Gość

Ciągniki TYM

Polecane posty

kazik13    0

Mam pytanie szczególnie do właścicieli ciągników TYM model T903 lub T1003 a dokładnie jakie jest zużycie paliwa w ciężkich lub lżejszych pracach i czy interculer w t1003 ma duży wpływ na zużycie paliwa? A jak się sprawuje w nich elektronika? Przymieżam się do kupna jednego z tych modeli z turem więc prosiłbym o jakieś porady i wskazówki na ten temat. Może ktoś z wielkopolski ma ten ciągnik?

 

Nie wiem dlaczego się tym nie chwali ale byłem na polagrze w Poznaniu i osobiście widziałem że mają taką samą oś napędową,a wcześniej przedstawiciel TYMa o tym mówił.

Edytowano przez Marcin91
post napisany kursywą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Service    0

Witam jako że znam bardzo dobrze te traktorki mogę pomagać i udzielać informacji na ich temat głównie z punktu serwisowego jak i handlowego pokieruje.

co do t1003 i t903 spalanie w tych trktorkach jest na poziomie 4-11 literków ON wszystko zależy co robi i jak pracuje operator ciągnika czy potrafi dobierać biegi i obrotu ma to bardzo duży wpływ przy pracy np w pługu ciągnik nie powinien przekraczać 1800rpm wtedy ma największy moment obrotowy wyższe obroty to tylko większe spalanie i jedynie może szybciej jechac. Elektronika w trych traktorach jes na poziomie dobrej wygody i nie jest skomplikowana ani także niepotrzenie nafaszerowana. układ podnośnika na boshu przez 3 lata sprzedaży nie była jeszcze wymieniona żadna część odpowiadająca za sterownie podnośnika przy sprzedaży jakieś 200-300 traktorków. z pozostałą elektroniką też nie ma problemu. co do mostów to jeżeli ktoś chce wiedzieć to kubota pierwsze traktory robiła później niż fabryka tyma więc nie wiado kto był z czym pierwszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dekakura    0

W takim razie powiedz mi jak ze zwrnością i udźwigiem, ponieważ powoli zaczynam szukać ciągnika który byłby wykorzystywany do lekkich prac typu, opryskiwacz 2,5 k litrów, rozsiewacz 1,5k i w żniwa z przyczepkami. Posiadam Deutza 120 KM, nowego Fendta 312 i przydał by sie jakiś ciągnik do lżejszych prac...

preferował bym coś koło 80-90 KM, jak takie TYMy wypadają z spalaniem w takich pracach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Service    0
Napisano (edytowany)

przede wszystkim można wpisać w google tym-traktor.pl i tam jest mnóstwo informacji na stronie importera

co do zwrotności to promien skrętu 3700mm mówi sam za siebie....

udźwig podnośnika 4300kg.

Spalanie w dużej mierze zależy tez od użytkownika ale jak wiadomo jest tam zwykła 4 turbo perkins bez elektroniki

więc jak wiadomo oszczednośc.

Edytowano przez milanreal1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
domin26    0

Witam . Mam pytanie ma ktoś może ten ciągnik w łódzkim bo planuje zakup tego najmocniejszego modelu i chciał bym porozmawiać jak wygląda eksploatacja w prawdziwej pracy na co dzień a nie czytać opinie co ktoś słyszał itp... Pozdrawiam .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karakan21    0

w połowie września bede miał go na podwórzu :) jestem z łódzkiego a opinii zasięgałem u gościa który kupił 4 lub nawet 5 tych TYM-ow od dilera a nawet importera z Zapola (Hydromasz). Gościu mnie przekonał a też borykałem sie z takimi pytaniami jak wy. po 1 sezonie zrobił już ponad 2000 mth i nic sie nie leje i nie stuka, w standardzie wygoda jak w zachodnim o 30 tys droższym i mniej oszczednym wiec poco przepłacać? O części nie ma co sie martwić bo gdyby odpukać cos nie wypaliło to maja podpisana umowę o stałą dostępność czesci z tego co sie orientowałem na okres ok 15lat. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LUKARD    0

Czy od ostatniego wpisu przybyło kilku nowych użytkowników traktorów TYM? Myślę o zakupie jakiegoś niedużego żeby zastąpić leciwą C330 i 4512 - szkoda że te 50-60KM mają słaby udźwig w porównaniu do LAMPO itp


www.lukard.pl - artykuły rolne - nawozy, środki ochrony roślin, materiał siewny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
salvador    0

Chodzi mi o nowe opinie tym 603 i o inne tymy cz są wytrzmałe pod względem jakościowym i nie tylko.

Edytowano przez salvador

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal91    0

Jestem nowy na forum więc witam wszystkich. Planuje zakup nowego ciągnika więc rozglądam się powoli. Oglądałem wiele różnych ciągników ale największe wrażenie zrobił na mnie TYM a dokładnie model t903 interesują mnie opinie użytkowników po zdjęciach na forum widzę że przybyło nowych posiadaczy. Jak z ich awaryjnością, kosztami przeglądów, spalaniem i ogólnie jak się sprawują z góry dziękuję .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateo9320    0

witam chciał bym zaciągnoc' waszych opini może ktos ma albo wie i coś słyszał ... który lepszy D-F 310 eloline .czy Tym T603 maszyny 62KM i 58.5 KM co byście o tym powiedzieli co polecacie i dlaczego proszę o plusy i minusy ..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzio0987    0

Ja mam t503 już 3 lata , 1,5k motogodzin. Jedyna awaria którą warto wymienić to zamek maski, nie smarowany sie zacinał.

Przy orgilanlnym ładaczu LT500 opony strasznie lecą, ale głownie przez nie odczepianie tura który jest codziennie potrzebny a pola są nieco oddalone. Jest plan na wymianę na opony z koparko-ładowarki, nieco twardsze. Ciągnik pracuje zamiast t-25 i c-360, opryski,nawóz, uprawa ziemniaków,trawy i wszystkie prace ładowaczem.

Jeśli miałbym teraz wybierać zdecydowałbym się na niego ponownie. Byłem 2 właścicielem w kraju i udało się wynegocjować niezłą cenę 104tys z ładowaczem i osprzętem (krokodyl,chwytak), łyżka w komplecie. Niestety podobno zaczynają szaleć z cenami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz56612    1

TYM T1003 różni się od Tyma T903 tylko intercoolerem. Oglądałem również pewien materiał filmowy na temat tych ciągników i tam mówili, że te 10 km różnicy między tymi modelami daje właśnie ten intercooler. Czy jest więc możliwe, że taka niby chłodnica doładowanego powietrza dawała aż tyle mocy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

intercooler dobrze zamontowany do zwykłego turbodiesla potrafi podnieśc moc nawet ponad 20%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek0    0

Witam! Mam zamiar kupić Tym 603, jest może na forum Ktoś kto posiada taki ciągnik i cz mógłby podzielić się opinią na jego temat???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
case-jxu-95    12

TYM się nie jeżdzi tak mówi konkurencja.Znajomi mają i nie narzekają według mnie cały traktor wygląda bardzo delikatnie zwłaszcza podnośnik ramiona no i ten przód mnie nie przekonał wybrałem inną markę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    5

ja pracowałem TYM 603PS przez pewien czas na farmie znajomego(pomagałem mu bo jego brat i ojciec wyjechali za granice) i mogę powiedzieć że jest zbyt delikatny do pracy np. z opryskiwaczem 3,5tyś l , wnętrze jest źle zaprojektowane (poprostu nie wygodnie się operuje)

problematyczny jest też serwis długo się czeka i jak był czas na obsługę(wymiana oleji i filtrów) to trzeba było czekać około 3 tygodni :(

przy 215 mth pojawił się problem ze skrzynią( bardzo ciężko biegi wchodziły) i kosz naprawy wyniusł 13 000zł i traktor stał przez około 2 miesiące.

Po naprawie został sprzedany i w chwili obecnej kupił ciągnik Kioti DK551c + orginalny tur i jest bardzo zadowolony ma już 168mth(od lutego 2013r)

 

Ja terz przymierzałem się do zakupu TYMa, ale jednak kupiłem Kioti DK551c( od września 2012r.) i jestem zadowolony, mam już 127mthi ani jednej najmniejszej awarii :D


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czukcz    0

Sam mam t603 od wiosny tego roku ,narazie bezawaryjnie, radzi sobie niezle, obawy budzil silnik, ktory ma tylko 2.2 litra i jest rzekomo robiony w Japonii, a na stronoie Perkinsa pisza ze serię 400 robia w Wuxi w Chinach, wie ktos cos na ten temat?A silniczek muszę przyznac pracuje pięknie, tylko na najszybszych biegach trochę mocy mu brak. rozważałem kupno NH td5010 lub df. 310, ciekawe czy dobrze zrobiłem... Piszcie bo ten temat wogóle nie aktywny, moderator zapił czy coś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czukcz    0

Moze tak wypowiedziałby się na ten temat generalny importer, albo wylaczny dystrybutor?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czukcz    0

Czemu ta rozmowa tak sie nie klei, jest nas- użytkowników sporo, piszmy więc co myślimy o tym sprzecie i jak on sie sprawuje w eksploatacji, a tym samym, czy warto bylo go kupic...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ROLOMAZ
      Cześć koledzy,
      Mam problem z moim Fiatagri F120 
      W tamtym roku padła pompa hydrauliczna, została wymieniona na nową.  Przez okres zimy nie był na tyle uzywany, żeby sprawdzić działanie "w pracy". Teraz zaczęły się roboty polowei jest ubytek oleju. Okazało się, że z tyłu pod rozdzielaczem przepuszczają simeringi. Ściągnęliśmy rozdzielacz i wymieniliśmy je, dodatkowo został wymieniony filtr od hydrauliki. Od tego czasu pompa "wyje" tak jakby pompowała cały czas olej, rurki na rozdzialaczu są gorące, co potwierdza jej ciągłą pracę. Przedni tuz jest nie do ruszenia, drążka nie można przesunąć. Znajomy mechanik doradził, abym sprawdził filtr olejowy, który wymieniłem. Po zdjęciu okazało się, że go zassało i był lekko zdeformowany. Zamówiłem już nowy filtr, prawdopodobnie źle dobrali mi go w sklepie. Aktualnie żeby sprawdzić założyłem filtr, który był przed usterką i na początku tuz chodził normalnie. Jedynie było słychać takie syczenie przy rozdzielaczu, gdy zacząłem ruszaj gałkami od tylnego rozdzielacza, to tuz znowu jakby zablokował się i nie można było go podnieść, ani opuścić. Gdy włączę kiper i w tym samym czasie dam opuszczanie lub podnoszenie przedniego tuza to wtedy działa normalnie i da się przeciągnąć gałkę od tuza. Co to może być za przyczyna ? Czy ktoś miał coś podobnego? 
    • Przez kafarek1123
      witam. mam problem z moim case 4240. nagle przestało dzialac wspomaganie.wieczorem dzialalo a rano odpalam i nie mogę skrecic ani w lewo ani w prawo. zaczalem od uszczelnienia siłownika a dziś wymieniłem orbitrol i nic.na szczescie kupilem tani zamiennik bo mialem przeczucie ze to nie wina orbitrolu bo dziwilo mnie ze stalo sie to tak nagle.ale zapasowy orbitek sie pewnie kiedys przyda. i teraz nie mam pojecia co zrobic dalej. czy do wspomagania jest dodatkowa pompa? pytam bo podnosnik pieknie podnosi nawet na wolnych obrotach z podpietym plugiem.przedni tuz tez dziala bez zarzutu i juz mi sie pomysly skonczyly. mam traktor od pieciu lat i nigdy nie bylo problemów wiec nie zdazylem poznac budowy ukladu.jesli ktos ma jakis pomysl lub mial podobny problem to prosze o pomoc bo juz rece opadaja a chcialbym sie z tym uporac bez mechanika.
    • Przez c308
      Witam zastanawiam sie czysto teoretycznie gdybym chciał założyć firmę produkującą traktory to jak taka maszyna powinna wyglądać aby z podzespołów dostępnych na rynku stworzyć tanią,prostą maszynę do której nawet za 20,30 lat nie byłoby problemu o części.I czy w ogóle w Polskich realiach takie cos (moje marzenie z dziecinnych lat)jak budowa ciągnika jest realne.
      Moja propozycja jest taka silnik 100km mocy perkins,pompa podnośnika ursus c 385 lub 1224,tuz także od nich,Kabina prosta wykonana we własnym zakresie tak samo maska i światła.Najważniejsze z czego skrzynia i mosty aby za pare lat był dostęp do części.Wałek 540 zalączany elektromagnetycznie jak noże w kosiarce,tak samo załączany przedni napęd.Cena 100 tys za egzemplarz czy to ma jakikolwiek sens.
    • Przez PatrykBesiński
      Dzień dobry, 
      Problem jaki wykryłem w Renault Dionis 130 podczas pracy na wałku WOM. Po włączeniu wałka na sucho, bez podłączonej maszyny jest wszystko ok, wałek pracuje, natomiast podczas pracy pod obciążeniem WOM wałek po chwili wyskakuje, dźwignia przeskakuje w pozycję neutralną. Trzymając dźwignię lekko palcami jest ok, ale gdy nie przytrzymuję dźwigni to po sekundzie wypada. 
      Dzieje się tak pod obciążeniem.
      Gdzie może leżeć problem? 
      Czy jest tam jakaś regulacja dźwigni i być może za lekko wskakuje czy raczej problem leży gdzieś w napędzie WOMu? 
    • Przez dominikl95
      witam pojawił mi się problem w fordzie 7910 z przednim napędem Majac wyłączony napęd uprawiałem ziemię i jechałem pod górkę i widziałem że napęd się sam załączał i wyłączał.Tak jak by dostawał prąd i się włączał Dodam że rowniez że przy włączonym przycisku nie pali mi się światełko na przycisku że jest załączony. Myślicie że to wina włącznika elektrycznego 4x4 czy głębsza usterka
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj