rolnik1414

Wałek od przedniego napędu

Polecane posty

corrado    401

No właśnie tu jest problem ze wszyscy oni mówią ze sie znają na rzeczy a ile w tym prawdy...

Wałek wysłałem. Zastanawiam się teraz nad tulejami. Czy kupić oryginał czy dać dotyczyć. Ogólnie to zawsze uważałem ze oryginał to oryginał ale martwię się ze może juz się tam trosze wszystko powyrabiało i może nie będzie pasować.

 

 

Więc może uda się trafić na takich co znaja się na sprawie. Ja to już robiłem kilkakrotnie a to znajomemu a to z polecenia i jak do tej pory nikt nie robił tego ponownie a za nowy oryginalny dać taką kasę trochę przykro.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jak pisałem wyżej tuleje to podstawa i ich smarowanie . gdyby nie luzy na tej tulei wałek nie ma prawa sie objechać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Oj chyba ma prawo. Może nie być luzów a będą źle dobrane koła/opony i daje to ten sam efekt .


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

No nie zgodzę się z tobą, gdyby były nie te koła to wałek albo by ciągną lub hamował, frez był by ciągle zazębiony i nawet śladu zużycia by nie było. Jeśli oś ma luz to nawet na luźno go zetnie, bo chodzi krzywo, przesuwa się w tył i przód i po prostu się wyciera :( Od niedobranych kół morze rozsypać się jakiś tryb, czy to na ataku, satelitach w kołach czy w skrzyni - w zależności co słabsze ( w reni słyszałem że koło pośrednie od napędu w skrzyni osadzone na łożysku igiełkowym :wacko: ) Gdyby na tym wałku napędzającym przedni napęd był krzyżak od strony mostu to było by po sprawie a tak to 1,5 metrowa ośka łączy się na sztywno z mostem i w przypadku luzów na moście coś musi pierdyknąć. A że ośka jest osadzona na sztywno (w dodatku podparta w środku) to wyrabia na połączeniu ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akowicz111    159

To co pisze Wojtek987 zgadza się co do joty, z tym że przy żle dobranych kołach jak jest luz na tulejce to najszybciej ją rozerwie.Co do wałka od ataku (pisałem już w innym temacie) szwagier robił jakieś 2 lata temu w Grajewie (urwana końcówka z frezem) zregenerowana tak że laik nie rozpozna że robione czy orginał. Koszt coś jak dobrze pamiętam wraz z tulejami na oś 1300 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daanny    33

Witam ktoś może wie gdzie kupię ten wałek od przedniego napędu z frezem na końcu co wchodzi w przedni most, właśnie przez wybity przód już prawie cały frez na wałku i w tulei mi obcięło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Wszędzie gdzie rozbierają renówki (nawet spalone). Przypuszczam że umiesz szukać np na olx i zadzwonić :P  - chyba że szukasz za darmo to będzie ciężko.

Skoro nie jest zdarty frez do końca to obróć ten wałek i kup nową mufę, na jakiś czas pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daanny    33

Zrobiłem tak jak kolega Wojtek sugeruje i faktycznie pomogło ale na krótką metę, zaorałem ok 10 ha i w tym czasie obrobiło mi też ten długi wałek co łączy skrzynię z mostem i teraz mam dwa do roboty, będę dorabiał frez w zakładzie tokarskim tak jak koledzy powyżej. A jak wam się spisują te dorabiane frezy na starych wałkach nie zużywają się?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Trochę jest,wyjąć wał(to akurat szybko) ,odsunąć główny obciążnik z przodu(lub zdjąć).Trzeba lekko unieść przód i można działać.Te na sworzniu są wytrzymałe jak nie wiem co,siadają te w obudowach,a to dobrze bo się je łatwo wymienia.

Smarować ,smarować i jeszcze raz smarować i będzie chodził długo.

 

W temacie wałka,a nie próbował nikt zamiast dorabiania frezu zrobić flansze i dać np na kołki lub śruby?Nie taniej a zadanie spełni?

 

Mam tak (w innym ciągniku) i chodzi dobrze już parę lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ta flansza w innym ciągniku była oryginalnie czy to autorski pomysł ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Autorski pomysł z zastosowaniem bo adaptacja jest po części z innego sprzętu w którym tak działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Akurat nie mam ale zrobię ,choć prosta sprawa bo dwie flansze osadzone na wałkach skręcone śrubami M8x4szt tylko dorabiałem je bo musiały być pasowne w otworach żeby nie obrobiło albo ścięło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ile godzin i w jakich warunkach obciązenia to zrobiło ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Mam to w c360 z silnikiem zetora z przodkiem na szerokich kołach.

 

Najcięższe prace to orka,wyciąganie przyczep,uprawa aktywnym pod siew,talerzówka.Mtg ok 300 może coś więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

aaaa myślałem że w Renault . W Renault ten patent nie przejdzie , zniszczycie całe łożyskowania ataku ,może pęknąć wał napędowy.

Na tulei łącznika jest zawsze trochę luzu nawet jest tam kalamitka do smarowania.. Rozwiązaniem było by zastosowania krzyżaka ale niestety jest tam za mało miejsca 

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
John23    19

Witam wyrobiły mi się tuleje przedniego mostu wiec zamówiłem drugie z tym ze sprzedawca powiedział ze ta z przodu i tylu ma taki sam wymiar i zamówił 2 takie jak na zdjęciu  image.jpeg.1546ed4b2c5e112159e72e338a28dde1.jpeg czy tak może być bo widziałem na necie komplet to jedna była taka a druga jakby z innego tworzywa. A i dodam ze moje są ostro przerobione i ciężko mi rozpoznać dlatego tez pytam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
John23    19
8 minut temu, Renault85-15TX napisał:

Wymieniałam to dwa lata temu i są obie identyczne.

 Ok wielkie dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

po obu stronach jest to samo

co ważne na stronę idzie dwie tuleje

Znalezione obrazy dla zapytania tuleja mostu renault


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

zawsze można naciąć jak nie chce zejść po dobroci 


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj