Skocz do zawartości
sprite

dymienie z tylu ciagnika MF 6180

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie

sprite    0

witam wszystkich.. podczas pracy za ciagnikiem sie dymi, troche smierdzi jakby przepalonym olejem, dym wydobywa sie z tylu pod kabina pomiedzy zbiornikiem paliwa a tylnym mostem, szczegolnie jest to widoczne przy pracy w nocy - widac dym w reflektorach, dymi tylko pod obciazeniem i wraz z dymem wydobywa sie duzo ciepla. Dodam, ze wszystko działa tak jak nalezy, oprocz zapalającej sie kontrolki od filtra oleju hydraulicznego po nagrzaniu sie oleju pomimo wymiany oleju i filtrow. Mial ktos podobny problem? Czym to moze byc spowodowane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

look19    29

Ciśnienie w układzie hydrauliki może być za niskie, co powoduje słabe smarowanie i smród spalonego oleju. Być może też któreś ze sprzęgieł się zużyło w środku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mariusz(ZDUN)    167

Zadna z tych żeczy nie powinna dawać efektu w postaci widocznego dymienia na zewnątrz ciągnika jeśli to nie jakieś dziwne złudzenie jak nie chcesz sie władować w poważne k0oszta w przyszłości to lepiej trzeba to zdiagnozować i odnaleść bo nie wiadomo co to jest A tak poza tym to jeśli dymienie masz z lewej strony pomiędzy zbiornikiem a skrzynią to na miljon procęt jest to z odmy silnika bo ona tam właśnie jest wyprowadzona ze skrzyni nie ma prawa ci nic dymić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


kazik189    0

Witam. Ja rowniez mam podobny problem, tylko ze mam mf 3125,

Ten dym jest w tym samym miejscu jak u ciebie, ale juz jestem pewien skad dokladnie sie wydobywa.

Zgadzam sie z wypowiedzia mariusza, poniewaz ten dym wydobywa sie z silnika. W pokrywie zaworow jest taki wąz gumowy ktory prowadzi na skrzynie, mniej wiecej za sprzeglem z gory i stad ten dym.

 

Tylko teraz mam pytanie do tych co sie znają na tym dlaczego ten dym sie wydobywa z silnika ?

 

 

Dodam iz silnik praktycznie oleju nie bierze(od wymiany do wymiany okolo 150mth robie i nic nie dolewam) oraz jest na turbinie.

 

 

Moje domysly mowią mi ze to moze byc cos z pompa paliwową, lub koncowki wtryskiwaczy(jak zimny zapale to przez chwile dymi na bialo, a jak zimniej jest to nie rowno chodzi prze 1-3min)

Jezeli np koncowka leje to moze byc nie spalona ropa.

 

Lub 2 wariant to moze byc cos z turbina np zawor.

 

Ale jeszcze raz prosze o wypowiedz kogos kto zna ten temat blizej i mnie poprawi lub ukierunkuje.

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mariusz(ZDUN)    167

kolego z każdego silnika wydobywa sie ten tzw dym do to nie jest dym tylko para wodna i ta rurka jest nieezbędna w celu odpowietrzania komory korbowej jedynie jak ci będzie z tamtąd olejem żygał to koniec motoru bliski ale będze też go ubywało jak ci nie bierze oleju to nie masz się czym przejmować a co do nie równej pracy to tu masz racje któraś z końcówek może siedzieć ale nie sądzę zęby to była pompa jaj dobrze pali to nie ma sensu ruszać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


kazik189    0

Acha, dzieki za sensowną odpowiedz,

Narazie dobrze pali wiec moze jeszcze z tym poczekam.

 

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprite    0

mariusz - dzieki wielkie za odpowiedz i za zainteresowanie... faktycznie ten dymek leci z odmy na 99% bo ona jest tam wyprowadzona.. zastanawia mnie jeszzce czemu ta kontrolka od filtra hydraulicznego sie zaswieca jak sie ciagnik nagrzeje.. olej wymieniony i filtry tez (oprocz tego cienkiego po prawej stronie - chyba od wspomagania).. mial ktos podobny problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mariusz(ZDUN)    167

a nie słabnie ci wspomaganie albo podnośnik jak jest rozgrzany bo masz w zasadzie dwie opcje albo już pompa siada albo czujnik w tym wypadku ciężko jest się jednoznacznie wypowiedzieć bez oględzin a jakim olejem zalałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprite    0

tak - slabnie podnosnik - jak jest rozgrzany to wolniej podnosi i ciezej sie kreci kierownica - czyli to pompa bylaby na wykonczeniu? Podobno nowa niedawno zalozona (tak gadal sprzedajacy :/) Skrzynie zalalem Hydramotem 10w40, wyczyscilem wklad siatkowy, filtr puszkowy wymienilem a ten cienki dlugi wklad chyba od wspomagania zostawilem. Ale nie pali sie kontrolka od niskiego cisniena oleju hydraulicznego tylko od filtra oleju hydraulicznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mariusz(ZDUN)    167

objawy wskazują na pompę ale to trzeba było by się po wpinać i posprawdzać spadki ciśnień wtedy była by pewnośc i na nasze warunki klimatyczne czyli niskie tremperatury zimą dużo leprzy jest olej 10W/30 a co do gadania sprzedawcuy to sam wiesz jak to z tym jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafik256    19

z tym że lepszy jest 10W30 to się nie zgodzę. PO pierwsze jeżeli ma problem z ciśnieniem to zazwyczaj na zimnym i gęstszym oleju łatwiej je utrzymać a po drugie ciągnik najwięcej pracuje latem a olej 10W40 wtedy lepiej się spisuje. Wiec nie widzę argumentów przemawiających za olejem 10W30 kiedy 10W40 ma specyfikacje MF i wiele osób znających się na tych sprzętach poleca ten olej. Oprócz tego poleciłem Fush titan hydramot 10W40 już kilku właścicielom MF serii 30xx i wszyscy są zadowoleni. w swoim MF 3090 sam od 6 lat jeżdżę na tym oleju i spisuje się świetnie zima tez nie ma żadnych problemów a często go wtedy używam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



ariss    2

nie powinny zależy czy widać tylko że coś leci czy jak podłożysz rękę jest w oleju bo jak ubywa oleju to nie za dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach




mariusz(ZDUN)    167

Rurka zawsze od środka będzie w oleju bo jego pary osiadają na jek wewnętrznej stronie wylot tez jesz z regóły przy fajdany ja zawsze nabijałem się z psełdo mechaników którzy pomagali przy zakupach ciągników u mnie jak wsadzał palec w odmę wyciagął cały bródny i stwierdzał" silnik już do roboty zobacz Stasiek ile oleju a jak zatkałem to zobacz jakie ciśnienie zrobił musi mieć dobre przedmuchy":lol: :lol: :blink:

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem MF-a które nie miał by śladowych ilości oleju przy odmie. Jak ciągnik stoi w garażu to raz na jakiś czas zobaczę kropelkę oleju pod nim z tej rurki aby oleju nie brał i do przodu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukasz6140    0

[z tym dymieniiem z tyłu ciagnika to tez u siebie zauwazyłem najlepiej widac w nocy gdy sa z tyłu halogeny włanczone. ja przypuszczam ze o moze byc z baku paliwa gdyz nawet w dzien gdy cignik długo pracuje i zajrzy sie do baku to widac taki unoszcy sie dymek. a przeciez to nie sa jakiejs stare silniki zeby odma dymił jesli silnik jest zdrów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

BobsMF    24

A co ci się tam w baku dymi :lol: :lol: :lol: Czy stary czy nie z odmy może poddymiać. Ja mam jedną taką maszynę co odmą dymi więcej niż z wydechu i już tak chodzi ze 3 lata. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mariusz(ZDUN)    167

Dymienie z baku? spoko tam zawsze jak paliwo jest cieple to pojawia się taka mgiełka,ale którędyj to niby ma sie wydostawać na zewnątrz bo ja myślalem że zbiornik jest wykonany ze szczelnego tworzywa?i tylko korek ma odpowietrznik z reguły, zajrzyj tam zobaczysz ze to z odmy leci i nie snuj spiskowych teorii których nie ma.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukasz6140    0

nie snuje zadnych spiskowych teori tylko tylo takie było moje przypiszczenie na ten temat. w koncu kazdy tu ma prawo wyrazac swoje opinie o tym co mysli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mariusz(ZDUN)    167

tak ale czasem warto wsadzić głowę i zerknąc bo nie wiem czy zauważyłeś temat już sie jakiś czas temu wyjaśnił i został potwierdzony ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
    • Przez dawid199303
      Witam, nie mam lewego kierunkowskazu, najpierw zaczął szybko mrugać to myślałem że któraś żarówka poszła ale po chwili kontrolka od lewego jak go włączyłem zaczęła świecić ciągle i coś wyje, jak wyłączę to przestaje, na awaryjnych mrugają tylko prawe lewych brak ale kontrolki dwie mrugają. żarówki całe bezpieczniki też 
    • Przez Nacki10
      Witam 
       Kilka dni temu zawiesiły mi się szczotki w Alternatorze. Więc kupiłem cały regulator ze szczotkami nowy. Po zamontowaniu niby ładuje ale występują inne problemy. Jeżeli silnik pracuje na obrotach około 800-1000  świeci kontrolka od ładowania, jeżeli dołoże do 1400 kontrolka zgaśnie i jest ok. ale jak przekrocze 1400 obrotów zaczyna migać półbiegi skrzyni AB i CD na przemian. Zaznaczam Ciągnik był myty miesiąc temu i byłem dwa razy używany i było wszystko dobrze a od wtorku jak chciałem przeprowadzić to się wszystko zaczeło 
       
      Z góry Dziękuje 
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
    • Przez djarcik
      Witam forumowiczów! W związku z tym że ostatnio pojawił mi się problem przy moim MF 3080 tworzę ten temat aby pomóc innym poszukującym. W moim MF komputer został już dawno przerobiony na przekaźniki, jeszcze zanim go kupiłem. Teraz pojawił mi się problem z przełączaniem skrzyni na żółw/zając a także z rozłączeniem przedniego napędu. Jak wiadomo w tym ciągniku często wiąże się to z awarią komputera sterującego skrzynią. U mnie komputer jest odłączony natomiast jest zrobiona BARDZO prowizoryczna przeróbka na przekaźniki. Do tej pory działało jednak coś musiało paść i chcąc to naprawić niestety nie mogę dojść do ładu i składu z tym. Chcę zrobić instalację na nowo jednak byłbym wdzięczny jakby ktoś ogarnięty na schemacie rozrysował jak takowa instalacja ma wyglądać jakich użyć przekaźników oraz jak to wszystko połączyć. Temat przekaźników był już w wątkach poruszany jednak schematu nie znalazłem jak to dobrze zrobić. Liczę że ktoś pomoże i mi i innym forumowiczom którzy mają podobny problem.
×