Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
audi80b4

820 czy 952?

Polecane posty

audi80b4    1

chce kupić nowego mtz i zastanawiam się nad 820 a 952 lepsza jest skrzynia synchro czy zwykła

jak się sprawuje ten wyświetlarz co wyświetla prędkość i motogodziny nie psuje się na co zwracać uwagę kupując taki traktor?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebau1212    19

Zależy na ile chcesz hektarów? Skrzynia oczywiście że lepsza jest synchronizowana (biegi bez zgrzytów) i moim zdaniem lepszy będzie na nowym moście cararo.:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    363

raczej 952, skrzynia z synchro lepsza i oczywiście most krzyżakowy. Lepsza skrzynia przekłada się na lepszy komfort jazdy, a to jak się jeździ samemu jest najważniejsze


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

 z tych dwóch to 952  na krzyżaku . Ja mam dwa belarusy 1025 i 1523 i na nie nie narzekam więc śmiało mogę polecić tą markę .Ze skrzynią zsynchronizowaną bardziej płynniej zmieniasz biegi  i jak coś to bierz na max dużych i max szerokich butach po prostu   będzie lepiej szedł  po mokrym   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    128

Na twoim miejscu wybrałbym 952 podobne spalanie a mocy więcej...

Skrzynia zapewne syncho jest lepiej zrobiona ale oferuje mniej przełożeń do przodu...

Odnośnie wyświetlacza sąsiadowi jeszcze się nie popsuł a ciągnik był kupiony w połowie 2007...

 

Kupując zwracaj uwagę na to jaki posiada on podnośnik... ja bym Ci polecał ten z dwoma pionowymi siłownikami (tzw. Monoblok Bosch) ponieważ nie tylo zwiększa on udżwig TUZ ale też jest o wiele lepiej wykonany (nie cieknie)...

 

Kolejna sprawa to przedni most Stożkowy lub Krzyżakowy (wcale to nie Carraro!!!) jeśli będzie pracował jako główny to lepszy będzie ten drugi mimo że jest droższy w zakupie ale za to poprawia wartości trakcyjne ciągnika (w porównaniu do stożkowego)...

 

Nastepna sprawa odnośnie skrzyni można ją wyposażyc w mechaniczny rewers to jest na pewno dobre rozwiązanie jeśli w planach jest założenie ładowacza czołowego...

 

Jeśli chodzi o poprawe komfortu w kabinie to polecałbym zakup siedziska marki Gramer jest ono o wiele lepsze od standardowego marki Belarus

Kolejną sprawą wartą rozważenia jest Klimatyzacja kosztuje chyba ok. 6000zł(podobnie jak rewers) ale w upalne dni jest to rzecz niezastąpiona

Ponadto do kabiny podobno można zamówic siedzisko pasażera...

 

Na końcu zostaje wybór twożywa z którego będzie wykonana maska, błotniki i dach... osobiście polecam METAL ponieważ jakośc plastiku pozostawia wiele do życzenia a poza tym trzeba za niego dopłacac kilka tys. zł!!! :D


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

a jak jest to z tą skrzynią z synchro w tej chwili mam starego mtz ma on skrzynie 18/4 zwykłą i dobrze się jeździ ta z synchro ma 14/2 to jest chyba całkiem inna skrzynia?

 

a która skrzynia jest szybsza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mgrlukash masz racje klima i rewers  bardzo ułatwia życie u nas w Polsce dużo biorą pośrednicy ale wiesz coś za coś . I tak wychodzi dużo taniej niż zachodni . Warto dołożyć około 11 tyś i ułatwić sobie życie i  nie wsiadać w lato w ciągnik i mówić  i znowu ten upał tylko a  ciepło więc  wejdę do ciągnika to sie ochłodzę  :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    128

Tylko nie trzeba przesadac z tym "ochładzaniem" bo można przeziębic się :D

Jaka jest różnica w cenie między Polską a Białorusią czy Litwą?


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    128

Czyli to że pośrednicy mają ok. 2-3tys. na szt. to zwykły kant :blink:

 

a jaka jest zywotność tej skrzyni 14/4 i ile kosztuje taki synchronizator i ile ich tam jest?

 

 

odnośnie tej kwesti najlepiej zajżyj tu:

 

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/4910-oryginalna-skrzynia-kontra-synchro/page__fromsearch__1


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

a co myślicie o mtz 892 to jest coś pomiędzy 820 a 952 ma 90km zwykłą skrzynie 18/4 i siłownik c-110 ma ktoś takiego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    128

Szczerze, to 820+turbo, a ten jeden siłownik będzie się ciągle pocił( a z czasem ciekł) a różnica w cenie minimalna ( w porównaniu do 952)więc chyba lepiej jest te pare tyś. dołożyc i miec w miarę normalny ciągnik który nie będzie miał problemu z podniesieniem jakiejś ciężejszej maszyny...


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PatrykGY    4

To jak jest z tym mostem to jest Carraro czy krzyżak?Bo jak dzwoniliśmy do agromy Sępulno dzisiaj to mówił że Carraro i za 952 80 i coś brutto.I główne pytanie mojego postu jak to z tym Belarusem jest bo nie którzy mówią że to jest wielkie G,a niektórzy zachwalają...


Darowanemu koniowi nie zagłada się w zęby tylko zakłąda mu się siodło!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    128

Kolego PatrykGY w Belarusach to nie jest żadne Carraro nawet nie ma z nim nic wspólnego jest to zwykłu białoruski most krzyżakowy (sprzedawca albo niewie co sprzedaje lub poprostu ścieme wali) :( ...

A Carraro jest to włoski producent min. Skrzyń i mostów... Mosty Carraro są montowane na takich ciągnikach jak Farmtrac, Zetor, Farmer itp. ale nie W cągnikach z Mińska!!!

 

Odnośnie drugiej kwestji to każdy ma swój gust ;)

Ale za tyle kasy co one kosztują to jedynie chyba coś MADE IN CHINA można kupic :P


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    118

co do carraro - co najwyżej można powiedzieć że jest to napęd TYPU carraro - z włoską firmą nic go nie łączy - po prostu białorusini skopiowali co umieli i tyle :(

Nazwa carraro w białorusach jest podawana po to aby odróżnić go od starego mostu.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 powiem tak ja mam 2015i 1523 planuje kupic jeszcze jednego belarusa ale  dużo większego bo mi sie areał powiększy 1025 jest na krzyżaku i z turem to praktycznie  nie odpoczywa wcale ma już 2500mtg i nie było awarii oprócz przewodu paliwowego który spadł bo  nie był poprawnie włożony ale to nie awaria . Zarówno u mnie 523 i 1025 są wykorzystywane w 100% i we wszelkiego rodzaju pracach więc nie powiem ,zę jest to gów... bo tak nie jest jakbym kupił 1025 i byłbym nie zadowolony to bym 1523 nie kupił a teraz oba śmigaja .ZAstanów sie cz kupisz 952 czy innymodel i musisz chyba wyienić park maszynowy bo kumurun bedzie Ci sie nudził  no chyba ,ze  zamierzaszbardzo szybko wykonywać prace :blink: ale takna poważnie  z tymi maszynami co Twój obecny ciągnik to 952 będzie odpoczywał sobie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    128

1523 juz za mały to musisz miec sporo ha <_<

Jaką dokładnie masz wersję 1523.3 czy 1523.4?


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Piotr54321
      Witam kupiłem belarusa 920.2 i skaśnik paliwa nie działa i gdzie są bezpiczniki w mtz 2018r. producji. Dziękuję za otpowiedzie.
    • Przez pakitoo
      Witam, z góry przepraszam że zakładam setny temat o ładowaniu w mtz, ale nie znalazłem nigdzie informacji, jakie mnie interesują.
      Po zamontowaniu czterech halogenów i dwóch dmuchaw okazało się że oryginalny alternator(?) czy co to za wynalazek nie daje rady.
      Nie chcąc kombinować z zakładaniem altka od samochodu połasiłem się na  coś takiego: http://catalog.jubana.com/pl/alternator/143701011
      Stwierdziłem, że jak ma 1400W i 100A to musi ogarnąć ładowanie a ja nic nie muszę kombinować z napinaczami i mocowaniami jak w przypadku samochodowego.
      Podłączyłem to ustrojstwo, wywaliłem ten regulator co jest z przodu przy serwomechanizmie (bo ten nowy alternator ma mostek prostowniczy, czy jak to się nazywa) odpalam radośnie traktor i... Cóż. Obroty 600 - 11,9V na akumulatorze, 12,3 na wyjściu  z altka. Gaz w podłodze - na altku 14,1 na akumulatorach - zawrotne 12,7. Półtora V gdzieś po drodze coś zeżera. Poprawiłem instalację (na chłopski rozum). Kabel + z alternatora szedł gdzieś w stronę deski rozdzielczej więc go przełożyłem pod rozrusznik i puściłem taki sam kabel bezpośrednio z alternatora do rozrusznika, żeby ograniczyć straty na tych kilometrach ruskiej, zawiłej instalacji. Tym sposobem odzyskałem około 0,5V. Nie jest źle ale wciąż mało. Znajomy mi poradził że przy alternatorze nie może być wpięty amperomierz, bo skoro altek ma 100A a amperomierz -20/+20 to tylko  te 20 A przepuszcza a resztę  blokuje i żeby to prawidłowo działało to bym musiał 5 takich  amperomierzy równolegle ze sobą spiąć i podłączyć pod instalację. O dziwo, pomogło.
      Najnowsze wyniki:
      600 rpm:
      12.34 na wyjściu alternatora
      12.31 na rozruszniku
      12.31 na akumulatorach
      Straty opanowałem   Rozpisałem się na ten temat po to, aby uniknąć pytań o przeczyszczenie klem i przekroje kabli.
      Teraz to co mnie martwi.
      Realne ładowanie rzędu 14,2 bez obciążenia zaczyna się na 1700rpm i  w górę.
      Pod pełnym obciążeniem jest nieznacznie niższe, około 14,02.
      Przy 2300-2500rpm jest już bajka
       
      Panowie, co robić? Przecież nie będę non stop piłował na max obrotach.
      Alternator jakiś trefny? Czy coś pominąłem przy montowaniu? A może jednak  ta puszka z przodu (chyba regulator) powinna dalej zostać?
      Obwód koła na wale to ok 59cm, obwód koła na alternatorze jakieś 28cm. Z mojej niezbyt szerokiej wiedzy wynika że alternator przy ok 2000-2500 rpm powinien już dać trochę mocy rzędu 70% co przeliczając dawałoby jakieś 70A przy 1000-1300 rpm. A ten dziad poniżej 1500rpm  prawie nie ładuje.
      Może wytoczyć mniejsze koło żeby dawało stosunek  1:3 zamiast 1:2?  Da to coś?
       Proszę o dobre rady.
       
      Ps.  Nie mam instalacji 12/24. Wrzucone mam  dwie szóstki  po 215Ah 1150A.
       
       
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez mariusz85zmc
      Witam. 
      Ostatnio pojawił się u mnie dość uciążliwy problem z blokowaniem się hamulca zasadniczego w prawym kole.
      Gdy nacisnę na pedał hamulca koło natychmiast zostaje zahamowane i zablokowane i muszę cofnąć nieco do tyłu aby się odblokowało.
      Wszystko zostało rozebrane wyczyszczone sprawdzone i zamontowane jeszcze raz i brak poprawy.
      Części wyglądają niemal jak nowe ( przynajmniej tak mi się wydaje..... ) , nic nie jest zardzewiałe ani dołki na śruty ani same śruty nic  nie wyglądają na zużyte.
      Wstawiona jedna nowa tarcza bo dwie nowe się nie mieszczą, są nieznacznie grubsze od oryginalnych i brakuje miejsca na pracę rozpieraka.
      Dodatkowo nie raz czuć pracę hamulca po mniej więcej wciśnięciu pedału hamulca na ok 5 cm i już hamuje a nie raz trzeba wcisnąć niemal do podłogi i to już jest dla mnie naprawdę zagadka.
      Proszę o pomoc bo już raz mi się prawie ciągnik przewrócił jak musiałem nagle schamować na ulicy i jedno koło się zablokowało.
       
      Pozdrawiam serdecznie forumowiczów. 
    • Przez mirek18
      Witam serdecznie, mam problem z moim Belarusem 952, ładowanie alternatora następuje dopiero po uzyskaniu 1000 obrotów. Przedni regulator napięcia jest nowy. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.