pavlotal

Temperatura silnika w Zetorach 5211-7745 i 7745T

Polecane posty

pavlotal    4

Witam wszystkich. przeglądając forum napotkałem się z kilkoma stwierdzeniami na temat temp. silnika w tej serii zetorów. Wyczytałem że w Zetorach z turbo powinno się ruszać dopiero jak silnik osiągnie temp 40C i gasić po pracy nie od razu tylko zostawić go zeby pochodził na wolnych obrotach chwilę i dopiero zgasić. W z wiązku z tym mam pytanie czy taka sama procedura dotyczy tez silników bez turba?Chodzi mi konkretnie o zetora 7245 czy mogę nim ruszać od razu po zapaleniu czy dać mu chwilę pochodzić i czy gasić go od razu po pracy czy tez dać mu chwilę pochodzić. Z góry dzięki za pomoc. pozdrawiam


23.02.2008--->23.02.2010 -2 lata na AF

Zetor 7245 i Ursus c330 razem na 6ha ziemi ornej i 4 ha łąk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    14

Pavlotal, chodzi o silniki wylacznie turbo, chodzi o to ze turbo powinno chwile (odpocząć) na malych obrotach i dobiero zgasić.

Normalne silniki- nie zaszkodzi jak pochodzi chcwile, szczegolnie w mrozy. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rokes    0

Generalnie żadnego zimnego silnika nie powinno się od razu "gazowac" na maxa, a tym bardziej z turbo. Lepiej jest poczekać jakieś 5 minut żeby silnik choć trochę się rozgrzał. Co do gaszenia turbina zawsze musi się schłodzić, dlatego nie wolno od razu go gasić. Wystarczy żeby silnik popracował chwilę na biegu jałowym. Na pewno wpłynie to na żywotność turbiny. Ja osobiście wolę zostawić ciągnik na chwilkę żeby sobie spokojnie popracował zanim go zgaszę, choć nie jest to silnik doładowany.

 

 

P.S widzę, że kolega z góry mnie troszkę wyprzedził :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pavlotal    4

dzięki za opowiedzi.tak własnie myślałem że chodzi tu o turbinę. teraz jeszcze jedno pytanie do właścicieli tej serii zetorów. Jak macie wskaźnik temp.silnika to mniej więcej jaką temperaturę pokazuje u was jak ciągnik jest rozgrzany. U mnie zawsze( podobno od nowości tak miał) wskazówka nie wchodzi nawet na to zielone pole jest tak trochę wyżej 60C(czyli tak 70-80) czy jest to wina czyjnika czy po prostu tak ma być. pozdrawiam


23.02.2008--->23.02.2010 -2 lata na AF

Zetor 7245 i Ursus c330 razem na 6ha ziemi ornej i 4 ha łąk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuzaj63    45

Ta turbina przed zgaszeniem nie ma ostygnąć tylko "zwolnić" bo jak zgasisz ciągnik to olej na turbinę nie będzie już podawany a ona nadal sie kręci.

A co do temperatury silnika przeważnie "kręci " sie między 70-80.Trzeba wziąść też poprawkę na przekłamania wskaźnika :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pavlotal    4

no to czyli u mnie jest ok. dzięki bardzo za pomoc. pozdrawaim


23.02.2008--->23.02.2010 -2 lata na AF

Zetor 7245 i Ursus c330 razem na 6ha ziemi ornej i 4 ha łąk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj