Skocz do zawartości
sprite

dymienie z tylu ciagnika MF 6180

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
sprite    0

witam wszystkich.. podczas pracy za ciagnikiem sie dymi, troche smierdzi jakby przepalonym olejem, dym wydobywa sie z tylu pod kabina pomiedzy zbiornikiem paliwa a tylnym mostem, szczegolnie jest to widoczne przy pracy w nocy - widac dym w reflektorach, dymi tylko pod obciazeniem i wraz z dymem wydobywa sie duzo ciepla. Dodam, ze wszystko działa tak jak nalezy, oprocz zapalającej sie kontrolki od filtra oleju hydraulicznego po nagrzaniu sie oleju pomimo wymiany oleju i filtrow. Mial ktos podobny problem? Czym to moze byc spowodowane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    29

Ciśnienie w układzie hydrauliki może być za niskie, co powoduje słabe smarowanie i smród spalonego oleju. Być może też któreś ze sprzęgieł się zużyło w środku.


Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    192

Zadna z tych żeczy nie powinna dawać efektu w postaci widocznego dymienia na zewnątrz ciągnika jeśli to nie jakieś dziwne złudzenie jak nie chcesz sie władować w poważne k0oszta w przyszłości to lepiej trzeba to zdiagnozować i odnaleść bo nie wiadomo co to jest A tak poza tym to jeśli dymienie masz z lewej strony pomiędzy zbiornikiem a skrzynią to na miljon procęt jest to z odmy silnika bo ona tam właśnie jest wyprowadzona ze skrzyni nie ma prawa ci nic dymić


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kazik189    0

Witam. Ja rowniez mam podobny problem, tylko ze mam mf 3125,

Ten dym jest w tym samym miejscu jak u ciebie, ale juz jestem pewien skad dokladnie sie wydobywa.

Zgadzam sie z wypowiedzia mariusza, poniewaz ten dym wydobywa sie z silnika. W pokrywie zaworow jest taki wąz gumowy ktory prowadzi na skrzynie, mniej wiecej za sprzeglem z gory i stad ten dym.

 

Tylko teraz mam pytanie do tych co sie znają na tym dlaczego ten dym sie wydobywa z silnika ?

 

 

Dodam iz silnik praktycznie oleju nie bierze(od wymiany do wymiany okolo 150mth robie i nic nie dolewam) oraz jest na turbinie.

 

 

Moje domysly mowią mi ze to moze byc cos z pompa paliwową, lub koncowki wtryskiwaczy(jak zimny zapale to przez chwile dymi na bialo, a jak zimniej jest to nie rowno chodzi prze 1-3min)

Jezeli np koncowka leje to moze byc nie spalona ropa.

 

Lub 2 wariant to moze byc cos z turbina np zawor.

 

Ale jeszcze raz prosze o wypowiedz kogos kto zna ten temat blizej i mnie poprawi lub ukierunkuje.

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    192

kolego z każdego silnika wydobywa sie ten tzw dym do to nie jest dym tylko para wodna i ta rurka jest nieezbędna w celu odpowietrzania komory korbowej jedynie jak ci będzie z tamtąd olejem żygał to koniec motoru bliski ale będze też go ubywało jak ci nie bierze oleju to nie masz się czym przejmować a co do nie równej pracy to tu masz racje któraś z końcówek może siedzieć ale nie sądzę zęby to była pompa jaj dobrze pali to nie ma sensu ruszać


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    96

Każdy MF którego widziałem "oddychał " przez odmę


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sprite    0

mariusz - dzieki wielkie za odpowiedz i za zainteresowanie... faktycznie ten dymek leci z odmy na 99% bo ona jest tam wyprowadzona.. zastanawia mnie jeszzce czemu ta kontrolka od filtra hydraulicznego sie zaswieca jak sie ciagnik nagrzeje.. olej wymieniony i filtry tez (oprocz tego cienkiego po prawej stronie - chyba od wspomagania).. mial ktos podobny problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    192

a nie słabnie ci wspomaganie albo podnośnik jak jest rozgrzany bo masz w zasadzie dwie opcje albo już pompa siada albo czujnik w tym wypadku ciężko jest się jednoznacznie wypowiedzieć bez oględzin a jakim olejem zalałeś?


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sprite    0

tak - slabnie podnosnik - jak jest rozgrzany to wolniej podnosi i ciezej sie kreci kierownica - czyli to pompa bylaby na wykonczeniu? Podobno nowa niedawno zalozona (tak gadal sprzedajacy :/) Skrzynie zalalem Hydramotem 10w40, wyczyscilem wklad siatkowy, filtr puszkowy wymienilem a ten cienki dlugi wklad chyba od wspomagania zostawilem. Ale nie pali sie kontrolka od niskiego cisniena oleju hydraulicznego tylko od filtra oleju hydraulicznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    192

objawy wskazują na pompę ale to trzeba było by się po wpinać i posprawdzać spadki ciśnień wtedy była by pewnośc i na nasze warunki klimatyczne czyli niskie tremperatury zimą dużo leprzy jest olej 10W/30 a co do gadania sprzedawcuy to sam wiesz jak to z tym jest


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

z tym że lepszy jest 10W30 to się nie zgodzę. PO pierwsze jeżeli ma problem z ciśnieniem to zazwyczaj na zimnym i gęstszym oleju łatwiej je utrzymać a po drugie ciągnik najwięcej pracuje latem a olej 10W40 wtedy lepiej się spisuje. Wiec nie widzę argumentów przemawiających za olejem 10W30 kiedy 10W40 ma specyfikacje MF i wiele osób znających się na tych sprzętach poleca ten olej. Oprócz tego poleciłem Fush titan hydramot 10W40 już kilku właścicielom MF serii 30xx i wszyscy są zadowoleni. w swoim MF 3090 sam od 6 lat jeżdżę na tym oleju i spisuje się świetnie zima tez nie ma żadnych problemów a często go wtedy używam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    192

Zdania są podzielone co jest zrozumiałe ja polecam 10w/30i wszyscy też są zadowoleni


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    2

nie powinny zależy czy widać tylko że coś leci czy jak podłożysz rękę jest w oleju bo jak ubywa oleju to nie za dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    192

Rurka zawsze od środka będzie w oleju bo jego pary osiadają na jek wewnętrznej stronie wylot tez jesz z regóły przy fajdany ja zawsze nabijałem się z psełdo mechaników którzy pomagali przy zakupach ciągników u mnie jak wsadzał palec w odmę wyciagął cały bródny i stwierdzał" silnik już do roboty zobacz Stasiek ile oleju a jak zatkałem to zobacz jakie ciśnienie zrobił musi mieć dobre przedmuchy":lol: :lol: :blink:

 

 


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem MF-a które nie miał by śladowych ilości oleju przy odmie. Jak ciągnik stoi w garażu to raz na jakiś czas zobaczę kropelkę oleju pod nim z tej rurki aby oleju nie brał i do przodu ;)


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz6140    0

[z tym dymieniiem z tyłu ciagnika to tez u siebie zauwazyłem najlepiej widac w nocy gdy sa z tyłu halogeny włanczone. ja przypuszczam ze o moze byc z baku paliwa gdyz nawet w dzien gdy cignik długo pracuje i zajrzy sie do baku to widac taki unoszcy sie dymek. a przeciez to nie sa jakiejs stare silniki zeby odma dymił jesli silnik jest zdrów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BobsMF    28

A co ci się tam w baku dymi :lol: :lol: :lol: Czy stary czy nie z odmy może poddymiać. Ja mam jedną taką maszynę co odmą dymi więcej niż z wydechu i już tak chodzi ze 3 lata. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    192

Dymienie z baku? spoko tam zawsze jak paliwo jest cieple to pojawia się taka mgiełka,ale którędyj to niby ma sie wydostawać na zewnątrz bo ja myślalem że zbiornik jest wykonany ze szczelnego tworzywa?i tylko korek ma odpowietrznik z reguły, zajrzyj tam zobaczysz ze to z odmy leci i nie snuj spiskowych teorii których nie ma.

 

 


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz6140    0

nie snuje zadnych spiskowych teori tylko tylo takie było moje przypiszczenie na ten temat. w koncu kazdy tu ma prawo wyrazac swoje opinie o tym co mysli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    192

tak ale czasem warto wsadzić głowę i zerknąc bo nie wiem czy zauważyłeś temat już sie jakiś czas temu wyjaśnił i został potwierdzony ;)


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Kacper123022
      Wiatm. Na okres żniwny pożyczyłem od Teścia przyczepę wraz z ciągnikiem MF 2640 i podczas jazdy powstaje problem z przyśpieszaczem ponieważ po naciśnięciu przycisku przy biegach od przyśpieszki jest zero jakiej kolwiek reakcij. Ciągnik jest z 88r. Pytałem Teścia i mówi że mechaniczne wszystko ok jest tylko uwalona jest elektryka. I tu moje pytanie chciał bym to naprawić lecz nie wiem co gdzie i jak... gdzie powinny iść 3 kabelki co wychodzą z przycisku przyśpieszki. Może miał by ktoś schemat elektryczny lub jaką kolwiek wiedzę i doświadczenie i chciał by podzielić sie i pomóc bo wujek google za bardzo nic mi nie mówi... Za wszystkie porady i sugestie z góry dziękuję a jeśli jest już taki temat to przepraszam za utworzenie nowego. Pozdrawiam.
    • Przez WojtekLewandowski
      Witam. W moim mf przestał działać wom, napęd zmiana żółw zając, jest na żółwiu i reszta kontrolek zgasła. Kiedyś miałem podobnie ale ruszyłem wtyczką i było okej. Dodatkowo nie pokazuje prędkości jazdy. Proszę o szybką pomoc.
    • Przez pitraszek1
      więc mam dziwny problem z ehr w fergusonie bo działają wszystkie pokrętła oprócz tego dużego do regulacji głębokości niby jest podłączony po jak nim kręce to migają kontrolki ale jakoś dziwnie bo na 4 podnosi i opuszcza na 5 podnosi na 6 znowu opuszcza i tak jest cały czas nie trzyma pozycji tylko opuszcza do samego dołu i podnosi do samej góry jak podniosę go do samej góry tylko nie tym pokrętłem tylko tym pstryczkiem góra dół mam nadzieje że wiecie o który chodzi i ustawie na 5 to gdy dam tym pstryczkiem w dół to podnośnik idzie na sam dół i się nie zatrzymuje widziałem filmiki na youtube jak działa ten ehr i tam właśnie się zatrzymuje na wybranym poziomie nie wiem co może być przyczyną bo rozkręciłem  ehr i pod nim są jakieś trzy niepodpięte kostki nie wiem od czego  są podejrzewam zepsuty czujnik położenia ramion podnośnika ale nie jestem pewien i nie wiem jak to sprawdzić  
    • Przez pwierzbicki
      ile powinno byc zalozonych filtrow powietrza massey ferguson 3690. W moim zalozone sa dwa mniejszy w wiekszym. Czy nie wplynie to na doladowanie
    • Przez Oliwier1234321
      Dlaczego tylni podnośnik unosi mi do połowy zamiast do końca. dzieje się tak od miesiąca, czasami tylko załapie do końca
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.