Skocz do zawartości
Moorgi

Wspomaganie w zetorze 6245

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Moorgi    278

Witam. Własnie padło mi wspomaganie w zetorze 6245 i szukam jakiejs dobrej stronki z gdzie moge to kupić ponieważ różnie wpisuje na allegro i nie wyskakuje mi... :D A dokladniej potrzebuje sam siłownik wspomagania z orbitrolem.

Jak byście mogli taka stronke podac to był bym wdzięczny :)

 

Pozdrawiam. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jacus    107

miedzy serwem a orbitrolem to jest chyba"lekka" roznica.

najpierw sprawdz pompe bo w silowniku to raczej nic sie nie zepsuje-chyba ze go zlamiesz ,nawet na pokrzywionym bedzie olej cieknal a silownik bedzie dzialal,


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    64

popatrz na zawory na siłowniku od strony sprzęgła tam gdzie jest drążek sterujący nimi może coś tam nie łaczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    8

Witam ja mam tak samo w lewo lekko w prawo ciężko cholera mnie już bierze... U mnie chyba jest to problem tego czepienia dużego na siłowniku tam podobno w nim jest jakaś uszczelka i jak pada to tak się dzieje... jak do tego się dobrać? jak to się rozbiera? pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    107

znowu to samo,ze 100 razy to juz bylo opisane,regulujecie na silowniku polozenie zaworow,wkrecacie lub wykrecacie tlok i po problemie.dokladnie juz to kilka razy opisalem i wiecej nie bede :mellow:


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    8

Kolego wiem dobrze nie raz odpisywałem na ten temat ale problem jest taki że nie moge go ustawić już tym tłokiem coś jest źle z tym zaworem i muszę to jakoś rozebrać coś w tym wymienić podobno jakaś uszczelka ale jak to rozwalić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    107

tam nie ma za bardzo co sie zepsuc,pare oringow. simering,2 pierscienie-mozna kupic za 15zl komplet naprawczy ,cala sztuka polega na ustawieniu odpowiednio dwoch czesci wzgledem siebie,dlatego wkrecasz lub wykrecasz zawor,jesli nie leje olej to po co rozkrecac.winne moze tez byc lozysko na wale kierownicy-u mnie po 2 latach ukrecilem wal kierownicy przez rozleciane lozysko.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    8

i znowu Panowie po raz kolejny gadacie głupoty... Teraz uwaga mam zdjęcia z katalogu Zetora tego wspomagania i w tej główce sterowniczej jest klika pierścieni i kilka uszczelniaczy i jeśli się przepracują lub padną to żadne ustawianie tłokiem nie pomoże żeby nie wiem co... i komplet naprawczy do tego tematu kosztuje uwaga 50zł + trzeba ustawić to raczej na profesjonalnym stole z manometrem najlepiej nie pod olejem a pod powietrzem gdyż dokładniej się ustawi, ale podobno jeśli nie jest złom to doraźnie nieźle się ustawi na podniesionych kołach przednich co w waszym przypadku na pewno zadziała u mnie ta główka jest zajechana... i nic już nie pomoże tylko rozbiórka ale dopiero się zabiorę po zakończeniu sezonu teraz jakoś wytrzymam jak ktoś chce foty mogę wysłać z katalogu przyda się dla potomnych;) pozdro :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzen    187

panowie wiecie jak można samemu rozebrać siłownik od wspomagania z zetoże bo cieknie ostro z tuleji zetor 6245

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    107

"fachowcy ksiazkowi" ci najlepiej "doradza" :(:P;) center nie rozsmieszaj mnie-mam katalog,instrukcje obslugi i napraw -zeby naprawiac wg. ksiazek to trzeba miec profesjonalny warsztat a najlepiej do serwisu zawiesc, chyba ze ma sie troche praktyki,glowe na karku to wtedy pare rad doswiadczonych naprawiaczy i sam prawie wszystko zrobisz,jak kiedys rozbierzesz silownik to zobaczysz ze to jest proste jak budowa cepa.

 

 

odkrecasz silownik,pare szmat,imadlo,klucz do rur,ruszasz pare razy silownikiem zeby caly olej wylal sie,,dajesz w imadlo-obwin szmatami zeby sie nie porysowal,popuszczasz objemke wykrecasz glowice z zaworem,kluczem do rur wykrecasz koncowke z cylindra wyciagasz wszystko na wierzch,wymiana pierscieni oringow i simeringow-problem jest przy wlozeniu dwoch stalowych pierscieni,przydala by sie objemka jak do pierscieni silnikowych lub odrobina sprytu-obcieta plastikowa miarka od titusa[oprysk na kukurydze]lub cos podobnego


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzen    187

w sumie to jest proste ale książka mi sporo pomogła najbardziej przy rozmontowaniu tłoczyska z tulei wspomaganie działa elegancko B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorzk4    61

odświeże temat

A jeżeli mam luzy na tej gałce co jest w tym kwadraciaku, i na drodzę jak jest oś na podnośniku koła zaczynaja latać na boki, to da się jakos ten luz skompensować ?

 

to zaznaczone na czerwono

post-60569-0-84396100-1477576924.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    107

miedzy 4 srubami po lewej jest nakretka - wlasnie nia kasujesz luz


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez kamil43
      Witam, Zimą ściągnęliśmy Zetora 6245 z Norwegii. Odremontowaliśmy i cały czas mamy problem ze wspomaganiem. Nie można jeździć.
      Jak to w remontach wymieniliśmy uszczelniacze w tłoczysku wraz z pierścieniami. Zakupiliśmy nowy drążek drgań, bo stary był pęknięty.
      Złożyliśmy zetora wyregulowaliśmy tłoczysko i Ciągnik ciągnął w prawą stronę. Rozebraliśmy tłoczysko włożyliśmy 2 zestaw naprawczy problem nie znikł.
       
      Kolejnym krokiem było nowe tłoczysko, serwomechanizm z Kalisza za 1250zł... niestety problem dalej nie zniknął, zmieniliśmy pompę, na oryginalną Czeską też coś ok 1000zł i nic, próbowaliśmy tego wszystkiego na rożnych olejach.
       
      Można wyregulować siłownik tak aby nie ściągał, ale nie można wtedy kręcić w prawą stronę.
      Jeśli uniesiemy przód do góry można lekko i swobodnie kręcić kierownicą. Niestety nie wiem już w czym problem siedzi.
       
      Nie dzień dzisiejszy nowy serwomechanizm poleciał na gwarancje  bo zaczął ciec i jest wsadzony stary, z którym najwidoczniej jest wszystko OK.
    • Przez Gregu
      Witam,
      Potrzebuje pomocy- mam Zetora 5211, rok prod. 89r. Chce założyć do niego wspomnaganie bo po 1. cięzko juz ukręcić tą kierownicą 2 są duże luzy w układzie kierowniczym i poradzono mi ze jak założe wspomaganie to te luzy nie bedą odczuwalne.
      Wiem, że jest jakies serwo wspomaganie produkcji Tureckiej które można kupić za ok. 1400 zł (kompletne do założenia) tylko nie dają na nie gwarancji. Mozna tez kupic orginalne Czeskie ale tu juz sam siłownik kosztuje ok 1100 zł a gdzie pompa i reszta... wyjdzie pewnie razem koło 3 tysi. Czy może ktoś wie gdzie można kupic ten Turecki komplet ??
      Czy ktoś wie czy można założyć do tego Zetora wspomaganie na orbitrolu? ile by to kosztowało i czy jest lepsze niz serwo?
      z góry dzieki za wasze podpowiedzi
    • Przez Mateusz_320
      Witam. Panowie potrzebuje pomocy ostatnio zauważylem ze mam rozlecianą kolumne, spróbowałem dokręcić i nalać oleju i olej sie wylał z lewej strony tam gdzie jest cały mechanizm co skręca i teraz czy da sie jakos uszczelnić? Trzeba kabine podnosić. Bardzo prosze o pomoc i z góry dziekuje.
    • Przez aldanio
      Witam. Mam pytanie odnosnie wspomagania w moim zetorze niedawno go kupilem i nie wiem jak powino byc. Jak jade to wspomaganie dziala elegancko a jak sie zatrzymam to na miejcu nie moge skrecic mi sie wydaje ze tak nie powinno byc. co jest tego przyczna?? z góry dzieki.
    • Przez MUMINEK2000
      Koledzy postanowiłem przerobić wspomaganie przy zetorze z mocowaniem orbitrola nie ma problemu ale nie wiem jaki ma być orbitrol, jaki jest orginalnie bo musi być zgrane z pompą.Najwarzniejsze jak umocować siłownik, wiem że niektóre miały orginalnie ale jak żeby to wszystko wytrzymało. Może ktoś takiego ma to prześle mi zdjęcie będę wdzięczny, niechce odwalić lipy.
×