Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
FNMK

Belarus 82 i problemy z nim związane.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
FNMK    0

Cześć.

Kupiłem ostatnio belarusa 82 z turem i oto moje pomysły i problemy.

 

Moje problemy z nim:

- Zacinają się koła przednie podczas skrętu.Skręcam max i zacznę cofać to koło to wewnątrz skrętu blokuje się , po prostu pozostawia koleiny.Prubuję odbić kierownicą ale kierownica też się zacina.Muszę wtedy ruszyć do przodu (wystarczu 0,5 m).

- Ciężko pali traktor.Akumulatory są załadowane (12v x 2) i kręcą a traktor nie chce chycić.

- Ciągnik strasznie grzeje w kabinie (Po 1 h roboty w kabinie robi się gorąco a kabina jest otwarta (drzwi, okna, szyberdach )

- Ciągnik ma mały promień skrętu (skręci się powyżej 10 m)

-Biegi ciężko wchodzą (skrzynia 9+2)

 

Moje pytania

- Czy dało by coś gdybym zmniejszył koła z przodu żeby miał większy skręt

- Czy ten bak z tyłu da się włożyć pod siedzenie

- czy maska może być od np. np. Belarusa 820.3 lub w ostateczności od Belarusa 892

- Czy skrzynia może być inna

 

Prośba:

- O odpowiedzienie na post

- Oraz o schemat instalacji elektrycznej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    79

co do blokujących się kół to jak Masz wspomaganie w kolumnie to normalne przy zbyt dużym skręcie , zmiana kół nic nie da do zwiększenia skretu a masz taki sam stopień skrętu w obie strony :blink:

 

o co chodzi ze zbiornikiem przecież są 2 pod podłoga siedzenia między którymi jest siłownik

 

Co do rozruchu na zimnym potrzeba miec sprawna świecę do podgrzania :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    2

skrzynie masz 18/4 a nie 9/2 a jeśli chcesz żeby lżej chodziły to rozbierz podłogę w kabinie i pokrywę skrzyni i daj "lżejsze" spręzynki lub mniejsze śruty na wodzikach i będzie lekko tylko że jak przesadzisz to będą wyskakiwać :blink:

Jeśli chcesz większy skręt to przerób na orbitrol i zastosuj odpowiedni siłownik, jeden z użytkowników dał od Bizona.Zniknie też problem z blokującymi się kołami :D

Jeśli naprawde ciężko pali to daj pompe i wtryski do regeneracji ;[


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

FNMK    0

o co chodzi ze zbiornikiem przecież są 2 pod podłoga siedzenia między którymi jest siłownik

 

Ja mam z tyłu za kabiną

 

skrzynie masz 18/4 a nie 9/2 a jeśli chcesz żeby lżej chodziły to rozbierz podłogę w kabinie i pokrywę skrzyni i daj "lżejsze" spręzynki lub mniejsze śruty na wodzikach i będzie lekko tylko że jak przesadzisz to będą wyskakiwać

 

Mam pytanie to jak zmienić żeby było 18/4 przecież traktor ma rewers mechaniczny w skrzyni.Gdzie indziej da się zmienić ?A z tymi sprężynkami to dzięki spróbuję .

 

Jeśli chcesz większy skręt to przerób na orbitrol i zastosuj odpowiedni siłownik, jeden z użytkowników dał od Bizona.Zniknie też problem z blokującymi się kołami

 

Ja mam orbitol i przeszedł naprawę .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niudizajn    11

Witam. Ja podepnę się pod temat i zapytam. Czy Belarus 820 ma regulacje czasu w jakim podnośnik reaguje na ruch dźwignią. Mam na myśli podnoszenie bo ostatnio zauważyłem , że ta "zwłoka" czasowa powiększyła się.


Kupię bronę wirnikową 2,5m z hydropackiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    79

FNMK

to może masz 52 a biegi tak jak mówisz 9/2 w jednej dźwigni mi pomogło by lżej chodziły wymiana dźwigni luz miała na 5 cm więc wprawiony potrafił wrzucic tylko bieg koszt ok 50 zł

aby mieć 18/4 czyli 2 *9/2 jest jeszcze jedna dźwignia przed tą główną od biegów ale w starszych modelach jej nie było jeszcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cygber    0

Witam

Mama inny problem z Belarusem. Mianowicie zmieniłem wyjścia hydrauliki na euro z tyłu. Niby fajnie ale teraz żeby podłączyć pase czy beczke to trzeba się ładnie namęczyć. Problem w tym, że cały czas na wyjściu jest takie ciśnienie za nie można zapiąć węża. Jak Ktoś ma jakiś pomysł co z tym zrobić będę bardzo wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stachux    6

Ja jak podłączam węże pod hydraulike to ta wajchę od obsługi hydrauliki mam na maxa popchniętą do przodu żeby ciśnienia na gniazda nie dawał i bez problemu podpinam euro...


KPK Kumurun Team...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cygber    0

No niestety nie jest tak łatwo. To już próbowałem.

Nie wiem co jest ale zaczyna mnie to wnerwiać coraz bardziej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

ja mam te zwykłe wkręcane kulkowe i robię tak samo jak Stachux i bez problemu wkręcam gniazda ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    7

@cygber albo masz coś z gniazdem od hydrauliki- może coś w środku "przestawiło się"; a nie masz przypadkiem "ciśnienia" na tej wkładce od prasy?- może olej zostaje w przewodzie od prasy pod cisnieniem...nie wiem jakie inne powody mogą być, bo jeśli odbijesz dzwignie rozdzielacza do szyby powinno gladko wchodzic. Chyba, że w rozdzielaczu "cosik" się zacina.

 

@FNMK mi kiedyś zblokowało się koło po skręcaniu na wstecznym pod pryzmę- odpuściło dopiero jak drugi ciągnik je pchnął. Już sie nie zacina- pomogla regulacja na drążku miedzy kolami.

 

Jeśli akumulatory dobre, innych problemów nie ma, a cięzko pali- tzn. cały czas? czy w zimę?...zmień rozrusznik na 24.

Edytowano przez Indiana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

FNMK Czyli ty masz tego Starego MTZ ,,bereciaka" jeden duży zbiornik za kabiną. i kto wie czy nie masz 52 poznaszp o tym że będzie z lewej strony na skrzyni taka przystawka do kompresora


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janette    0

Witam! Również podepnę się pod temat.

Mamy MTZ 82 z około 1984-85roku. Został poddany ostatnio sporemu remontowi. Wymieniliśmy min. głowicę, panewki korbowodowe i główne, tuleje, pierścienie, pompę wtryskową....na pewno sporo pominęłam.

Problemem jest to, iż po odpaleniu wyrzuca paliwo wydechem. Po regulacji na pompie poprawiło się na tyle, że dopóki silnik jest zimny, to jest dobrze, a paliwo wyrzuca dopiero jak się zagrzeje. Dodam jeszcze, że dzieje się to bez obciążenia MTZa, z obciążeniem jeszcze nie próbowaliśmy.

Wiem, że niektórzy mieli już problem z niespalonym paliwem, ale najczęściej było tak, że paliwo wylatywało zanim silnik się rozgrzał.

Jeżeli macie jakieś pomysły, to z góry dzięki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    235

Czy podczas ustawiania zaworów odpowiednie tłoki były w GMP. Złe wyregulowanie zaworów może dawać taki efekt.


"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janette    0

Niestety na pewno paliwo.

jeszcze dzisiaj MTZ ma mieć sprawdzone zawory i wtryski. Nie ukrywam, że mam nadzieję, że to to - przynajmniej nie trzeba będzie sprawdzać pierścieni.

Edytowano przez janette

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej207    0

gdyby to były pierścienie to albo ropa do oleju by szła albo by kopcił strasznie na niebiesko prawdopodobnie to wtryski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magnum310    0

Cześć.

Kupiłem ostatnio belarusa 82 z turem i oto moje pomysły i problemy.

 

Moje problemy z nim:

- Zacinają się koła przednie podczas skrętu.Skręcam max i zacznę cofać to koło to wewnątrz skrętu blokuje się , po prostu pozostawia koleiny.Prubuję odbić kierownicą ale kierownica też się zacina.Muszę wtedy ruszyć do przodu (wystarczu 0,5 m).

- Ciężko pali traktor.Akumulatory są załadowane (12v x 2) i kręcą a traktor nie chce chycić.

- Ciągnik strasznie grzeje w kabinie (Po 1 h roboty w kabinie robi się gorąco a kabina jest otwarta (drzwi, okna, szyberdach )

- Ciągnik ma mały promień skrętu (skręci się powyżej 10 m)

-Biegi ciężko wchodzą (skrzynia 9+2)

 

Moje pytania

- Czy dało by coś gdybym zmniejszył koła z przodu żeby miał większy skręt

- Czy ten bak z tyłu da się włożyć pod siedzenie

- czy maska może być od np. np. Belarusa 820.3 lub w ostateczności od Belarusa 892

- Czy skrzynia może być inna

 

Prośba:

- O odpowiedzienie na post

- Oraz o schemat instalacji elektrycznej

 

 

1. Jak zmienisz koła przednie na mniejsze to

-albo rozwalisz przedni most

-albo spalisz sprzęgło przedniego napędu

-albo rozwalisz przystawkę przedniego napędu.

Piszesz o mtz 82 więc masz przedni napęd - w takich maszynach średnice kół muszą być dopasowane do przełożeń i nie można zakładać sobie tego co akurat przyjdzie do głowy.

Dopóki nie założysz orbitrola - będzie się blokowało, ten typ tak ma.

2. Baku z tyłu (rozumiem że jest to jakiś stary model mtz lub przeróbka z Białorusi) nie da się włożyć pod siedzenie :))) no chyba że siedzenie zamontujesz bezpośrednio pod sufitem...

3. Jeżeli masz układ kierowniczy na serwie (nie na orbitrolu) nie założysz maski od nowych modeli - jest za krótka

4. Nie spotkałem się z innymi skrzyniami w ciągnikach mtz niż oryginalne, ale jakby dobrze pomyślał to pewnie coś by wykombinował (nawet do maluchów zakładają silniki od SUZUKI HAYABUSA)

5. co do grzania w kabinie to na przewodach idących do nagrzewnicy powinien być zawór który się zakręca na czas letni aby nie było obiegu podgrzanej cieczy - i po problemie.

6. Zapalanie - sprawdź wtryskiwacze, pompę, ustawienie zapłonu i najlepiej kompresję na tłokach - przyczyna tkwi w którymś z tych elementów. oczywiście musi być sprawna świeca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez pakitoo
      Witam, z góry przepraszam że zakładam setny temat o ładowaniu w mtz, ale nie znalazłem nigdzie informacji, jakie mnie interesują.
      Po zamontowaniu czterech halogenów i dwóch dmuchaw okazało się że oryginalny alternator(?) czy co to za wynalazek nie daje rady.
      Nie chcąc kombinować z zakładaniem altka od samochodu połasiłem się na  coś takiego: http://catalog.jubana.com/pl/alternator/143701011
      Stwierdziłem, że jak ma 1400W i 100A to musi ogarnąć ładowanie a ja nic nie muszę kombinować z napinaczami i mocowaniami jak w przypadku samochodowego.
      Podłączyłem to ustrojstwo, wywaliłem ten regulator co jest z przodu przy serwomechanizmie (bo ten nowy alternator ma mostek prostowniczy, czy jak to się nazywa) odpalam radośnie traktor i... Cóż. Obroty 600 - 11,9V na akumulatorze, 12,3 na wyjściu  z altka. Gaz w podłodze - na altku 14,1 na akumulatorach - zawrotne 12,7. Półtora V gdzieś po drodze coś zeżera. Poprawiłem instalację (na chłopski rozum). Kabel + z alternatora szedł gdzieś w stronę deski rozdzielczej więc go przełożyłem pod rozrusznik i puściłem taki sam kabel bezpośrednio z alternatora do rozrusznika, żeby ograniczyć straty na tych kilometrach ruskiej, zawiłej instalacji. Tym sposobem odzyskałem około 0,5V. Nie jest źle ale wciąż mało. Znajomy mi poradził że przy alternatorze nie może być wpięty amperomierz, bo skoro altek ma 100A a amperomierz -20/+20 to tylko  te 20 A przepuszcza a resztę  blokuje i żeby to prawidłowo działało to bym musiał 5 takich  amperomierzy równolegle ze sobą spiąć i podłączyć pod instalację. O dziwo, pomogło.
      Najnowsze wyniki:
      600 rpm:
      12.34 na wyjściu alternatora
      12.31 na rozruszniku
      12.31 na akumulatorach
      Straty opanowałem   Rozpisałem się na ten temat po to, aby uniknąć pytań o przeczyszczenie klem i przekroje kabli.
      Teraz to co mnie martwi.
      Realne ładowanie rzędu 14,2 bez obciążenia zaczyna się na 1700rpm i  w górę.
      Pod pełnym obciążeniem jest nieznacznie niższe, około 14,02.
      Przy 2300-2500rpm jest już bajka
       
      Panowie, co robić? Przecież nie będę non stop piłował na max obrotach.
      Alternator jakiś trefny? Czy coś pominąłem przy montowaniu? A może jednak  ta puszka z przodu (chyba regulator) powinna dalej zostać?
      Obwód koła na wale to ok 59cm, obwód koła na alternatorze jakieś 28cm. Z mojej niezbyt szerokiej wiedzy wynika że alternator przy ok 2000-2500 rpm powinien już dać trochę mocy rzędu 70% co przeliczając dawałoby jakieś 70A przy 1000-1300 rpm. A ten dziad poniżej 1500rpm  prawie nie ładuje.
      Może wytoczyć mniejsze koło żeby dawało stosunek  1:3 zamiast 1:2?  Da to coś?
       Proszę o dobre rady.
       
      Ps.  Nie mam instalacji 12/24. Wrzucone mam  dwie szóstki  po 215Ah 1150A.
       
       
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez mariusz85zmc
      Witam. 
      Ostatnio pojawił się u mnie dość uciążliwy problem z blokowaniem się hamulca zasadniczego w prawym kole.
      Gdy nacisnę na pedał hamulca koło natychmiast zostaje zahamowane i zablokowane i muszę cofnąć nieco do tyłu aby się odblokowało.
      Wszystko zostało rozebrane wyczyszczone sprawdzone i zamontowane jeszcze raz i brak poprawy.
      Części wyglądają niemal jak nowe ( przynajmniej tak mi się wydaje..... ) , nic nie jest zardzewiałe ani dołki na śruty ani same śruty nic  nie wyglądają na zużyte.
      Wstawiona jedna nowa tarcza bo dwie nowe się nie mieszczą, są nieznacznie grubsze od oryginalnych i brakuje miejsca na pracę rozpieraka.
      Dodatkowo nie raz czuć pracę hamulca po mniej więcej wciśnięciu pedału hamulca na ok 5 cm i już hamuje a nie raz trzeba wcisnąć niemal do podłogi i to już jest dla mnie naprawdę zagadka.
      Proszę o pomoc bo już raz mi się prawie ciągnik przewrócił jak musiałem nagle schamować na ulicy i jedno koło się zablokowało.
       
      Pozdrawiam serdecznie forumowiczów. 
    • Przez mirek18
      Witam serdecznie, mam problem z moim Belarusem 952, ładowanie alternatora następuje dopiero po uzyskaniu 1000 obrotów. Przedni regulator napięcia jest nowy. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
    • Przez Piotr54321
      Witam kupiłem belarusa 920.2 i skaśnik paliwa nie działa i gdzie są bezpiczniki w mtz 2018r. producji. Dziękuję za otpowiedzie.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.