luk2782

Klimatyzacja w Bizonie

Polecane posty

dawidg2    30

Ta to chyba kiepska jak za tą cene. Jakiś czas temu interesowało mnie też coś takiego podobnego i takie coś to montują w ciężarówkach i włacza się to jak ciężarówka stoi na parkingu czyli działa jako postojowa ale do innych maszyn pewnie też by się nadało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    109
Witam

 

Wczoraj znalazłem na allegro taką "klime" http://www.allegro.pl/item591900470_uniwer...uchawa_24v.html

Jak myślicie zda egzamin w bizonie z nową kabiną ?

Nic niestety nie znalazłem na google,żadnych wzmianek nic.

Poważnie zastanawiamy sie nad zakupem owego wynalazku.

 

Pozdrawiam

 

 

ale to jest sam parownik z dyszą rozprężną więc żeby zrobić z tego klimę to jeszcze sporo brakuje czyli: sprężarki, chłodnicy, osuszacza, węzy, zaworów bezpieczeństwa więc to nie jest cała klima tylko sam goły parownik który sam jest bezużyteczny, mówiąc krótko brakuje żeby była klima brakuje jeszcze najdroższych części

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

coffey23    19

Witam wszystkich mam taki pomysł żeby podłączyć przetwornice z 24v na 230v w bizonie a w kabinie wstawić najprostszy klimatyzator taki jak się w pokoju czy w biurach widuje na kółkach przenośny

Teraz pytanie czy widział ktoś coś takiego i czy zdało by to egzamin z tego co się rozejrzałem koszty takiego wynalazku to 1000 zł max.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kasek    7

montuj będziesz miał chłodno w kabinie hehe, a przetwornice są różne tylko trzeba szukaci za takim czymś :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja jak miał bym kupowac klime to poszukał bym jakiegos rozbitego zamochodu kupił go wyciagna klime a reszte sprzedał na złom mój znajomy rozbił passat b3 miał klime iz przedał go za 1500 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coffey23    19

widzę ze ten temat jest coś słabo odwiedzany zimą ;D co do rozbitych samochodów to nie jestem przekonany klima moze być uszkodzona i kasa w błoto wyrzucona a swojego nie bede rozbijał :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szmergiel    463

Jak myslicie czy dalo by sie zamontowac taki zestaw w rekordzie?/www.allegro.pl/show_item.php?item=973093482"]Mój odnośnik[/url] i czy ktos juz cos podobnego robil i jakMój odnośnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszo27    0

@ szmergiel nie zawracaj sobie tym badziewiem głowy, na mój gust to nic nie da, bo to nie klima tylko dmucha jakimś wilgotnym powietrzem (a koszt większy niż klimatyzacji samochodowej) ;/ Poza tym w opisie jest jakaś niejasność, mianowicie sprzedawca napisał że pobiera prąd 8A/h tylko ciekawi mnie co to za jednostka ;d bo tak się poboru prądu nie liczy xD

 

Wracając do wątku z klimą domową. Kiedyś myślałem o tym ale koszty przebijają klime kupioną na szrocie wymontowaną z samochodu, bo nie tylko trzeba kupić klimatyzator i przetwornice ale i gdzieś na złomie z tira alternator dodatkowy. Gra nie warta świeczki.

 

Ostatnio chodzi mi po głowie (jestem fanem prądu :) ) zamontowanie ogniw Peltiera i dorobienie odpowiednich radiatorów. Same ogniwa na allegro można dostać w rozsądnej cenie ale trzeba jeszcze na szrocie dokupić dodatkowy alternator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ochen    37

Sezon żniwny już chyba skończony. Trzeba się zastanowić nad jakimś sposobem chłodzenia kabiny w Bizonku żeby przyszły sezon był lżejszy. Może macie jakieś pomysły(tanie ;) ) na klime lub coś co ochłodzi takie piekło jak kabina kombajnu ;). Może ktoś adaptował klime z jakiegoś auta? Ile taka impreza kosztuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daw    0

witam

posiadam w gospodarstwie dwa bizoki ... w tym roku w rekordzie zalozylem klime ... wszytko dziala ok ...jezeli ktos by chcial to mozna sie dogadac i moge zalozyc...koszt okolo 2500zl-gotowa do uzytki:) pozdrawiam:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelfrr    0

Witam a mógłbyś kolego wrzucić zdjęcia jak ta klima wygląda. Gdzie zamontowałeś chłodnicę w kabinie, jaki jest kompresor i gdzie podłączony do silnika, gdzie znajduje się chłodnica na zewnątrz i jak jest zabezpieczona przed plewami.

Właśnie jestem w fazie adaptacji klimatyzacji z samochodu osobowego.

Przydało by się kilka podpowiedzi od tych którzy już taką wygodę posiadają.

Pozdrawiam i czekam na fotki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelfrr    0

Myślę że tak jak są wszystkie części to jak najbardziej. Trzeba dokupić przetwornicę 24/12v koszt około 60 zł no i przedłużka rurek i napełnienie kosztów jeszcze nie znam.

Nadal czekam na zdjęcia kolegi który chce zakładać za 2,5 tysiaka. Jak nie wstawi to odpowiedź do usunięcia ogłoszenia to na Allegro, tutaj jest forum i pomagamy sobie wzajemnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelfrr    0

Koledzy może coś podpowiecie w sprawie tej klimy. Ja zacząłem adoptowanie klimy z Laguny. I tak kompresor montuje na wsporniku obudowy koła zamachowego a napęd pasem wielo-klinowym z koła między paskiem od pompy a pasem od młocarni. Chłodnica zamontowana w żaluzji nad rurą wysypu zboża. Gdzieś w pobliżu zamontuje zbiornik gazu (osuszacz).No i jeden problem gdzie zamontować chłodnicę w kabinie tak aby było estetycznie, wygodnie i skutecznie. Może ktoś podpowie jak ten problem rozwiązać. A sterowanie elektryczne wykonuje od podstaw na przekaźnikach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daw    0

nie trzeba przetwornicy...wystarczy prad pociagnac z jednego akumulatora i juz mamy 12v...chłodnicy w kabinie nie ma tylko jest parownik z wentylatorem znajuje sie nad dzwignia gazu recznego przy samym dachu...sprezarka jest na pasku od alternatora ...w bizonie sa dwa z czego jeden zostal oryginalny a drugi dluzszy pasek napedza sprezarke...trzeba pamietac o wlasciwych obrotach sprezarki tj okolo 2 tys obrotow jezeli sie nie myle wiec nalezy zmienic kolo pasowe na wieksze przy kompresorze ... ktore i tak jest do zmiany bo przy samochodach os jest na wieloklinie ... osuszacz jest bez roznicy gdzie zamontujesz ...tak jak przewody wydadza. chlodnica umieszczona jest nad ta od wody...co do zabijania sie plewami to niedlugo bede poprawial...prponuje zalozenie chklodnicy z jak najwiekszymi ze tak powiem dziurami miedzy blaszkami co byc moze sprawi ze bedzie bezobslugowa...niestety o tym nie pomyslalem i mi sie troche zabija...oczywiscie musi byc przy chlodnicy wentylator, a sprawe brudzenia planuje rozwiazac poprzez zastosowanie kierunkowego przelacznika do wentylatora aby raz dmuchal na chlodnice a raz wyciagal z niej powietrze. w ogole to wole dwa razy w ciagu dnia zrobic minutowa przerwe i ja przetrzec szczotka niz siedziec w saunie i kurzu

u mnie sprezarka chodzi caly czas. jezeli chodzi o koszt to drogie sa przewody za ktore zaplacilem jak dobrze pamietam 50zl za metr a jeden u mnie ma 4metry a drugi 3,5

to taki w skrocie opis zalozenia przeze mnie...rzadko tu zagladam wiec nie odpisywalem, i sorajka za dziwby styl pisania:) pozdro:)

Edytowano przez daw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akaku    75

Ja wam opowiem jak mój wuja zrobił sobie w Rekordzie. Rekorda ma 2 sezony i od 2 sezonów ma wentylacje. A polega ona na tym ze jest duży wstępny filtr zamontowany na obudowie z prawej strony za silnikiem [ PS. nie wiem od czego moze to byc ten wstepny filtr ale musi byc duży] i róra do kabiny [ np taka http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.rallyshop.pl/galerie/r/rura-doprowadzajaca-102_7342.jpg&imgrefurl=http://www.rallyshop.pl/index.php%3Fk485,filtry-powietrza-rury-doprowadzajace&usg=__0t_9mChuQtHN7iVmRaUMVO1J4Eg=&h=160&w=240&sz=12&hl=pl&start=57&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=Dwew6aBy3AbCmM:&tbnh=73&tbnw=110&prev=/images%3Fq%3Drura%2Bdo%2Bpowietrza%26start%3D40%26um%3D1%26hl%3Dpl%26sa%3DN%26ndsp%3D20%26tbs%3Disch:1&ei=vo9eTYDnB47tOeawwa8N ] jest doprowadzane powietrze i jeden wentylator zaciaga przez ten filtr i róra do kabiny powietrze a 2 wentylatory rozdmuchują po kabinie. I powiem tak w najwieksze upały jezdziłem z wujem i byliśmy pozamykani w kabine okna i dźwi zamknięte!!! i było w sam raz w kabinie. Ma już coś takiego 2 lata i nie planuje zakładac klimy, a on lubi tak sobie majsterkowac, ale jak na razie nie zakłada. A sasiad ma w JD też wentylatory to aż włosy fruwaja jak sie podstawi pod kanał od powietrza i tez jest chłodno w kabinie ;) Jutro sie postaram o fotki tego wynalazku w Rekordzie

 

 


Case <3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ochen    37

Chętnie zobaczyłbym jak to wygląda. Postaraj się o foty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akaku    75

No juz obiecałem jednemu userowi fotki i jakos zrobie. Zrobie wam fotke filtra bo reszta jest zabudowana w kabinie i nie widać czyli wentylatorów


Case <3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Harnas88    12

Witam koledzy. W ubiegłym roku zamontowałem klime w bizonie. sprężarke zamontowałęm od golfa 2 (wersja usa) ma koło pasowe na zwykly pasek. chłodniczka jest z voyagera i zamontowana w komorze sitowej w odległości 15- 20 cm od chłodnicy wody. Skraplacz zamontowałem tez z voyagera w gornej tylniej prawej części kabiny ale w tym roku zmienie go na inny bo ten nie zdał egzaminu bo nie był w fabrycznych obudowach. Chętnie podziele sie własnymi doświadczeniami z innymi:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Ale kompresor jest załanczany elektrycznie 12V, więc zastosowałeś jakiś transformator czy przetwornicę, czy z jednego akumulatora? przewody nowe z metra czy sztukowałeś? napisz jaki całkowity koszt.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez TomaszStach
      Witam. Sprzedam kombajn Bizon Super Z056. Maszyna w dobrym stanie technicznym. Pracował na 10 ha, bez zarobków. Nie myty na zimę. Zawsze garażowany. Dwa lata temu wymieniłem przekładnie jazdy, a w hederze ślimak, podłogę, kosę i bagnety. Młóci i czyści bez zarzutów. Po zimie silnik pali od pierwszego obrotu. Opony w bardzo dobrym stanie. Są przecieki na główkach rozdzielaczy. Do kombajnu dokładam pasy, pompę hydrauliczną, inne drobne części, dwie kosy, instrukcję obsługi, napraw i katalog części. Cena 11000 do negocjacji. Nie wystawiam faktury VAT. Nie dysponuję transportem. Miejscowość Daszyna, powiat Łęczyca, województwo łódzkie.  Data dodania 18. 06. 2018
       
       
       
       




    • Przez StawiaR
      Witam, mam do wyboru te dwa kombajny i jestem w kropce. Który według was powinienem wybrać? Bizon z 1986 r (na szerokich kołach) posiada sieczkarnie a dronningborg z 1988r bez sieczkarni.
    • Przez topolek
      Witam zmagam sie z problemem klimatyzacji w NH ts100
      Jezeli odpale zimnny silnik i wlacze klime to sprezarka pracuje i nabija (rurki sa zimne) ale slabo chłodzi albo wcale do tego czasami sprzeglo od sprzezarki cyka jak by chcialo zalączyc sprezarke a nie moglo(ale sie udaje póki silnik nie rozgrzany).
      po 30 minutowym rozgrzewaniu silnika sprezarka juz nie ma ochoty sie wcale zalaczyc.
      dodam: osuszacz byl wymieniany klima byla nabita tydzien temu (1100 czynnika jest a dopiero dzis wyczytalem ze potrzeba do niego 1500 ale to chyba nie powinno w niczym przeszkadzać) parownik przedmuchany filtry czyste, wlacznik klimy sprawny, bezpieczniki tez. 
       
       
    • Przez Renault145
      https://m.olx.pl/oferta/bizon-zo56-CID757-IDyYR2O.html?backUrl=%2Fajax%2Fmojolx%2Fdetails%2F516899010%2F
    • Przez kubatedi
      Żyto Dańkowskie Diament
      Co dac na pierwsze skracanie?
      1.Moduss start
      2.Medax max
      Co będzie bardziej skutneczne ?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj