Skocz do zawartości
Czeladnik

Większy filtr powietrza.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Filtr
Czeladnik    0

Czy da się zamontować większy filtr np. od Ursusa 1224 lub innego sprzętu? Czy ktoś z was to robił? Mam wrażenie jakby silnik dostawał za mało tlenu nierównomiernie pracuje przy głębszej orce jak się trochę spłyci to OK. Czyściłem te wkłady siatkowe dokładnie pomogło ale tylko trochę. Ta kontrolka podciśnienia coraz częściej mi się włącza, jak był nowszy to tak nie było. Może to być coś z pompą wtryskową czytałem że może listwa zaczepić o jakąś sprężynę, niby wkręca na obroty się normalnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    79

ale po co, lepiej zmień wkłady jak się nie dają odmyć a może przyczyna tkwi gdzieś indziej a turbinka normalnie chodzi B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Trafik    0

Ja wymieniłem te 3 filtry siatkowe (koszt jakieś nie całe 30zł). Sprzedawca powiedział, że ich się nie myje tylko trzeba zmieniać na nowe, i wymieniłem olej w tej dolnej misie filtra. Ten zabieg sprawił, że ciągnik zrobił się zrywniejszy i sporo zyskał na mocy. Teraz będę je wymieniał co roku :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Czeladnik    0

To ja też muszę tak zrobić dzięki za rade @Trafik, też je będę wymieniał co roku, bo szkoda silnika, ci co mieli skuter przeważnie wiedzą o co chodzi. Pewnie u Borasa z 50zł bo z czegoś musi żyć :D Turbinka normalnie chodzi 638Mth, zawsze wychładzana, olej rozgrzewany, no jak wujo wsiądzie to mniej, ale pracuje nad nim :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Panek    0

To ja mam podobne pytanie.

Co myślicie o zmianie filtra powietrza ojejowego na suchy taki jak w tych euro(2 czy 3 już sam nie wiem ;) tych najnowszych z intercoolerem). Bo znajomy mówił że podobno lżej przez nie powietrze przechodzi przez co ma troche wiecej mocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

ale jakość filtrowania chyba jest gorsza.... a przepustowości napewno większej "papierzak" nie będzie miał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1894

troche odkpie temat. wstawil ktos suchy filtr do belarusa ? czy wymieniacie te wklady tzw siano ? . Bo u mnie po zalozeniu turbo na standardowym filtrze zapalasie kontrolka od podcisnienia. Mysle ze moze by tamfiltr od stara wstawil albo cos w podobie , a moze ktos papierzaka wsadzil w ta oryginalna obudowe ?


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

Jak masz możliwość to porównaj swój filtr z tym jaki jest w ts-e. katalogowo różni się tylko obudową filtra. Reszta ma takie same numery w obu wersjach. Możliwe że różnica jest tylko w rurze ssącej która idzie od tej czopki bo w turbo nachodzi na rurę o średnicy 87mm.

W swoim jak kupiłem wymieniałem te wkłady bo moje były zawalone sianem.

http://allegro.pl/jelcz-325-400-l-34-turbo-filtr-powietrza-suchy-i3700621213.html

Jelcz suchy lub

http://allegro.pl/star-200-6842-1994r-obudowa-filtra-powietrza-i3669285405.html


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1894

dzis popatrzyłem i pomierzyłem i niestety w miejsce gdzie siedzi oryginalny filtr nic wiekszego nie wsadzi - nie ma miejsca wiec filtr starowski czy jelczowski odpada chyba ze by go zamontowac obok maski bo pod maske nigdzie go nie upcha ale to juz straci na wygladzie. To co pokazuje radzik z busa widac ze jest nie duze i moze jakos by weszlo w oryginalne meijsce ale czy taki filtr z 2,5 silnika wyrobi w motorze o pojemnosci 4,7 . Wiec zostaje szukac czegos w podobnym wymiarze co oryginal lub juz rzezna z czyms wiekszym i proba upakowania i zamocowania gdzies tego.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy aż naprawdę konieczne jest poprawianie radzieckich konstruktorów:) Faktycznie przy założeniu turbo może być problem ale przy silniku pracującym z parametrami znamionowymi jest to bardzo dobry filtr. Bardziej skłaniałbym się ku propozycji @S-Piotra i zaczęło mi się to nawet podobać.

 

@S-Piotr jak podnosisz maskę? Masz jakąś giętką końcówkę którą łatwo demontujesz?


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1894

po kilku poprawkach te traktory moga byc bardzo ciekawe wiec warto. Do wolnossacego silnika ten filtr wystarczal nawet do silnika z turbo ograniczonego do 1800 rpm. dawal rade. Ale po co go dusic jak mozna cos pokombinowac.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzik445    6

Apropo filtru z busa:

Zauważ, że silniki busów mają prawie 2 razy wyższe obroty max i jeszcze turbiny do tego, więc ilość powietrza zasysanego w danym czasie będzie podobna. A opory zasysania powietrza z filtrem z papierowym wkładem na pewno będą mniesze


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1894

wiesz kolego radzik kombinowałem z załozeniem filtra od Mercedesa 814 i z tego co patrzyłem bylo tam 2 typy filtrów, jeden metalowa obudowa a 2 typ w plastikowej. Podjechałem na złom gdzie stały takie 814 ale neistety miały ten typ plastikowy i po przemierzeniu go wyszło ze nie bedzie pasował w miejsce oryginalu , wysokosc jeszcze była by okej ale jest za szeroki, wiec poszukam moze tej wersji z metalowa obudowa i przemierze. taki filtr bylby idealny.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzik445    6

Jeszcze jeden pomysł, a może by tak z oryginalnej obudowy wywalić wszystkie wnętrzności i dobrać jakiś papierowy wkład, lub nawet podtoczyć jakieś flansze pod wkład...

Zresztą, zobacz w 20sekundzie filmu


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1894

kolego radzik tez tak myslalem tylko ze przewaznie w suchych zasys powietrza z atmosfery jest z boku obudowy a wyjscie na silnik u góry a znowu w mokrym jest odwrotnie- zasys z atmosfery z gory a wylot na silnik z boku a lepiej by było zeby brud osadzal sie na zewnatrz wkladu niz w jego srodku , co ulatwilo by ewenualne czyszczenie


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez mariusz85zmc
      Witam. 
      Ostatnio pojawił się u mnie dość uciążliwy problem z blokowaniem się hamulca zasadniczego w prawym kole.
      Gdy nacisnę na pedał hamulca koło natychmiast zostaje zahamowane i zablokowane i muszę cofnąć nieco do tyłu aby się odblokowało.
      Wszystko zostało rozebrane wyczyszczone sprawdzone i zamontowane jeszcze raz i brak poprawy.
      Części wyglądają niemal jak nowe ( przynajmniej tak mi się wydaje..... ) , nic nie jest zardzewiałe ani dołki na śruty ani same śruty nic  nie wyglądają na zużyte.
      Wstawiona jedna nowa tarcza bo dwie nowe się nie mieszczą, są nieznacznie grubsze od oryginalnych i brakuje miejsca na pracę rozpieraka.
      Dodatkowo nie raz czuć pracę hamulca po mniej więcej wciśnięciu pedału hamulca na ok 5 cm i już hamuje a nie raz trzeba wcisnąć niemal do podłogi i to już jest dla mnie naprawdę zagadka.
      Proszę o pomoc bo już raz mi się prawie ciągnik przewrócił jak musiałem nagle schamować na ulicy i jedno koło się zablokowało.
       
      Pozdrawiam serdecznie forumowiczów. 
    • Przez mirek18
      Witam serdecznie, mam problem z moim Belarusem 952, ładowanie alternatora następuje dopiero po uzyskaniu 1000 obrotów. Przedni regulator napięcia jest nowy. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
    • Przez Piotr54321
      Witam kupiłem belarusa 920.2 i skaśnik paliwa nie działa i gdzie są bezpiczniki w mtz 2018r. producji. Dziękuję za otpowiedzie.
    • Przez jacek1994
      Witam wszystkich,
      mój tata posiada belarusa 72 z 94 roku w sumie już bardzo dawno wystąpiły problemy z luzami w układzie kierowniczym ale teraz już problem robi się zbyt poważny. Ciągnik ledwo mieści się na ulicy. W pewnym momencie wymieniliśmy pompę ale nic to nie dało i pojawił się kolejny problem. Mianowicie jest dość spory opór przy skręcie w lewo zaś w prawo skręca się normalnie. Co dalej robić ? Czy może to być uszkodzony siłownik ?   Czy może układ jest zapowietrzony ? jest gdzieś jakaś regulacja czy odpowietrznik ? 
    • Przez JUMZ95
      Witam!
      Mam MTZ 82 z 1997r. Mam pytanie czy da się coś zrobić aby podczas podpinania maszyny np. prasy obracać wałek ręką tak jak np. w c360? Mam nadzieję, że dość jasno to opisałem. Pozdrawiam RuszQ!
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.