Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
replay14    0

Cześć możecie mi napisać jak palą wasze ferdki na zimnym silniku tzn. gdy na dworze jest zimno bo mój nie za dobrze pali, może mam świece żarowe uszkodzone??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    11
:D te "ferdki" kolego mają świece płomieniowe,a nie żarowe,jeżeli wymieniałeś filtr paliwa i ci się zapowietrzył,a na pewno się zapowietrzył,i jakimś trafem zapomniałeś odpowietrzyć świecy,to są teraz tego efekty,a co będzie przy -29st,no chyba,że silnik nie ma już takiej kompresji :D

Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtecc    22

Ogólnie silniki wyposażone w jakiekolwiek podgrzewanie bardzo łatwo zapalają w niskich temperaturach.

Sprawdź czy działa Ci świeca płomieniowa. Najlepiej ją wymontować, podłączyć pod 12V (np prostownik) i jakąś rurkę z ropą. Po kilku sekundach spiralka w świecy zrobi się czerwona i otworzy się zaworek przez, popłynie paliwo. Najpierw zobaczysz dymek a za chwilę płomień. Jak nie ma płomienia to świeca do wymiany.

Ze sprawną świecą płomieniową (i oczywiście dobrym aku) odpalisz w największe mrozy. Dobrze podgrzać (około minuty) i próba odpalenia. Silnik może na chwilę zagadać i zgasnąć. Znów podgrzewasz powietrze świecą płomieniowa w kolektorze i musi odpalić (instrukcja na mrozy 30 stopni:P )

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    34

Podstawowy błąd przy odpalaniu silników wyposażonych w świece płomieniowe to zbyt długie grzanie.Płomieniówka wymaga około 30 sekund na to aby zapalić paliwo i dłuższe grzanie nie ma sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzen    199

popieram zbyt długie grzanie w rezultacie spowoduje to spalenie świecy ;) a nawet popuszczanie zaworka termicznego i paliwko będzie lało się do kolektora potem na tłoki a na końcu wyląduje w misie olejowej bo silniczek nie spali tego zwłaszcza na wolnych obrotach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
replay14    0

A już doszedłem do tego po prostu za daleko przekręcałem kluczykiem i się traciło napięcie na świecy.Teraz to pali na rys.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtecc    22

Podstawowy błąd przy odpalaniu silników wyposażonych w świece płomieniowe to zbyt długie grzanie.Płomieniówka wymaga około 30 sekund na to aby zapalić paliwo i dłuższe grzanie nie ma sensu.

Przy świecy płomieniowej ON zapala się po około 5 sekundach a nie "około 30"- w takim wypadku świeca do wymiany. A trzymanie na świecy około 30 sek ma jak największy sens, bo wtedy płomień nagrzewa powietrze w kolektorze ssącym i silnik zasysa ciepłe powietrze. Jak potrzyma się około minuty w srogie mrozy to wyjdzie tylko na dobre i nic złego się nie stanie.

 

Mi się wydaje że podczas przekręcenia kluczyka na rozruch napięcie na świecę płomieniową jest nadal podawane....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro1916    1

witam, a co zrobić żeby ropa nie zamarzała w odstojniku???ma ktoś jakieś pomysły bo moje się juz wyczerpały


pieniądze to nie wszystko, ale wszystko bez pieniędzy to ch**

MF 390, ursus c-355:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

witam, a co zrobić żeby ropa nie zamarzała w odstojniku???ma ktoś jakieś pomysły bo moje się juz wyczerpały

Sposób jest bardzo prosty - lej dobre paliwo i nic nie zamarznie:) A jak koniecznie chcesz mieć podgrzewany filtr to zamontuj sobie z jakiegoś samochodu:)

Oczywiście są jeszcze dodatki do paliwa ale tak czy tak paliwo nawet w -30 nie powinno zamarzać - jedynie może ścinać się parafina.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luckywasak    15

Jeżeli masz nalane paliwo gorszej jakości bądź letnie - dolej uszlachetniacz. Dostępny na każdej stacji benzynowej. Zapobiega wydzielaniu parafiny z paliwa. No i, szczególnie zimą, nie tankuj na niepewnych stacjach. Olej napędowy jest w stanie przyjąc 4-5% wody. Niektórzy wykorzystują to i "rozcieńczają". To wszystko wychodzi dopiero w trudnych warunkach (bo nieco większego spalania lub mniejszej mocy możesz nie odczuć w normalnej eksploatacji).

Jeszcze jedna rada: tankuj do pełna. Jeżdżenie z pustym (oczywiście nie całkowicie pustym) zbiornikiem w czasie mrozu powoduje, że na ściankach zbiornika osadza się szron, który później wpada do filtra i go zatyka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez center
      Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj