michal1993

Paliwa Dynamic, Verva i inne "wzmocnione"

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kuzaj63    45
Napisano (edytowany)

Ja czasami leje verve do ciągnika- czy mniej ciągnik spala -wydaje mi sie że tak ,czy ma więcej mocy wydaje sie że tak,

czy lepiej odpala zimą też wydaje mi sie że tak,ale na pewno ma niższą temperaturę zapłonu a dlaczego tak uważam.Mam u siebie problemy z temperaturą silnika(do wymiany chłodnica po 23 latach),na zwykłym on temperatura potrafi sie zagalopować a gdy jeżdżę na vervie nie ma tego problemu.(przetestowane kilkakrotnie w różnych warunkach)

Edytowano przez kuzaj63

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

I tak najlepsze paliwo jest z nowych stacji jak wszystko mają czyściutkie i nowe :D Tankując w lotosie polonez parska i pluje wodą z tłumika i ma muła, astra na dieslu też nie idzie. Raz na nowo otworzonej stacji bliska polonez został zatankowany. Szatan nie samochód całkiem inaczej się zbierał no i nawet się bujnął do 150 :D


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

ladnie wam na psyche wplywa zatankowanie paliwa premium w zwyklym aucie, ze moc jest odczuwalnie wieksza, a zuzycie paliwa udokumentowanie nizsze :lol: :lol: .

 

 

@brzozak nie popadaj w paranoje bo albo twoje albo wcale. Lałem Verwe i Dynamica przez ponad pol roku do firmowego auta wiec mialem udokumentowane ile spala na ile km. Ja opieram sie na wlasnym doswiadczeniu,wyliczoniach skrupulatnych przez mojego szefa tzw. "gównojada" wiec zadna "psycha" nie ma tutaj nic do rzeczy tylko złotowki wydawane na ON.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

to nie jest paranoja tylko prawda ;) jak silnik ma byś tankowany 95 oktanów to nie ma sensu lać 98 bo to nic nie da :P co innego jak ma napisane aby tankować go 98 bo spadek mocy nastąpi. Co do ON to najważniejsza jest liczba cetanowa, a w zimie Płock i Gdańsk sprzedaje paliwa zimowe więc dostosowane do panujących warunków, ale wasza wola, ciekawe ile osób wie że na rynku krajowym Lotos dostarcza paliwa dla Statoila :D, a Orlen dla dwóch innych potentatów :)


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
shrek    1

kolegi znajomy jeździ na cysternie i opwowiadał ze nie raz z tej samej cysterny rozlewał paliwo na orlenie ( paliwo orlenowskie ) oraz na shelu i bp :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

to nie jest paranoja tylko prawda ;) jak silnik ma byś tankowany 95 oktanów to nie ma sensu lać 98 bo to nic nie da :P co innego jak ma napisane aby tankować go 98 bo spadek mocy nastąpi. Co do ON to najważniejsza jest liczba cetanowa, a w zimie Płock i Gdańsk sprzedaje paliwa zimowe więc dostosowane do panujących warunków, ale wasza wola, ciekawe ile osób wie że na rynku krajowym Lotos dostarcza paliwa dla Statoila :D, a Orlen dla dwóch innych potentatów :)

Ale chyba raczej lotos nie sprzedaje do wszystkich stacji statoil swe paliwa, w mojej bliskiej okolicy jest statoil i lotos , na lotosie jest syf nie paliwo, niekiedy w zimie nawet przez sitko nie chciało przepłynąć bo był centymetr parafiny, nic na tym za bardzo nie chodzi, 1km dalej jest statoil gdzie zawsze tankuje i co tu gadać najwięcej kilometrów zrobię na baku mój turbodiselek chodzi jak marzenie, nigdy nie było problemów z tym paliwem, nawet ma nieco inny kolor i zapach od tego z lotosu, to co jest na stacji wg mnie zależy od właściciela stacji oraz jego polityki i uczciwości. Naprawdę dużo jeżdżę po polsce i w różnych miejscach tankuje, ale na statoilu jeszcze się nieprzejechałem


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

stacje z logiem lotosu nie zawsze są lotosowskie,jak i paliwa różne,na stacjach firmowych paliwa są lepsze niż na tylko patronackich(jak fakturę się bierze to wiadomo)-dynamik z firmowej stacji o wiele lepszy niż na patronackiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61
Napisano (edytowany)
Ale chyba raczej lotos nie sprzedaje do wszystkich stacji statoil swe paliwa]

Całość Statoilu to paliwa z Gdańska, czy syf czy nie to już kwestia stacji ( u nas w okolicy nie jeździ się na 3 stacje z logo Orlenu, bo ciężko do domu wrócić)

Statoil ma swoje wewnętrze normy i Lotos je spełnia, a wszelkie "dodatki" wynikające z logistyki to już inna sprawa, my od roku na paliwie Lotosu jeździmy i nie ma problemów

Na części Stacji Orlenu jest paliwo Lotosu i odwrotnie, ale to dopiero on niedawna (2-3 miesięcy) bo dopiero teraz wpadli na to aby przez ograniczenie logistyki obniżyć jej koszt <_<

Co do reszty to powyżej kolega wyjaśnił :)

Edytowano przez Lukasz1987

Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

Bez obrazy ale gadac z wami jak z d.pą. Skoro Fiat Ducato po zalaniu Verwy i Dynamica spala mniej o kilka litrow to chyba cos jest na zeczy. Nie lalem tego paliwa raz tylko ponad pol roku do roznych firmowych aut a nawet do mini koparki.Jedno auto przepalało nieraz po 100 litrow tygodniowo wiec bylo porownanie do zwyklego ON.

Wiecej sie nie wypowiem na ten temat bo wy zatankowliscie "za dwie dychy" i nie czujecie zadnej roznicy,ot cala filozofia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

@szczewko-my nie wątpimy w lepszość wzmocnionego paliwa-wątpimy w uczciwość poniektórych właścicieli stacji.

to że ktoś kupił dynamik,lub verwe wcale nie znaczy że ją dostał.

na dobrych stacjach,sprawdzonych źródłach-paliwa premium są lepsze.

ja jeszcze mówię o tym że te paliwa premium powinny być normą w zwykłym on,a nie za większą kasę-w końcu jest postęp technologiczny,konkurencja-a w paliwach jest układ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Panowie a jak wytłumaczyć organoleptyczne właściwości paliwa nakupiłem mały zapasik w bańkach po 30l trzymałem no i leje przez lejek to paliwo zwykłe z lotosa tzn ON jest jakby mętnawy, tzn nie ma takiej krystalicznej barwy połysku, a werwa zawsze wygląda jak krystaliczna nawet jak się odstoi to nie ma brudków osadów, jak różnica w cenie jest do 10-11gr to zawsze biorę werwę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

@Ferdek07-ON się starzeje,najbardziej jego barwa(długo trzymany robi się brązowy)-to że ci się coś wytrąca to prawdopodobnie domieszka estrów(dlatego domieszek nie stosuje się do opałowego bo z sezonu na sezon możliwość wytrącenia).

kiedyś jak trzymałem paliwo nawet kilka lat,barwa brązowa,ale na mocy nie traciło-wtedy jeszcze estrów się nie stosowało.teraz paliwo urodzin już u mnie nie obchodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90
Napisano (edytowany)

Bez obrazy ale gadac z wami jak z d.pą. Skoro Fiat Ducato po zalaniu Verwy i Dynamica spala mniej o kilka litrow to chyba cos jest na zeczy. Nie lalem tego paliwa raz tylko ponad pol roku do roznych firmowych aut a nawet do mini koparki.Jedno auto przepalało nieraz po 100 litrow tygodniowo wiec bylo porownanie do zwyklego ON.

Wiecej sie nie wypowiem na ten temat bo wy zatankowliscie "za dwie dychy" i nie czujecie zadnej roznicy,ot cala filozofia.

W Niemczech zrobiono test paliw Premium i normalnych i "nie stwierdzono zauważalnej w codziennym użytkowaniu różnicy w osiągach i spalaniu pomiędzy tymi paliwami" badano benzynę, w której premium oznaczało większą liczbę oktanów, które mogą wpływać na osiągi (ale to już zależy od konkretnego samochodu), w przypadku diesla ciężko mównic o jakimś ulepszeniu :)

Ja w swoim aucie i ciągniku w zimie stosuje zawsze lotos Dynamic (niższa temp wytracania parafin), także w okresie kiedy paliwa daja podwójny bonus i stwierdzam że różnicy w spalaniu nie odnotowałem. A zatankowanie mojego auta, to nie 20 złotych, tylko 350 :)

Edytowano przez b0gdan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

@jaro zbiornik 110l? Skądś znam ten ból :lol: Ostatnio to z tymi stacjami to w ogóle się popsuło ;/ za 50 zł to czasem nawet rezerwa nie gaśnie :P


Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

A ja bym tak beszczelnie napisał że na verwie , dynamiku czy shel vpower chodzi tak samo jak zwykłe paliwoON na sprawdzonej stacji statoil 5km ode mnie, jak gdzieś jadę w polskę to tankuje zazwyczaj na markowych stacjach i często ciągnę przyczepkę na której jest w porywach do tony, a zazwyczaj 0,5t , i czuje od razu co jest badziew a co nie, niewiem może na benzynie to czuć , ale w moim td nie


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

@jaro zbiornik 110l? Skądś znam ten ból :lol: Ostatnio to z tymi stacjami to w ogóle się popsuło ;/ za 50 zł to czasem nawet rezerwa nie gaśnie :P

 

Tylko 80 ale i tak boli :D -wczoraj benzynka po 5,25...no a żeby tak wszystko do pełna zalać to potrzebuję raptem 1700 na diesla i ponad 1000 na benzynkę :D .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja tankowałem za 5,15 V-Power. biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Paliwa premium mogą dac jakiś efekt w postaci zmniejszonego spalania czy deczko większej mocy w silnikach starszej generacji. W silnikach benzynowych jest to powiązane ze stopniem sprężania i odpowiednie paliwo zaleca producent. W nowoczesnych dieslach praktycznie żadnej różnicy nie będzie to samo jeśli chodzi np o benzynę w której się zaleca 95 zalanie 98 niewiele da. Co do efaktów to tez tak dokońca bym sie nie upierał każdy silnik jest inny i gdzieniegdzie mogą wystąpić jakieś efekty.

Co do paliw shela czy statoila to chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie wierzy w to że je przywożą gdzieś z raihu czy francji. Wszystko jest z polskich rafinerii z tym, że spełnia normy wewnętrzne tych firm. Sam kiedyś widziałem na shelu jak przyjechali z ich laboratorium i pobierali próbki. Generalnie paliwa w polsce produkowane są z ruskiej ropy która jest bardziej zasiarczona itd. Jeśłi pojedziecie gdzies na zachód zatankujecie paliwo wyprodukowane z ropy z bliskiego wschodu też możecie poczuć różnicę nawet jeśli nie będzie to premium. Co do jakości paliw nie wiem dokładnie jak jest z ofertą polskich rafinerii. Kiedyś słyszałem, że w belgi jest np tak. Powiedzmy jest zbiornik w porcie, rafinerii. Ma kraniki na róznych "piętrach". Z parteru gorsze paliwo kupuja marokanie do swoich szemranych stacji, wyżej kupuą lepsze stacje, najwyżej markowe typu shel itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

na świadectwie jakości z rafinerii gdańskiej zasiarczenie rzędu 0,002-norma europejska bodajże 0,02.

nie wiem jak na stacjach ale mnie takie przywozi stały dostawca,ten sam kierowca(u kierowcy składam zamówienie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszdra    2

pb 95 a 98 różni się stopniem oktanów do spalania stukowego czyli 98 ma mniejszy stopien do spalania stukowego dlatego powinno sie stosować do silników doładowanych 98 mniejsza możliwość zapłonu stukowego a w dieslach jest liczba cetanowa im większa ty łatwiej dojdzie do samozapłonu jak się mylę niech mnie ktoś poprawi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MFargo
      Witam poleci ktoś zamienik oryginalnego filtra paliwa do claasa ? 
      2008r
    • Przez artur04c
      Witam
      Czy stosował ktoś olej do skrzyni MANNOL Multifarm STOU 10W-40 chcę zrobić jako zastępczy fusch agrifarm 10w40, ale może ktoś ma doświadczenie z mannol ?
    • Przez seba2017
      Witam. Chciał bym przejść na jeden olej we wszystkich ciągnikach  ( starszych) bo teraz używam w każdym inny. Firma wykonująca remont silnika polecała mi Mobil Delvac 15w40 lub lepszy. Zauważyłem że polski olej Platinum Ultor Plus 15w40 ma te same klasy jakościowe  API: CI-4/CH-4/CG-4/ SL/ SJ    w ACEA też podobnie: E7/ E5 /E3/B4 /B3 /A3. Czy będzie różnica w ochronie silnika w ciężkiej pracy w wysokiej temperaturze stosując jeden i drugi olej. Jeżeli byłaby podobna jakość to wybrał bym polski olej z racji patriotyzmu zakupowego. O różnicę w cenie mi nie chodzi. Jakie jest Wasze zdanie: nie będzie za dużej różnicy między tymi olejami czy Mobil jest zauważalnie lepszy ?
    • Przez Kartoflorz
      Witam, mam taki problem może dla niektórych bzdura a konkretnie, czy mogę mieszać olej Stou z Utto??? Konkretnie chodzi mi o to czy do oleju Agrol Stou Plus mogę dolać Platinum Utto  - miejc docelowe przekładnia (skrzynia Zetor Forterra).
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj