Skocz do zawartości
CIAPEK1981

Różnica między Z050 a Z056

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Z056
CIAPEK1981    7

Witam, mam taką sprawę a mianowicie, nosze się z zamiarem kupna bizona Z056. Moje pytanie brzmi po czym poznać że jest to bizon Z056 a nie Z050. Zawsze znajdzie się ktoś kto chce sprzedać bizona Z050 jako Z056 (niektórym się pewnie udaje) ;) ale wracając do tematu. Chodzi mi o dokładne szczegóły jak rozróżnić ww. bizony. Bym był wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.

 

Z056, a nie ZO56

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Najprostrzym sposobem jest spojżeć na tabliczki znamionowe na kombajnie i hederze. jeżeli jest wyprodukowany po roku 80 to powinien być na szerokich kołach.a najlepiej to pojedż do kogoś co ma 56 ale nie na handel i zobacz jak wygląda bo nie jestem w stanie opisać ci różnic bo co ci to pomoże jak napisze że zegary są inne czy napęd pochyłego jest innym pasem.w każdym razie zo50 to lata 70 a to wizualnie chyba idzie poznać.a co do wytrząsaczy to 50 też ma 5 jak 56

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

56 szła od 1977 roku. Co do różnic: JAk wcześniej pisali zegary - inny kształt deski rozdzielczej. 50 miała napęd odrzutnika na pas płaski, a 56 na trójpas. Nagarniacz w 50 ma 5 ramion a w 56 6. Wał przedni gardzieli w 56 jest calisty a w 50 nie. Napęd kosy różni się. 50 ma wężej rozstawione reflektory przednie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CONDOR    9

- ZO50 ma już 5 wytrząsaczy (tak dla jasności),

- silniki mają identyczne,

- na zegary nie patrz, każdy może sobie zmienić,

- na tabliczke nie patrz, bo można ją przebić, albo kupić na allegro za 50 zł i będe miał już bizona ZO56 ;)

- ZO56 też były na wąskim ogumieniu, więc na to zabardzo nie zwracaj uwagi,

- ZO50 (też, niektóre ZO56, zwłaszcza z początku produkcji) miały napęd hedra z pasa pojedyńczego,

- ŁukaszP jak coś to ZO50 też ma napęd odrzutnika z potrójnego pasa, u mnie bynajmniej tak jest ;) ,

- inna budowa hedra (chodzi mi tutaj o motowidła)

- troszkę inny napęd targańca i motowideł,

- w ślimaku, który jest w hedrze jest w ZO56 więcej palców, które wciągają zboże do przenośnika pochyłego,

- od 87 w ZO56 były montowane rewersy gardzieli (jeżeli tak to można nazwać)

- w ZO50 tylne koła mają mniejszy rozmiar

- w ZO50, aby zmienić pasek od wysypu trzeba zdejmować podajnik (prawdziwa męka), natomiast w ZO56 już nie,

- w ZO50, łańcuchy z lisztwami w podajniku pochyłym były nitowane, w ZO56 już nie

 

Ogólnie podsumowując ZO56 ma kilka małych szczegółów i udogodnień. ZO56 z początku produkcji (1977) ma praktycznie wszystko to samo co ZO50. Taka była nasza komuna. Sami siebie oszukiwali. Niby nowszy model, a dalej to samo.

 

Jak chcesz to ja mam na sprzedaż ładnego bizonka ZO56 (w 100% ZO56). Info na pv. Zapraszam!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenekbizon    6

to jest prawda całkowita z050 od z056 rożni się tym ze koło od odrzutnika jest napędzane pasam płaskim a nie klinowym podest ma zmieniony cofanie ślimaka oraz deskę ma inną rozdzielcza oczywiści koła ma wąskie cheder ma starszej wersji czyli ze siłowniki od podnoszenia nagarniacza ma zewnątrz nie wewnątrz budowa chederu też jest inna ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialycivic    1

Z56 ma siłownik wspomagania kierownicy równolegle do osi kół a z50 prawie prostopadle ,z50 w orginale miał szeroki pas na odrzutniku no i napęd kosy jest inny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

@CONDOR Masz ten napęd przerobiony, czy miałeś. Mam 56 z początku produkcji. Wiele się różni od 50;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CONDOR    9

ZO50 ojciec odkupił w 1982 r. z PGRu i nic nie zmieniał. Sąsiad ma ZO56 z 1978 i wszystko jest to samo co u mnie w ZO50 B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CIAPEK1981    7

Dziękuje wszystkim za pomocne informacje. Od jakiegoś czasu śledzę nowe aukcje na allegro i strony internetowe poświęcone bizonom, i stwierdziłem jedno (pozwolicie że się tym z wami podzielę "chyba nie macie wyjścia B) ). Po pierwsze to allegro jest paru gości którzy chcą sprzedać bizona ZO50 jako ZO56 :lol:. Po drugie to do różnic (między ww. bizonami), które WY podaliście można dodać jeszcze "płotek" dookoła podestu operatora, chyba jeszcze skrzynka narzędziowa w ZO56 jest to taka duża rura, a w ZO50 jest to zwykła skrzynka narzędziowa coś na wzór C-360.Z tego co wiem to silniki to ZO40,50,56 miały takie same (ZO20 miały inne silniki ale to inna bajka ;) ), a co do wytrząsaczy to ZO40 miał 4, a ZO50 i ZO56 miały 5 wytrząsaczy.

 

 

Dobra to wszystko. Jeszcze raz dziękuje wszystkim za pomoc. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dane techniczne wg mądrych książek Z-050/ Z-056

długość w położeniu roboczym bez długich rozdzielaczy łanu 8150/8950mm

szerokość 5630/4630mm ( chyba błąd)

wys z daszkiem 3910/3900mm

długość z wózkiem 13200/12800mm

wysokość bez daszka 3580/3600mm

rozstaw osi kół 3750/3740mm

ciśnienie w kołach przednich 1,7-1,9/1,6-1,8atn

prędkości jazdy:

I 1,6-3,9/1,6-3,8km/h

II 3,5-8,8/3,7-8,8km/h

w 3,25-1,65/3,2-7,7km/h

masa 6900/7300kg

ilość oleju w silniku 13/16l ( nie mam pojęcia czemu)

nominalne obroty silnika 2300/2200obr/min

pojemność zbiornika paliwa 200/180l

szerokość zespołu żniwnego 5,2 i 4,2/4,2mm

liczba obrotów młocarni 450-1100/520-1100+/-50obr/min

średnica odrzutnika 400/420mm

pojemność zbiornika oleju 37/40l

rodzaj oleju LUX-5/LUX-6 lub Hydrol 40

wózek transportowy:

długość 7310/6240mm

wysokość 750/760mm

masa 347/300kg

wymiary ogumienia 33x5"/23x5"

ciśnienie 2,5/2,4atn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armi95    0
(ZO20 miały inne silniki ale to inna bajka :o )

 

Z020 inaczej "zagon" nie ma silnika a więc nie jest kombajnem samojezdnym. Napęd idzie od WOM ciągnika z którym współpracuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeszcze byla jedna istotna roznica miedzy 50 a 56 a mianowicie Z050 mialy os nagarniacza cienka 5 listew i jedna gwiazde mimosrodu a Z056 os gruba 6 listew i dwie gwiazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    26

światła przednie, 056 ma na końcach podestu, a 050 bliżej kierownicy, ale nie wiem na 100%, gdzieś przeczytałem i z obserwacji wydaje się potwierdzać

Edytowano przez rafff24

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro30    10

Światła z przodu od pozycji i kierunku na pomoście były inaczej rozmieszczone bodajże do 79 roku były cofnięte w stronę zbiornika a od 80 roku były te (LIZAKI) na samych rogach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RolnikBS    10

Z050 ma kierunkowskazy wewnątrz a na zewnątrz lampkę od świateł , a Z056 odwrotnie to z tego co widzę to mój Z050 już jest przerobiony trochę na Z056 , bo te części o których mówicie są nowe ... oprócz Pasa Transmisyjnego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Z050 miał skrzynię biegów przesuniętą w prawo, mniejszą średnicę odrzutnika, inne tarcze hamulcowe (nie znam szczegółów). Pierwsze Z056 miały zegary takie jak Z050, targaniec również jak w Z050. Wskaźnik zespolony w Z056 do roku 1982 miał zamiast woltomierza amperomierz z zewnętrznym bocznikiem montowanym w okolicach alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepo    30

Co do skrzyni to Z050 nie miały przypadkiem półosi napędowych z grubym frezem, czy z drobnym (a tym samym kół zwolnicowych (5040/24-132/2) i tarczy (5050/73-004/0))? Czy gruby frez występował jedynie w Z040? Co do tarcz hamulców to wydaje mi się że tylko w samym Z056 były ich dwa rodzaje, jakieś starszego typu i nowszego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Marcin198309
      Chłopaki mam problem. I bardzo proszę o wypowiedzi osób które mają pojęcie. A więc tak. Nie jestem marzycielem. Poprostu chcę kupić kombajn tylko nigdy go nie miałem. A maszyna która u nas kosi te 15 ha nigdy na polu nie nawaliła:) pytanie czy ciężko nauczyć się obsługi? Wiele się naczytałem że to gówno:) ale czy to nie jest tak że ludzie nie potrafią z nich korzystać?
    • Przez kopokop
      Witam czy polecili byście mi kombajn bizon zagon na ok 20ha
    • Przez macko25
      oto moja przeróbka obrotów prędkości młocarni.prędkość młocarni mam przy następujących obrotach silnika 2200/młocarnia 910
      2350/młocarnia 950
      2500/młocarnia 1100
      przerobiłem dlatego że zawsze przy odrzutniku zawsze mi się łożysko grzało i się psuło ale tylko zawsze z prawej strony i nigdy młocarnia przy zwykłych talerzach i gruby pas nigdy nie trzymała równej prędkości obrotu i zawsze poślizg był albo pas się zerwał albo zawsze się regulowało prędkość to wszystko się ciągło na prawą stronę i po łożysku więc wpadłem na pomysł tzn gościu był na targach rolniczych i takie coś proponował za koła,napinacz i pas 1500zł i tak sobie przerobiłem i od dwóch lat tak jadę i żadnej awarii jeszcze przy tym nie miałem.zrobiłem takie koła,napinacz, i dwa pasy C 1850.
      A jak rzepak to koła zamieniam tzn.od odrzutnika na wał od młocarnia a od młocarni do odrzutnika bez zdejmowania podajnika koło jest przykręcane na 6 śrub i tam tylko trzeba łańcuch i dwa pasy i to wszystko.
       
      aha na rzepak obroty młocarni mam 600








    • Przez Kamil97
      Siema.Czy słyszeliście o bizonie Z0-20 ? Jest to Bizon zaczepiany do ciągnika i czy macie filmik z jego pracy ?
    • Przez Bartek72511
      Witam. Ceny usług idą w góre i planujemy na nasze 12 ha kupic jakiegos bizonka na przyszły rok. Najche tniej bysmy kupili jakiegos za 20 tysiecy i wsadzic w niego z 10 żeby wiedzieć czym się jeździ. Uważacie że to dobry pomysł? Jakiego Bizona najbardziej polecacie w takiej cenie?
×