Skocz do zawartości
zbych

Zegar mtg w C330

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
C330
zbych    4

Panowie - potrzebuję pomocy, a mianowicie w Teścia :) C330 wymieniłem zegar mtg/obrotomierz oraz linkę (wszystko nowe) a on (zegar nie teścio :) ) ku mojemu zdziwieniu nadal nie działa. Pytanie brzmi - co tam jeszcze może być nie tak ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

LOST    7

Nie wiem jak w c-330, ale w c-360 przekładnia jest od przodu silnika wychodzi z rozrządu i idzie linką do obrotomierza. Najlepiej to odepnij linkę od obrotomierza, zapal ciapka i patrz czy linka się kręci, jeśli nie to przekładnia poszła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

W 330 napęd jest w skrzyni biegów na wałku sprzęgłowym.

Możliwe że wystarczy zdjąć tylko pokrywę żeby wymienić ślimacznicę linki.

Żeby wymienić ślimak na wałku sprzęgłowym raczej trzeba rozebrać skrzynię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel6840    46

Witam.Mam problem z obrotomierzem w mojej c-330.Jest od nowości nabił już ponad 7tyś mth.Linkę poprawiałem kilka razy też oryginalna teraz zaczęła wskazówka nie równo wskazywać tylko lata a liczby się zmieniają.Kupiłem nową linkę to nawet silnik jej nie kręci.Pewnie ślimak w środku sie popsuł,może wiecie jak go naprawić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackkk1988    7

tak jak kolega mowi.. tyle ze tani to on nie jest.. 55 zl. Wymienilem go teraz tez przy okazji wymiany tarczy sprzegłowej. Stary by tak troche naprawiony.. kombinerkami ta rurke do ktorej wchodzi linka scisnąłem i koncówke linki zrobilem w stożek i chodzil:) ale byla okazja to zmienilem. Mozesz sprobowac tak jak ja.. Tą osłone plastikowa wykręc i bedziesz mial dostep. zagnieciesz troche tą koncówke i powinno byc ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackkk1988    7

kupic to nie problem. tyle ze trzeba ciągnik rozpołowic. Ja napisałem wersje pośrednia. Wymienic mozna np tak jak ja przy okazji wymiany tarczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel6840    46

wiem że kupić nowy tylko w jaki sposób go wymienić, jak się do niego dostać.Ciągnik rozpoławiany był rok temu...

teraz nie wiem kiedy :(

Edytowano przez Pawel6840

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Groch    0

Rozpoławiasz silnik przy komorze sprzęgła, a potem tylko 4 śruby M8 i masz ślimak przed oczyma. Tam już tylko jedna nakrętka. Najwięcej roboty przy rozjeżdżaniu silnika, a potem to z górki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej207    0

Możesz mieć problem w długości linki spróbuj skrócić o 05 do 1 cm długość pancerza powinno pomóc i linka nie powinna być zbytnio zgienta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianowski    0

Trzeba rozpołowić c-330 i nadole pod wałkiem przekaźnika mocy do skrzyni biegów jest taka czerwona pokrywa odkręć ją i w środku jest napęd licznika motogodzin tam coś może być nietak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Groch    0

@damianowski - Nie wiem w jakim celu piszesz tego posta, skoro kolega miał problem ponad 2 m-ce temu i się do tej pory nie odzywa, to znaczy, że już sobie poradził.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez xoxpatrykxox
      Czy mogę używać swieteł do jazdy dziennej w ciągniku zamiast świateł mijania? Czy muszę mieć to oddzielnie podczpione pod instalację elektryczną?
    • Przez ursusmarcin
      Witam wszystkich.
      W jaki sposób mogę wymienić napęd licznika motogodzin w ursusie c328 i czy go jeszcze dokupię?
      Myślałem, że zakup nowej linki załatwi problem, poniewaz licznik motogodzin w moim ursusie nie funkcjonuje
      lecz niestety nie. W mechaniźmie napedu licznika była urwana linka i jej koniec został w nim.
      Udało mi się wyciagnąć ją po kawałku, lecz po zamontowaniu nowej licznik i tak nie.
      Jak mocno docisnę linkę to jakby trochę ją załapywało.Jak się dostać do mechanizmu i to sprawdzić.
      Dodatkowo proszę o informację, posiadam c330 z 1971r. i tak jest zarejestrowany czy możliwe jest, że skrzynia biegów
      wraz ze sprzęgłem jest od c328? Proszę i informację.
    • Przez marcin0b0
       zakupiłem alternator do ciągnika przy podłączano okazało ze zwarcie miedzy obudowa a zaciskiem gdzie podłącza się kontrolkę  lądowania co możne być przyczyna
    • Przez Piotrek1978
      jak podłączyć prostownik w c330 2x6v-PILNIE
    • Przez kurtz
      Czołem Panowie!!! Wczoraj wymieniłem tanim sposobem prądnicę na alternator w ciapku. Robota banalna, koszt minimalny.
      Co potrzeba:
      -Mocowanie fabryczne pod altka
      -Śruba + kawałek tulejki do zamontowania alternatora w mocowaniu (łatwo znaleźć w każdym garażu lub dotoczyć za kilka pln).
      -Alternator z samochodu rover 75 (ja akurat miałem z 2.0v6 bo rozbierałem taki na części, na allegro pełno takich po 30-50zl)
      -Kawałek oryginalnej instalacji z rovera do alternatora (chodzi tylko o jedną wtyczkę na 3 kabelki która idzie do alternatora).
      -Koło pasowe zdemontowane z naszej prądnicy którą usuwamy.
       
      Montaż:
      -Demontujemy koło pasowe z prądnicy i zakładamy zamiast koła pasowego z alternatora (wszystko pasuje bez przeróbek/toczenia itd.)
      -Montujemy alternator do silnika za pomocą fabrycznego mocowania i w/w śruby i tulejki.
      -Zakręcamy przewód prądowy (do jego podłączenia jest tylko jedna śruba więc nic nie pomylimy - ja podłączyłem krótkim przewodem na + cewki rozrusznika).
      -Usuwamy z ciągnika regulator od prądnicy.
      -Zapinamy do alternatora oryginalną wtyczkę (dlaczego warto założyć oryginalną od rovera? - bo jest wytrzymała, mocno zaciska, nie spadnie i ma w środku taką specjalną gumową uszczelkę dzięki czemu nie dojdzie nam tam żadna woda ani nic). We wtyczce mamy 3 piny: IG - Wzbudzenie, L - kontrolka, IR - nie wiem co:P
      Wzbudzenie czyli pin IG podpinamy pod +12 ze stacyjki/bezpieczników (ja podpiąłem bodajże pod pin 15 lub 54 stacyjki i w pozycji zero na wyciągniętym nie mam nic, a na wciśniętym kluczyku mam + 12), podpiąłem tak dlatego żeby mieć ładowanie cały czas po uruchomieniu silnika. Kontrolka ładowania (pin L) podłączamy normalnie tak jak fabrycznie w ursusie czyli idzie kabel z altka na żarówkę a z żarówki na +12.
       
      FINITO!!!
       
      Wad póki co nie zauważyłem, natomiast zalety: bardzo tanio!!! (mi wyszło 0,00zł, standardowo w granicach 50zł), napewno ogromna żywotność i dostępność takiego alternatora (wiadomo w takim aucie wytrzymują ok 300tys), hermetyczna wtyczka w tym altku przez co nie naleje nam się woda, a do tego umieszczona tak fajnie od dołu że nie urwiemy jej niechybnie.
       
      PS. Oznaczenie gdzie są poszczególne piny we wtyczce powinniście mieć na naklejce na altku (ja tak miałem), ale są też rysunki/zdjęcia w google.
×