zetor10145

nie właczą mie sie żółw w zetorku 10145

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Żółw
Bartek72511    45

Ale to tylko pod obciążeniem czy cały czas teraz nie działa?? U nas w 914 byl podobny problem to jakaś taśma sie ślizgała i było trzeba pokrecic taką srubą z tej strony gdzie idzie wałek do przednego napędu;)

Albo po prostu masz mało oleju przekładniowego bo to wtedy tak samo nie działą bo ta taśma to jak by pod obciazeniem taki problem był a sam ciagnik jako takto powinien działac ale jeśli w ogole nei działa to pewnie mało oleju;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor10145    3

cały czas nie działa. jak wracałem z pola to na podwórku zadziałał i teraz nie chce. oleju dolałem i nic a śruba też kręciłem i nic:))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomaszs88    3

u mnie jest tak że żółw działa a zając nie...jak się przełączy na zając to sam traktor staje a no żółwiu gitara...taśma nowa itd. śrubą kręciliśmy i nic...a może za dużo oleju bo bagnet chyba nie od tego traktoru jest...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    267

Ja bym ściągną podłogę i zobaczył czy jak ruszasz rączką to przesuwa się dźwigienka na pokrywie.Może pod pokrywą wyskoczyło na rozdzielaczu.Bo jak by coś się stało w skrzyni ta by ciągną , wył, ale powinien się załączyć a tu wygląda na coś że go nie włącza.Coś z sterowaniem myślę.

Tomasz to nie taśma tylko : mikro pompa wykończona,wyrobiona tuleja i pierścienie do wymiany,uszczelka manżektorowa w koszu lub z boku skrzyni.

Po prostu nie ma ciśnienia oleju,gdzieś ucieka.

Może jedna z tych przyczyn lub wszystkie,albo część.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sprawdż ciśnienie oleju w obwodzie mikropompki powinno być 10 bar. jeżeli jest poniżej 8bar to jest żle. jeżeli na żułwiu jest 10 a na zającu ciśnienie spada świadczy to o nieszczelności wzmacniacza i konieczny jest remont.a tak w ogóle to powinien być sprawny czujnik spadku ciśnienia oleju i lampka na pulpicie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    549

Piszesz że poniżej 8 bar to źle, próg zadziałania czujnika to poniżej 6 bar, a próg zadziałania zaworu przelewowego to 9 bar.

 

Wniosek jest jeden moim zdaniem ciśnienie poniżej 6 bar jest za niskie.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji napraw z roku 1987 podają " Nominalne ciśnienie oleju,MPa 1,05 +0,10. Spadek ciśnienia w obwodzie sygnalizowany świeceniem się lampki kontrolnej,MPa 0,8 + - 0,1" więc nie wiem skąd masz informację " próg zadziałania czujnika to poniżej 6 bar, a próg zadziałania zaworu przelewowego to 9 bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sprawdż ciśnienie oleju w obwodzie mikropompki powinno być 10 bar. jeżeli jest poniżej 8bar to jest żle. jeżeli na żułwiu jest 10 a na zającu ciśnienie spada świadczy to o nieszczelności wzmacniacza i konieczny jest remont.a tak w ogóle to powinien być sprawny czujnik spadku ciśnienia oleju i lampka na pulpicie.

 

Na zółwiu nie bedzie 10 bo na żółwiu NIE MA cisnienia w układzie. Tam działa siła sprężyny.


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszs88    3

Tam wszystko było wymieniane na wiosnę...reakcja jest taka jak się przełączy na zając to traktor staje i zaświeca się kontrolka od wzmacniacza momentu i gaśnie a tak wcześniej nie było oraz jak doda się gazu i dzwigienka jest na zającu to tak jak by gwizdało i w skrzyni pośrednij coś stuka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    549

W instrukcji napraw z roku 1987 podają " Nominalne ciśnienie oleju,MPa 1,05 +0,10. Spadek ciśnienia w obwodzie sygnalizowany świeceniem się lampki kontrolnej,MPa 0,8 + - 0,1" więc nie wiem skąd masz informację " próg zadziałania czujnika to poniżej 6 bar, a próg zadziałania zaworu przelewowego to 9 bar.

 

 

Te dane co podałem są danymi faktycznymi które występują w ciągniku, (dane uzyskane poprzez pomiary).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    267

Tomaszs88 Może poszedł ci pierścień na wałku 4 biegu.Tak jak piszesz to jest brak ciśnienia.A wyję bo tarcze się ślizgają.Prawdopodobnie są spalone.Zmierz ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego "paktofonikas1987" masz rację że nie ma ciśnienia w układzie bo na układy nie ma rady. ale jakbyś dobrze się przyjrzał co napisałem to byś wiedział o co w ogóle w tym chodzi.OBWÓD mikropompki zasila wzmacniacz momentu,sprzęgło WOM,sprzęgło przedniej osi napędzanej i hydraulicznej blokady przedniego mostu i parametry powinne być takie jak napisałem wcześniej chyba że u was na Podlasiu jest inaczej ale bez urazy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    267

Tomaszs może jak ściągał tuleję[ pokrywę co się montuję cały kosz z tarczami ,przykręcany śrubami inbusowymi]to oryngi [2 szt] mu wyskoczyły i nie zauważył.Wtedy też nie będzie działał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszs88    3

jak dobrze pamiętam to jak składaliśmy to zwracaliśmy na to uwagę...no nic po robocie trzeba będzie go ściągnąć siłą i niech poprawia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prometeusz    2

Po pierwsze sprawdż ciśnienie oleju w obwodzie mikropompki powinno być 10 bar. jeżeli jest poniżej 8bar to jest żle. jeżeli na żułwiu jest 10 a na zającu ciśnienie spada świadczy to o nieszczelności wzmacniacza i konieczny jest remont.a tak w ogóle to powinien być sprawny czujnik spadku ciśnienia oleju i lampka na pulpicie.

ciśnienie powinno wynosić od 12 do 15 Mpa a nie bar

a czujnik jest, przynajmniej w 12245, ale jak w moim jest to miejsce na niego jest w każdym

 

Na zółwiu nie bedzie 10 bo na żółwiu NIE MA cisnienia w układzie. Tam działa siła sprężyny.

w końcu jeden który zna się na rzeczy

sprężyna ściska taśmę i przekładnia planetarna się kręci

 

jak dobrze pamiętam to jak składaliśmy to zwracaliśmy na to uwagę...no nic po robocie trzeba będzie go ściągnąć siłą i niech poprawia...

a może jak zakładał górną pokrywę to napakował za dużo silikonu, wlazł w kanał olejowy i nie ma drożności, jak było u mnie, ciągnął ale słabo i na jesień wszystko orałem na żółwiu, w zimę zdjąłem pokrywę a tam pełno silikonu,wyskrobałem i było ok:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego prometeusz koledzy mają rację a ty robisz im mętlik w głowie nie mam pojęcia skąd masz dane że w obwodzie mikropomki ciśnienie to 12-15 MPA pomyśl logicznie zanim coś napiszesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
camre    0

no a wymiana mikropompki to sporo pracy. rozpoławianie itp. przynajmniej w 8045. więc słuchać kolegów i wszystko dokładnie posprawdzać. może gdzieś przewód nieszczelny lub obluzowany. bo szkoda pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    549

ciśnienie powinno wynosić od 12 do 15 Mpa a nie bar

a czujnik jest, przynajmniej w 12245, ale jak w moim jest to miejsce na niego jest w każdym

 

 

w końcu jeden który zna się na rzeczy

sprężyna ściska taśmę i przekładnia planetarna się kręci

 

 

a może jak zakładał górną pokrywę to napakował za dużo silikonu, wlazł w kanał olejowy i nie ma drożności, jak było u mnie, ciągnął ale słabo i na jesień wszystko orałem na żółwiu, w zimę zdjąłem pokrywę a tam pełno silikonu,wyskrobałem i było ok:)

 

 

Kolego @prometeusz tzn że jak podepnę zegar w miejsce czujnika i będzie na żółwiu to ciśnienia nie będzie, a jaka jest różnica pomiędzy bar a MPa, bo mam zegar w bar???


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Knopers97
      Witam posiadam zetora 16145 z 1981 roku problem pojawia się przy próbie włączenia wałka wom dżwignią pod siedzeniem sprzęgło kompletne wymieniłem tydzień temu a wałka nie da się wbić od razu zgrzyta jedynie na zgaszonym silniku wchodzi i po odpaleniu normalnie się kręci i jak chcę go wyłączyć to jest lekki zgrzyt ale da się gdzieś w internecie wyczytałem o jakiejś mikro pompce która jest powiązana z wom i znajduje się gdzieś na dole skrzyni ale niegdzie nie ma nic konkretnego .Proszę o pomoc co może być przyczyną że nie można włączyć wałka odbioru mocy
    • Przez Knopers97
      Witam mam pytanie potrzebuje rodzaj i oznaczenie łożyska które znajduje się na wałku wychodzącym z skrzyni do sprzęgła. Chodzi o to na zdjęciu które jeszcze jest w korpusie

    • Przez Vroobel
      Witam!
      W moim Zetorze 8045 po rozgrzaniu oleju, jest problem ze zmianą biegów, a gdy ciągnik jedzie i wciśnie się sprzęgło to tak jakby skrzynia hamowała bo gwałtownie zwalnia, a przy ponownym włączeniu biegu, szarpie, czasami to jakby ruszał z żółwia i przeskakiwał na zająca. Parę lat temu była robiona mikropompka, żółw i  sprzęgło , stan oleju jest, co może być przyczyną ? hamulec skrzyni?
    • Przez damian89
      Witam, posiadam Zetora 16245(wersja eksportowa - skrzynia 4 biegowa synchronizowana 40km/h) i podczas tego rocznych prac na polu, przestał działać mi żółw. Gdy włączyłem zająca jechał normalnie, ale jak włączyłem żółwia(nawet bez obciążenia na drodze) to ledwo jechał i cały czas coś gwizdało w skrzyni(gdy robiłem probe z rana na zimnym oleju żółw działał, ale jak ciągnik dostał duże obciążenie to już stawał i zaczynało gwizdać) na ciepłym oleju nie było już mowy o żadnej jeździe na żółwiu. Miałem dużo jeszcze gwintu na śrubie regulacyjnej taśmy z boku skrzyni ale, po dokręceniu nic to nie dawało i dalej gwizdało. Mierzyłem ciśnienie na mikro-pompie i zegar pokazywał 6bar, a pod obciążeniem spadało do 2-4bar. Więc stwierdziliśmy, że to wina mikro-pompki,ale nie było czasu już rozpoławiać i skończyliśmy prace jeżdżąc cały czas na zającu. Teraz było parę dni wolnego to wziąłem się z ojcem i rozpołowiliśmy go i zobaczyłem, że jest pęknięta taśma( pękł cały metal w okolicy gdzie jest haczyk i koniec taśmy, koniec tego haczyka trzyma się tylko jakiś 5 mm). Okładzina na taśmie też nie jest jakoś bardzo przytarta. Czy to było przyczyną, że nie działał żółw? i dlaczego ta taśma mogła pęknąć? Sprawdzałem też ten bęben sprzęgła i tarczki w nim niby są dobre(ale nie znam się na tym za bardzo). Pierśnie też nie są jakoś mocno starte na tulei, tylko są trochę rowki wyrobione w środku tulei tego całego bębna sprzęgła tam gdzie chodziły te pierścienie i teraz nie wiem czy wymieć te tarczki w tym bębnie czy cały bęben? Czy w ogóle to wymieniać? Zaznaczam, że najprawdopodobniej nikt nie robił zająca-żółwia od nowości(1992r) i działał do tego roku. Poprzedni właściciel nie żałował sobie żółwia i włączał kiedy się mu tylko chciało my tak samo. On twierdził, że w tym ciągniku jest on nie do zajechania.
    • Przez KrzysiekSz1990
      Witam,
      Mam problem z zablokowaną skrzynią w ZETORZE 10145. zablokowało całkiem koła. Coś stało się pod deklem, do którego dostęp jest po rozpołowieniu ciągnika. Od góry wszystko wygląda dobrze. tylko widać 2 zablokowane wodziki które tam właśnie wchodzą. Rozjechałem ciągnik ale nie ma możliwości otwarcia tego dekla. Co trzeba zrobić aby się tam dostać? Pościągałem wszystkie segery z 2 wałków które tam wystają ale wkręcając śruby do ściągania dekla rusza się może z 2 mm i dalej nie da się żadną siłą tego ruszyć. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.