Skocz do zawartości

Polecane posty

poosa21    55

Kto umie liczyć to wie co dla niego lepsze. Ilu rolników ryczałtowych przeszło na vat a ilu vatowców na ryczałt. Osobiście nie znam nikogo kto przeszedł na vat i żałuje najczęściej ci idą do przodu nie stoją w miejscu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marko-kolo    305
Napisano (edytowany)

A kto ci sie przyzna ze dostaje po dupi....? pewnie ze ida przeciesz musza dybac zeby zwrot zrobic ...wszystko wydadza aby tylko na plusie byc 

Tak sie robi koszty... zamiast obnizac i oszczedzac to sie kupuje jak najwiecej ....i o to chodzi zeby wydojc naiwnych :D i zeby mysleli ze sa do przodu 

 

Edytowano przez marko-kolo
  • Like 1

wszystkie RYŚKI to fajne chłopaki , chwała im za to 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrp88    29
Napisano (edytowany)

To już wiem dlaczego niektórzy niemali rolnicy mieszkają jak na wysypisku, a dom wygląda jak z XIXw. Ale krajobraz na ich podwórku urozmaicają nowe obory i maszyny.

Edytowano przez piotrp88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

poosa21    55
Napisano (edytowany)

To bardzo dobrze że są tacy będzie od kogo kupować ziemie. Pozatym żeby gospodarka krajowa się rozwijała złotówkę trzeba obracać i pomnażać a nie żeby leżała w skarpecie.

Mój post dotyczył takich jak marko... jak sie nie rozwijasz to sie cofasz.

Edytowano przez poosa21

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrp88    29

Źle zrozumiałeś mój post. 

Ja tam jestem leniwy, nawet złotówek nie chce mi się obracać i rozwija... eee znaczy fundować ośmiorniczek komuś tam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek1296    82
12 godzin temu, sebe1033 napisał:

o teraz dotarło lepiej "dopłacam" VAT ale go odzyskam i będę na plusie jak rozumiem bo swojego nie oddam (ze sprzedaży) dobrze myślę i liczę o.O

Czy weźmiesz fakturę i ją rozliczysz i czy nie weźmiesz płacąc kwotę netto, to w kieszeni zostanie tyle samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szarywilk    62

Tak naprawde to zależy od dochodowości . Podatek VAT w definicji jest podatkiem od vartosci dodanej. Czyli od dochodu. Różnica między rr a ogólnym rozliczaniem VAT działa podobnie im wyższa rentowność tym mniej opłacają się zasady ogólne. Dlatego nie ma prostego rozwiązania - przy małej dochodowości VAT jest zyskiem przy średniej neutralny a przy dużej kosztem. Pomijając wyłudzenia VATu którego cześć rolników się dopuszcza kupując na rolnika na zasadach ogólnych sprzedając bez ewidencjonowania lub na rolnika rr . I nie jest tak ze U.S. wszystko łyka - znajomy działają na zasadach ogólnych na miał spore problemy z tym ze nie wykazywał dochodu i vatu - skończyło się na opiniach kilku biegłych ze była susza i niekorzystne ceny. Więc jest to sprawa indywidualna i nie zalezy od wielkości gospodarstwa ale raczej od jej dochodowosci. Wbrew pozorom jest dużo dużych gospodarstw działających na zasadach rr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    65

dobrze przeliczyłeś bo teraz to się znów pogubiłem , jak ja sprzedam to vat oddaję swój i jestem stratny ale jak mam fakture to go odliczę i bedę na plusie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marko-kolo    305
Napisano (edytowany)
9 godzin temu, poosa21 napisał:

 

Mój post dotyczył takich jak marko... jak sie nie rozwijasz to sie cofasz.

Robie 0 ,5 miliona obrotu rocznie  ...110szt bydla na 55 ha .....wiem, wiem jak jestem na rr to zem nierozwojowy 

Ale jelenia 5r mam i nietylko hehe 

Poprostu na rr liczy sie koszty i je obniza i nie robi sie zbednych wydatkow zeby zrobic zwroty .....kase sie po prostu odklada albo wydaje na inne dobra od ktorych zaden zwrot sie nie należy... O tym pisalem wczesniej 

Edytowano przez marko-kolo

wszystkie RYŚKI to fajne chłopaki , chwała im za to 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    462

Ale wcześniej go zapłacisz.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poosa21    55

Łał masz jelenia to jesteś gość. Jeżeli tobie to się opłaca być na rr twoja sprawa ale nie czepiaj się innych co się rozwijają i wybieraja bycie na vat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marko-kolo    305
Napisano (edytowany)

Temat jest " czy warto " i o tym dyskutujemy ...obalam fantastyczne teorie ze na rr  nie mozna sie rozwijac i ze sie traci....jak zaczniesz czytac dokladnie to nie tylko ja tu o tym pisze ....a to ze stawiam trafne tezy i wydojeni robieniem vatu sie oburzaja to normalka hehe

Nie trzeba tak sie spinac i brac troche na luz bo wszyscy wiemy jak jest ....generalnie  system jest stworzony zeby doic a nie dawac i nie nalazy zbyt pochopnie w to wchodzic 

 

Edytowano przez marko-kolo

wszystkie RYŚKI to fajne chłopaki , chwała im za to 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_xs    0

A jesli wszystko policzylem i bez żadnych maszyn w porównaniu do rr jestem straty na rok 1tys złoty . Alr już dodając maszyny czyli ten ciągnik za220netto  którego jest 50tys vatu tonjuz w pierwszym roku jestem 49 tys do przodu. Nawet jakbymnie pozniej nic nie kupował to dopiero za 50lat bym byl w sumie straty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marko-kolo    305
Napisano (edytowany)

Skoro ci tak wyszlo bez zadnych inwestycji  to masz straszne koszty i w zasadzie zadnej oplacalnosci  ...jak masz ojcaca na  rr to smialo moze nie bedziesz glodowal.... hehe

Edytowano przez marko-kolo

wszystkie RYŚKI to fajne chłopaki , chwała im za to 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poosa21    55

Marko jeżeli się rozwijasz to dobrze ale jak byś dobrze policzył to byś szybciej to zrobił będąc na vat. Tak jak napisał Michał poza tym od jakiegoś czasu już coś w ministerstwach marudzą żeby każdy rolnik był na vat może kiedyś to nastąpi może nie. Ja to zrobiłem 7 tak temu i jestem zadowolony i na + względem ryczałtu. Jedyna wada to papierologia ale to sam prowadzę wiec staram się być na bieżąco.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marko-kolo    305

Sluchaj... rozwoj rozwojowi nie rowny ...sa wydatki rozwojowe do ktorch widocznie jeszcze nie dorosles ...

Wiec kazdy ma swoje i nie kazdy rozwoj rozumie przez napierd na vat ....

Rozwoj to tez  liczenie kosztow i ich obniżanie zeby miec jak najwyższą rentownosc i wtedy  wlasnie na rr jest sie sporo na ++

  • Like 1

wszystkie RYŚKI to fajne chłopaki , chwała im za to 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
staszek131415    2144
55 minut temu, poosa21 napisał:

Łał masz jelenia to jesteś gość. Jeżeli tobie to się opłaca być na rr twoja sprawa ale nie czepiaj się innych co się rozwijają i wybieraja bycie na vat.

Jak kupujesz iemię to się cofasz bo vAT MUSISZ  ODDAĆ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PawelWlkp    339

Czyli troche marko chociaż nie lubie gościa ma racje. Musiał by rocznie wziąść troche zwrotu żeby wyjść na zero a to często kończy się kontrolą i zawracaniem d*py bo nie wiadomo kto na kontrole zawita. Przy trzodzie mam 7 i 8 co daje mi jeden procent górki. Czyli w najlepszych latach bylęm parenascie tysięcy do przodu bez brania zwrotu, a przy programach wpadło na początku więcej zwrotu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marko-kolo    305

Jetes malostkowy to kierujesz sie uprzedzeniem i tyle

Pisze obrazowo na wlasnym przykladzie ....takie sa fakty 

Ktos ma ma inna  sytuacje ok ....ale trzeba podchodzic z glowa a nie pod wplywem jednego zakupu

  • Like 1

wszystkie RYŚKI to fajne chłopaki , chwała im za to 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bosanowa    0

Czy mógłby ktoś powiedzieć jak teraz wygląda powrót do ryczałtu?VAT rozliczam 7 lat 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PawelWlkp    339

No więc przy mleku trzeba się zastanowić mocniej. Tam jest duzo kosztów pracy, od tego vatu nie ma. Ryczałt daję tam 2 procent górki czyli jak tam masz 500 tys to daje 10 tys rocznie więcej. Pozatym nikt nie wraca z vat na ryczałt bo to w drógą stronę takie proste nie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ryzakk1    9
myślę że jak na początku trzeba się rozwijać kupić jakieś drogie maszyny to lepiej być na VAT a jak już się gospodarstwo rozwinie nie potrzebne będą duże inwestycje to przejść wtedy na ryczalt. też jestem ciekaw po jakim czasie można przejść z VAT na ryczalt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez celeronik
      Zastanawiam się nad kupnem używanej prasy rolującej do mojego ursuska. Z kasą cienko, 12-14tys. zł, myślałem nad jakąś zachodnia zmiennokomorową riviere cassalis lub stałokomorową welgera. Prasy używana by była wyłącznie do słomy (no chyba, ze na usługach do siana), baloty chciałbym robić 120x120, a moze nawet i mniejsze jakby była zmiennokomorowa. Wiem że 3512 to nie ciągnik do prasy, no ale co zrobic.
    • Przez Arek3125
      Witam wszystkich AgroFotowiczów.
       
       
      Przenoszę do "Zielonkowe"
    • Przez Biahu
      Witam. Od pewnego czasu bardzo nie pokoi mnie pytanie, na które nie mogę znaleźć odpowiedzi.
      Choćbym nie wiadomo jak miał się rozpisywać, postanowiłem, że przejdę do konkretów.
       
      Czy Nowoczesny Ciągnik ( załóżmy np. że jakiś ursus z 2015) może obsługiwać stare maszyny? Rotacyjną, przyczepy, zbierającą... itd. ?
      Te maszyny, którymi teraz operuję są obsługiwane przez ursus c 360. I na odwrót. Czy nowoczesna prasa rolująca, może być obsługiwana przez moją c 360?
       
      Z góry dziękuję za odpowiedź.
    • Przez mrc1005
      Witam,
       
      Miał ktoś z was styczność z "Zakładem Mechanicznym Jan Bareła" mieszczącym się w Woli Przerębskiej koło Przedborza pow. radomszczański woj. łódzkie? 
      Użytkujecie maszyny wyprodukowane przez ww firmę. Jak wygląda sprawa jakości i trwałości wykonania maszyn? Przymierzam się do zakupu pługa 3x35 do mojego ciągnika 62km i chciałbym poznać wasze opinie.
       
      Dziękuję za odpowiedzi. 
       
      Pozdrawiam
    • Przez RolPro10
      Znacie jakieś Bardzo dobre technikum mechanizacji rolnictwa w Małopolsce?
×