Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
FNMK

Belarus 82 i problemy z nim związane.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
FNMK    0

Cześć.

Kupiłem ostatnio belarusa 82 z turem i oto moje pomysły i problemy.

 

Moje problemy z nim:

- Zacinają się koła przednie podczas skrętu.Skręcam max i zacznę cofać to koło to wewnątrz skrętu blokuje się , po prostu pozostawia koleiny.Prubuję odbić kierownicą ale kierownica też się zacina.Muszę wtedy ruszyć do przodu (wystarczu 0,5 m).

- Ciężko pali traktor.Akumulatory są załadowane (12v x 2) i kręcą a traktor nie chce chycić.

- Ciągnik strasznie grzeje w kabinie (Po 1 h roboty w kabinie robi się gorąco a kabina jest otwarta (drzwi, okna, szyberdach )

- Ciągnik ma mały promień skrętu (skręci się powyżej 10 m)

-Biegi ciężko wchodzą (skrzynia 9+2)

 

Moje pytania

- Czy dało by coś gdybym zmniejszył koła z przodu żeby miał większy skręt

- Czy ten bak z tyłu da się włożyć pod siedzenie

- czy maska może być od np. np. Belarusa 820.3 lub w ostateczności od Belarusa 892

- Czy skrzynia może być inna

 

Prośba:

- O odpowiedzienie na post

- Oraz o schemat instalacji elektrycznej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

co do blokujących się kół to jak Masz wspomaganie w kolumnie to normalne przy zbyt dużym skręcie , zmiana kół nic nie da do zwiększenia skretu a masz taki sam stopień skrętu w obie strony :blink:

 

o co chodzi ze zbiornikiem przecież są 2 pod podłoga siedzenia między którymi jest siłownik

 

Co do rozruchu na zimnym potrzeba miec sprawna świecę do podgrzania :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    2

skrzynie masz 18/4 a nie 9/2 a jeśli chcesz żeby lżej chodziły to rozbierz podłogę w kabinie i pokrywę skrzyni i daj "lżejsze" spręzynki lub mniejsze śruty na wodzikach i będzie lekko tylko że jak przesadzisz to będą wyskakiwać :blink:

Jeśli chcesz większy skręt to przerób na orbitrol i zastosuj odpowiedni siłownik, jeden z użytkowników dał od Bizona.Zniknie też problem z blokującymi się kołami :D

Jeśli naprawde ciężko pali to daj pompe i wtryski do regeneracji ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

FNMK    0

o co chodzi ze zbiornikiem przecież są 2 pod podłoga siedzenia między którymi jest siłownik

 

Ja mam z tyłu za kabiną

 

skrzynie masz 18/4 a nie 9/2 a jeśli chcesz żeby lżej chodziły to rozbierz podłogę w kabinie i pokrywę skrzyni i daj "lżejsze" spręzynki lub mniejsze śruty na wodzikach i będzie lekko tylko że jak przesadzisz to będą wyskakiwać

 

Mam pytanie to jak zmienić żeby było 18/4 przecież traktor ma rewers mechaniczny w skrzyni.Gdzie indziej da się zmienić ?A z tymi sprężynkami to dzięki spróbuję .

 

Jeśli chcesz większy skręt to przerób na orbitrol i zastosuj odpowiedni siłownik, jeden z użytkowników dał od Bizona.Zniknie też problem z blokującymi się kołami

 

Ja mam orbitol i przeszedł naprawę .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niudizajn    11

Witam. Ja podepnę się pod temat i zapytam. Czy Belarus 820 ma regulacje czasu w jakim podnośnik reaguje na ruch dźwignią. Mam na myśli podnoszenie bo ostatnio zauważyłem , że ta "zwłoka" czasowa powiększyła się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

FNMK

to może masz 52 a biegi tak jak mówisz 9/2 w jednej dźwigni mi pomogło by lżej chodziły wymiana dźwigni luz miała na 5 cm więc wprawiony potrafił wrzucic tylko bieg koszt ok 50 zł

aby mieć 18/4 czyli 2 *9/2 jest jeszcze jedna dźwignia przed tą główną od biegów ale w starszych modelach jej nie było jeszcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cygber    0

Witam

Mama inny problem z Belarusem. Mianowicie zmieniłem wyjścia hydrauliki na euro z tyłu. Niby fajnie ale teraz żeby podłączyć pase czy beczke to trzeba się ładnie namęczyć. Problem w tym, że cały czas na wyjściu jest takie ciśnienie za nie można zapiąć węża. Jak Ktoś ma jakiś pomysł co z tym zrobić będę bardzo wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stachux    6

Ja jak podłączam węże pod hydraulike to ta wajchę od obsługi hydrauliki mam na maxa popchniętą do przodu żeby ciśnienia na gniazda nie dawał i bez problemu podpinam euro...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cygber    0

No niestety nie jest tak łatwo. To już próbowałem.

Nie wiem co jest ale zaczyna mnie to wnerwiać coraz bardziej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

ja mam te zwykłe wkręcane kulkowe i robię tak samo jak Stachux i bez problemu wkręcam gniazda ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    7

@cygber albo masz coś z gniazdem od hydrauliki- może coś w środku "przestawiło się"; a nie masz przypadkiem "ciśnienia" na tej wkładce od prasy?- może olej zostaje w przewodzie od prasy pod cisnieniem...nie wiem jakie inne powody mogą być, bo jeśli odbijesz dzwignie rozdzielacza do szyby powinno gladko wchodzic. Chyba, że w rozdzielaczu "cosik" się zacina.

 

@FNMK mi kiedyś zblokowało się koło po skręcaniu na wstecznym pod pryzmę- odpuściło dopiero jak drugi ciągnik je pchnął. Już sie nie zacina- pomogla regulacja na drążku miedzy kolami.

 

Jeśli akumulatory dobre, innych problemów nie ma, a cięzko pali- tzn. cały czas? czy w zimę?...zmień rozrusznik na 24.

Edytowano przez Indiana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    303

FNMK Czyli ty masz tego Starego MTZ ,,bereciaka" jeden duży zbiornik za kabiną. i kto wie czy nie masz 52 poznaszp o tym że będzie z lewej strony na skrzyni taka przystawka do kompresora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janette    0

Witam! Również podepnę się pod temat.

Mamy MTZ 82 z około 1984-85roku. Został poddany ostatnio sporemu remontowi. Wymieniliśmy min. głowicę, panewki korbowodowe i główne, tuleje, pierścienie, pompę wtryskową....na pewno sporo pominęłam.

Problemem jest to, iż po odpaleniu wyrzuca paliwo wydechem. Po regulacji na pompie poprawiło się na tyle, że dopóki silnik jest zimny, to jest dobrze, a paliwo wyrzuca dopiero jak się zagrzeje. Dodam jeszcze, że dzieje się to bez obciążenia MTZa, z obciążeniem jeszcze nie próbowaliśmy.

Wiem, że niektórzy mieli już problem z niespalonym paliwem, ale najczęściej było tak, że paliwo wylatywało zanim silnik się rozgrzał.

Jeżeli macie jakieś pomysły, to z góry dzięki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    175

Czy podczas ustawiania zaworów odpowiednie tłoki były w GMP. Złe wyregulowanie zaworów może dawać taki efekt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janette    0

Niestety na pewno paliwo.

jeszcze dzisiaj MTZ ma mieć sprawdzone zawory i wtryski. Nie ukrywam, że mam nadzieję, że to to - przynajmniej nie trzeba będzie sprawdzać pierścieni.

Edytowano przez janette

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej207    0

gdyby to były pierścienie to albo ropa do oleju by szła albo by kopcił strasznie na niebiesko prawdopodobnie to wtryski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magnum310    0

Cześć.

Kupiłem ostatnio belarusa 82 z turem i oto moje pomysły i problemy.

 

Moje problemy z nim:

- Zacinają się koła przednie podczas skrętu.Skręcam max i zacznę cofać to koło to wewnątrz skrętu blokuje się , po prostu pozostawia koleiny.Prubuję odbić kierownicą ale kierownica też się zacina.Muszę wtedy ruszyć do przodu (wystarczu 0,5 m).

- Ciężko pali traktor.Akumulatory są załadowane (12v x 2) i kręcą a traktor nie chce chycić.

- Ciągnik strasznie grzeje w kabinie (Po 1 h roboty w kabinie robi się gorąco a kabina jest otwarta (drzwi, okna, szyberdach )

- Ciągnik ma mały promień skrętu (skręci się powyżej 10 m)

-Biegi ciężko wchodzą (skrzynia 9+2)

 

Moje pytania

- Czy dało by coś gdybym zmniejszył koła z przodu żeby miał większy skręt

- Czy ten bak z tyłu da się włożyć pod siedzenie

- czy maska może być od np. np. Belarusa 820.3 lub w ostateczności od Belarusa 892

- Czy skrzynia może być inna

 

Prośba:

- O odpowiedzienie na post

- Oraz o schemat instalacji elektrycznej

 

 

1. Jak zmienisz koła przednie na mniejsze to

-albo rozwalisz przedni most

-albo spalisz sprzęgło przedniego napędu

-albo rozwalisz przystawkę przedniego napędu.

Piszesz o mtz 82 więc masz przedni napęd - w takich maszynach średnice kół muszą być dopasowane do przełożeń i nie można zakładać sobie tego co akurat przyjdzie do głowy.

Dopóki nie założysz orbitrola - będzie się blokowało, ten typ tak ma.

2. Baku z tyłu (rozumiem że jest to jakiś stary model mtz lub przeróbka z Białorusi) nie da się włożyć pod siedzenie :))) no chyba że siedzenie zamontujesz bezpośrednio pod sufitem...

3. Jeżeli masz układ kierowniczy na serwie (nie na orbitrolu) nie założysz maski od nowych modeli - jest za krótka

4. Nie spotkałem się z innymi skrzyniami w ciągnikach mtz niż oryginalne, ale jakby dobrze pomyślał to pewnie coś by wykombinował (nawet do maluchów zakładają silniki od SUZUKI HAYABUSA)

5. co do grzania w kabinie to na przewodach idących do nagrzewnicy powinien być zawór który się zakręca na czas letni aby nie było obiegu podgrzanej cieczy - i po problemie.

6. Zapalanie - sprawdź wtryskiwacze, pompę, ustawienie zapłonu i najlepiej kompresję na tłokach - przyczyna tkwi w którymś z tych elementów. oczywiście musi być sprawna świeca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×