Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
kilonek

agregat aktywny jaki???

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kilonek    0

witam

zbieram opinie na temat agregatów aktywnych typu

rotoratory czyli wał obrotowy cos jak w glebogryzarce

rozwarzam RAU gdzie na wale są palce

lub HOWARD gdzie są ząbki

który byłby lepszy???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

Przepraszam kolego i nie tylko Ciebie za mój nic nie wnoszący post do tematu ale.... :D:) :) rotorator heh dawno sie tak nie uśmiałem ( wybacz mi) zapewne miałeś na myśli agregat aktywny typu rototiller bo taka jest poprawna nazwa tych agregatów a po drugie dla czego akurat on przecież lepszy jest typu cyklotiler ( czy jakoś tak) czyli poczciwa brona wirowa . Pozdro i jeszcze raz sorka


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek9101    0

ja mam rototiler howarda z 2002 roku uprawiam nim pod sadzenie warzyw oraz tez niszcze po kalafiorach czy sciernisku i bardzo dobrze sie sprawuje jak zalozylem nowe orginalne noze cena ok 1500zł na caly rototiler to po jakis ok. 300ha nie wiele sie starly maszyna swietnie sie sprawdze po orce wiosennej robie nia odrazu po plugu polecam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kilonek    0

Przepraszam kolego i nie tylko Ciebie za mój nic nie wnoszący post do tematu ale.... :D:) :) rotorator heh dawno sie tak nie uśmiałem ( wybacz mi) zapewne miałeś na myśli agregat aktywny typu rototiller bo taka jest poprawna nazwa tych agregatów a po drugie dla czego akurat on przecież lepszy jest typu cyklotiler ( czy jakoś tak) czyli poczciwa brona wirowa . Pozdro i jeszcze raz sorka

 

Widzę ze nie nie jesteś zupełnie w temacie rototiler to jedno czyli agregat wirujący a rotorator to wał obrotowy poza tym nie uważam ze typowy agregat wirujący jest lepszy od brony obrotowej nabyłem w jesieni taką obrotówkę i widzę ze to jest coś pięknego.

Edytowano przez milanreal1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek1296    115

A czym się różni "agregat wirujący" od "brony obrotowej"?A "rototator" pierwsze słyszę.

 

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowano przez milanreal1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

nie radzę kupywać ci glebogryzarek ani bron wahadłowych lepszym rozwiązaniem są wirniki tzw. brona wirnikowa do 100 konnego ciągnika około 2,5m z siewnikiem da radę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kilonek    0

czym rózni sie agregat wirujący od obrotowego nom sporo

wirójacy to sa noże sporo jest takich

obrotowy to działa na zasadzie jak wał w glebogryzarce

 

moge powiedziec ze juz nabyłem agregat obrotowy tak zwany rotorator

i jestem zadowolony z niego,wytestowałem go juz na jesieni a dokładniej w listopadzie hehe

i widze ze na moje gleby to był udany zakup

mam glege z bryłami a szczagólnie tu gdzie jest glina

typową wirówką nie zrobiłbym gliny tak jak ja lubię, a w tym roku na jesieni w buraczysku glina orała sie tragicznie, poprostu skuby nie były przewrócone tylko stały na sztorc, masakra. ale agregacik obrotowy pieknie sobie z tym poradził bo ta gline pięknie mi wyszatkował

a z koleji sadze ze wirówka nie zrobiła by tego tak ładnie, z tego co słyszałem opinie od uzytkowników to wirówka potrafi wyżucic czasem brayłe na już uprawiona glebę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek1296    115

A napisz jeszcze czym się różni rototiler od rototatora.

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ovi    39

Rozrużniamy 3 rodzaje agregatuw aktywnych. Cyklotiler (poziomy wał z zębami podobnie jak w glebogryzarce), rototiler (posiada pionowewe wirniki z zębami palcowymi lub nożowymi w ilośći 8 lub 10 w zależnośći od szerokośći agregatu) i brony wahadłowe(2 poziome belki z zębami ułożone poprzecznie wzgledem kierunku jazdy).

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

akurat jest odwrotnie niz napisales z cyklotilerem i rototilerem.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek1296    115

Ja o tym dobrze wiem,tylko mnie interesuje ten rototator.Brzozak a może wiesz coś o skrzyniach AP w JD?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

w swoim ostatnim poscie zwracalem sie do uzytkownika @ovi

 

to nie jest temat o skrzyniach w jd, poszukaj bo juz wiele o tym pisalismy na forum!!!!


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ovi    39

akurat jest odwrotnie niz napisales z cyklotilerem i rototilerem.

Zgadzam sie z tobą i przepraszam za błąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KrzysztofJ    0

Może coś nowego wniosę do nazewnictwa:

Howard HK - brona wirnikowa, dostępne w Kongskilde Kutno

Howard rotavator/rotalabour - brona rotacyjna /glebogryzarka/

Howard stoneburier - brona rotacyjna / do zakopywania kamieni np. w uprawie trawników/

przekładnie:

łańcuchowe i zębate /boczne/

skrzynie biegów / do ciągników o dużej mocy do 4 biegów/ z systemem chłodzenia oleju

rodzaje zębów:

cadet, L, C, RL/proste/,

 

zapraszam do lektury na stronie Kongskilde

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kilonek    0

do wypowiedzi wyżej

posiadam odpowiednika Hovarda rotovator,robi poprostu pieknie

niechce innego agregatu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
davidsonn    0

Witam a co byście polecili do rozdrobnienia darni na łące, żeby potem ładnie się orało.

P.S Trafia się sporo kamieni różnej wielkości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Narko
      Witam.
      Od tego roku pod zboza ozime chciałbym zacząć stosować lopate mechaniczna. Rok temu tak na szybko zrobiłem krotki test na sciernisku… jadac wolno ( może 2-3km/ha) z opuszczona oslona,o która grudy ziemi sie rozbijają. Efekt jest taki,ze ziemia jest bardzo pulchna... roznica wysokości terenu po przejeździe lopata to ok.15cm. Mam gleby lekkie piaszczyste klasy 3/4a.
      Narodzil sie pomysl aby po zastosowaniu lopaty mechanicznej  przygotować pole pod siew... problem jedynie z ta spulchniona gleba... musze ja czyms troche ubic.  Poszperalem troche w necie i znalazłem takie rozwiązanie 
      Czy zastosowanie takiego walu ma sens na polu,przy wielkości oczek siatki 90x31mm i grubości materialu 4mm? Jeśli z lopata mechaniczna w jade w przedplon z lubinu bądź gorczycy z takim walem to nie będzie sie wal oblepial? Przedplon moglbym wcześniej skosic kosiarka bijakowa. Waszym zdaniem jaki wal bylby lepszy? Mam wal strunowy na podwojnych walkach... zdalby egzamin?
      Do uprawy na dzień dzisiejszy mam do uprawy cos ponad 4ha... z możliwościami na więcej... orka szla plugiem zagonowym na polach szerokich... troche mordega, nastepnie brona aktywna i siewnik. Chciałbym ta prace troche usprawnić i polepszyć jakościowo. Susza tego roku daje wszystkim popalić dlatego zdecydowałem sie na lopate mechaniczna ( o zaletach jej stosowania można znaleźć w necie)… tak z grubsza to zapobiega powstawaniu podeszwy pluznej,poprawia podsiąkanie wody itp.
      Jednym słowem... chce zastosować lopate mechaniczna z odpowiednim walem by można było wjechać z siewnikiem... pomijając uprawe brona aktywna... wiadomo im mniej przewracamy glebe tym więcej wody w niej zostanie.
      Zapraszam do dyskusji.
      Kilka filmikow dla zobrazowania tematu.
      Zwrodzcie uwagę,ze im wolniejsza predkosc ciągnika tym efekt lepszy. Wielkosc odrzucanych kawalkow gleby zależy od predkosci pracy.
       
      Na tym filmiku jakby troche wolniej jechal i zamiast plaskownikow rozbijających grudy ziemi miał oslone jak na filmiku wyżej to efekt bylby dużo lepszy.
       
    • Przez beorn
      Cześć wszystkim,
       
      Chciałbym zebrać opinie na temat tego agregatu. Może są już jacyś użytkownicy? Cena zaczyna się od 39 tyś netto plus dodatkowe wyposażenie.
       
      http://agromil.pl/zestaw-uprawowo-siewny/1364-zestaw-uprawowo-siewny-sn300.html
    • Przez Forsze
      Mam problem z walem packera na mocno piaszczystej lub bardzo suchej ziemi pcha się ziemia przed nim(na wilgotnej problem znika) i przez to wysypuje kopczyki ziemi po obu stronach agregatu co nie wygląda zbyt ładnie, a druga sprawa to jest to, ze nasypuje na zasiany obok rządek. Ma ktoś podobny problem? Może ma ktoś rozwiązanie, bo ja pomyślałem żeby miedzy sprężyny agregatu, a wal wstawić włókę, może pomoże,bo ziemia po sprężynach nie będzie luźna i może nie będzie się pchać. Nie chcę zmieniać wału bo, gdyby nie ten mankament to zaden nie zrobi tak równo jak on,no i grupy są uprawione super,mam mozaiki glebowe wiec muszę mieć taki wał. Dodam. że siew jest zawsze po orce z walami campbella i crosskila, więc w sumie nie powinna się tworzyć górka miedzy kołami, ale problem występuje. Myślę że gdyby agregat był 4m to ziemie by się rozsypała przed końcem wału, ale jest 3m więc coś trzeba wymyśleć.
      Z góry dzięki za info
    • Przez Uziu92
      Witam.
      Zakładam nowy temat dotyczący krajowych agregatów talerzowych z hydropakiem, co prawda jest kilka tematów dotyczących konkretnych producentów, ale za wiele tam nie ma, a jak wiadomo sprzęt ten producenci co raz to poprawiają lub wprowadzają nowości, wiec myślę że temat się przyda wielu rolnikom stojącym przed wyborem nowej maszyny.
       
      A więc proszę o opinie posiadaczy, osób które widziały jak pracuje i jak jest wykonana dana maszyna, czy to może gdzieś na targach czy u sąsiada. Piszcie jakie macie agregaty, czy polecacie czy nie.
       
      Z firm, które mi wyskoczyły w ogłoszeniach w rozsądnych pieniądzach mogę wymienić : TOLMET, EURO MASZ, AGROLIFT, ROLEX, STRUMYK, BATYRA, ARMASZ, JANPOL i wiele wiele innych. Może ktoś ma jeszcze jakiś inny niech pisze opinie, a może ktoś poleca coś czego nie wymieniłem w rozsądnych pieniądzach także śmiało pisać.
       
      O tolmecie i agrolifcie można wyszukać na forum sporo pozytywnych opini, znowu o euromaszu czytałem że słabo.
      Kolejna sprawa to wyposażenie, są na talerzach 510 i 560 mm, z jednym siłownikiem i z dwoma do hydropaku, różne wały, i teraz pytanie jak skonfigurować agregat żeby był jak najbardziej uniwersalny, aby można było nim śmiało też robić uprawy pożniwne, ugory, poplony itp.
      Sam miałem kupować gruber ale... no właśnie, taki agregat byłby bardziej uniwersalny.
       
      Piszcie panowie i panie, czekam na Wasze opinie.
       
      Pozdrawiam
    • Przez Dziuba
      Witam. Chciałem pszerobic swój kultywator na agregat uprawowy co sądzicie o dorobieniu wału packera??? A moze jakas inna opcja zdjecia moze ktos ma swojego cuda 😉 pozdrawiam 
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.