Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
marcin974

Jak to jest z waszymi forterrami?

Polecane posty

marcin974    25

Witam

Mam pytanko dla uzytkownikow zetora

mianowice, czy wasze froterry tez tak skacza?

Chodzi mi o perdkosc powyzej 30km/h po szosie :P

Ja obserwowalem kilka zetorow (9641, 11441, 11741 itd) no i ,,skacza" wiadomo jak na dziurze podskoczy to norma, ale zauwazylem ze kierowca naprawde musi zwolnic by go ,,uspokoic" :P

Spotkalem sie z jednym pronarem ktoty tez tak skakal, ale to byla wada fabryczna, reszta spoko

A jak jest u Was??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

Sprawdź ciśnienie w oponach, mój MF też skakał że nie dało się nim jechać pow. 25km/h, sprawdziłem ciśnienie w kołach i były nabite po ponad 2 atm :P Zmniejszyłem do 1,2 atm i jak ręką odjął. Druga sprawa to wyważenie ciągnika. Jeśli jego masa jest równo rozłożona na osie to bedzie odbijał sie przód-tył dobre kilkaset metrów po jednym dołku :P Do transportu zdejmuj przednie obciążniki.

 

I dlatego seria ciężkich Ursusów uchodzi za dobre do transportu bo dużo większa część masy ciągnika spoczywa na tylnej osi i tak nie galopują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
Sprawdź ciśnienie w oponach, mój MF też skakał że nie dało się nim jechać pow. 25km/h, sprawdziłem ciśnienie w kołach i były nabite po ponad 2 atm :P Zmniejszyłem do 1,2 atm i jak ręką odjął. Druga sprawa to wyważenie ciągnika. Jeśli jego masa jest równo rozłożona na osie to bedzie odbijał sie przód-tył dobre kilkaset metrów po jednym dołku :P Do transportu zdejmuj przednie obciążniki.

 

I dlatego seria ciężkich Ursusów uchodzi za dobre do transportu bo dużo większa część masy ciągnika spoczywa na tylnej osi i tak nie galopują.

 

Tez prawda ja w Pronarze mam bardzo malo powietrza jak nie ma nic na ,,haku" to az delikatnie przsiadnieta sa (tura, przedniego tuza nie mam to looz)

Ale slyszalem ze po kilku latach pekaja. W pronarze to sie nie martwie po 1100mth juz 30-35% opon nie ma (duzo lata w transporcie) to zanim popekja to beda zdarte :P

 

 

P.S ja zetora nie posiadam (mialem okazje prowadzic i obserwowac) :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

versus    16

Mój kumpel kupił nie dawno 11441 i mówi ze jeśli droga jest dobra to prawie wcale nie skacze, ale jesli są nawet małe dołki to już jest gorzej, a na żwirówkach klęska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
Mój kumpel kupił nie dawno 11441 i mówi ze jeśli droga jest dobra to prawie wcale nie skacze, ale jesli są nawet małe dołki to już jest gorzej, a na żwirówkach klęska

wlasnie na zwirowkach tragedia, a ja Wam kiedy pokaze filmik jak pronar reaguje na takie dziury (na niektrochy nie trzeba zwlaniac :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
a jak jest ze spalaniem w forterrach ???

spalanie to zapewne jak i w starszych zetorach

bedziesz mial ,,ciezka noge" to i bedzie duzo palil :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7
a jak jest ze spalaniem w forterrach ???

Ile wlejesz tyle wypali :P

 

Porównaj wykresy z pomiarów spalania z innymi ciągnikami. Wykresy znajdziesz wiesz gdzie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
Ile wlejesz tyle wypali :P

 

Porównaj wykresy z pomiarów spalania z innymi ciągnikami. Wykresy znajdziesz wiesz gdzie :P

sorki ze taki lom jestem -gdzie mozna zobaczyc??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7
sorki ze taki lom jestem -gdzie mozna zobaczyc??

To ja łom jestem bo chciałem tylko sobie tą wiedze zachować :P

 

http://www.dlg.org/de/landwirtschaft/testz.../traktoren.html

 

Wybierasz marke i masz większość popularnych modeli, w formacie pdf są raporty z badań danego ciągnika, w tym wykresy pomiaru mocy, momentu obr. i spalania mierzone na hamowni podwoziowej. Tu np. Forterra 11441 http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/Ze...41_Forterra.pdf

Zwróć uwage na straty mocy w przekładni (81kW > 74kW) - Zetory i Ursusy mają je dość spore w porównaniu do innych marek...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

nie chcę być tu szalonym obrońcom Zetora Forttery ale skacze tyle co inne porównywalnej konstrukcji bez ośi amortyzowanej, a z paliwem myślałem że będzie gorzej a jest jak dla mnie bardzo dobrze, mam praktycznie sąsiada co ma Fendt 309Ci i też tak skacze i jest nowiutki, co do strat mocy mogę powiedzieć tak, że akurat dobrze wypada w pracach polowych ta seria w porównaniu z zachodnią konkurencją rzeczywiście ma niedociągnięcia np. fotel mechaniczne zawieszenie, czy na błotnikach sterowanie góra - dół i obok siebie przyciski a nie do góry i na dole ale mocowo zawsze dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktm950    0
Wybierasz marke i masz większość popularnych modeli, w formacie pdf są raporty z badań danego ciągnika, w tym wykresy pomiaru mocy, momentu obr. i spalania mierzone na hamowni podwoziowej. Tu np. Forterra 11441 http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/Ze...41_Forterra.pdf

Zwróć uwage na straty mocy w przekładni (81kW > 74kW) - Zetory i Ursusy mają je dość spore w porównaniu do innych marek...

Tak sobie popatrzyłem na dane innych ciągników, i doszedłem do wniosku, że Zetor wcale nie wypada źle.

Dajmy na to np. spalanie względem JD 6420 (moc nominalna 81KW - czyli tyle co zetor 11441). Zetor spali maxymalnie 23l/h. "JD" (nie licząc pomiarów jak mniemam dla mocy nadmiarowej, podanej w nawiasach) - maxymalnie 22,9l/h, czyli dokładnie tyle samo. Widać, że bez korzystania z mocy nadmiarowej, też sporo mocy mu ulatuje...

Co innego oczywiście sam przebieg charakterystyki momentu, który jest nieporównywalny względem zetora...

Dobrze wnioskuje, czy jednak się mylę??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

Maksymalne zużycie paliwa (które jest praktycznie nie do uzyskania w normalnej eksploatacji) mają podobne ale zwróć uwage na wartość podaną obok wykresów, jest to średnia z sześciu punktów pomiarowych (przy różnych obrotach i obciążeniu), Zetor ma 16,1 l/h a John Deere 14,5 l/h więc tu już jest większa różnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktm950    0

Dzieki @mirasek. A już mi sie wydawało, że Zetor dogania Jelenia :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek1480    0

moze tez byc ze guma jest zle wlozona i i ma nierowno i podskakuje mi to na przegladzie poprawili bo mialem to samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radson    5

Nasza Proxima też skacze a na równej drodze można dać gaz w podłoge.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hanter150    2

Moja 9641 także skacze. Minusem jest też wysoki fotel dlatego na małych pochyłościach wydaje się jakby miała się przewrócić. A w Kubocie jest inaczej po polnych 32km/h normalnie sie jedzie a w Zetorze to 25km/h wysiedzieć sie nie da. Po prostu inne rozłożenie ciężaru. I może też role odgrywają szersze opony tylne bo w zetorze mniejsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62
Nasza Proxima też skacze a na równej drodze można dać gaz w podłoge.

To do jazdy w lekkim transporcie, lub z zawieszanymi maszynami po "gorszych" asfaltach i polnych drogach, taka proximą w końcu jaka opcaj jest najlepsza obciążniki tylko tył czy wogóle bez obciążników, , czy tak jak Hanter pisał szerokie opony najwięcej pomagają?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nibynikt    0

ahh... te nowe ciągniki , ja mam zetora z "miękkim przodem " bez przedniego napędu i sunie jakby płynął po wodzie ( bajka ) najlepszy do transportu a ze 30 km/h też pociągnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dyczkowski    3

No pusta skacze...ale czepiasz plug i po polnych 40 mozesz jechac jak właczysz wytłumiacz drgań ;) Super to sprawa jest:raz ze nie skacze, to i podnosnika nie uszkodzisz z cieżkim sprzętem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zuras    1

Moja tez skacze ale jak np mam przypięty z tyłu pług to juz mniejsze sa wstrząsy..... ale chyba najgorzej sie jedzie po polnej drodze i jak ma sie np pełna przyczepe obornika:/ tak szarpie po dzurach tym ciągnikem ze szkoda gadac;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jechałem u kuzyna Forterrą, pusta też skakała. Ale gdy założyliśmy agregat to już pod obciążeniem nie skakała...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol I    1

To nie tylko Forterry, ale i nasz jelonek, skacze jak dziki szczególnie jak ciągnie przyczepy z obornikiem. Jak się rozhuśta to aż obciążniki do góry skaczą. Dlatego do transportu powinno się zdejmować obciążniki (przedni TUZ ;) ), bo tak to się drą opony nie równo (od środka) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

No to właściwie po co te przednie obciążniki? do obrotówki i agregatu upr. siewnego tylko?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Gorczyk
      Witam, mam taki problem z przednim napędem w Zetorze proxima 90, a dokładnie z jego wyłączeniem. Ostatnio podczas transportu przy przedni napęd włączył się podczas hamowania a później już nie chciał odbić. Na pewno nie jest to wina bezpiecznika, zajrzeliśmy również do zaworu, wyczyściliśmy go ale to też nic nie pomogło, co jeszcze można zrobić? 
    • Przez Szymekrolnik912
      Wie może ktoś jaki jest schemat zmiany biegów w zetorze
    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez damian513
      Witam parę miesięcy temu zakupiłem ciągnik zetor proxima power 95 z 2010 roku  i chciałbym zamontować do niego ładowacz czołowy ale jakiś z tańszej półki i dobrej jakości. W gospodarstwie pracuj do ciężkich prac ładowarka teleskopowa . Tur miał by służyć do ładowania bel na polu. Dalsze trasy po siano , ładowanie big bag z nawozem na polu czyli takie lekkie prace. Jaki ładowacz czołowy waszym zdaniem był by dobry ? A jak są te nowe tury po 10,000 tyś  to te konsole pasują do tura czy to dorabiają jak to jest dokładnie ? 
    • Przez tomi382
      czy ma ktos nową proxime z adblue? Na ile wystarcza pełny zbiornik ad Blue? jak z awariami tego systemu?
×