Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Massey
janek12314    0

Mam ciagnik Massey Ferguson 6180 i mam kilka pytan odnosnie tego ciagnika .

1 . Jak zapale ciagnik rano na zimnym oleju , rusza płynnie , po jakims czasie jak olej sie rozgrzeje to przy puszczaniu sprzegła jakby chciał ruszyc ale przerwie i ponownie rusza .

2 . Podaczas nacisniecia sprzegła do dechy wciska sie przycisk zeby zapalił ciagnik . Tam sa dwa pomaranczowe kable - jeden plusowy i jeden minusowy . I podczas sprawdzania nie było masy , ciagnik nie chcial odpalic . Czy ta masa jest brana z obudowy czy ten kabel idzie jeszcze gdzies do innej kostki , bo ja podlaczylem bezposrednio na obudowe , to nie chcial tez odpalic .

3 . W jaki sposob mozna naprawic zegar wzkazujacy poziom paliwa , bo nie dziala mi lampka rezerwy , a wzkazowka skacze od zera do pełna [ raz stoi , raz skacze ] . Jest to uciazliwe , bo wciaz musze dolewac paliwa , bo niewiem ile mam .

 

 

Prosze o pomoc . Z góry dziekuje .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli w ten sposób będziesz kombinował z tą instalacją to nie tylko go odpalisz ale na pewno go spalisz. te przewody + włącznik działają na zasadzie ;sprzęgło wciśnięte -obwód zamknięty, sprzęgło puszczone -obieg otwarty.(jeżeli połączysz je ze sobą to możesz odpalać bez wciskania sprzęgła) a wskażnik poziomu paliwa napewno jest sprawny tylko czujnik poziomu masz uszkodzony i we własnym zakresie na pewno nie uda ci się tego naprawić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy czujniku poziomu paliwa sprawdź stan okablowania. Czy nie masz np. jakiegoś przełamanego kabla, albo kabla wysuniętego z wtyczki. Chodzi mi o kable które idą od czujnika w baku do zegara w desce rozdzielczej. Ja miałem lekko wysunięty kabelek z wtyczki przy baku w Lamborghini Lampo i też mi tak zegar skakał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

janek12314    0

Jeżeli w ten sposób będziesz kombinował z tą instalacją to nie tylko go odpalisz ale na pewno go spalisz. te przewody + włącznik działają na zasadzie ;sprzęgło wciśnięte -obwód zamknięty, sprzęgło puszczone -obieg otwarty.(jeżeli połączysz je ze sobą to możesz odpalać bez wciskania sprzęgła) a wskażnik poziomu paliwa napewno jest sprawny tylko czujnik poziomu masz uszkodzony i we własnym zakresie na pewno nie uda ci się tego naprawić

 

 

Czy moglbys mi powiedziec gdzie te 2 kable ida od wlacznika.? Bo plus jest , a nie ma masy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z twoich pytań wynika że nie wiesz o co tam chodzi.żeby zadziałał rozrusznik potrzeba podać prąd czyli + na cewkę rozrusznika lub przełącznik 12/24 jeżeli jest rozruch na 24V. w więkrzości ciągników jest zabezpieczenie ażeby ciągnika nie można było uruchomić przypadkowo czyli np:trzeba wcisnąć sprzęgło bo może być na biegu,jak jest włączony WOM,albo dżwignie zmiany biegów muszą być na luzie czyli na logikę są to włączniki(włącznik)połączone ze sobą szeregowo do rozrusznika i jeżeli chcesz wyeliminować włącznik to przewody musisz złączyć razem.dotyczy to różnych ciągników nie tylko "masseya". czyli w jednym + drugi do rozrusznika lub na drugi włącznik a nie na masę myślę że teraz zakumasz a jak nie to pisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

@mercedes250d wszytko dobrze opisujesz tylko w MF Serii 30xx, 31xx 61xx i pochodne nie mozna czegos takiego zrobic ponieważ kazde wciśniecie sprzęgła daje impuls powiedzmy '' resetujacy do panelu sterujacego autotronic bez tego będa spore problemy z działaniem ciągnika.

 

@ janek12314 ale jak możesz podłączyć do zwykłaego włącznika, który nie jaest żadnym odbiornikiem + i -. Przecież w takim wypadku przy każdym wciśnięciu sprzegła bedzie dochodziło do zwarcia. :lol: przeczytaj uważnie to co napisał @mercedes250d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek12314    0

Z twoich pytań wynika że nie wiesz o co tam chodzi.żeby zadziałał rozrusznik potrzeba podać prąd czyli + na cewkę rozrusznika lub przełącznik 12/24 jeżeli jest rozruch na 24V. w więkrzości ciągników jest zabezpieczenie ażeby ciągnika nie można było uruchomić przypadkowo czyli np:trzeba wcisnąć sprzęgło bo może być na biegu,jak jest włączony WOM,albo dżwignie zmiany biegów muszą być na luzie czyli na logikę są to włączniki(włącznik)połączone ze sobą szeregowo do rozrusznika i jeżeli chcesz wyeliminować włącznik to przewody musisz złączyć razem.dotyczy to różnych ciągników nie tylko "masseya". czyli w jednym + drugi do rozrusznika lub na drugi włącznik a nie na masę myślę że teraz zakumasz a jak nie to pisz.

 

No własnie nie kumam , bo powiem tak : wcisne sprzegło do dechy , wciska sie taki przycisk , ktory jest dobry , a nie chce odpalic . Sprawdzilem plus jest , ale nie ma minusa . Jak zlaczylem te 2 przewody razem , tez nie chcial odpalic . Czy to mozesz to jakos prosciej wytlumaczyc , bo nie jestem zbyt dobry w tym temacie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@rafik256 być może jest jak piszesz tego nie wiem nie miałem i nie mam tego typu sprzętu

@janek12314 może usterka tkwi w innym miejscu a nie w tym właśnie właczniku bo jeżeli twierdzisz że jest dobry to daj mu spokój.popytam znajomków jak się czegos dowiem to dam znać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek12314    0

W ciagniku Massey Ferguson 6180 na wzkazniku paliwa nie działa mi lampka rezerwy paliwa . wjaki sposob sprawdzic czy jest przepalona czy gdzies jakis kabelek nie łaczy . A czy ktos wie ile jest paliwa w zbiorniku jak zaswieci sie ta lampka , powiem tylko , ze ciagnik ten posiada 2 zbiorniki paliwa , jeden , ktory jest w standardzie znajduje sie z tylu , a drugi pod kabina z lewej strony . Połaczone sa wezem gumowym .

 

Prosze o jakas rade lub pomoc . z góry dziekuje .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez MichalP
      Witam. Przymierzam się do zakupu mf6170. Ciągnik już upatrzyłem, oglądałem, odbyłem jazdę testową, ale mam jeden dylemat. Ciągnik jest wyposażony w  skrzynię dynashift z mechanicznym rewersem.  Czy te skrzynie występowały w wersji z 2 półbiegami? Zakres na desce jest od A do D, ale mi sie  udało tylko sprawdzić A i B, dalej nie idzie. Oczywiście sprzedawca sam nie wie. Obejrzałem kilka tych ciągników i wszystkie biegi miały od A DO D. Jak czytałem  o tych skrzyniach wszędzie  jest  napisane ze mają  4 półbiegi, ale czy na pewno??
    • Przez sznajdik
      Czy da się zrobić wyjście do hamulca hydraulicznego do hamowania przyczepy w mf 3060 i gdzie ewentualnie się podłączyć?
    • Przez kiernoz
      Witam. Mam do kupienia traktor Massey ferguson 6110 Chciałem zapytać czy to dobry traktor i czy jest awaryjny ? byłby to traktor zastępujący ursusa c3603p głównym jego przeznaczeniem była by praca z ładowaszem czołowym ,rozrzutnik, beczkowóz, kosiarka, zgrabiarka ,przetrząsarka. Był by to 2 traktor w gospodarstwie do lżejszych prac. Z góry dziękuję i pozdrawiam
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
×