień przed kupnem sam go widziałem naprawdę rzadko sie taki spotyka, ale ma np. wąski opony czy też tylko kilka obciążników każdemu coś brakuje. Większość z zachodu nie ma obciążników a z Niemiec to już wogole potrafia być okrojone, z półwyspu brytyjskiego rdzewieją, z francji są zniszczone, z Holandii różnie. Te ciagnik są bardzo twarde i każdy trzepie je jak może i do końca. bo są dobre i tutaj przysyłane są mocno wyeksplotowane. 500 godzin czy motogodzin to można takim ciagnikiem zrobić na 50 ha przez rok a tam gospodarstwa bywają raczej większe, 1000 godzin rocznie to potrai byc standard. Mi się trafił od pierwzego własciciela tu w Polsce z książką sewrisową itp. komplet ale SE nieco doposażony z 2001 r. ale ma komin np nie w słupku bez halogenów z przodu, reszta jest. i powiem Ci że nie narzekam, zapytaj @wjanusza23 jakoś tak lub @unki, nie pamiętam nicku on jest serwisantem i się wypowie na temat mitów serii SE. A co do ceny, nie ma na to reguły, bo ja jak szukałem znalazłem ciągnik 6120 2002r. 4700 mth tylko ograbiony bez cięgła obciązników dwie rózne z tyłu opony za 85 tysięcy, zabrany za długi komuś, w pełnej opcji który naprawdę już miałem kupić ale zdecydowałem sie na 6210 SE za którego wywoławacza cena to 80 tys. i niewiele udało się urwać. Jeden dzień był na allegro a jak pojechał to już jako czwarty ogladałem, goście prawie go zgodzili i mieli przyjechać na drugi dzięn ale zaliczki nie zostawili więc ich problem - troszkę ich wyprzedziłem. Nie weim skąd jesteś ja z łódzkiego i znam jednego handlarza któy przywozi i picuje ciągniki że nawet byś się nie skapnął jak wygladają przed przyjazdem, na allegro są teraz dwie sztuki nawet i przywozi po cenie po któej zabierają dalej handlarze, nie jeden sie na niego nabrał zapewne tam każdy jeden ma przebieg od 5 do 6 tys. czy ma 17 lat czy 12. Jeżeli masz znajomego gościa z serwisu do jd do przed kupnem niech obejrzy ciągnik, jesli nie jedź do serwisu na fajrant i powiedz chłopaka jaka jest sprawa którys za 300 czy 400 zł z miłą chęcią pojedzie i doradzi. Nie zaprzeczam że sie nie znasz, broń boże ale czasem jest zachwyt i zakup w emocjach o a potem się załuje. Co do przekłądni power quad owszem jest pewnie dużo lepsza ale power revers w zupełności wystacza a wygoda w półbiegach też pewnie jest nie ma tragedi. Rewer przy kółku lepszy z tego wzgledu że wygodniej np. przy ładowaczu. Dlatego nie sugeruj się ceną tylko stanem. Kupić dobry ciągnik używany dziś to sztuka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    82

Niestety nie mam kontaktu do zadnego serwisu, szczerze powiem ze ani nie wiem gdzie tu najblizej mnie takowy by byl. Trzebaby pogadac z tym sasiadem przez miedze (i tylko miedze), moze udzieli jakiej porady.

 

To mialby byc glowny kon do pracy, stad troche choruje na te polbiegi. Rewers moze byc z boku, do ladowacza jest drugi ciagnik.

 

"Nie sugeruj sie cena tylko stanem" mowi sie dobrze kiedy masz budzet na ciagnik 80-100 tys bo tu mozna wybierac ;)

A ze kupic dobra uzywke nie jest latwo to wiem...zrobilo sie to samo co z samochodami przy czym auta sa jednak tansze...

 

MgrLukash - no moze to sa jakies skladaki, ale mysle kto jak kto, ale JD by chyba nie odwalal takiej maniany jak poniektorzy polscy "skladacze".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    145

na podzespołach carraro jedzie teraz dużo ciągników nie oznacza to że to masniana, napewno farmtrac teraz motuje podzespoły tej firmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    114

Nie chodziło mi o to że to jakaś lipa tylko poprostu wszystko co włoskie jest tansze widac to np. po Landini czy Same...

 

JD też zajmował się z takimi firmami jak Renault i Zetor

http://www.puddingsworld.com/Machinery/Zetor_Tractors/Images/JD_Zetor_2000_series/John%20Deere-2800.jpg

http://www.thurnbauer.de/admin/bilder_artikel/JD%203300.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    82

Atomik - akurat polakom srednio wychodzilo to skladanie, chodza mi tu po glowie farmery.

 

MgrLukash - o tej wspolpracy to wiem, gdzies tu na forum sa tez fotki zetora cos takiego jak Ty masz malowanego na zielono.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor1111    2

panowie a co sądzicie o John deere 6506? Silnik 6 bez turbo jak dla mnie jest interesujący ciągnik ma 9tyś godzin. Nie miałem nigdy styczności z john deerem może podpowiedzieli mi cos na co patrzec podczas oglądania co sprawdzić żeby działało co moze byc zepsute bo ciągnik ma ponad 10 lat gdzie sprawdzic rok produkcji? Co oznacza taki trojkąt migający na wyświetlaczu na bocznym kokpicie i taki nie wiem jak to powiedzieć jakiś rysunek w trójkącie w przednim kokpicie w drugim rzędzie ? Z tym serwisem to prawda że za 1000 zł przyjeżdzają i sprawdzają ciągniik? A i jesczze niepokojący luz jest na wałku p[rzekaznika taki gdzies około z o,8mm i ramiona od podnośnika w tym korpusie są trochę chyba wyrobione bo na tulejkach i wieszakch to tragedii nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    145

tak prawda tylko że sprzedawca się musi zgodzić. 1000 zł powiedzieli mi chyba w Radosmku nie pamiętam już, sprawdzenie ciągnika tra kilka godzin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lemysz1    96

Te różnice w kokpicie wynikają głównie z wersji wyposażenia, rodzaju skrzyni biegów jak też i z roku produkcji. Ogólnie skrzynia niezwykle trwała i wygodna w użytkowaniu. Rewers przy kierownicy nie jest taki konieczny ten na bocznym panelu też fajnie się obsługuje, nie ma to większego wpływu na wygodę- ważne że jest :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez TraktortoZetor
      Mam problem z moim JD 6200. Mianowicie chodzi o to że potrzebuję wyciągnąć wałek łączący silnik ze skrzynią biegów. Odkręciłem wałek od skrzyni biegów i od silnika bodajże na 6 śrubach tłumik drgań. Teraz ten wałek nie chce wyjść. Pytanie jak wyciągnąć ten wałek? Muszę silnik wyciągnąć czy jak? 
    • Przez zuwar
      Mam problem z niedziałającymi  światłami stop w JD 7700. Bezpieczniki wszystkie całe, zasilanie na przełączniku przy pedale - jest. Czy po drodze jest jeszcze jakiś przekaźnik ? Może ktoś ma schemat elektryki do tego modelu.
    • Przez radeklegia
      Witam.potrzebuje opisu bezpieczników bo na tej klapce to nic nie ma.i chciał bym się dopytac co do oświetlenia zegarów i radaru czy tam się wymienia jakieś żarówki. ?
    • Przez roxor
      Witam panowie mam taki problem z john deere 6900 mianowicie problem polega na tym ze ciągnik zapala normalnie chodZi i wszystko wydaje sie byc dobrze a po chwili gasnie. gasniecie wyglada tak jak by ciagnik miał odcinane paliwo i jak zgasnie to nie mozna go uruchomic czasami przez chwile a czasami przez dłuzszy czas tj ok 30 min pozniej ciaggnik zapala normalnie i nie jest ani zapowietrzony ani nic zapala tak jak by go ktos normalnie zgasił i zapalił moze ktos sie z czyms takim spotkał lub wie co to moze byc prosił bym o jak najszybsza podpowiedz dziekuje i pozdrawiam.
    • Przez tomrolnik
      panowie tak jak w temacie prosilbym o opinię tego traktora ponieważ przymierzam się do zakupu tego modelu z góry dzięki za odpowiedź
×