Skocz do zawartości
mlodynrg

zetor 8145 przeróbka skrzyni

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mlodynrg    0

Witam...

Mam pytanie dotyczące przeróbki skrzyni w zetorze 8145 ze zwykłej na szybką...

Gdzieś przeczytałem temat dotyczący takiej przeróbki. Podobno wystarczy przełożenie 2 trybów w skrzyni. Ale nie jestem tego pewien na 100%... Więc jak ktoś przeprowadzał kiedyś taką modernizacje to proszę o dokładniejszy opis tej przeróbki. Proszę o szybką odpowiedź ponieważ zetor bd rozbierany w przyszłym tygodniu i można by było wykonać takie modernizacje... ;p I jakie są plusy i minusy takiej przeróbki. np. Co się może zepsuć przez to itp.

z góry dzięki za odpowiedzi.

 

pozdrawiam mlodynrg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    118

Tak mnie zastanawia jak po przeróbce odczytywać prędkość z obrotomierza?

 

Zmiany trybów były opisywane w którymś z wątków tylko nie pamiętam czy w dziale ursus czy zetor a przecież to bliźniacze konstrukcje.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    233

Ja właśnie przerobiłem w 1224.Koszt z 500 zł + koszt roboty,a jedzie 40 km.Przód podskakuję przy 40.Trzeba całą skrzynię rozbierać.Biegi są zamienione z 3 na 4.Wymienia się 3 lub 4 koła w zależności co jest założone w skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

PAWKUB    1

Co do poprzedniego posta to ciągnik faktycznie leci 40km/h, ale w kompletnym zestawie do tej skrzyni jest również wałek sprzęgłowy, zwiększający minimalnie prędkość na każdym biegu. Wiem, bo robiliśmy już dwie takie skrzynie. Co ciekawe, nam w 10145 nie podskakuje przód przy 40km/h. Ważną rzeczą po założeniu tej skrzyni jest częstsza wymiana olejów, bo prędkość robi swoje. Dobrze jest, gdy w ciągniku działa wzmacniacz, bo przy 4-ro garowym silniku z dostosowanym do mocy ciężarem, przy końcu górki lubi braknąć trochę mocy.


Steyr 6140, Zetor 12045 i 10145 oraz Ursus C-360 to moja ekipa do pracy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    233

10145 Ma mniejsze opony.Ja w 1224 miałem opony 14,9 i dociążenie z 16.To mogła być przyczyna że podskakiwał.

Prędkość mierzyliśmy skuterem to pokazał 45km/h,A zmierzyliśmy Fendt 611 to pokazał 40km/h.

Można podnieść szybkość do 60 km.Trzeba jeszcze pewne wałki zmieniać.

O wałku to nie wiedziałem ale jestem ciekaw czym on się różni.Bo według mnie to wałek sprzęgłowy nie ma żadnego wpływu na szybkość.On tylko przekazuję obroty z sprzęgła na kosz żółwia.Nic nie ciągnie.

Więc wytłumacz to??

Może pomyliłeś się z wałkiem żółw- skrzynia gdzie on przekazuję szybkość i jest różnica między starym a nowym o 5 zęmbów.Stary ma 20 a nowy ma 25.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PAWKUB    1

Dokładnie, chodziło mi o ten wałek, tylko zapomniałem że po drodze jest jeszcze wzmacniacz, dzięki za sprostowanie. :o W każdym bądź razie chodzi o to, że cała skrzynia jest trochę szybsza.


Steyr 6140, Zetor 12045 i 10145 oraz Ursus C-360 to moja ekipa do pracy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Blondi    0

Witam przepraszam że się wtrącę ale widzę że mowa o modelu Zetora 8145 a ja pilnie poszukuję do niego skanu instrukcji obsługi oraz instrukcji napraw. Bardzo proszę o pomoc jeśli ktoś takową posiada. Pozdrawiam Blondi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czyli nie długo muj zetorek 12145 będzie pykał 40km/h bo mam zamiar remontować skrzynie strasznie zgrzyta to i przerobie sobie na szybką

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Knopers97
      Witam mam pytanie potrzebuje rodzaj i oznaczenie łożyska które znajduje się na wałku wychodzącym z skrzyni do sprzęgła. Chodzi o to na zdjęciu które jeszcze jest w korpusie

    • Przez Vroobel
      Witam!
      W moim Zetorze 8045 po rozgrzaniu oleju, jest problem ze zmianą biegów, a gdy ciągnik jedzie i wciśnie się sprzęgło to tak jakby skrzynia hamowała bo gwałtownie zwalnia, a przy ponownym włączeniu biegu, szarpie, czasami to jakby ruszał z żółwia i przeskakiwał na zająca. Parę lat temu była robiona mikropompka, żółw i  sprzęgło , stan oleju jest, co może być przyczyną ? hamulec skrzyni?
    • Przez damian89
      Witam, posiadam Zetora 16245(wersja eksportowa - skrzynia 4 biegowa synchronizowana 40km/h) i podczas tego rocznych prac na polu, przestał działać mi żółw. Gdy włączyłem zająca jechał normalnie, ale jak włączyłem żółwia(nawet bez obciążenia na drodze) to ledwo jechał i cały czas coś gwizdało w skrzyni(gdy robiłem probe z rana na zimnym oleju żółw działał, ale jak ciągnik dostał duże obciążenie to już stawał i zaczynało gwizdać) na ciepłym oleju nie było już mowy o żadnej jeździe na żółwiu. Miałem dużo jeszcze gwintu na śrubie regulacyjnej taśmy z boku skrzyni ale, po dokręceniu nic to nie dawało i dalej gwizdało. Mierzyłem ciśnienie na mikro-pompie i zegar pokazywał 6bar, a pod obciążeniem spadało do 2-4bar. Więc stwierdziliśmy, że to wina mikro-pompki,ale nie było czasu już rozpoławiać i skończyliśmy prace jeżdżąc cały czas na zającu. Teraz było parę dni wolnego to wziąłem się z ojcem i rozpołowiliśmy go i zobaczyłem, że jest pęknięta taśma( pękł cały metal w okolicy gdzie jest haczyk i koniec taśmy, koniec tego haczyka trzyma się tylko jakiś 5 mm). Okładzina na taśmie też nie jest jakoś bardzo przytarta. Czy to było przyczyną, że nie działał żółw? i dlaczego ta taśma mogła pęknąć? Sprawdzałem też ten bęben sprzęgła i tarczki w nim niby są dobre(ale nie znam się na tym za bardzo). Pierśnie też nie są jakoś mocno starte na tulei, tylko są trochę rowki wyrobione w środku tulei tego całego bębna sprzęgła tam gdzie chodziły te pierścienie i teraz nie wiem czy wymieć te tarczki w tym bębnie czy cały bęben? Czy w ogóle to wymieniać? Zaznaczam, że najprawdopodobniej nikt nie robił zająca-żółwia od nowości(1992r) i działał do tego roku. Poprzedni właściciel nie żałował sobie żółwia i włączał kiedy się mu tylko chciało my tak samo. On twierdził, że w tym ciągniku jest on nie do zajechania.
    • Przez KrzysiekSz1990
      Witam,
      Mam problem z zablokowaną skrzynią w ZETORZE 10145. zablokowało całkiem koła. Coś stało się pod deklem, do którego dostęp jest po rozpołowieniu ciągnika. Od góry wszystko wygląda dobrze. tylko widać 2 zablokowane wodziki które tam właśnie wchodzą. Rozjechałem ciągnik ale nie ma możliwości otwarcia tego dekla. Co trzeba zrobić aby się tam dostać? Pościągałem wszystkie segery z 2 wałków które tam wystają ale wkręcając śruby do ściągania dekla rusza się może z 2 mm i dalej nie da się żadną siłą tego ruszyć. 
    • Przez saymon
      czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć co to jest szybka skrzynia w zetorach lub ursusach pochodnych od zetora 8011. Nie wiedziałem gdzie ten temat wkleić ale wlepiłem do zetora chyba dobrze
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.