griga

Wybór Belarus-a

Polecane posty

Junkers    44

Ależ oczywiscie że wolałbym mtz 820 niż 592 , ale obawiam się że na młodego rolnika mi nie przejdzie ciągnik 80konny na 10ha gospodarstwo bo to prawie dwa razy taka moc niż wychodzi z przelicznika :( to już chyba lepiej takiego 592 niż ursusa 3512 bez napędu albo kioti ...

Etam, ja na MR miałem wpisany ciągnik w przedziale mocy 80-95 +tur1650kg na 12ha i przeszło. Tylko teraz w modernizacji nie wiem czy nie przesadziłem, bo napisałem Belarusa 952(90km) ale z turem to może by przeszedł ale esu za mało... ale nawet mi by wystarczył ten 592.

Jak nie chcesz ryzykować to warto wg mnie.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Właśnie , mi też by wystarczył ale gdyby przeszedł mi że wniosku mtz 820 (w tym roku będę składał na MR. więc narazie orientuje się tylko w teorii na praktykę przyjdzie czas przy zakupie ) to bym go wolał , zawsze to cena mniejsza albo identyczna co 592 a 20km więcej ...

 

Ktoś pisał wcześniej w tym temacie że 592 może mieć rewers 8/8 i co za tym gdzie nie za bardzo nadaje się do pracy w polu z racji małej ilości biegów , a czy ten model 592 może mieć taka sama skrzynie jak 820? Tzn. 18/4 ?

Kolejna sprawa że ten model jest mniej dostępny niż 820 .

Pocieszyłeś mnie z tym że Tobie taki wniosek przeszedł :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

ale mtz belarus 820 może mieć opcję że przedni napęd będziesz miał na większych kołach co poprawi uciąg i lepsze mają skrzynie a zapas koni zawsze się przyda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro321    103

ja na młodego rolnika zakupiłem Belarusa 952,2 i nic się nie czepiali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mf255    0

firmagrand czy posiadacie jakieś oferty kredytowania sprzedawanego u was sprzętu?


NIE ODPOWIADAM NA GG!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marrus    0

A może mi ktoś wytłumaczyć czy MTZ ,HTZ, LTZ ,VTZ to te same fabryki?Jak nie to prosiłbym o wytłumaczenie tego bo nie rozumiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154
Napisano (edytowany)

Nie, to są inne fabryki położone w innych miastach/krajach:

MTZ - Minsk, Białoruś: http://belarus-tractor.com/en/main.aspx?guid=1071

HTZ - Charków, Ukraina

LTZ - Lipetsk, Rosja: http://www.oao-ltz.ru/

VTZ - Władimir, Rosja: http://www.vtz-zavod.ru/

 

 

 

 

Czy ktoś wie w jakiej normie podaje moc swoich ciągników Mińska Fabryka?

Edytowano przez MgrLukash

♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
turion23    28

Mam takie pytanie czy lepiej kupic nowego belarusa 920 lub 952 z turem czy zachodniego 20 letniego z turem do 40000zl i reszte kasy na osprzęt przeznaczyć bo znalazłem w Ełku belarusa 952 za 86000zł z turem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro321    103

bez zastanowienia bierz 952 z turem ja mam taki i sobie chwalę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154
Napisano (edytowany)

Wybór jest dośc trudny.

 

Wątpie abys kupił 20 letni zachodni ciągnik z ładowaczem do 40000zł, za te pieniążki to już będzie tak biżej 25-30 lat miał ten sprzęt, aczkolwiek z takich mniej popularnych marek zawsze można coś naleźc ale cudów nie należy się spodziewac...

 

Jak to sporo ludzi na forum piszę "Nowy to nowy"

Z drugiej jednak strony Belarusy mają zły rozkład biegów co może utrudniac manewrowanie z ładowaczem, można temu zaradzic zamawiając wersje z rewersem ale oczywiście trzeba za to udogodnienie dopłacic a poza tym spdada liczba dostępnych przełożen bo skrzynia ta nie posiada półbiegów.

Kolejnym minusem tego ciągnika jest słaba zwrotnośc.

Edytowano przez MgrLukash

♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
turion23    28

za 40000 mozna juz cos kupic ciekawego i markowego.ostatnio john deere oglądałem za 38000 ale bardziej za renówką 106.14 się rozglądałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RycerzNocy    0

Wybór jest dośc trudny.

 

Wątpie abys kupił 20 letni zachodni ciągnik z ładowaczem do 40000zł, za te pieniążki to już będzie tak biżej 25-30 lat miał ten sprzęt, aczkolwiek z takich mniej popularnych marek zawsze można coś naleźc ale cudów nie należy się spodziewac...

 

Jak to sporo ludzi na forum piszę "Nowy to nowy"

Z drugiej jednak strony Belarusy mają zły rozkład biegów co może utrudniac manewrowanie z ładowaczem, można temu zaradzic zamawiając wersje z rewersem ale oczywiście trzeba za to udogodnienie dopłacic a poza tym spdada liczba dostępnych przełożen bo skrzynia ta nie posiada półbiegów.

Kolejnym minusem tego ciągnika jest słaba zwrotnośc.

 

 

co ty gadasz :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154
Napisano (edytowany)

Belarus też markowy ;)

 

No tak te ciagniki bardziej się pod ładowacz nadają wiem bo mam leciwego Deutz'a, jest to dośc skrętna maszyna i ma dośc dobrze spasowane biegi do ładowacza (grupa biegów polowych na przeciwko grupy z biegami wstecznymi co daje jakby pseudo rewers)

Może się rozejżyj za Fendtem z serii GT one mają nieco inną konstrukcje (silnik pod kabiną)przez co daje to bardzo dobrą widocznośc na to co się dzieje z przodu ciągnika a poza tym przemawia za nim jego rozkład mas (30%przód/70%tył) co wkonsekwencji uwalnia nas od konieczności stosowania przeciwwagi.

Tak to wyglada:

 

 

 

Kupując nowy ciagnik zawsze jest dużo mniejsze ryzyko że coś się posypie niż w przypadku używanego ale jakby trafic na dobrze u3many używany egemplarz to może on jeszcze długo posłużyc :)

 

@RycerzNocy jaki błąd popełniłem w swej poprzedniej wypowiedzi?

Edytowano przez MgrLukash

♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

Pewnie następny obrońca Belarusa który uważa że jest idealny do tura :D


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

Możliwe, tylko coś nieuargumentował swojego ździwienia :lol:


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TTjarek    1

@MgrLukask ale w skrzyni 16/8 którą ma belarus 1025 i 1221 na reduktorze jest tak rozmieszczona grupa biegów że też mamy ten pseudo rewers. Sam mam mtz z turem i skrzynią 18/4 i jak ktoś umie się posługiwać biegami to nie sprawia to żadnego problemu :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

Wiem o tym doskonale bo za płotem stoi 1025.2 ale reduktor w tym modelu nie jest zsynchronizowany i niezawsze daje się łatwo przełączyc, inaczej to wyglada w ciągnikach z silnikami Euro II i Euro III bo tam o ile sie nie myle jest już pełna synchronizacja skrzyni.

Ten ciągnik o którym mowa ma skrzynię 14/4 (opcjonalnie 9/9) więc bardziej podobna do tej którą ty masz w soim niż do tej 16/8 ;)

 

Ale tak czy siak trzeba wajchowac co zacznie pogarsza kofort pracy z ładowaczem <_<

Najlepiej popracuj trochę jakim kolwiek ciągnikiem z rewersem chocby nawet mechanicznym wtedy sam zobaczysz różnicę, wiem co piszę bo też mam ciągnik bez rewersu przy ładowaczu i manewrowanie nim jest zbyt przyjemne ;[

Edytowano przez MgrLukash

♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TTjarek    1

Zgadzam się z tobą w 100% bo przez cały dzień np. w żniwa przy ładowaniu słomy prawa ręka cały czas lata od wajchy do wajchy no i to jest uciążliwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

No właśnie mi o to chodziło musisz sterowac TURem i rarazem szukac biegu tą samą ręką i w tym wypadku najlepszym rozwiązaniem byłaby dźwignia zmiany kierunku jazdy umiejscowiona po lewej str. :)


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
torpedo    341

Widzieliscie opis modelu 1025 na stronie Lupusa? Pisza, ze ma skrzynie 16/16 z rewersem mechanicznym :rolleyes:

Lupus-Wilk

Moze ktos byl w tej firmie i widzial to na wlasne oczy?

Troche to dziwne, bo do tej pory nikt nie wspominal o takiej skrzyni :unsure:

A moze to tylko blad w opisie? Pisza tez, ze ma jedna tarcze sprzegla, a w innych miejscach wspominaja o dwuch. Moment obrotowy tez w ich opisach jest jakis dziwnie jednakowy w wielu modelach :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

W 1221 jest to samo napisane wydaje mi sie że to błąd w opisie ale mogę się mylic. Kiedyś @gregorius pisał o skrzyni 16/16 wyposażonej w rewers i biegi pełzające, ale to chyba w mniejszych modelach...

Edytowano przez MgrLukash

♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
255    95

Czyżby to był EHR czy mnie oczy mylą

post-31174-0-35022300-1299616233_thumb.jpg

Edytowano przez 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1285

Widzieliscie opis modelu 1025 na stronie Lupusa? Pisza, ze ma skrzynie 16/16 z rewersem mechanicznym :rolleyes:

Lupus-Wilk

Moze ktos byl w tej firmie i widzial to na wlasne oczy?

Troche to dziwne, bo do tej pory nikt nie wspominal o takiej skrzyni :unsure:

A moze to tylko blad w opisie? Pisza tez, ze ma jedna tarcze sprzegla, a w innych miejscach wspominaja o dwuch. Moment obrotowy tez w ich opisach jest jakis dziwnie jednakowy w wielu modelach :lol:

 

Widziałem ale tylko w 592. Większego modelu nie widac było z rewersem


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrcase85    1

Mógłby mi ktos wytłumaczyć bliżej jak ten rewers w Belarusie 592 dziala?? Czy potrzeba wciskać sprzęgło przy zmianie czy nie?? Bo skoro jest on mechaniczny..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

Tak trzeba używac sprzęgła jak w każdym ciągniku z mechanicznym rewersem ;)


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj