michal20

[T 25] Wady i zalety

Polecane posty

michal20    0

Witam wszystkich to mój pierwszy post:)

Tata dziś kupił ciągnik taki jak na tej okłatce tego czasopisma, rocznik traktorka to 81r.

http://www.allegro.pl/item435381951_trakto...sport_1982.html

Moje pytanie jest takie czy to dobry sprzęt? Ciągnik jest po remoncie, zapala itp...ale skrzynia biegów to jakas zagadka jest dla mnie...może ktoś wie jak tam sie wrzuca biegi bo normalnie chyba trzeba jakaś instrukcje mieć...I jedną sprawe by trzeba było zrobic na wstępie, z tyłu jest wybita szyba, to znaczy nie ma jej wogule, ktoś wie gdzie mozna takowa kupić,albo zrobic z jakiejs pleksi? Dodam że rama na szybe jest. To chyba tyle:)

Z góry dziekuje za jakies info na temat tego zabytku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

to jest ruski czyli T-25 gdzieś tu na forum jest schemat zmiany biegów zalerzy ile masz dźwigni .Kupiłeś a nie wiesz co :lol: czy zapomnialeś nazwy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal20    0
to jest ruski czyli T-25 gdzieś tu na forum jest schemat zmiany biegów zalerzy ile masz dźwigni .Kupiłeś a nie wiesz co :lol: czy zapomnialeś nazwy ?

 

Nazwy nie znam, a dzwignia jest jedna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamyk514    2

Jeśli masz oryginalną kabinę to raczej nie znajdziesz szyb(u mnie nigdzie nie dostanie) zależy skąd jesteś ale chyba lepiej już dorobić jakąś i wyciąć jedno wajchowa skrzynia jest trochę denerwująca ja tez taka mam szczególnie przy nakręcaniu tragedia ale idzie się przyzwyczaić jak byś miał już na dłużą drogę nic pracować to radził bym dorobić drugą wajchę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal20    0
Jeśli masz oryginalną kabinę to raczej nie znajdziesz szyb(u mnie nigdzie nie dostanie) zależy skąd jesteś ale chyba lepiej już dorobić jakąś i wyciąć jedno wajchowa skrzynia jest trochę denerwująca ja tez taka mam szczególnie przy nakręcaniu tragedia ale idzie się przyzwyczaić jak byś miał już na dłużą drogę nic pracować to radził bym dorobić drugą wajchę

 

Kabina jest orginalna, Mam taki pomysł, żeby chyba kupić arkusz plexi i wyciąc sobie, plus uszczelka jakaś od Tira z szyby i by było...dobry pomysł? a mam takie pytanie jeszcze jak tam się wrzuca te biegi...? Nigdy traktorem niejeździłem dzis chyba 4 min szukałem wstecznego a potem drugie tyle do przodu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamyk514    2

Pleksa pleksą ale to raczej nie długotrwałe rozwiązanie porysuje się zaraz biegi przód wajcha w lewo Bp tył w prawo Bw według schematu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal20    0

A to pole z prawej strony schematu (drugie od góry), co tam sa za znaki nie wyraźnie widać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody12    2

Jak masz jedna wajche to ja ci wytłumacze na chłospki rozum jak siedzisz na fotelu to po prawej stronie masz u gory szosowe (ale nie jestem pewien) na dole masz 1 puzniej 2 i na smaymy dole masz po prawej stronie wsteczny tez nie jestm pewien ale jak nie to jest po drugiej stronie teraz lewa strona od gory na samej gurze masz przebitke na terenowe niżej masz 3 puzniej 4 i przebitke na biegi do przodu jak jestes kumaty to zrozumiesz o co chodzi ja biegi nauczylem sie w pare minut z szchematu na skrzynce narzędzi :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Tu jest taki temat o schematach biegów we władku. http://www.agrofoto.pl/forum/T-25-schemat-biegow-t2359.html

 

Osobiscie nie mam takiej skrzyni ale chociaz używanie tej jest uciążliwe ze wzgledu na czas to jest dośc proste.

 

Na biegach redukcynych opisanych jako Red I(II) jedziesz zawsze do przodu bez wzgledu czy jest wybrany wsteczny czy luz.

Aby jechac do przodu bierzesz dzwignia na sam dół i dajesz w lewo (B.p). Nastepnie po prostu wyjmujesz dziwgnie z tego miejsca (pójdzie bez oporu) i wkładasz jakis bieg np. 1 . i jedziesz.

Jesli chcesz jechac do tyłu to wyciagasz bieg i kierujesz wajche na sam dół i wciskasz ja w parwo na B.w i znowu wybierasz bieg.

Aby przestawic skrzynie na biegi 3,4,6 dajesz dzwignie na sama góre w lewo na II. i wybierasz bieg

W tedy także możesz wybrac czy chcesz jechac do przodu czy do tyłu i robisz to tak samo jak w czesniej .

Aby wrócic znowu na biegi 1,2,3 dajesz na sama góre i w prawo.

 

Chyba dosc jasno wytłumaczyłem :lol:

 

Tak wogóle pasowało by przeniesc temat z MTZ i Pronar do Inne ciagniki, bo w końcu chodzi o Władymirca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Kolega jeszcze nie bardzo umie obsługiwac ten ciagnik więc przerabianie czego kolwiek na razie nie ma sensu. Do przerobienia skrzyni trzeba miec wyobrażenie o jej budowie i działaniu. Jak je zdobedzie to może sie tym zająć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

A co do tego czy dobry, to bardzo dobry, u mnie sprawdza się w kazdych warunkach i wogole


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Waldekps2    2
Kolega jeszcze nie bardzo umie obsługiwac ten ciagnik więc przerabianie czego kolwiek na razie nie ma sensu. Do przerobienia skrzyni trzeba miec wyobrażenie o jej budowie i działaniu. Jak je zdobedzie to może sie tym zająć.

Przerobienie skrzyni w T-25 na dwie wajchy jest tak proste ,ze praktycznie każdy sobie poradzi. Do trybów nie trzeba sie wogóle dotykać. Gdyby nie to, że trzeba podłoge odkręcać i przewody od hydrauliki przeszkadzają to cały "zabieg" zajołby mniej niż godzine.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal20    0

Traktorem juz sie nauczyłem jeździć nawet nie tak uciązliwe to zmienianie przełożeń...a z zawodu jestem Technikiem Mechanikiem więc zrobie sobie to spokojnie :lol: Tylko jak by ktos napisał co i jak dokładnie, to bym był bardzo wdzięczny

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody12    2

Jak by ktos był taki miły i napisałe jak to sie robi i jaki koszt to bym był wdzieczny :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Waldekps2    2

Tu http://www.agrofoto.pl/forum/Rewers-w-T25-image48233.html masz prawie wszystkie potrzebne części. Brakuje tulejki i wodzika który kosztował coś koło 50zł. Najpierw trzeba zdjąć podłoge i zdemontować przewody hydrauliki. Niektórzy tu twierdzili, że nie potrzeba ich zdejmować ale ja np nie mogłem wyjąć pokrywy skrzyni przez nie i musiałem zdjąć. Chodzi o to że przez otwór w pokrywie wystaje stopka od blokady i nie da sie jej dlatego ssunąć na bok. Trzeba ją najpierw troche unieść a przez te przewody sie nie da. Następnie po zdjęciu pokrywy trzeba zdjąć zabezpieczenie śrób wodzika i je odkręcić. Pozatym odkręcamy przykrywki te podłużne po bokach skrzyni i przykrywke po prawej stronie od góry trzymającą sprężynki. Teraz trzeba wypchnąć przez okienko z boku prowadnice wodzika od biegów wstecznych na bok ale nie całkiem, zdjąć stary wodzik, założyć w to miejsce nowy i można składać. Trzeba jeszcze z pokrywy skrzyni usunąc taką ruchomą blache od czujnika uniemożliwiającego odpalenie władka na biegu. Jakby coś nie było jasne to pytajcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Waldekps2    2
Tu http://www.agrofoto.pl/forum/Rewers-w-T25-image48233.html masz prawie wszystkie potrzebne części. Brakuje tulejki i wodzika który kosztował coś koło 50zł. Najpierw trzeba zdjąć podłoge i zdemontować przewody hydrauliki. Niektórzy tu twierdzili, że nie potrzeba ich zdejmować ale ja np nie mogłem wyjąć pokrywy skrzyni przez nie i musiałem zdjąć. Chodzi o to że przez otwór w pokrywie wystaje stopka od blokady i nie da sie jej dlatego ssunąć na bok. Trzeba ją najpierw troche unieść a przez te przewody sie nie da. Następnie po zdjęciu pokrywy trzeba zdjąć zabezpieczenie śrób wodzika i je odkręcić. Pozatym odkręcamy przykrywki te podłużne po bokach skrzyni i przykrywke po prawej stronie od góry trzymającą sprężynki. Teraz trzeba wypchnąć przez okienko z boku prowadnice wodzika od biegów wstecznych na bok ale nie całkiem, zdjąć stary wodzik, założyć w to miejsce nowy i można składać. Trzeba jeszcze z pokrywy skrzyni usunąc taką ruchomą blache od czujnika uniemożliwiającego odpalenie władka na biegu. Jakby coś nie było jasne to pytajcie. Całkowity koszt części nie przekroczył 200 zł w tamtym roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal20    0

Cześć

Mam prośbę, jak by ktos cyknoł fotke, tej dźwigni która załancza wałek odbioru mocy, ten do kosiarki rotacyjnej np...Mam taki problem że cała ta wajcha jest umnie urwana i nie wiem zabrdzo jak sobie dorobić nową, żeby działało to tak jak orginał. Jest tylko ten pręt (cięgno) oznaczony symbolem (T.30.41.014-01) dalej brak wszystkich elemetów, jest tylko ta blacha z dwoma wcięciami do zachaczania jej (włączoone-wyłączone).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Widze że skoro masz symbol katalogowy to i masz katalog. Przyjżyj sie w nim tam wszystko jest ładnie narsowane. Ale czy warto sie meczyć w sklepie to przeciez majatku nie bedzie kosztować a bedzie pasować bez jakichkolwiek przeróbek w koncu to do tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamyk514    2

U nas też to się urwała przerabialiśmy spawalismy po swojemu ale nie było takie jak oryginał nie baw się z tym masz numery kup wszystko nowe szybciej wyjdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal20    0

kupił bym właśnie... pytałem po sklepach ale nie majątego ;) przynajmniej tu w okolicy. Ktos wie może gdzie takowa dzwignie mają?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    29

Co mi poradzicie na wyciszenie oryginalnej kabiny we Władku czy sama wymiana tłumika na oryginalny(teraz jest od C-330) cos da bo w kabince to nie jest za cicho. Szczególnie jak silnik pracuje na wyższysch obrotach.

 

Myśłałem żeby wyciszyc tu gdzie są akumulatory żeby tak silnika nie było słychac ale jak to zrobic a moze jeszcze cos?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Witam. Są ludzie, którzy by swojego T25 nigdy nie sprzedali, a niektórzy za darmo by go nie wzięli. Chciałbym aby o jego wadach i zaletach wypowiedzieli się i jedni i drudzy.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Eliasz
      Witam
      Ostatnio jadąc sobie drogą zauważyłem że na kopalni w dzrzewkach robi t-25 tylko z przednim napędem gdy zajechałem do domu sprawdziłem w swoim Władku czy posiada jakieś wyjście jest tam coś takiego chyba to czyli taka pokrywka z boku skrzyni tylko nie wiem co jest pod nią bo nie miałem czasu rozbierać
      i moje pytanie brzmi następująco ile może kosztować napęd i gdzie mógłbym go dostać oraz najważniejsze czy będzie on pasował
      Z góry wielkie dzięki
    • Przez pawel807
      Siema !
       
      Postanowiłem otworzyć temat poświęcony filmikom o Władimircu. Niech każdy jak ma jakiś fajny filmik, po prostu wklei tu linka
       
      Ja zaczynam :
       
      1)
      http://www.youtube.com/watch?v=Bc6nnenCOjw
       
      2)
       
      http://www.youtube.com/watch?v=fbmSrEqlvco
       
       
      Mam więcej, ale nie podam wszystkich od razu
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj