adeq15

Stare kabiny, wygłuszanie starszych kabin

Polecane posty

wierzba1272    8

Ciekawy sposób kolego @asharot Jakoś nigdy o tym nie słyszałem, ale wydaje się być sensowne. Jeśli będzie okazja (oby nie) to muszę go wypróbować.


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damjan15    0

dzięki asharot łatwizna to taka nie jest na pewno nie dla początkujących ale myślę że jak się poćwiczy to idzie sprawnie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
goomis93    2

Witam wszystkich użytkowników AF =)

 

Mam pytanie związane z mocowaniem kabiny w ursusie c-360, otóż moja kabina jest zawieszona na sztywno z przodu do bloku silnika a z tyłu do korpusu mostu.

Podpatrzyłem ze u znajomego taka sama kabina leży z przodu i z tylu na gumowych poduszkach i mocowanie jej jest do korpusu skrzyni biegów.

Zauważyłem ze jest w niej znacznie ciszej szczególnie przy pracy na przykład z kosiarka rotacyjną.Bardzo mnie to zaciekawiło i planuje u siebie teraz zrobić coś takiego.

 

Moje pytanie wiąże się z tym, Jak się do tego zabrać i czy można kupić gotowe podzespoły do takiej przeróbki wsporniki, gumy, szyby itp?

 

Może któryś z forumowiczów zastosował już taka przeróbke :mellow:

 

Proszę o porady i wskazówki:)

 

Z góry dzięki :P Pozdrawiam serdecznie


.Wycie mostu słychać z dala - 60tka za*****la.. !! :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Chciałbym zmienić w moim C-360 kabinę ponieważ mam tą małą, sportową. Nie mam na razie funduszy na oryginalną i chociaż bym miał to raczej na to bym nie przeznaczył i w związku z tym chciałem się zapytać czy warto zrobić sobie taką kabinę samemu? Myślę o odwzorowaniu oryginalnej i kupnie tylko oryginalnych szyb. Czy to dobry pomysł i ile może to kosztować?


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Daj sobie lepiej spokój,nie opłaci się.

Stal ostatnio dużo zdrożała.

Ciężko będzie powyginać profile.

Są specjalne wytłoczenia na mocowanie uszczelek szyb robione na prasie,

w domowych warunkach ich nie zrobisz.

Dach żeby ładnie wyszedł to tez trzeba mieć giętarkę do blachy 1,5mm.

 

Lepszym wyjściem będzie kupno jakiejś używki do malowania.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Może i masz rację. Tak też pomyślałem. Na pomysł wpadłem, bo zobaczyłem, że sąsiad,spawacz, zrobił nawet ładną kabinę do C-330.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    11

:lol: też tak kombinuje jak ty,wprost przeciwnie jak masz trochę pojęcia o ślusarstwie to zrobisz ,a z szybami to nie ma żadnej filozofii ,najlepiej zachować wymiar szyb,które możesz kupić najtaniej,zresztą dzisiaj każdą szybę ci dotną na wymiar,a później hartują,ja planowałem zrobić taką jak mam przy MF,to w najuboższej wersji nowa kosztuje 2 tys.Po przeliczeniu nie wiem czy to by mi się opłacało bo dachu sam no niestety ale nie zrobie ,producenci jednak towar kupują w hurcie i mają dużo taniej,ty jak nie jesteś vat-owcem to sobie przelicz zima jest długa możesz się pobawić :D


Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek30    11

Też myślałem żeby zrobić sobie kabinę do c330, koszt szyb to ok 400 zł do tego koszt materiału, trochę własnej pracy i kabina gotowa. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek    2

Komentując powyższe odpowiedzi to napewno nie trzeba bedzie wyginać żadnych profili :( i z dachem uważam ze nie powinno być problemu bo można go wygiąć albo kupić płytę styropiany 2 worki gipsu zrobić forme i mieć dach z żywicy coś jak robi naglak :P sam myślałem żeby coś takiego zrobić ale niestety uznałem że nie dam rady bo po 1 nie mam kabiny na wzór a po 2 to ja bym chciał z błotnikami a samemu błotniki zrobić to ciężka sprawa ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

2 worki gipsu to jakieś 50kg,przydało by się zbrojenie z drutu.

Podnoszenie musiało by być hydrauliczne.

Chyba lepiej było by zrobić z żywicy,albo stelaż z cieńkich rurek i plandeka.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

ten gips to na formę nie na dach :(


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

a orientujecie się ile mógł by kosztować materiał (nowy) na taką kabinę?


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek    2

jak ostatnio liczyłem z sąsiadem koszty takiej kabiny to rama z szybami i z dachem wyszła nam około 1500 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk3802    200

Witam B) zapewnie dużo z użytkowników AF zauważyło że mój 3p posiada kabinę własnej

roboty na wzorcach z c330. Ta kabina ma wiele plusów w porównaniu z orginalnymi. Jeden jest taki że posiada lekko przyciemnione szyby i podczas pracy latem lub jesienne ostre słońce nie daje się we znaki druga zaleta to że jest w niej ciszej niż w orginalnej. Ale... Mam jeszcze jedno ale :lol: otóż jestem wymagający i zamontowałem sobie radio w kabinie lecz troszkę głośno jest (skrzynia - most) i mam zamiar wyciszyć kabinę, czytałem wiele tematów na wielu forach i nie znalazłem nic ciekawego, lecz ostatnio wpadłem na pomysł, iż wielu mówi ze cicho bedzie gdy by miał podłoge, więc myslę by zaopatrzyć mój 3p w podłogę czyli zabudować blachą będny hamulcowe (koło siedzenia) oraz skrzynię biegów obudować blachą, do tego obudować również blacha rozdzielacz, lecz by nie zmniejszyć manewrów wajchami na skrzyni biegów to zabudować z niewielką próznią (5cm) a na tą zabudowaną skrzynie i kabinę dać tapicerkę samochodowa (na całą kabinę) by efektownie wyglądało, zaś na miejsca gdzie są nogi połozyć wycieraczki z samochodu. drugą rzeczą jest ogrzewanie... niestety nie posiadam myslałem nad nagrzewnicą która dawałą by strumień powietrza na kierowce oraz na przednią szybę aby nie zaparowywała lecz pytanie czy wystarczy taki nadmuch co był orginalnie montowany w 60tkach? Oraz kolejna przeróbka to że widziałem ze kilku uzytkowników zrobiło w orginalnych kabinach szyberdach, i zamierzam u siebie zrobic lecz potrzebuję pomocy jak zrobic by był szczelny (deszcz), oraz mam taką rzecz tez że chcę zamontować malutkie neony którę zakładają w nowych samochodach i ciągnikach, które oświetlają kabinę w nocy powodując "półmrok" dzięki któremu można widzieć co się dziele w kabinie i zarazem pracować. Wiem że nie zrobie z niego JD czy NH ale zawsze coś zawsze lepiej będzie, mam nadzieje ze coś polecicie mi coś pomożecie, a wszczególności dowiem się co uważacie na temat tego co zamierzam zrobić z góry dziękuje za odp:)


Jeśli nie zgadzasz się z postem bądź komentarzem powyżej, wciśnij F13

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomi1910    6

Nie zły pomysł z tą zabudową ale pod blachę byś musiał dać jakaś gąbkę czy mate wygłuszającą ponieważ sama blacha niewiele wygłuszy B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mack    1

Bardzo dobry i ambitny pomysl, popieram B) A niedalo by sie zamontowac kabiny od innego ciagnika jakiegos zetrora na przyklad :huh:Bo zdaje mi sie, ze gdzies wlasnie cos takiego widzialem :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk3802    200

Tez widziałem ale to dosć kłopotliwe oraz kosztowny wydatek B)


Jeśli nie zgadzasz się z postem bądź komentarzem powyżej, wciśnij F13

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

ale jakbys miał kabinę od zetka to już by była solidna podstawa do dalszych usprawnien , no i podłoga w komplecie :D kojarzysz c-360 uzytkownika @burza ? on ma własnie kabinę od zetora ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal29    9

Ja mam tak zrobioną swoją kabine i wcale to nie jest taki wydatek, tylko wymaga sporo pracy a wszystko mam wygłuszone gąbką i jest nawet lepiej niż w zetorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Celownik07
      Jak osiagnac taka wysokosc siedzenia jak na zalaczonym obrazku- to jest "fabryczna" wysokosc? Aktualnie u mnie lezy na plecaku a nie widze mozliwosci jakiejkolwiek regulacji. Dzis troche tam podlubalem : sworznie( te grube)  troche zpracowane ale nie jakos drastycznie- fabrycznie poblokowane, tulejki kompletne, sprezyny nie wyciagniete. Szukam jakiegos punktu zaczepienia od czego zaczac remont by osiagnac to co na zdjeciu. 

    • Przez tomb2
      Poszukuje w trbie pilnym sybole lakierów do C-360 Głównie chodzi mi o zółty ktorym malowane były blachy. Jakby ktoś miał jeszcze symbol siwego (blok silnika) i kremowego (felgi) Będe bardzo wdzięczny.
      Pozdrawiam
    • Przez krzys924
      Witam.. ostatnio miałem mały wypadek polegający na tym ze cofną sie wałek od pośredniego koła rozrzadu i zahaczył o przeciwwagę... rozebrałem silnik i okazało sie ze przeciwwaga jest strasznie luźna i zaczepia o blok silnika a wałek od tego koła pośredniego jest zgięty i mam w związku z tym parę pytań.. czy mogłem uszkodzić wał korbowy to znaczy czy mógł pęknąć lub zgiąć sie . czy dokupię oddzielnie jedna przeciwwagę i czemu ona sie poluzowała ???
    • Przez Marionos
      Witam
      Do pacjenta C360 z kabiną Sokółka przypasowałem Tura z prlu i o dziwo wieżyczki kolidują z kabiną.
      Po maksymalnym przespawaniu mocowań na sankach będzie oki, czy odpuścić?
      Sanki i kabina jak na zdjęciach:


    • Przez Maciek90
      Mam problem z obrotomierzem w C-360. Kupiłem linkę potrzebną do jego działania i wkręciłem ją na swoje miejsce tzn. pod prądnicą. Po uruchomieniu silnika linka nie kręci się. Co może być przyczyną?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj