Skocz do zawartości
pavlotal

Temperatura silnika w Zetorach 5211-7745 i 7745T

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Temperatura
pavlotal    4

Witam wszystkich. przeglądając forum napotkałem się z kilkoma stwierdzeniami na temat temp. silnika w tej serii zetorów. Wyczytałem że w Zetorach z turbo powinno się ruszać dopiero jak silnik osiągnie temp 40C i gasić po pracy nie od razu tylko zostawić go zeby pochodził na wolnych obrotach chwilę i dopiero zgasić. W z wiązku z tym mam pytanie czy taka sama procedura dotyczy tez silników bez turba?Chodzi mi konkretnie o zetora 7245 czy mogę nim ruszać od razu po zapaleniu czy dać mu chwilę pochodzić i czy gasić go od razu po pracy czy tez dać mu chwilę pochodzić. Z góry dzięki za pomoc. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    13

Pavlotal, chodzi o silniki wylacznie turbo, chodzi o to ze turbo powinno chwile (odpocząć) na malych obrotach i dobiero zgasić.

Normalne silniki- nie zaszkodzi jak pochodzi chcwile, szczegolnie w mrozy. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rokes    0

Generalnie żadnego zimnego silnika nie powinno się od razu "gazowac" na maxa, a tym bardziej z turbo. Lepiej jest poczekać jakieś 5 minut żeby silnik choć trochę się rozgrzał. Co do gaszenia turbina zawsze musi się schłodzić, dlatego nie wolno od razu go gasić. Wystarczy żeby silnik popracował chwilę na biegu jałowym. Na pewno wpłynie to na żywotność turbiny. Ja osobiście wolę zostawić ciągnik na chwilkę żeby sobie spokojnie popracował zanim go zgaszę, choć nie jest to silnik doładowany.

 

 

P.S widzę, że kolega z góry mnie troszkę wyprzedził :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

danielhaker    827

Parę lat temu zimą tato zapalił Zetora 5211 który był uczepiony u beczkowozu i od razu zaczął pompować na zimnym silniku. Wyrwało filtr oleju...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pavlotal    4

dzięki za opowiedzi.tak własnie myślałem że chodzi tu o turbinę. teraz jeszcze jedno pytanie do właścicieli tej serii zetorów. Jak macie wskaźnik temp.silnika to mniej więcej jaką temperaturę pokazuje u was jak ciągnik jest rozgrzany. U mnie zawsze( podobno od nowości tak miał) wskazówka nie wchodzi nawet na to zielone pole jest tak trochę wyżej 60C(czyli tak 70-80) czy jest to wina czyjnika czy po prostu tak ma być. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuzaj63    25

Ta turbina przed zgaszeniem nie ma ostygnąć tylko "zwolnić" bo jak zgasisz ciągnik to olej na turbinę nie będzie już podawany a ona nadal sie kręci.

A co do temperatury silnika przeważnie "kręci " sie między 70-80.Trzeba wziąść też poprawkę na przekłamania wskaźnika :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Lepez
      Witam mam problem ze swoim zetorem. Zimny nie ma sily przewalic. Nawet zakrecic. Jak odpale z pociagu to pozniej odpala bez problemu
    • Przez Mateusz_320
      Panowie mam problem z korbowodami do zetora 5211. Kupiłem wczoraj i dzis zaczałem wazyc i 2 maja 305g a 1 ma 285g czy stanie sie cos tej róznicy 2 deko? Prosze o pomoc 
    • Przez emtecc
      Zetor 7745 po remoncie góry silnika (tłok, tuleje, pierścienie, robione głowice).  Powodem remontu były popenkane pierścienie na jednym z tłoków. 
      Przed remontem z odmy czuć było, że zbiera się ciśnienie po zatkaniu odmy no i oczywiscie wyganiało olej z racji popękanych pierścieni.
      Po remonice poinformowano mnie, żeby wymienić olej po 50 mth po dotarciu. Docierałem na różnych obrotach (trochę jeździłem, chodził z przyczepą w różnym stopniu załadowaną).
      Zdziwiło mnie, że po 50mth oleju było na MIN na miarce. Rozmawaiłem z mechanikiem i określił, że to normalne bo pierścienie się układają.
      Cały czas kapało z odmy i kapie do teraz, jednak nie odczuwam zbierania się ciśnienia w skrzyni korbowej, tzn nie czuć dmuchania odmą a olej z niej kapie.
      Ostatnio na 3 godz orki do butelki skapało około 300ml oleju.
      Możliwe, że jest coś nie tak z odmą i olej nie ścieka do miski? Nie wiem jak to wygląda, nie rozbierałem nigdy tego?
      Czy pierścienie od początku są do niczego??
       
      Dodam, że ciągnik ma moc.
       
      Dodatkowo między głowicami pojawił się wyciek (chyba płynu) bo rdzewieje

    • Przez Mateusz_320
      Panowie ostatnio zawiozłem ciagnik do mechanika czyli w piatek bo na innym temacie pisałem ze strasznie ciezko pali i kopci. Zawory sa ustawione wtryski patrzylismy wczoraj maja 170-175 a ciagnik dalej tak samo. Pompiarz mówił zeby pompy nie ruszac bo moze byc okej z nia. Co radzicie na co patrzec jeszcze? Oleju odziwo nie bierze z odmy nic nie wydostaje sie. Jak odpali to dziwne obroty na poczatku ma tak jakby zaraz chciał zgasnac. Pozdrawiam
    • Przez leszczu19901
      Panowie, nie wiem czy to problem, czy nie, ale ostatnio ustawiałem zawory w Zetroze i teraz na jałowych obrotach słychac z obudowy fitra powietrza takie buczenie. Przed ustawieniem zaworów tego buczenia nie było. Dodam, równiez że na 3 cylindrze na zaworze ssącym nie było żadnego luzu.
×