Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
beowulf87    1

było, było i jeszcze raz było - przejrzeć ostatnie 50 stron tego wątka ;)

 

 

A czy masz życzliwych sąsiadów pod****laczy?

 

Sasiadow podgladaczy nie mam, ale skoro mam na fakturze premiksy, soje, koncentraty, a ksiegi na mnie nie sa to tyle ze w moich budynkach jest hodowla rodzicow, na ktora to hodowle ja biore faktury kupna, bo juz nie sprzedazy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beowulf87    1

k***de "jarekmalina" kazdy chyba wie o czym mowa, dalej czekam na odpowiedz odnosnie tych faktur

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Nikita_Bennet    100

ja bym nie brał takich faktur - albo ktoś podpie***i albo rutynowa kontrola np przy przyspieszonym zwrocie i masz przechlapane bo przejrzą kilka lat wstecz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beowulf87    1

skoro mam fakture z lipca to najlepiej byloby przejac, czyli przepisac bydlo na mnie, w ten sposob mnialbym hodowle przy ktorej te faktury mialyby sens

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
avens    12

Witam wszystkich serdecznie!

 

Tata zajmuje się uprawą ziemniaków. Rocznie oddaje ok 50-70ton. Oprocz tego pracuje i jest ubezpieczony w ZUSie. Jest na ryczałcie. Ostatnio chcieliśmy podbić trochę rynek oferujac ziemniaki po restauracjach, hotelach itp i tu pojawil sie problem. Wszyscy chca potwierdzenie sprzedazy w formie faktury VAT. O fakturach RR nikt nie chce rozmawiac a co za tym idzie wystawiac. Dodam ze JA, jestem studentem i z tego tytulu pobieram stypendium socjalne w wysokosci ok.6000 rocznie. Dochod gospodarstwa jw mozna sobie mniej wiecej obliczyc. Mam nastepujace pytanka:

 

1. Czy oplaca sie mojemu tacie przejsc na zasady ogolne i zostac platnikiem VAT (glowny cel to po prostu poszerzenie rynku zbytu o tzw vatowcow)?

2.Boje sie ze strace stypendium a jak widac moze stanowic ono nawet i 1/3 dochodu gospodarstwa przy niskich cenach ziemniaczkow. Czy wtedy dochody gospodarstwa beda widnialy na zaswiadczeniu o zarobkach?

3. Jednym z warunków przejscia na VAT jest uzyskanie przychodu w wysokosci 20 tys. Co dzieje sie wtedy gdy rolnik po przejsciu takowego nie uzyska?

 

Dodam ze na utrzymanie produkcji i drobne inwestycje rocznie przeznacza się ok 10-15 tys. Powtarzam ze na ryczalcie jest straszna lipa z zawieraniem nowych "kontraktow" na dostawe itp to jest glowny aspekt przez ktory zaczalem sie interesowac tym tematem.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kissmy...    57

1. przy produkcji niskonakładowej (niski stosunek kosztów do przychodu) przejście na zasady ogólne zazwyczaj się nie opłaca, w produkcji warzyw zazwyczaj korzystniejszy jest ryczałt, pytanie brzmi ile warci są dla Ciebie klienci, którzy oczekują faktur

2. działalność rolnicza nie jest obciążana PIT, zatem nie widnieje na zaświadczeniu z US, przy stypendiach dla rolników z tego co pamiętam oblicza się zryczałtowaną wartość dochodu w zależności od powierzchni gospodarstwa

3.warunek uzyskania wskazanej wielkości przychodu dotyczy roku przed przejściem na zasady ogólne, później wielkość przychodu nie ma już znaczenia, ponadto nie mam pewności czy ten wymóg nie został w ogóle zniesiony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ejczbio    24

Byłem w biurze rachunkowym w które prawdopodobnie będzie obsługiwało i tam 'mądra' pani mówi do mnie, że nie mogę przejść na vat, bo gosp. mam od stycznia a trzeba wykazać 20tys z roku poprzedniego :blink: Chyba zmienię biuro....

A przeszedł ktoś z młodych rolników na vat w tym roku? Młodych sensie, że gosp. przejęli w tym roku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarcooo    0

ejczbio też jestem młodym rolnikiem od stycznia. Tak samo jak ty zastanawiam się nad przejsciem na vat. Prawdopodobnie z tego co słyszałem w us przepis odnośnie wykazania 20 tys przychodu zostałzniesiony w tamtym kwartale. Mam pytanie a mianowicie jak to jest z vatem w mleczarni? dotychczas bedac rr dostawałem do sumy wypłaty 7% vat a jak bedzie po przejsciu na vat? czy mleczarnia wystawiając mi fakture dolicza dalej vat a ja go oddaje później do us czy jest jakos inaczej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrass    2

Gdy jest się na vacie , a sprzedaje się maszynę kupioną wczesniej jeszcze jak nie bylem na vacie to musze od niej oddac vat do US?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszek410    0

Byłem w biurze rachunkowym w które prawdopodobnie będzie obsługiwało i tam 'mądra' pani mówi do mnie, że nie mogę przejść na vat, bo gosp. mam od stycznia a trzeba wykazać 20tys z roku poprzedniego :blink: Chyba zmienię biuro....

A przeszedł ktoś z młodych rolników na vat w tym roku? Młodych sensie, że gosp. przejęli w tym roku

 

Ja w styczniu przejąłem gospodarstwo i od 1 sierpnia bede sie juz rozliczał z vat-u

wymóg 20 tys obrotu został zniesiony;)

 

Byłem w biurze rachunkowym w które prawdopodobnie będzie obsługiwało i tam 'mądra' pani mówi do mnie, że nie mogę przejść na vat, bo gosp. mam od stycznia a trzeba wykazać 20tys z roku poprzedniego :blink: Chyba zmienię biuro....

A przeszedł ktoś z młodych rolników na vat w tym roku? Młodych sensie, że gosp. przejęli w tym roku

 

Ja w styczniu przejąłem gospodarstwo i od 1 sierpnia bede sie juz rozliczał z vat-u

wymóg 20 tys obrotu został zniesiony;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SLAWEK1987    2

do jarcooo:

mleczarnia wystawi ci rozliczenie z którego sam wystawisz fakturę na 5% vat-u. po przejściu musisz wystawiać na wszystko co sprzedajesz z gospodarstwa. na pewno nie ma sensu kombinować przy bydle z fakturami. księgowa mi mówiła że pewien facet sprzedawał bydło i nie wystawiał faktur. była kontrola w zakładzie do którego oddawał bydło i teraz ma wezwanie z księgą stada do us. i pewnie będzie bulił...

 

do Piotras:

jeżeli się nic nie zmieniło od tamtego roku to na taką maszynę wystawiasz fakturę, ale w miejscu na %vat-u wstawiasz "zw", bo jest zwolniona z opodatkowania, bo ty nie odzyskałeś wcześniej z tytułu jej zakupu vat-u.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamis2010    1

Witam:0 mam następujące pytanie , pewnie pojawiało się już wcześniej ale nie mogę znaleźć . Otóż najprawdopodobniej zostanie młodym rolnikiem , jeśli przyznają mi dotacje . Chciałbym za te pieniądze kupić ciągnik i założyć firmę oferująca usługi i w zimę ośnieżanie ulic . Chciałbym od tego ciągnika odliczy Vat . Jest to możliwe żeby być Vatowcem i by ubezpieczony w Krusie???? jak to wszystko wygląda ????? bardzo proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SLAWEK1987    2

rolnik będący czynnym płatnikiem vat, prowadzący własną działalność może być ubezpieczony w krusie do pewnego progu finansowego. tylko nie pamiętam jaka kwota podatku od dochodu z tej działalności jest górną granicą pozostania w krus. jeszcze musisz się dowiedzieć w agencji z tym że pieniądze z młodego rolnika kupisz sprzęt, którym będziesz prowadził pozarolniczą działalność gospodarczą. wiem że jak kto brał np kombajn żeby świadczyć usługi, to musi własnemu gospodarstwu też fakturę wystawić za koszenie... I to nie jest mój wymysł-takie przepisy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomekrolnik    0

Hej! Mam pytanie do rozliczajacych sie samodzielnie? Moglibyscie wytlumaczyc co jest potrzebne? Jakies druczki czy cos? I ciezko jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kissmy...    57

@Kamis2010 niestety zakup ciągnika rolniczego celem świadczenia nim usług nie jest celem operacji dla działania "Ułatwianie startu młodym rolnikom", stąd mogą wyniknąć problemy - proszę skontaktować się z ARiMR, należy również pamiętać o kolejnym zobowiązaniu dla tego działania czyli podleganiu ubezpieczeniu w KRUS w pełnym zakresie, a przy rozpoczęciu pozarolniczej działalności gospodarczej, aby podlegać ubezpieczeniu w KRUS należy opłacać składki na KRUS od przynajmniej 3 lat

 

@SLAWEK1987 wskaż proszę podstawę, dla potwierdzenia faktu, iż usługodawca musi samemu sobie wystawiać faktury, czy wskazany przez Ciebie wymóg został określony przez ARiMR czy przez US?

 

@Tomekrolnik do samodzielnego rozliczania potrzebna jest wyłącznie podstawowa wiedza czyli co to jest podatek należny, naliczony i środek trwały, wszystko inne opanujesz za pomocą ołówka i kartki papieru

Edytowano przez kissmy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SLAWEK1987    2

podstawy nie znam, ale to z US. wiesz jak masz kombajn zarejestrowany na firmę a w gospodarstwie nie masz, to chyba logiczne jest ze nim u siebie kosisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek22    0

witam! czytałem te strony ale dokładnej informacji odnosnie mojego problemu nie znalazlem wiec pisze i prosze o szybka odpowiedz!

Otrzymałaem dotacje "mlody rolnik" od 1.05 jestem na wacie zakupiłem 3 maszyny i do zwrotu mam 17 tys watu. Złożyłem juz deklaracje vat-7k czyli kwartalnie. zaznaczyłem zwrot vat w ciągu 25 dni a US przysłał mi obym zrobił poprawe na zwrot vat w ciągu 180 dni pani z US tłumaczyła mi ze skoro nie miałem sprzedaży Vat odzyskam w ciagu 180 dni a nie w ciagu 25 ? jest to moje pierwsze rozliczenie czy ktos mial podobna sytuacje ? albo co powinnem zrobic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

warunkiem uzyskania zwrotu w 25 dni jest sprzedaż - ja robię 100-500kg zboża jakiemuś sąsiadowi i dla US pasuje bo sprzedaż wykazałem a to jest warunek do przyspieszonego zwrotu VATu w 25 dni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poosa21    53

Ja przy zwrocie 34tys. miałem sprzedaż vatu na 5zł. Ale musiałem pisać na 60 dni bo nie mam jeszcze rozliczonych faktur z cukrowni. Miałem kontrole i wszystko było dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darolee    3

Złożyłem juz deklaracje vat-7k czyli kwartalnie. zaznaczyłem zwrot vat w ciągu 25 dni a US przysłał mi obym zrobił poprawe na zwrot vat w ciągu 180 dni pani z US tłumaczyła mi ze skoro nie miałem sprzedaży Vat odzyskam w ciagu 180 dni a nie w ciagu 25 ?

 

Powinieneś zrobić tak jak pani powiedziała. Teraz to z mojego punktu widzenia (jak da sie poprawić w ten sposóB) najkorzystniej jest przenieść zwrot na następny kwartał i zsumować zwrot, bo przecież żniwa za pasem , to będziesz sprzedawał coś, a wtedy na zwrot 25 dniowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gumaa87    84

Mam pytanie: jeśli przejdę na Vat jako rolnik, czy mogę poźniej odliczyć sobie vat od zakupionego pieca centralnego ogrzewania ktory jest zamontowany w domu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nikola    0

witam! czytałem te strony ale dokładnej informacji odnosnie mojego problemu nie znalazlem wiec pisze i prosze o szybka odpowiedz!

Otrzymałaem dotacje "mlody rolnik" od 1.05 jestem na wacie zakupiłem 3 maszyny i do zwrotu mam 17 tys watu. Złożyłem juz deklaracje vat-7k czyli kwartalnie. zaznaczyłem zwrot vat w ciągu 25 dni a US przysłał mi obym zrobił poprawe na zwrot vat w ciągu 180 dni pani z US tłumaczyła mi ze skoro nie miałem sprzedaży Vat odzyskam w ciagu 180 dni a nie w ciagu 25 ? jest to moje pierwsze rozliczenie czy ktos mial podobna sytuacje ? albo co powinnem zrobic?

 

zrób sprzedaż np. zboża dla sąsiada w niewielkiej ilości z datą okresu deklaracji i zrób korektę deklaracji np. przeoczyłeś sprzedaż i wtedy vat do zwrotu jeżeli masz zapłacone wszystkie faktury 25 dni a jeżeli nie to w 60 dni pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×