Skocz do zawartości
pavlotal

Temperatura silnika w Zetorach 5211-7745 i 7745T

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Temperatura
pavlotal    4

Witam wszystkich. przeglądając forum napotkałem się z kilkoma stwierdzeniami na temat temp. silnika w tej serii zetorów. Wyczytałem że w Zetorach z turbo powinno się ruszać dopiero jak silnik osiągnie temp 40C i gasić po pracy nie od razu tylko zostawić go zeby pochodził na wolnych obrotach chwilę i dopiero zgasić. W z wiązku z tym mam pytanie czy taka sama procedura dotyczy tez silników bez turba?Chodzi mi konkretnie o zetora 7245 czy mogę nim ruszać od razu po zapaleniu czy dać mu chwilę pochodzić i czy gasić go od razu po pracy czy tez dać mu chwilę pochodzić. Z góry dzięki za pomoc. pozdrawiam


23.02.2008--->23.02.2010 -2 lata na AF

Zetor 7245 i Ursus c330 razem na 6ha ziemi ornej i 4 ha łąk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    13

Pavlotal, chodzi o silniki wylacznie turbo, chodzi o to ze turbo powinno chwile (odpocząć) na malych obrotach i dobiero zgasić.

Normalne silniki- nie zaszkodzi jak pochodzi chcwile, szczegolnie w mrozy. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rokes    0

Generalnie żadnego zimnego silnika nie powinno się od razu "gazowac" na maxa, a tym bardziej z turbo. Lepiej jest poczekać jakieś 5 minut żeby silnik choć trochę się rozgrzał. Co do gaszenia turbina zawsze musi się schłodzić, dlatego nie wolno od razu go gasić. Wystarczy żeby silnik popracował chwilę na biegu jałowym. Na pewno wpłynie to na żywotność turbiny. Ja osobiście wolę zostawić ciągnik na chwilkę żeby sobie spokojnie popracował zanim go zgaszę, choć nie jest to silnik doładowany.

 

 

P.S widzę, że kolega z góry mnie troszkę wyprzedził :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pavlotal    4

dzięki za opowiedzi.tak własnie myślałem że chodzi tu o turbinę. teraz jeszcze jedno pytanie do właścicieli tej serii zetorów. Jak macie wskaźnik temp.silnika to mniej więcej jaką temperaturę pokazuje u was jak ciągnik jest rozgrzany. U mnie zawsze( podobno od nowości tak miał) wskazówka nie wchodzi nawet na to zielone pole jest tak trochę wyżej 60C(czyli tak 70-80) czy jest to wina czyjnika czy po prostu tak ma być. pozdrawiam


23.02.2008--->23.02.2010 -2 lata na AF

Zetor 7245 i Ursus c330 razem na 6ha ziemi ornej i 4 ha łąk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuzaj63    31

Ta turbina przed zgaszeniem nie ma ostygnąć tylko "zwolnić" bo jak zgasisz ciągnik to olej na turbinę nie będzie już podawany a ona nadal sie kręci.

A co do temperatury silnika przeważnie "kręci " sie między 70-80.Trzeba wziąść też poprawkę na przekłamania wskaźnika :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adrian7245    0

Mój zetor7245 jak sie rozgrzeje to tak trzyma 80 i 5211 troche mniej dojdzie tak do 75 i stoi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pavlotal    4

no to czyli u mnie jest ok. dzięki bardzo za pomoc. pozdrawaim


23.02.2008--->23.02.2010 -2 lata na AF

Zetor 7245 i Ursus c330 razem na 6ha ziemi ornej i 4 ha łąk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mixxion_agro
      Mam problem z zetorkiem, jest po regeneracji pompy wtryskowej, a pare obrotów musi zrobić żeby odpalił, poza tym troche dymi, wtryski są ok, w okolicach filtra słychac takrze fukanie. Może wiecie co jest przyczyną tych objawów? Za pomoc dziękuje 😊
    • Przez Piotr30m
      Witam. Mam problem  z ciagnikiem, zetor 5211.  Wszystko było w porządku dopóki pompy paliwowej nie demontowalem do regeneracji. Po montażu pompy, ciągnik zapalił było wszystko ok.  Zetor mi się zapowietrza w czasie jazdy, paliwo spada zaraz po 5 minutach postoju. Filtry zmieniłem, nowe podladki, przewody paliwowe, opaski pompkę zasilajaca,  ostojnik.  Nadal  jest to samo, na dodatek ciężko jest odpowierzyć układ.  Przed demontaz em pompy ciagnik palił na dotyk nie trzeba było używać pompki ręcznej mimo że ciagnik stał dłuższy czas. Jeśli ktoś może jakoś pomóc, będę wdzięczny.
    • Przez lexiflexi
      Cześć koledzy mam pytanko ... Mam zetora 7245 i c360 w której jest słaby silnik ( zbyt niskie ciśnienie oleju a szlifu juz nie wyda ) i chciałbym włożyć do c360 silnik  zetora 7245 a do zetora wsadzic silnik z czegoś większego. Myslalem nad silnikami z 7745 lub Ursusa c385 lub zetora 8011 i czy da się wsadzić silniki z c385 lub 8011 do zetora 7245 ???( nie pytam o 7745 bo na pewno pasuje )
    • Przez cinek285
      witam
      to moj pierwszy post mam taki problem posiadam zetora 7245. Nigdy nie bylo problemu z zapowietrzaniem sie kiedy dzisiaj tato wyjachał z bronami zaczał dziwnie pracowac ale po kilku sekunadach wszystko wróciło do normy. Zabronował ok 2ha i wjachał na inne pole. Nagle ciagnik stanał dojzelismy ze jest zapowierzony udalo sie to usunac wsiadlem do niego przejechałem ok 100 metrów i zgasl tak nagle... z pola został sciagnmiety na lince... nie wiemy co jest w odastojniku widac babelki powietrza pompke wypycha powietrze ale przewody od zbiornika sa pelne paliwa... nie wiemy co moze byc przyczyna... zmienilem przewód od filtrów na dole do pompy paliwowej na górze ok 25 cm... piszcie co moze byc wszystko zbadamy
    • Przez tomek14
      Witam mam problem z smarowaniem silnika zetora 7211 robiłem talerzówka ciągnik miał temperaturę cieczy 80-85 stopni i na wolnych obrotach 200-500 obrotów świeciła się kontrolka smarowania a jak się dodało gazu to gasła co może być przyczyną ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.