Skocz do zawartości
zetor10145

nie właczą mie sie żółw w zetorku 10145

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Żółw
Bartek72511    41

Ale to tylko pod obciążeniem czy cały czas teraz nie działa?? U nas w 914 byl podobny problem to jakaś taśma sie ślizgała i było trzeba pokrecic taką srubą z tej strony gdzie idzie wałek do przednego napędu;)

Albo po prostu masz mało oleju przekładniowego bo to wtedy tak samo nie działą bo ta taśma to jak by pod obciazeniem taki problem był a sam ciagnik jako takto powinien działac ale jeśli w ogole nei działa to pewnie mało oleju;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor10145    3

cały czas nie działa. jak wracałem z pola to na podwórku zadziałał i teraz nie chce. oleju dolałem i nic a śruba też kręciłem i nic:))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomaszs88    3

u mnie jest tak że żółw działa a zając nie...jak się przełączy na zając to sam traktor staje a no żółwiu gitara...taśma nowa itd. śrubą kręciliśmy i nic...a może za dużo oleju bo bagnet chyba nie od tego traktoru jest...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Ja bym ściągną podłogę i zobaczył czy jak ruszasz rączką to przesuwa się dźwigienka na pokrywie.Może pod pokrywą wyskoczyło na rozdzielaczu.Bo jak by coś się stało w skrzyni ta by ciągną , wył, ale powinien się załączyć a tu wygląda na coś że go nie włącza.Coś z sterowaniem myślę.

Tomasz to nie taśma tylko : mikro pompa wykończona,wyrobiona tuleja i pierścienie do wymiany,uszczelka manżektorowa w koszu lub z boku skrzyni.

Po prostu nie ma ciśnienia oleju,gdzieś ucieka.

Może jedna z tych przyczyn lub wszystkie,albo część.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sprawdż ciśnienie oleju w obwodzie mikropompki powinno być 10 bar. jeżeli jest poniżej 8bar to jest żle. jeżeli na żułwiu jest 10 a na zającu ciśnienie spada świadczy to o nieszczelności wzmacniacza i konieczny jest remont.a tak w ogóle to powinien być sprawny czujnik spadku ciśnienia oleju i lampka na pulpicie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

Piszesz że poniżej 8 bar to źle, próg zadziałania czujnika to poniżej 6 bar, a próg zadziałania zaworu przelewowego to 9 bar.

 

Wniosek jest jeden moim zdaniem ciśnienie poniżej 6 bar jest za niskie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji napraw z roku 1987 podają " Nominalne ciśnienie oleju,MPa 1,05 +0,10. Spadek ciśnienia w obwodzie sygnalizowany świeceniem się lampki kontrolnej,MPa 0,8 + - 0,1" więc nie wiem skąd masz informację " próg zadziałania czujnika to poniżej 6 bar, a próg zadziałania zaworu przelewowego to 9 bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sprawdż ciśnienie oleju w obwodzie mikropompki powinno być 10 bar. jeżeli jest poniżej 8bar to jest żle. jeżeli na żułwiu jest 10 a na zającu ciśnienie spada świadczy to o nieszczelności wzmacniacza i konieczny jest remont.a tak w ogóle to powinien być sprawny czujnik spadku ciśnienia oleju i lampka na pulpicie.

 

Na zółwiu nie bedzie 10 bo na żółwiu NIE MA cisnienia w układzie. Tam działa siła sprężyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszs88    3

Tam wszystko było wymieniane na wiosnę...reakcja jest taka jak się przełączy na zając to traktor staje i zaświeca się kontrolka od wzmacniacza momentu i gaśnie a tak wcześniej nie było oraz jak doda się gazu i dzwigienka jest na zającu to tak jak by gwizdało i w skrzyni pośrednij coś stuka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

W instrukcji napraw z roku 1987 podają " Nominalne ciśnienie oleju,MPa 1,05 +0,10. Spadek ciśnienia w obwodzie sygnalizowany świeceniem się lampki kontrolnej,MPa 0,8 + - 0,1" więc nie wiem skąd masz informację " próg zadziałania czujnika to poniżej 6 bar, a próg zadziałania zaworu przelewowego to 9 bar.

 

 

Te dane co podałem są danymi faktycznymi które występują w ciągniku, (dane uzyskane poprzez pomiary).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Tomaszs88 Może poszedł ci pierścień na wałku 4 biegu.Tak jak piszesz to jest brak ciśnienia.A wyję bo tarcze się ślizgają.Prawdopodobnie są spalone.Zmierz ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego "paktofonikas1987" masz rację że nie ma ciśnienia w układzie bo na układy nie ma rady. ale jakbyś dobrze się przyjrzał co napisałem to byś wiedział o co w ogóle w tym chodzi.OBWÓD mikropompki zasila wzmacniacz momentu,sprzęgło WOM,sprzęgło przedniej osi napędzanej i hydraulicznej blokady przedniego mostu i parametry powinne być takie jak napisałem wcześniej chyba że u was na Podlasiu jest inaczej ale bez urazy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Tomaszs może jak ściągał tuleję[ pokrywę co się montuję cały kosz z tarczami ,przykręcany śrubami inbusowymi]to oryngi [2 szt] mu wyskoczyły i nie zauważył.Wtedy też nie będzie działał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszs88    3

jak dobrze pamiętam to jak składaliśmy to zwracaliśmy na to uwagę...no nic po robocie trzeba będzie go ściągnąć siłą i niech poprawia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prometeusz    2

Po pierwsze sprawdż ciśnienie oleju w obwodzie mikropompki powinno być 10 bar. jeżeli jest poniżej 8bar to jest żle. jeżeli na żułwiu jest 10 a na zającu ciśnienie spada świadczy to o nieszczelności wzmacniacza i konieczny jest remont.a tak w ogóle to powinien być sprawny czujnik spadku ciśnienia oleju i lampka na pulpicie.

ciśnienie powinno wynosić od 12 do 15 Mpa a nie bar

a czujnik jest, przynajmniej w 12245, ale jak w moim jest to miejsce na niego jest w każdym

 

Na zółwiu nie bedzie 10 bo na żółwiu NIE MA cisnienia w układzie. Tam działa siła sprężyny.

w końcu jeden który zna się na rzeczy

sprężyna ściska taśmę i przekładnia planetarna się kręci

 

jak dobrze pamiętam to jak składaliśmy to zwracaliśmy na to uwagę...no nic po robocie trzeba będzie go ściągnąć siłą i niech poprawia...

a może jak zakładał górną pokrywę to napakował za dużo silikonu, wlazł w kanał olejowy i nie ma drożności, jak było u mnie, ciągnął ale słabo i na jesień wszystko orałem na żółwiu, w zimę zdjąłem pokrywę a tam pełno silikonu,wyskrobałem i było ok:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego prometeusz koledzy mają rację a ty robisz im mętlik w głowie nie mam pojęcia skąd masz dane że w obwodzie mikropomki ciśnienie to 12-15 MPA pomyśl logicznie zanim coś napiszesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
camre    0

no a wymiana mikropompki to sporo pracy. rozpoławianie itp. przynajmniej w 8045. więc słuchać kolegów i wszystko dokładnie posprawdzać. może gdzieś przewód nieszczelny lub obluzowany. bo szkoda pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

ciśnienie powinno wynosić od 12 do 15 Mpa a nie bar

a czujnik jest, przynajmniej w 12245, ale jak w moim jest to miejsce na niego jest w każdym

 

 

w końcu jeden który zna się na rzeczy

sprężyna ściska taśmę i przekładnia planetarna się kręci

 

 

a może jak zakładał górną pokrywę to napakował za dużo silikonu, wlazł w kanał olejowy i nie ma drożności, jak było u mnie, ciągnął ale słabo i na jesień wszystko orałem na żółwiu, w zimę zdjąłem pokrywę a tam pełno silikonu,wyskrobałem i było ok:)

 

 

Kolego @prometeusz tzn że jak podepnę zegar w miejsce czujnika i będzie na żółwiu to ciśnienia nie będzie, a jaka jest różnica pomiędzy bar a MPa, bo mam zegar w bar???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez skok
      Witam
      Mam zetora  12145( nie ma wzmacniacza tylko wałek)
      Podczas ruszania czasami coś zapiszczy ale ciagnie normalnie i słychac to tylko podczas ruszania na każdym biegu ale nie zawsze czy to wina sprzęgła czy czegoś innego ??
      Jest jakaś regulacja sprzęgła ???
    • Przez paktofonikas1987
      Mogłby ktos mi powiedziec po czym poznam czy jest u mnie blokada przedniego mostu? Jakies kable powinny byc przy moscie ?
    • Przez DanielStefaniuk
      siema wszystkim może ktoś wie. mam zetora 8111 z 91 roku i gdy jadę i mam włączony żółwia jest wszystko oki a gdy załączę zająca coś rzęzi w skrzyni jadąc  na wolnych obrotach. ale jak dodam gazu to wszystko jest oki albo wcisnę sprzęgło i nie wiem czy tak już jest czy cos sie dzieje ??
    • Przez talek48
      Witam...Przegladalem i chyba nie bylo takiego tematu o 3-biegowej skrzyni...wiec zakladam..
      A wiec jak uwazacie...jakie sa plusy i minusy takiej skrzyni?
      Jaka jepsza...3 czy 4 biegowa, według was?
      Ja mam 3-biegową zsynchronizowana...co o niej myslicie?
      Czekam na wasze wypowiedzi...
    • Przez krzysiu12
      Witam.
      Mam pytanie do uzytkownikow tego ciagnika lub pochodnych. Czu u was tez gdy chcecie zredukowac np z 3 na 2 to jest tylko zgrzyt zeby wrzucic nizszy bieg trzeba całkiem sie zatrzymac i dopiero wtedy mozna go wrzucic. czy wy tez tak macie? a jezeli nie to co moze byc tego przyczyna?
×