darus74

Przedni napęd raz jeszcze

Polecane posty

zirol    0

Te tarczki są stale połączone, bo są sprzęgłem przeciążeniowym. Można to sprzęgło regulować odkręcając wał od podpory od strony przystawki tam jest taka śruba, w instrukcji jest wszystko dokładnie opisane.

Czy ktoś wie jak mocno dociągnąć tę nakrętkę od tych tarczek by napęd dobrze działał i nic innego nie uszkodzić,bo wkońcu to sprzęgło przeciążeniowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

darkoza    10

witam mam problem mam włączony przedni naped w pronarze 82tsa i jak zakopią misię radła tylnie koła się obracają i ciągnik stoj i się kopie a wał i przedni koła się nieobracają i nieciągną gdzie szukać przyczyny w podpurce wału co jest między jednym wałem od przedniej osi do podpórki a pozniej jest wał od podpórki do napędu co jest przy szkrzyni co się włancza z ciągniku czy tam jest jakaś przyczyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Albo przystawka wlaczania napedu. Nie powiedzial czy pierwszy wal sie nie kreci jak tyl mu sie kopie, musi to napisac co dzieje sie z tym walem.

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    309

Mam odpowiedź na to pytanie w tym temacie. Po prostu jest to stary typ z MTZ 52 i podobnych tam ta tuleja na wałku osadzona jest na wielowypuście i będzie albo automat albo na stałe w nowszych wałek był gładki a tuleja była na łozyskach igiełkowych dlatego byla możliwość wyłączenia napędy całkowicie


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    279

To jest troche glupie, bo na pewno strasznie drze opony na asfalcie,

jezdzilem roznymi MTZami i zauwazylem, ze w prawie kazdym jak sie zostawi na automacie, to nie idzie jechac, bo hamuje.

Nawet w polu ojciec mowui, zeby wylaczac naped na kazdym zakrecie, bo zrywa trawe, uprawy itp...

 

PS Mam gdzies podpore walu od MTZ52 z 77 roku, bez tarczek na sztywno


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    309

To znaczy że automat jest popsuty bo powinno załączyc dopiero przy poślizgu tylnych kół rolki powinny zaciskać sie na tulei byc moze jest jak umnie było że tuleja dostała rowki a rolki stały sie kanciate to i na wstęcznym potrafiło włączyc napęd.

Taka podpora to skarb nie chce żadnych tych z tarczkami, chociaż teraz zauważyłem że olej ma ogromny wpływ na to jak napęd ciągnie na tarczkach nie żaden hipol tylko najlepiej 80w90LS


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    811

No właśnie na automacie nie ma prawa drzeć na zakręcie jadąc do przodu. Do tyłu tak. Nie wspominając o tym że żeby automat działał przednie koła muszą pokonywać mniejszą drogę od tyłu a to totalne pogwałcenie zasad. Dla tego na napędzie na stałym przód chce jechać prosto. Ja do podpory nawaliłem smaru bo łożyska mają lekki luz i olej mimo nowych uszczelniaczy nie wytrzymywał długo. Nie mam z nią żadnych problemów mimo że z przodu nowe opony 13,6R20.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    279

Zle sie troche wyrazilem, chodzilo mi o zawroty.Na wstecznym wlasnie drze, a do przodu to moze dlatego, ze mam z tylu 16.9 opony a z przodu lyse 11.2.

Do tej podpory ida inne walki, teleskopowe i dluzsze. Ona z tym jest wlasnie dobra, ze nic nie slizga, ale przy szerokich kolach na przodzie cos moze puscic.

Mam teraz w ciagniku popdore jeszcze od ruskich z rynku, ze starych zapsow, nie moge narzekac na brak napedu w trudnych sytuacjach :)

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkoza    10

ja w podpoze niemiałem zaduzo oleju bo mi ucieka przez symering cos tam na spodzie napewno trocha było czy to mogło uszkodzic napęd chodzi mi o te tarcze niewiem jak tam wsrodku wygląda bo nierozbierałem tego nogdy posciągałem osłone jak będę radłował na ziemniaki to zakopie radła i ktoś z doku zobacze czy tylny wałek się obraca a przodni nie a po drugi jak mam włączomy przedni napęd a zawsze włanczam jak oram agregat talerzuwa i jak nieraz ciągłem coś do tyłu to przedni napęd niedziałą się odłancza tylko cągni do tyłu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkoza    10

mam jeszcze taki pytanie w pronarze 82tsa temperatura chłodzenia jest 98 stopni i tak miałem nigdy się niegrzał zaawsze tak trzymał na wiosnę jak wyjechałem pracować to niemoze złapać 80 stopni na zegarze jest zaznaczone gróbą kreską od 80 do 100 i nawet niedochodzi do tej kreski jaka jest przyczyna czy spodkaliscie zczymsik takim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin4512    9

Witam.Mam MTZ 892.2 na szerokich kapciach przód 360/70/24R tył 18.4/38 W sobotę gdy zrywaliśmy drzewa. Zacząłem ciągnąć jabłoń i włączyłem przedni napęd a kopał się tylko na tył i wałek od skrzyni się kręcił a ten drugi z przekładni już nie.Przedni napęd nawet nie ruszył.Gdy zaczęliśmy przodem próbować przedni napęd czasami przekręcił a później już nie kręcił.Jak sialem zestawem po mokrym to przedni napęd chodził widać było jak działa a przy drzewie nawet nie przekręcił kołem.Jaka może być przyczyna?Co naprawić?Gdzie szukać przyczyny.Pomocy!!!Z góry dzięki za odpowiedzi.Pozdrawiam Marcin892.2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    811

Podpora kolego.  Dociągnąć sprzęgło cierne w podporze i tyle. jak nie pomoże rozebrać i sprawdzić co go boli.

 

https://www.google.pl/search?q=mtz+podpora&espv=2&biw=1680&bih=925&site=webhp&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwi6ha3ShKjMAhUGEiwKHYbLBj4QsAQIPw#imgrc=RD5AF2qlkAr_hM%3A

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin4512    9

Kolego a zapytam jeszcze.Jak powinno się włączać przedni naped? Chodzi mi czy jechac powoli na sprzęgle i załączyć czy w miejscu czasami na chama? Bo tata sie spiera że trzeba podczas postoju? A jak przychodzi rozłączyć to musze cofnąć i dopiero się wyłączy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    811

Sprzęgło na postoju nic nie zmienia. ja włączam w czasie jazdy ale tylko wtedy gdy koła nie maja poślizgu. Jeśli mają wcisnę sprzęgło, włączę napęd i but.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
foks7    0

Jako że to mój pierwszy post to witam wszystkich serdecznie.

W temacie włączania napędów mam takie pytanie.

Posiadam MTZ 82 z 1994 r. mam problem z rozłączeniem napędu tzn. mam załączony napęd przodu , ale nie mogę go rozłączyć.

Moje pytanie to jaka może być tego przyczyna i jak można rozłączyć napędy , bez zbyt dużej ingerencji . Może to problem techniki wyłączania (próbowałem zarówno na postoju jak i w trakcie cofania). Sprawa o tyle ważna że jak piszecie z włączonym napędem raczej nie powinno się poruszać po drogach.

Nadmienię że ciągnik mam od niedawna , a poprzedni właściciel nie zbyt potrafi mi pomóc.  

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    8

U mnie wyłącza się go następującego : wyciągam dźwigienkę z ząbka , i jak zostaje u góry to lekko do przodu a jak to nie pomoże to lekko do tyłu tylko sprzęgło delikatnie popuszczam tak tylko żeby koła na wet nie zdążyły sie zakrecic tylko tak bujnąć i chyba tyle :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
foks7    0

Dzięki za podpowiedź , będę próbował. U mnie wydaje się że dźwigienka jest w górze i ciężko ja wyżej podciągnąć. Poza tym nie umiejscowiłem tych ząbków na które się zaciąga dźwignię , wydaje się jakby cięgno dochodziło do samego reduktora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
orkidea    0

Witam,

mam problem z przednim napędem w MTZ 82. Często po nawrocie wyłącza sie napęd i żeby włączył się spowrotem muszę wcisnąć sprzęgło, zazwyczaj to pomaga, ale taka praca jest wkurzająca. Kiedy już zacznie ciągnąć nie ma problemu i sam się nie wyłączy, dopiero przy kolejnym nawrocie moźe się wyłączyć, choć nie zawsze. Może ktoś pomóc? Dodam, że nie udało mi się sprawdzić czy kręci się chociaż jeden wałek, bo zawsze kiedy chciałem to sprawdzać napęd działał, ot złośliwość rzeczy martwych.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    19

Dzieje się tak na napędzi włączonym na stopień 1- czyli automatyczny czy na stopień 2- czyli napęd stały? Podobne zjawisko występowało u mnie. Stanąłem ruszyłem wolno napęd nie działał, Zrobiłem to raz jeszcze i ruszyłem dynamicznie napęd działał bez problemu. Działo się tak u mnie na stopniu 1- czyli automacie. Pewien nie jestem, ale z tego co czytałem na forum to chyba sprzęgło jednokierunkowe za to może odpowiadać, ale jak wspomniałem ręki nie daję bo nie rozbierałem. Od tamtej pory jeżdżę na stałym napędzie i problem nie występuje. Zresztą to i tak jakieś dziwne rozwiązanie. Jak mieli kołami do przodu to i do tylu powinien żeby wyjechać... ah ta Rosja. 


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pawelp800529
      Witam, mam Belarusa 952.5 i czy może mi ktoś podpowiedzieć gdzie mogę dostać części do rury wydechowej z systemem SCR i Adblue ? Bo mi się podzespoły przepalają.
    • Przez Pixel0126
      Witam, ostatnio zastanawiam się nad kupnem MTZ 82 w dużej kabinie. Chciałbym kupić coś po roku 90, wiem że po 95 roku zaszły jakieś zmiany i chciałem się dowiedzieć jakie zmiany zaszły. Zastanawia mnie też jak wygląda sterowanie podnośnikiem TUZ czy jest on sterowany tymi wajchami przy kierownicy czy tymi "suwakami" przy fotelu. Byłbym wdzięczny jak ktoś by opisał co od czego jest gdyż jestem w tym zielony. Pozdrawiam
    • Przez mustafa
      Czy pod sruba mocująca ten uchwyt są jakieś sprezynki 

    • Przez gregory8101
      Witam. Posiadam belerusa 820 z 2010 r od 2 lat mam ciagły problem z uszczelką pod glowica. Zmienilem nawet silnik na starego typu i po roku dalej sie zaczelo nie dmucha w jednym miejscu głowica planowana, tuleje poziomowane uszczelki teflonowe tez daje próbowałem bez nich ale to samo. ostatnio wytrzymał jakies pół riku okolo 700 mth, Glowice dociskam juz na 210.
      Czy ktos ma jeszcze taki problem
    • Przez Tedzik255
      Witam. Chcę założyć do belarusa 952 ehr. Czy wiecie skąd można zakupić panel sterujący ehr do rozdzielacza elektrycznego. Co myślicie o takiej modyfikacji.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj