bronzowy

Problem z EHR w Zetorze Forterra

Polecane posty

Slawuss    1

Nie chciałem zakładać nowego tematu bo moje pytanie dotyczy EHR. Otóż co jakiś czas na panelu sterowania zapala się czerwona lampka.

Jest ona pod pozycją 7 w instrukcji, następne którą stroną zczepiać maszynę łącznikiem górnym??? Zatrzaskiwać od dołu czy góry bo nie jestem pewien. I jeszcze coś pod które wyjście podpiąć hydro-pak. Bardziej chodzi mi o to czy jak podniosę i dam wajchę od hydrauliki zewnętrznej na N to opadnie więc jak ustawić, żeby nie opadł.


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    1

Jeden przewód, dwa siłowniki ale to chyba mało istotne. Co do tej lampki to jest tak, że pali się po jakimś czasie i jak chcę żeby zgasła to muszę przełączyć z podnoszenia na stop i znowu na podnoszenie, i tak co jakiś czas się zapala. Jeszcze nic do ciągnika nie podczepiałem bo trzy dni temu przywieźli dopiero.


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    1

Ok. Zacznę jeszcze raz czytać instrukcję. Możliwe, że od razu się nie skapnę po zapaleniu cięgnika, że się lampka świeci, będę musiał dobrze się przyjrzeć.

 

EDIT: Lampka nie miga tylko się ciągle świeci.

EDIT2: Wg instrukcji ciągnik można zapalić tylko jeżeli przełącznik główny jest w położeniu "STOP" u mnie pali w każdym.

Edytowano przez Slawuss

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    1

Właśnie już sam nie wiem. Zobaczę dokładnie w poniedziałek. Zdaje mi się, że po dłuższym czasie się zapalała, a może tylko mi się zdawało. Jeszcze nie zwracam uwagi na elektronikę. Przesiadka z U1222 i Zetora 8045. Co z tym podpinaniem hydro-paka?


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    1

Nie zrozumiałeś mnie. Nawet nie podczepiałem jeszcze zestawu do Forterry bo niedotarta pytałem na przyszłość żeby się z tym nie motać. A zestaw ciągam 8045 i ładnie tylko łoskot idzie :D a hydro nie składam żeby olei nie mieszać.

Edytowano przez Slawuss

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    1

Sorry, że post pod postem no ale. Otóż przyczepiłem Forterre do zestawu wszystko pięknie tylko jakoś dziwnie się te szybko-złącza podczepia. Aby końcówka nie wypadała z gniazda muszę je najpierw wyciągnąć do siebie, włożyć wtyczkę i puścić inaczej wypada. Mógłby ktoś zamieścić na yt krótki film instruktażowy bo nie wiem czy to wada fabryczna a może nie wiem jak je wpinać ;p


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    1

Ok dzięki myślałem, że wystarczy wepchać i puścić wtykę a tu muszę jednak całe gniazdo za przewód odciągać.


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel6485    242

@Slawuss w moim zetorze gniazda od hydrauliki zatrzaskuje się dokładnie tak jak napisałeś podejrzewam, że to nie jest żadna wada poprostu ten typ tak ma :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    1

Tak dobrze jest :D mój błąd. I dzięki za filmik :)

Edytowano przez Slawuss

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
racha    3

witam czerwona lampka mruga 4 razy co jest nie tak z ehr ??? pilne!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

mam instrukcje obsługi do forterry i jest tam opis błędów, ale przypasowanie liczby mignięc do danego błedu nie jest takie proste. Ponieważ są tam dwie tabele z opisem "lekkich" błędów o raz poważniejszych nieprawidłowości daj meila to ci wyśle skany.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tompil    3968

Jednak chyba ehr mam uszkodzony. Tak jak opisałem pod zdjęciem z linka wszystko działa oprócz środkowego pokętła regulacji wysokości opuszczania, bo zawsze opuszcza do samego dołu. Dziś rozebrałem panel ehr, sprawdziliśmy omomierzem i pokrętło jest ok. Rozebraliśmy komputer, wizualnie nie widać uszkodzeń, sprawdzenie u elektryka odkładam jako ostateczność na koniec, bo mam nadzieje że to jednak nie jest jego wina. Obejrzałem wszystkie kable i żaden nie wygląda na przerwany. Jutro jeszcze będe kombinował coś z tymi czujnikami wysokości położenia ramion. Wie ktoś po co są w ogóle 2 czujniki na każdym ramieniu jeden. Może jeden odczytuje wysokość podnoszenia, a 2 opadania? Jakieś pomysły jak sprawdzić czy są sprawne?? Jeśli w ogóle je odłącze to jak będzie się zachowywał podnośnik? Jakby miał ktoś pomysł co jeszcze może być przyczyną awarii będe wdzięczny za wszelkie sugestie. Przydałby się też numer do jakiegoś życzliwego mechanika, który mógłby coś telefonicznie podpowiedzieć.

Z góry dziękuje za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tompil    3968

Witam

Probelm z ehrem w dalszym ciągu mam nierozwiązany. Znalazłem jakieś 3 kable do nieczego niepodłączone. Może ma ktoś z użytkowników jakiś katalog ze schematem do ehr w zetorach, gdzie jakie kable powinny być podłączone.

Pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

diler powinien mieć katalog części to i to też powinien mieć :)


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorak    2

http://www.agrofoto....erra-11741-ehr/

posłużę się fotką z AF. Mam kilka pytań odnośnie EHR w forterrach:

- jak pracuję z pługiem z kołem podporowym czy np. z agregatem opartym na wałkach czyli nie potrzebuję regulować głębokośc poprzez EHR to układ pokręteł powinien być: małe dolne (obok szybkości opuszczania) max w lewo (do silnika), to większe obok max w prawo (do tyłu ciągnika) i przy takim układzie mamy pracę pływającą ?

- jesli pracuje z kultywatorem bez kół podporowych i potrzebuję na EHR ustawić sobie głębokość pracy to głębokośc ustawiam tym większym przekręcając je w lewo ?

- gdy dolne małe i większe obok ustawione sa dokładnie po środku to jaki mamy tryb pracy ?

Edytowano przez zorak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

Tym małym dolnym pokrętłem regulujesz z pracy siłowej na pozycyjną a głębokość pracy regulujesz tym drugim pokrętłem obok podnoszenia. ogólnie to o czym piszesz regulujesz tylko tym jednym małym pokrętłem, i wtedy ciągnik sam będzie ci ustawiał zadana głębokość. Natomiast jeśli będziesz pracował z kołem podporowym to duże pokrętło obok podnoszenia dajesz na maksa w lewo (w stronę silnika) czyli na maksymalną głębokość pracy urządzenia.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj