Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Bartek72511    81

Panowie czytajac te wszystkie posty naprawde idzie się pogubic. Planuje zakupić zimą 3080 i wiem że maja bardzo czułe skrzynie . Z tego co wyczytałem to napewno nie zmieniac A i B w czasie jazdy, i zółw/zajac też nie tylko wszystko na postoju trzeba robić? I panowie jak ktos może to niech mi ktos wytłumaczy na podstawie takiego przykładu: Dajmy na to prasuje prasą i przy dobijaniu ciagnikowi brakuje mocy i prZydało by sie troche zwolnić, Jadę biegiem 1B na zającu i co będzie lepsze? zredukować na A czy na żółwia?? i gdzieś też wycztałem że można żółw zajac zmieniać w czasie jazdy tylko trzeba wcisnąć sprzegło, prawda to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz6140    0

moim zdaniem i z tego co naczytałem sie na forum i z własnej praktyki wiem ze jaze mozna zaczynac od 1A do 4A i włanczajac na b przy nie zbyt wysokich obrotahc i nc sie nie dziej gorzej z redukcja bo nie mozna przy duzych predkosciach redukowac z B na A ale juz podczas pracy w agegacie podorywkowym czy pługu juz mozna bo predkosc jest niezbyt wysoka oczywiscie jesli jets na to potrzeba. Bo jak wy to piszecie to trzeba by po szosie jechac tyko na 4A albo zatrzymywac sie i przełanczc na wyzsze biegi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Bartek72511 jesli planujesz kupno 3080 to lepiej kup 3085 ze skrzynią Dynashift, i bedziesz miał 4 biegi zmieniane bez sprzęgła, w polu dobrze sie spisuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    81

Jeszcze zobaczymy jak z kaską bedzie bo do tego 3085 to pewnie trochę by było trzeba dołozyć. ale w speedshift żółw zając można przełączyć bez użycia sprzegła i w czasie jazdy??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

Napiszę tak jak mariusz. wszystko juz zostało opisane a zrobicie jak chcecie bo z tego co pisze to sa na tym forum które pojeździły tym ciągnikiem ze dwa lata i myslą że znają go na wylot. Róbcie tak dalej a prędzej czy później spotkacie się ze mna, mariuszem czy kimkoliwek innym w sprawie ewentualnej usterki.

Czytając takie rewelacje jak wypisuje @lukasz6140 to wydaje mi się że będzie to prędzej a po wypowiedzi Bartek72511 to juz jestem tego pewien. Sami się domyślcie o które wypowiedzi chodzi bo ja już nie chce się po raz kolejny powtarzać

 

Tak się własnie złożyło że przed chwilą ktoś odezwał sie do mnie na gg w sprawie awarii grup biegów no ciekawe co sie stało :blink: jest to osoba z tego forum bo ponoć stąd ma mój numer ale się nie przedstawiła. no przyznawac się kto to taki. :D

 

...jak nie zgrzyta przy zmianie to znaczy że tak można... teraz juz jestem pewien że wiele osób kieruje się tą dewiza przy obsłudze MF. Ale to dobrze bo przyjamniej tacy ludzie jak @mariusz będą mogli zarobić a to się chwali że myślicie o innych

 

PS kupcie sobie NH serii TD a wtedy serwisanci powiedzą wam jak zmieniac grupy biegów i używać rewersu moze im byście uwierzyli na słowo.

 

to by było na tyle co mam do powiedzenia w tym temacie. dalsza dyskusje uważam za bezsensowna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian3070    0

Ja was nie rozumiem mam 3070 i zmieniam z a na b w czasie jazdy i nie ma zadniego szarpniecia nic tak jakbym zmienil z 1 na 2.. zółw/zając oczywiscie w postoju ale nie używam zółwia bo a jest wystarczajaco wolne do orki itp. ale wydaję mi sie ze to ab i te tryby to nie prawda jezeli by tak bylo to bez sensu to a i b. moje zdanie jest takie bo bez zmieniana z a na b sie nie da jezdzic z obciążeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

A u mnie jest sytuacja, że jak ruszę z grupy A (jadąc nie szybciej niż 5km\h) zmieniam na grupę B słychać głośny krótki zgrzyt. Ogólnie nie zmieniamy tych grup lecz nieraz przypadkiem się zdarzyło. Wystarczy, że ciągnik delikatnie się toczy, a ten zgrzyt występuje. Czy może to wywołać jakiś problem w skrzyni? Jest też zgrzyt podczas jazdy gdy się zmienia bieg na 4. Myślę, że synchronizator padł. Ciężko go wymienić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dabaz    98

Damian3070 ty chyba nie pracowałeś nigdy z porządnym ciężkim agregatem w uprawie lub dużym płu.giem bo wtedy byś wiedział po co jest to A i B. Wszyscy tylko "transportować" by się chcieli. To se Kirowca kupcie :D Rafik nie ma sensu ludziom tłumaczyć bo i tak będą mielić tymi biegami bez wyczucia i zastanowienia. Kuźwa ludzie, macie 32 biegi w przód i 32 w tył. Powinniście to docenić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez LukaszSZCZ999
      Witam, mam 3065 od pół roku i wydawało mi się że już wszystko wiem a jednak... Jadąc na WYŁączonym półbiegu, biegi 1-4 wchodzą jak w masło podczas jazdy. Po włączeniu połówki (mój akurat jedzie wtedy wolniej)nie daje się zmieniać biegów ani w górę ani redukować, po prostu drążek nie wchodzi a przy mocniejszym pchnięciu dochodzi do zgrzytu. Na postoju można wrzucić, w czasie jazdy już nie, zupełnie jakby synchronizacji nie było. Dodam, że włączanie i wyłączanie połówki podczas jazdy jest bez problemu (reaguje normalnie). Z tego co sobie przypominam nie było takich zachowań wcześniej ( zresztą nie jestem pewny). Czy to normalne i po prostu wcześniej nie zwróciłem uwagi? Proszę o odpowiedzi. Pozdrawiam
    • Przez farmer74
      Witam.
      Mam problem ze skrzynią biegów w MF 3655.Rozebrałem skrzynie i mam teraz pytanie do fachowców bo jedynym uszkodzeniem które widać jest w takiej jakby przekładni w której są dwie małe tarczki z ząbkami wewnątrz i właśnie one są w kawałkach.W instrukcji jest to opisane(po angielsku) że to jest spedshift.Czy to możliwe że te tarczki przekazują napęd na skrzynię?Dodam że biegi mogę niby wrzucić ale ciągnik stoi.
      Wcześniej był problem z półbiegiem tzn. po wciśnięciu guzika coś zaczynało piszczeć w skrzyni i jakby sie sprzegło ślizgało, więc go nie używałem bo robota czekała a teraz stanął całkiem i muszę go zrobić.Reszta skrzyni jest ok. Myślałem że to rewers poszedł bo wcześniej podobnie się skończyła jazda ale to naprawiłem i to wygląda dobrze. Pozdrawiam i licze na jakieś podpowiedzi co jeszcze sprawdzić.
    • Przez pepe2
      Kolega zakupił taki ciągnik , jest to prawie to samo co mf 255 tylko podstawowa różnica to skrzynia biegów , jest tam 12 biegów do przodu i półbieg pod obciążeniem załączany hydraulicznie ?..., ciągnik z 1985 roku , miał ktoś do czynienia z taką skrzynią ? jeśli tak to niech napisze czego się spodziewać  , czy to jakiś bubel czy udana konstrukcja .
    • Przez Budzik12
      Witam wszystkich jako nowy użytkownik forum.
      Mam pytanie odnośnie ciągnika Belarus 952.2 a może lepszy bedzie 920.2  . Stoje przed zakupem nowego ciagnika kusi mnie ten wiekszy ale czy nie będe miał problemu z turbiną. Znajomy wybrał Belarusa 820 i mówi że bał by sie brac z turbem bo zacznie szybciej brać olej ale czy to prawda. Mam nadzieję że wypowiedzą się posiadacze ciągników 952.2 albo mechanicy znajacy temat.Wiem że gdybym wzioł 920.2 to nie miał bym problemu z turbiną . I jeszcze jedno pytanie czy warto dopłacić do klimatyzacji. Czy nie ma z nią problemów .
    • Przez rafalek24
      Witam mam problem z biegiem mianowicie wyskakuje mi trzeci bieg na wstecznym Renia 113.14 skrzynia 12×12 .mój sąsiad ma terz renie i to samo 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj