Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
audi80b4

820 czy 952?

Polecane posty

audi80b4    1

chce kupić nowego mtz i zastanawiam się nad 820 a 952 lepsza jest skrzynia synchro czy zwykła

jak się sprawuje ten wyświetlarz co wyświetla prędkość i motogodziny nie psuje się na co zwracać uwagę kupując taki traktor?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebau1212    19

Zależy na ile chcesz hektarów? Skrzynia oczywiście że lepsza jest synchronizowana (biegi bez zgrzytów) i moim zdaniem lepszy będzie na nowym moście cararo.:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    350

raczej 952, skrzynia z synchro lepsza i oczywiście most krzyżakowy. Lepsza skrzynia przekłada się na lepszy komfort jazdy, a to jak się jeździ samemu jest najważniejsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

 z tych dwóch to 952  na krzyżaku . Ja mam dwa belarusy 1025 i 1523 i na nie nie narzekam więc śmiało mogę polecić tą markę .Ze skrzynią zsynchronizowaną bardziej płynniej zmieniasz biegi  i jak coś to bierz na max dużych i max szerokich butach po prostu   będzie lepiej szedł  po mokrym   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    114

Na twoim miejscu wybrałbym 952 podobne spalanie a mocy więcej...

Skrzynia zapewne syncho jest lepiej zrobiona ale oferuje mniej przełożeń do przodu...

Odnośnie wyświetlacza sąsiadowi jeszcze się nie popsuł a ciągnik był kupiony w połowie 2007...

 

Kupując zwracaj uwagę na to jaki posiada on podnośnik... ja bym Ci polecał ten z dwoma pionowymi siłownikami (tzw. Monoblok Bosch) ponieważ nie tylo zwiększa on udżwig TUZ ale też jest o wiele lepiej wykonany (nie cieknie)...

 

Kolejna sprawa to przedni most Stożkowy lub Krzyżakowy (wcale to nie Carraro!!!) jeśli będzie pracował jako główny to lepszy będzie ten drugi mimo że jest droższy w zakupie ale za to poprawia wartości trakcyjne ciągnika (w porównaniu do stożkowego)...

 

Nastepna sprawa odnośnie skrzyni można ją wyposażyc w mechaniczny rewers to jest na pewno dobre rozwiązanie jeśli w planach jest założenie ładowacza czołowego...

 

Jeśli chodzi o poprawe komfortu w kabinie to polecałbym zakup siedziska marki Gramer jest ono o wiele lepsze od standardowego marki Belarus

Kolejną sprawą wartą rozważenia jest Klimatyzacja kosztuje chyba ok. 6000zł(podobnie jak rewers) ale w upalne dni jest to rzecz niezastąpiona

Ponadto do kabiny podobno można zamówic siedzisko pasażera...

 

Na końcu zostaje wybór twożywa z którego będzie wykonana maska, błotniki i dach... osobiście polecam METAL ponieważ jakośc plastiku pozostawia wiele do życzenia a poza tym trzeba za niego dopłacac kilka tys. zł!!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

a jak jest to z tą skrzynią z synchro w tej chwili mam starego mtz ma on skrzynie 18/4 zwykłą i dobrze się jeździ ta z synchro ma 14/2 to jest chyba całkiem inna skrzynia?

 

a która skrzynia jest szybsza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mgrlukash masz racje klima i rewers  bardzo ułatwia życie u nas w Polsce dużo biorą pośrednicy ale wiesz coś za coś . I tak wychodzi dużo taniej niż zachodni . Warto dołożyć około 11 tyś i ułatwić sobie życie i  nie wsiadać w lato w ciągnik i mówić  i znowu ten upał tylko a  ciepło więc  wejdę do ciągnika to sie ochłodzę  :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    114

Tylko nie trzeba przesadac z tym "ochładzaniem" bo można przeziębic się :D

Jaka jest różnica w cenie między Polską a Białorusią czy Litwą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

a co myślicie o mtz 892 to jest coś pomiędzy 820 a 952 ma 90km zwykłą skrzynie 18/4 i siłownik c-110 ma ktoś takiego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    114

Szczerze, to 820+turbo, a ten jeden siłownik będzie się ciągle pocił( a z czasem ciekł) a różnica w cenie minimalna ( w porównaniu do 952)więc chyba lepiej jest te pare tyś. dołożyc i miec w miarę normalny ciągnik który nie będzie miał problemu z podniesieniem jakiejś ciężejszej maszyny...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PatrykGY    4

To jak jest z tym mostem to jest Carraro czy krzyżak?Bo jak dzwoniliśmy do agromy Sępulno dzisiaj to mówił że Carraro i za 952 80 i coś brutto.I główne pytanie mojego postu jak to z tym Belarusem jest bo nie którzy mówią że to jest wielkie G,a niektórzy zachwalają...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    114

Kolego PatrykGY w Belarusach to nie jest żadne Carraro nawet nie ma z nim nic wspólnego jest to zwykłu białoruski most krzyżakowy (sprzedawca albo niewie co sprzedaje lub poprostu ścieme wali) :( ...

A Carraro jest to włoski producent min. Skrzyń i mostów... Mosty Carraro są montowane na takich ciągnikach jak Farmtrac, Zetor, Farmer itp. ale nie W cągnikach z Mińska!!!

 

Odnośnie drugiej kwestji to każdy ma swój gust ;)

Ale za tyle kasy co one kosztują to jedynie chyba coś MADE IN CHINA można kupic :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

co do carraro - co najwyżej można powiedzieć że jest to napęd TYPU carraro - z włoską firmą nic go nie łączy - po prostu białorusini skopiowali co umieli i tyle :(

Nazwa carraro w białorusach jest podawana po to aby odróżnić go od starego mostu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 powiem tak ja mam 2015i 1523 planuje kupic jeszcze jednego belarusa ale  dużo większego bo mi sie areał powiększy 1025 jest na krzyżaku i z turem to praktycznie  nie odpoczywa wcale ma już 2500mtg i nie było awarii oprócz przewodu paliwowego który spadł bo  nie był poprawnie włożony ale to nie awaria . Zarówno u mnie 523 i 1025 są wykorzystywane w 100% i we wszelkiego rodzaju pracach więc nie powiem ,zę jest to gów... bo tak nie jest jakbym kupił 1025 i byłbym nie zadowolony to bym 1523 nie kupił a teraz oba śmigaja .ZAstanów sie cz kupisz 952 czy innymodel i musisz chyba wyienić park maszynowy bo kumurun bedzie Ci sie nudził  no chyba ,ze  zamierzaszbardzo szybko wykonywać prace :blink: ale takna poważnie  z tymi maszynami co Twój obecny ciągnik to 952 będzie odpoczywał sobie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×