Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
dzigit

Pronar 82SA przygasające światła

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pronar
dzigit    1

Witam

ostatnio zaobserwowałem w pronarku że przy niskich obrotach przygasają światła

w nocy jest to duża różnica.

im więcej świateł się włączy tym gorzej świecą a na tylnych halogenach i przednich drogowych jak się

zostawi na małym gazie to obrotomierz nie pracuje

Czym to może być spowodowane

Proszę o w miarę szybką pomoc bo praca w nocy jest trochę uciążliwa a teraz jej coraz więcej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

Te światła w nocy to mnie do szału doprowadzają :P

 

 

A wskazówka od obrotów spada jak słabną? moze troche pasek napnij :mellow:

 

 

 

Sasiad jak w zetorze światła włączy to w podwórku widno mam, a ze 300m w prostej lini do niego mam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

A zmieniał ktoś lub zakladał dodatkowe światła robocze? Bo u mnie czuje że bedzie konieczność zamontowania świateł zamiast tych świeczek....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

marcin974    25

Ja... na sezon jesienny zamiast trójkątu przykręciłem halogen z wessemu to tak samo świecił jak te przy ciągniku, kurcze do starej c-360 jak podepnę przyczepę i włącze światła to swiecą az miło przy przyczepie, a jak do tego zapnę dwie to do ostatniej kierunek ledwo dolatuje, moze wina masy gdzieś ale eletryka w tych ciągnikach do bani!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzigit    1

Jak zapale tylne halogeny i przednie światła to na małym gazie obrotomierz pada a na większym jak jeszcze kierunek dodam to skacze zgodnie z przerywaczem

Nie ma żadnych dodatkowych świateł tylko to co fabrycznie było

A w instrukcji pisze coś ze przy alternatorze się przełancza na zime i na lato śrubką

Czy światła nie powinny być zasilone z aku bo z tego co sie dzieje to wygląda na to ze

prodnica swieci światłami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

No właśnie, w tym roku potrzebuje z 2-3 dodatkowe światła zamontować (stare pewnie odłącze) i pasuje żeby świeciły ładnie tak przy 1300-1400 obr, tylko teraz pytanie jakie? a później jak podłączyć? bo wygląda na to zę jakoś do akumulatorów trzeba bedzie podłączyć bo alternator jest w moim TSA za słaby... :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaczmarek    265

u mnie jak alternator sie psuł to przygasały a jak się zupełnie spalił to przestały wogóle świecić więc dobrze było by sprawdzić na innym alternatorze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

No podobno zakładali później chyba od 2006-07 roku mocniejsze alternatory, a gdyby podłączyć światła pod akumulator? tak jak środkowa para na dachu jest podłączona? Próbował ktoś takiego zabiegu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzigit    1

problem rozwiązany!!! :lol:

powodem przygasanie świateł był uszkodzony bezpiecznik główny (chyba 40A)

po prostu nie łączyło po zapaleniu ciągnika przez drgania

wszystko było więc zasilane z alternatora :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

a ja mam taki problem juz chyba z 5 przełącznik wymieniłem od świateł nie wiem czemu tak się dzieje normalnie w środku topi się....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

oryginalny wytrzymywał 6 lat a teraz miesiąca nie wytrzyma bezpieczniki chyba odpowiednie bo nic nie zmieniałem, ale dla pewności jeszcze zobacze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

No ja doszedłem do wniosku że alternator daje jednak dobre napięcie, bo przez ten tydzień gdy kopałem kombajnem to w nocy o dziwo na włączonych "halogenach" przód i tył elektrozawory w kombajnie się otwierały i można było pracować na obrotach 1300. Więc najlepiej było by wymienić halogeny na xenony, ale trzeba by przerobić instalacje pod tak konkretne oświetlenie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    30

Ja na oświetlenie w Pronarze po założeniu xenonów nie narzekam ;)

 

Oto filmik jak świecą światełka w moim Pronarze ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrius    9

Ja miałem też taki sam problem ze światłami i latającą wskazówką od obrotów , wina była w alternatorze przetopiła się któraś cewka i robiła zwarcie . Wymiana alternatora rozwiązał sprawę a druga rzecz która jest ważna to w Pronarze wogóle nie ma przekaźników do świateł które też są odpowiedzialne za przepalanie włączników ponieważ cały prąd idzie zamiast na lampy to na włącznik więc radze odwiedzić elektryka dać parę złotych a zobaczycie różnicę i to wielką różnicę w światłach, dodam jeszcze że z przodu mam założone H4 i jak wieczorem w polu dam na długie to naprawdę nie trzeba żadnych dodatkowych halogenów .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

Mi do pracy (orka itd) spokojnie wystarczają te światła które mam, jednak muszę założyć halogen który będzie oświetlał mi radło przy kombajnie bo standardowe oświetlenie tylko pogarsza widoczność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

problem rozwiązany!!! :D

powodem przygasanie świateł był uszkodzony bezpiecznik główny (chyba 40A)

po prostu nie łączyło po zapaleniu ciągnika przez drgania

wszystko było więc zasilane z alternatora :)

a ja myślałem już że to przygasanie świateł jest spowodowane wchodzeniem na 3 prędkość kosmiczną :D

 

Sorki ale nie wytrzymałem :D

Taki żart z czasów FSO126 i gaśnięcia w nim świateł przy 120km/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Trafik    0

Ja też mam h4 założone i jestem z nich zadowolony, bo te co były standardowo to chyba od jakiegoś skutera.Te halogeny z przodu ładnie w trasie świecą jak się je dobrze ustawi, ale promienie odbijają się od tłumika i trochę sieją po oczach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×