Skocz do zawartości
dawid1062

Aternator c 330

Polecane posty


dawid1062    0

Witam.

Kupiłem dzisiaj nowy alternator do mojej c330 (Luckas 70a)

Mam pytanie co do jednego kabelka podłączonego do niego co widać na poniższym zdjęciu. Jestem na 90% pewny że jest to wyjście wzbudzenia i ma iść do kontrolki ładowania, a drugie ramie żarówki do + ze stacyjki (zacisk 30 chyba?) Poprawcie mnie jeśli się mylę jest to kabel do żarówki czy nie?

Co do reszty to sobie poradzę

B+ idzie do plusa do rozrusznika

W to wyjście na obrotomierz co mnie nie dotyczy

 

Zdjęcie usuwam bo za duże było a poza tym już zamontowałem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

asharot    176

Bobrze mówisz powinno być oznaczenie D+.

Od alternatora do kontroli od kontrolki do + po stacyjce "15".

 

Jak już zamontujesz daj znać jakie jest napięcie w czasie pracy,

ciekaw jestem jak spisują się te alternatory Lukasa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dawid1062    0

Zamontowałem ;)

W porównaniu ze starą prądnicą jest wiele wiele lepiej. Dokładnie nie mierzyłem napięcia w każdym zakresie obrotów wiem tylko że jak stał na światłach (krótkich) obroty 1600 to miał 14.20 V Na wolnych obrotach bez świateł 13.10 V

Co mnie zadziwiło to to że kontrolka zaczyna się leciutko żarzyć dopiero jak silnik prawie gaśnie na obrotach 500-550.

Jeszcze jedno co do alternatora- czytałem gdzieś na forum że podobno "lukasy" są awaryjne a części do nich trochę drogie, kupiłem go bo gwarancja jest na rok i tani był- 135zł dałem za nowy, (wiem że można szukać po szrotach np. od poloneza za 50zł ale u mnie jest tylko jedno złomowisko a w dodatku samochody przychodzą bez alternatorów)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


michal009    5

Witam.

Podłącze się do tematu.

Podłączyłem alternator i wszystko działa. :rolleyes: Jedna osoba doradza mi abym wymienił kabel prądowy (+) bo do alternatora trzeba grubszy. Teraz jest około 1mm. Czy wymieniać? Jak tak, to na jaki? Czy 2,5mm wystarczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


fliegl    4

Zależy który bo idą dwa przewody.

Ten do regulatora na wsuwkę może być 1mm2

ale ten co jest przykręcony nakrętką to już jak kolega wczesniej napisał 4-6mm2

Edytowano przez fliegl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Davidastra    0

ja też kupiłem lucasa za 135 zł , na wolnych obrotach daje 14.1 -14.2 a jak załaczysz światła mijania to 13.8 i to sąprawidłowe wartości do wzbudzenia można użyć tego samewgo kabla co był przy prądnicy , tylko należy wypiąc regulator i zaizolować końcówki które były do niego przykręcone , a do B+ na rozrusznik ja dałem orzewód 4 miedziany w izolacji z zaprasowanymi końcówkami na rozrusznik fi 10 a na altka fi 6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wierzba1272    8

Tak jak mówicie do wzbudzenia może zostać oryginalny przewód od prądnicy. Pozostałe 2 przewody można bez problemu wyciągnąc z koszulki po odcięciu końcówek.

Co do przewodu prądowego to powinien mieć co najmniej 6mm^2

Napięcia ładowania powinno mieścić się w granicach 13.9-14.4V (przy średnich obrotach)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nowy Lucas za 135 zł? Dobre, naprawdę dobre. :D Nowego wirnika nie da się kupić poniżej 200 zł. Ten na pewno jest regenerowany z użyciem chińskich części. Jak wytrzyma okres gwarancji to i tak będzie sukces.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Rokes    0

Pisać sobie może. Wystarczy spojrzeć na komentarze sprzedającego. Dwie osoby pisały, że rozruszniki wyglądają na regenerowane, a nie nowe... Przecież sprzedawca za darmo nie odda "nowych" rozruszników i alternatorów. Ja mam alternator Elmotu 44A. Działa już czwarty rok bezawaryjnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pooch    58

pudełka tez made in dom :)

 

ja u siebie mam 5 rok alternator polski Kwidzyn

 

sąsiad wymienia te tanie co półtora roku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Expom Kwidzyn regeneruje alternatory Elmotu. Też nie są to nowe wyroby. Większość części jest z odzysku. Dają nowe regulatory napięcia (zresztą też no name) i jakoś to działa. Ale jak widać trafiają się dobre egzemplarze. Ja osobiście przestałem je montować klientom. Zawsze były z nimi problemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pooch    58

patrzę po sklepach i nigdzie nie jest nadmienione że są to regenerowane, chyba ze są one uznawane za nowe przez producenta ...

 

jak jest regenerowane coś to w opisie jest, ze regenerowane, a i ten nasz nie wyglądał ani trochę na z odzysku :)

 

 

Ale nie zaprzeczam, że jest jak piszesz, masz więcej do czynienia z nimi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gizbern26    0

Expom Kwidzyn regeneruje alternatory Elmotu. Też nie są to nowe wyroby. Większość części jest z odzysku. Dają nowe regulatory napięcia (zresztą też no name) i jakoś to działa. Ale jak widać trafiają się dobre egzemplarze. Ja osobiście przestałem je montować klientom. Zawsze były z nimi problemy.

Na jakiej podstawie twierdzisz że sprzedwają regenerowane alternatory jako nowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

roltech    11

Niestety kolego ja jestem tego samego zdania co @Elektrotechnik. Jeżeli masz do czynienia z alternatorami Elmotu to sam powinieneś zauważyć o co nam chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Davidastra    0

Elmot to raczej pradawna komunistyczna historia.

Edytowano przez Elektrotechnik
Ort.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zurs    0

Witam alternatory sprzedawane jako expom nie są po regeneracji tylko nowe, oczywiście można także kupić alternatory po regeneracji expomu. Alternatory tej firmy są moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem przy kupnie nowego, nie ma sensu kupować chińskiego steel-power. Co do Elmotu to został kupiony już dobrych parę lat temu przez amerykańską firmę DelcoRemy. Robili do polskich ciągników jeszcze rozruszniki ale w filii na węgrzech, w tej chwili już nie robią. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez xoxpatrykxox
      Czy mogę używać swieteł do jazdy dziennej w ciągniku zamiast świateł mijania? Czy muszę mieć to oddzielnie podczpione pod instalację elektryczną?
    • Przez ursusmarcin
      Witam wszystkich.
      W jaki sposób mogę wymienić napęd licznika motogodzin w ursusie c328 i czy go jeszcze dokupię?
      Myślałem, że zakup nowej linki załatwi problem, poniewaz licznik motogodzin w moim ursusie nie funkcjonuje
      lecz niestety nie. W mechaniźmie napedu licznika była urwana linka i jej koniec został w nim.
      Udało mi się wyciagnąć ją po kawałku, lecz po zamontowaniu nowej licznik i tak nie.
      Jak mocno docisnę linkę to jakby trochę ją załapywało.Jak się dostać do mechanizmu i to sprawdzić.
      Dodatkowo proszę o informację, posiadam c330 z 1971r. i tak jest zarejestrowany czy możliwe jest, że skrzynia biegów
      wraz ze sprzęgłem jest od c328? Proszę i informację.
    • Przez marcin0b0
       zakupiłem alternator do ciągnika przy podłączano okazało ze zwarcie miedzy obudowa a zaciskiem gdzie podłącza się kontrolkę  lądowania co możne być przyczyna
    • Przez Piotrek1978
      jak podłączyć prostownik w c330 2x6v-PILNIE
    • Przez kurtz
      Czołem Panowie!!! Wczoraj wymieniłem tanim sposobem prądnicę na alternator w ciapku. Robota banalna, koszt minimalny.
      Co potrzeba:
      -Mocowanie fabryczne pod altka
      -Śruba + kawałek tulejki do zamontowania alternatora w mocowaniu (łatwo znaleźć w każdym garażu lub dotoczyć za kilka pln).
      -Alternator z samochodu rover 75 (ja akurat miałem z 2.0v6 bo rozbierałem taki na części, na allegro pełno takich po 30-50zl)
      -Kawałek oryginalnej instalacji z rovera do alternatora (chodzi tylko o jedną wtyczkę na 3 kabelki która idzie do alternatora).
      -Koło pasowe zdemontowane z naszej prądnicy którą usuwamy.
       
      Montaż:
      -Demontujemy koło pasowe z prądnicy i zakładamy zamiast koła pasowego z alternatora (wszystko pasuje bez przeróbek/toczenia itd.)
      -Montujemy alternator do silnika za pomocą fabrycznego mocowania i w/w śruby i tulejki.
      -Zakręcamy przewód prądowy (do jego podłączenia jest tylko jedna śruba więc nic nie pomylimy - ja podłączyłem krótkim przewodem na + cewki rozrusznika).
      -Usuwamy z ciągnika regulator od prądnicy.
      -Zapinamy do alternatora oryginalną wtyczkę (dlaczego warto założyć oryginalną od rovera? - bo jest wytrzymała, mocno zaciska, nie spadnie i ma w środku taką specjalną gumową uszczelkę dzięki czemu nie dojdzie nam tam żadna woda ani nic). We wtyczce mamy 3 piny: IG - Wzbudzenie, L - kontrolka, IR - nie wiem co:P
      Wzbudzenie czyli pin IG podpinamy pod +12 ze stacyjki/bezpieczników (ja podpiąłem bodajże pod pin 15 lub 54 stacyjki i w pozycji zero na wyciągniętym nie mam nic, a na wciśniętym kluczyku mam + 12), podpiąłem tak dlatego żeby mieć ładowanie cały czas po uruchomieniu silnika. Kontrolka ładowania (pin L) podłączamy normalnie tak jak fabrycznie w ursusie czyli idzie kabel z altka na żarówkę a z żarówki na +12.
       
      FINITO!!!
       
      Wad póki co nie zauważyłem, natomiast zalety: bardzo tanio!!! (mi wyszło 0,00zł, standardowo w granicach 50zł), napewno ogromna żywotność i dostępność takiego alternatora (wiadomo w takim aucie wytrzymują ok 300tys), hermetyczna wtyczka w tym altku przez co nie naleje nam się woda, a do tego umieszczona tak fajnie od dołu że nie urwiemy jej niechybnie.
       
      PS. Oznaczenie gdzie są poszczególne piny we wtyczce powinniście mieć na naklejce na altku (ja tak miałem), ale są też rysunki/zdjęcia w google.
×