Zaloguj się, aby obserwować  
marcin974

Jak to jest z waszymi forterrami?

Polecane posty

zuras    1

Tak a doczego wiecej??ale jak by sie tak za kazdym razem je zdejmowało i zakładało to za duzo roboty z tym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radson    5

Sąsiada Ursus 1044 też skacze jak piłka a z pługiem albo agregatem upr-siewnym 3m to już nie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
Tak a doczego wiecej??ale jak by sie tak za kazdym razem je zdejmowało i zakładało to za duzo roboty z tym

EEE to nie będe brał zadnych obciążników na przód ;) , trocheł właśnie mnie dziwi ludzie pokupili lambo albo df-y i ganiają z prasami a przed maską ze 300 i więcej kg, myślałem że taki dociążony lepiej się prowadzi przód nie skacze a tu odwrotnie :)

Od lat w mf 255 nie woże obciążników i faktycznie kiedyś się bawiłem dociążałem do orki po 200 i więcej kg to przód podskakiwał a bez obciążników znowu przód się podrywa lekko ale jest bardziej komfortowo, wiem wiem inna kategoria wagowa, ale czy z talerzówką 2,7 m lub inną maszyną około 1 t na tuz taka proxima bez obciążników na przód nie będzie odrywała przednich kół przy transporcie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Obciążniki przednie są potrzebne w pracach polowych, mój MF w pługu 4 obracanej ( a to już kawał klocka, 6 ton) potrafi podnieść przód, no i nieobciążona przednia oś ślizga się( a poślizg to wzrost spalania). Teraz dostał obciążnik 800 kg i powinno być lepiej, myślę, że nawet z gruberem warto mieć wszystkie obciążniki, większa masa to mniejszy poślizg, dodatkowo ciągnik bardziej "słucha" kierownicy ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

No tak, ale w moich warunkach, albo piasek gdzie nie potrzebne własciwie było by 4x4 tyle co gnój przyorac, albo dolinki gdzie ciągnik sam się topi więc tam lepiej bez obciążników, no i miękkie łąki tam wiadomo bez obciążników najlepiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

U mnie też są piaski i na nich też nie szkodzi mieć parę kilo więcej ;) , co innego na mokradłach, ale takich miejsc nie mam za dużo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Pola swoje to ja znam, a chciałbym tylko wiedziec, czy taka proxima bez obciążników nie będzie podrywała przednich kół jak będe poginał polną drogą z masą około 1 t na tuzie zawiieszoną, np. talerzówka z wałkiem, lub jakieś 5x30 pługi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mi się wydaje, że z toną podniesie przód na postoju, ale pewny nie jestem, zależy jeszcze jak długa maszyna.

Mój pług waży ok 1200-1300 kg to już wesoło nie jest, a ciągnik waży duuużo więcej od Proximy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
losktos    356
Witam

Mam pytanko dla uzytkownikow zetora

mianowice, czy wasze froterry tez tak skacza?

Chodzi mi o perdkosc powyzej 30km/h po szosie :)

Ja obserwowalem kilka zetorow (9641, 11441, 11741 itd) no i ,,skacza" wiadomo jak na dziurze podskoczy to norma, ale zauwazylem ze kierowca naprawde musi zwolnic by go ,,uspokoic" :)

Spotkalem sie z jednym pronarem ktoty tez tak skakal, ale to byla wada fabryczna, reszta spoko

A jak jest u Was??

Dopoki nie założysz sobie siedzenia grammera to zawsze będziesz tak skakał


Zapraszam na mój profil.
Pozdrawiam losktos ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek11441    133

U nas Forterra też skacze :angry: jak sie samą jezdzi a jak jest agregat albo coś to już tak mocno nie skacze :o


Zetor zawsze i wszędzie NAJLEPSZY będzie !!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jkl    0

A pro po skakania? Jakie macie ciśnienia w oponach??

Jestem nowym posiadaczem 11441 i jak jechałem od dilera to podskakiwałem jak piłeczka. Dodam, że miałem obciążniki 700kg (przód) i jak sprawdziłem ciśnienie w oponach to wszędzie było ok. 0,2MPa.

Oczywiście obciążniki zdjąłem i zmniejszyłem ciśnienie w oponach i jest już trochę lepiej.

Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś sprawdzał jakie ciśnienie jest najlepsze do transportu a jakie do prac polowych??

Na razie mam tak:

420/70R24 0,15MPa

520/70R38 0,13MPa

i nie wiem czy to dobra kombinacja.

Proszę o poradę


Lepiej mieć brzuch od piwa, niż garba od roboty ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mesershmit    0

Moderator co z tego że ty dasz http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/Ze...41_Forterra.pdf niemiecki link jak tu połowa tego nie zrozumie , zawsze dajecie niemieckie strony jak by polskich nie było. A z niemieckim pewnie u was cienko a może dużo poliglotów na AF mamy. Nie czepiam się tutaj głównie ciebie ale wielu innych użytkowników którzy nie maja pojecia tylko obrazki obejrza a później to się mądrzą co to oni nie wyczytali . Stwierdzam fakty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

no to proszę mesersmit podaj tak Polska stronę...


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

no właśnie też bym prosił, ale to chyba jakaś "tajna rządowa strona" bo nigdzie jej nie znalazłem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

@Mesershmit mozesz zaczalbys sie martwic o siebie, a nie o innych. poza tym jednostki pisane w ukladzie SI sa takie same dla wszystkich jezykow, wiec kazdy kto bedzie zainteresowany zrozumie najistotniejsze rzeczy ze stron instytutu dlg.

tez chcialbym stwierdzic pewien fakt - twoj post nic nie wniosl do rozmowy, jedyne co miales na celu to sprowokowanie kogos, z reszta polowa twoich postow jest taka. nie wiem po co to robisz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jkl    0

Zainteresowana osoba może wszystko przetłumaczyć z tego artykułu, ale nieważne!!!

To co z tym skakaniem i ciśnieniami w tych kołach??


Lepiej mieć brzuch od piwa, niż garba od roboty ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W moim MTZ82 tez skakał. Cała kabina mi od tego popękała i trzeba było spawać. Ale ojciec pojechał do majstra i wymienił poduszki pod kabiną która amortyzują drgania. I teraz traktor jedzie elegancko . ale fakt że drga. każdy traktor będzie skakało ponieważ mają duże koła i jak są jakieś nierówności na drodze to skacze. PROSTE ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam 2 Zetorki ale nie mam w nich takiegoproblemu jak podskakiwanie na szosie naweet przy maksymalnej predkości, chyba że są doły na szosie, może upuść troch powietsza z opon to sie polepszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj