Zaloguj się, aby obserwować  
FNMK

Belarus 82 i problemy z nim związane.

Polecane posty

FNMK    0

Cześć.

Kupiłem ostatnio belarusa 82 z turem i oto moje pomysły i problemy.

 

Moje problemy z nim:

- Zacinają się koła przednie podczas skrętu.Skręcam max i zacznę cofać to koło to wewnątrz skrętu blokuje się , po prostu pozostawia koleiny.Prubuję odbić kierownicą ale kierownica też się zacina.Muszę wtedy ruszyć do przodu (wystarczu 0,5 m).

- Ciężko pali traktor.Akumulatory są załadowane (12v x 2) i kręcą a traktor nie chce chycić.

- Ciągnik strasznie grzeje w kabinie (Po 1 h roboty w kabinie robi się gorąco a kabina jest otwarta (drzwi, okna, szyberdach )

- Ciągnik ma mały promień skrętu (skręci się powyżej 10 m)

-Biegi ciężko wchodzą (skrzynia 9+2)

 

Moje pytania

- Czy dało by coś gdybym zmniejszył koła z przodu żeby miał większy skręt

- Czy ten bak z tyłu da się włożyć pod siedzenie

- czy maska może być od np. np. Belarusa 820.3 lub w ostateczności od Belarusa 892

- Czy skrzynia może być inna

 

Prośba:

- O odpowiedzienie na post

- Oraz o schemat instalacji elektrycznej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

co do blokujących się kół to jak Masz wspomaganie w kolumnie to normalne przy zbyt dużym skręcie , zmiana kół nic nie da do zwiększenia skretu a masz taki sam stopień skrętu w obie strony :blink:

 

o co chodzi ze zbiornikiem przecież są 2 pod podłoga siedzenia między którymi jest siłownik

 

Co do rozruchu na zimnym potrzeba miec sprawna świecę do podgrzania :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    15

skrzynie masz 18/4 a nie 9/2 a jeśli chcesz żeby lżej chodziły to rozbierz podłogę w kabinie i pokrywę skrzyni i daj "lżejsze" spręzynki lub mniejsze śruty na wodzikach i będzie lekko tylko że jak przesadzisz to będą wyskakiwać :blink:

Jeśli chcesz większy skręt to przerób na orbitrol i zastosuj odpowiedni siłownik, jeden z użytkowników dał od Bizona.Zniknie też problem z blokującymi się kołami :D

Jeśli naprawde ciężko pali to daj pompe i wtryski do regeneracji ;[


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FNMK    0

o co chodzi ze zbiornikiem przecież są 2 pod podłoga siedzenia między którymi jest siłownik

 

Ja mam z tyłu za kabiną

 

skrzynie masz 18/4 a nie 9/2 a jeśli chcesz żeby lżej chodziły to rozbierz podłogę w kabinie i pokrywę skrzyni i daj "lżejsze" spręzynki lub mniejsze śruty na wodzikach i będzie lekko tylko że jak przesadzisz to będą wyskakiwać

 

Mam pytanie to jak zmienić żeby było 18/4 przecież traktor ma rewers mechaniczny w skrzyni.Gdzie indziej da się zmienić ?A z tymi sprężynkami to dzięki spróbuję .

 

Jeśli chcesz większy skręt to przerób na orbitrol i zastosuj odpowiedni siłownik, jeden z użytkowników dał od Bizona.Zniknie też problem z blokującymi się kołami

 

Ja mam orbitol i przeszedł naprawę .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niudizajn    13

Witam. Ja podepnę się pod temat i zapytam. Czy Belarus 820 ma regulacje czasu w jakim podnośnik reaguje na ruch dźwignią. Mam na myśli podnoszenie bo ostatnio zauważyłem , że ta "zwłoka" czasowa powiększyła się.


Kupię bronę wirnikową 2,5m z hydropackiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

FNMK

to może masz 52 a biegi tak jak mówisz 9/2 w jednej dźwigni mi pomogło by lżej chodziły wymiana dźwigni luz miała na 5 cm więc wprawiony potrafił wrzucic tylko bieg koszt ok 50 zł

aby mieć 18/4 czyli 2 *9/2 jest jeszcze jedna dźwignia przed tą główną od biegów ale w starszych modelach jej nie było jeszcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cygber    0

Witam

Mama inny problem z Belarusem. Mianowicie zmieniłem wyjścia hydrauliki na euro z tyłu. Niby fajnie ale teraz żeby podłączyć pase czy beczke to trzeba się ładnie namęczyć. Problem w tym, że cały czas na wyjściu jest takie ciśnienie za nie można zapiąć węża. Jak Ktoś ma jakiś pomysł co z tym zrobić będę bardzo wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stachux    6

Ja jak podłączam węże pod hydraulike to ta wajchę od obsługi hydrauliki mam na maxa popchniętą do przodu żeby ciśnienia na gniazda nie dawał i bez problemu podpinam euro...


KPK Kumurun Team...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cygber    0

No niestety nie jest tak łatwo. To już próbowałem.

Nie wiem co jest ale zaczyna mnie to wnerwiać coraz bardziej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

ja mam te zwykłe wkręcane kulkowe i robię tak samo jak Stachux i bez problemu wkręcam gniazda ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    32

@cygber albo masz coś z gniazdem od hydrauliki- może coś w środku "przestawiło się"; a nie masz przypadkiem "ciśnienia" na tej wkładce od prasy?- może olej zostaje w przewodzie od prasy pod cisnieniem...nie wiem jakie inne powody mogą być, bo jeśli odbijesz dzwignie rozdzielacza do szyby powinno gladko wchodzic. Chyba, że w rozdzielaczu "cosik" się zacina.

 

@FNMK mi kiedyś zblokowało się koło po skręcaniu na wstecznym pod pryzmę- odpuściło dopiero jak drugi ciągnik je pchnął. Już sie nie zacina- pomogla regulacja na drążku miedzy kolami.

 

Jeśli akumulatory dobre, innych problemów nie ma, a cięzko pali- tzn. cały czas? czy w zimę?...zmień rozrusznik na 24.

Edytowano przez Indiana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

FNMK Czyli ty masz tego Starego MTZ ,,bereciaka" jeden duży zbiornik za kabiną. i kto wie czy nie masz 52 poznaszp o tym że będzie z lewej strony na skrzyni taka przystawka do kompresora


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janette    0

Witam! Również podepnę się pod temat.

Mamy MTZ 82 z około 1984-85roku. Został poddany ostatnio sporemu remontowi. Wymieniliśmy min. głowicę, panewki korbowodowe i główne, tuleje, pierścienie, pompę wtryskową....na pewno sporo pominęłam.

Problemem jest to, iż po odpaleniu wyrzuca paliwo wydechem. Po regulacji na pompie poprawiło się na tyle, że dopóki silnik jest zimny, to jest dobrze, a paliwo wyrzuca dopiero jak się zagrzeje. Dodam jeszcze, że dzieje się to bez obciążenia MTZa, z obciążeniem jeszcze nie próbowaliśmy.

Wiem, że niektórzy mieli już problem z niespalonym paliwem, ale najczęściej było tak, że paliwo wylatywało zanim silnik się rozgrzał.

Jeżeli macie jakieś pomysły, to z góry dzięki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Czy podczas ustawiania zaworów odpowiednie tłoki były w GMP. Złe wyregulowanie zaworów może dawać taki efekt.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janette    0

Niestety na pewno paliwo.

jeszcze dzisiaj MTZ ma mieć sprawdzone zawory i wtryski. Nie ukrywam, że mam nadzieję, że to to - przynajmniej nie trzeba będzie sprawdzać pierścieni.

Edytowano przez janette

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej207    0

gdyby to były pierścienie to albo ropa do oleju by szła albo by kopcił strasznie na niebiesko prawdopodobnie to wtryski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magnum310    0

Cześć.

Kupiłem ostatnio belarusa 82 z turem i oto moje pomysły i problemy.

 

Moje problemy z nim:

- Zacinają się koła przednie podczas skrętu.Skręcam max i zacznę cofać to koło to wewnątrz skrętu blokuje się , po prostu pozostawia koleiny.Prubuję odbić kierownicą ale kierownica też się zacina.Muszę wtedy ruszyć do przodu (wystarczu 0,5 m).

- Ciężko pali traktor.Akumulatory są załadowane (12v x 2) i kręcą a traktor nie chce chycić.

- Ciągnik strasznie grzeje w kabinie (Po 1 h roboty w kabinie robi się gorąco a kabina jest otwarta (drzwi, okna, szyberdach )

- Ciągnik ma mały promień skrętu (skręci się powyżej 10 m)

-Biegi ciężko wchodzą (skrzynia 9+2)

 

Moje pytania

- Czy dało by coś gdybym zmniejszył koła z przodu żeby miał większy skręt

- Czy ten bak z tyłu da się włożyć pod siedzenie

- czy maska może być od np. np. Belarusa 820.3 lub w ostateczności od Belarusa 892

- Czy skrzynia może być inna

 

Prośba:

- O odpowiedzienie na post

- Oraz o schemat instalacji elektrycznej

 

 

1. Jak zmienisz koła przednie na mniejsze to

-albo rozwalisz przedni most

-albo spalisz sprzęgło przedniego napędu

-albo rozwalisz przystawkę przedniego napędu.

Piszesz o mtz 82 więc masz przedni napęd - w takich maszynach średnice kół muszą być dopasowane do przełożeń i nie można zakładać sobie tego co akurat przyjdzie do głowy.

Dopóki nie założysz orbitrola - będzie się blokowało, ten typ tak ma.

2. Baku z tyłu (rozumiem że jest to jakiś stary model mtz lub przeróbka z Białorusi) nie da się włożyć pod siedzenie :))) no chyba że siedzenie zamontujesz bezpośrednio pod sufitem...

3. Jeżeli masz układ kierowniczy na serwie (nie na orbitrolu) nie założysz maski od nowych modeli - jest za krótka

4. Nie spotkałem się z innymi skrzyniami w ciągnikach mtz niż oryginalne, ale jakby dobrze pomyślał to pewnie coś by wykombinował (nawet do maluchów zakładają silniki od SUZUKI HAYABUSA)

5. co do grzania w kabinie to na przewodach idących do nagrzewnicy powinien być zawór który się zakręca na czas letni aby nie było obiegu podgrzanej cieczy - i po problemie.

6. Zapalanie - sprawdź wtryskiwacze, pompę, ustawienie zapłonu i najlepiej kompresję na tłokach - przyczyna tkwi w którymś z tych elementów. oczywiście musi być sprawna świeca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj