Zaloguj się, aby obserwować  
intercooler

MF 487 wymiana prętów klepiska

Polecane posty

intercooler    0

Witam, mam kombajn MF 487 od dwóch lat ale chciałbym po prostować niektóre pręty, dostęp jest trudny, próbowałem przez młocarnię...nie da się do nich dostać, ktoś ma wiedzę jak to zrobić?

 

Z tego kombajnu jestem zadowolony ale nie obyło się bez problemów.

1. Po zakupie awarii uległo sprzęgło a dokładniej zatarło się łożysko wyciskowe które ścięło dźwigienki. Koszt naprawy około 100zł. Łożysko jest typowe można kupić bez problemu. Dźwigienki i sprężyny pasują od C-330. Tarcza sprzęgłowa nowa kosztuje 200zł, ale starą można zanieść do nitowania i wymiany okładzin cena takiej naprawy to 70zł. Powyższą naprawę można wykonać samemu po zdjęciu koła przedniego.

2. Wiedziałem , że pas napędu młocarni jest słaby był poprzecierany i liczyłem , że te żniwa wytrzyma i...nie wytrzymał. Zerwał się ale tak, że jeden klin wkręcił się w koło pasowe wariatora młocarni. Nie polecam, opisywał nie będę co trzeba zrobić ale trzeba uważać na ten pas i wymieniać wcześniej. Cena nowego oryginalnego to około 550zł..ale polski odpowiednik z Sanoka tylko...300zł.

Pasy klinowe które są typowe dla tego kombajnu i..drogie to

a)pas napędu młocarni B) 2 pasy jezdne c) pas napędu wariatora. Pozostałe są typowe i praktycznie nie zniszczalne.

Przerobiłem sobie jedną rzecz w silniku. Silnik w standardzie ma wymienny wkład olejowy, który często tak od ręki kupić się nie da. Ponieważ taki sam silnik jest w URSUSIE 4512 to zakupiłem korpus filtra oleju i teraz mam możliwość zakładania typowego wymiennego filtra oleju.

To co mnie jeszcze czeka to wymiana uszczelniaczy siłowników. Tego kombajnu nie trzeba się bać, części są dostępne, kombajn jest prosty w budowie więc każdy poradzi sobie z naprawą.

Chętnie służę pomocą, chociaż sam jeszcze "uczę" się tego kombajnu. Posiadam oryginalny katalog części i budowy kombajnu oraz silnika więc mogę udostępnić nr katalogowe części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    11

B) bez wyciągnięcia klepiska się nie obędzie,tak będzie najlepiej i najszybciej wbrew pozorom,a te wszystkie skróty i omijania to tylko strata czasu i nerwów,jak masz jeszcze dobre progi wystarczą same druty ,tylko orginalne te produkowane w kraju to plastelina,jak zrobić to żeby polatało kilka dobrych lat :P


Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

Ja do przedrutowania klepiska polecam drut spawalniczy. Nie rdzewieje, lekko sie przeklada i efekt jest dobry. Drutowałem klepisko do NH i wyszlo bardzo ladnie, szybko i tanio.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Musisz wyciągnąć podłogę. Wychodzi bez problemu do tyłu. Wtedy odkręć klepisko - wychodzi kiepsko, ale da się radę. Do śrub tylnych podłogi musisz dorobić specjalny klucz - coś w rodzaju dużego śrubokręta z wycięciem na środku. Zakładam, że jest tak samo jak w 307.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pipi    0

Ja do przedrutowania klepiska polecam drut spawalniczy. Nie rdzewieje, lekko sie przeklada i efekt jest dobry. Drutowałem klepisko do NH i wyszlo bardzo ladnie, szybko i tanio.

Czy w newholandzie 1540 muszę wyjąć klepisko do wymiany drutów? Czy da się bez wyjmowania wymienić..najlepiej jakbyś napisał jak to zrobiłeś bo mnie to napewno czeka...pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

Musisz sciagnac gardziel, potem wyciagnac samo klepisko. Jest z tym troche roboty bo trzeba wchodzic do srodka odkrecic taki grzebień od klepiska. U ciebie lepiej bo w 1540 wiecej miejsca:) Klepisko jest zawieszone po obu stronach na takch "bolcach" tak bym to nazwał.Trzeba wlozyc reke i odbezpieczyc po obu stronach na szczescie bez użycia narzedzi wiec jakos idzie. Jak sciagniesz gardziel to z przodu jest przykrecony fartuch zeby ziarno na most nie lecialo i tez trzeba go zdemontowac. Potem klepisko powinno juz wyjsc choc jest tam dosc ciasno.

Edytowano przez Marcin91
ortografia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez kazim11
      Witam czy ktoś z was spotkał się z takim kombajnem ponieważ rozważam kupno tego modelu a wiem że w Polsce jest ich strasznie mało czy ktoś wie jaką pojemność ma zbiornik??
    • Przez Pietras892
      rok Temu kupiłem 29xp. bardzo fajna maszyna chciałbym sie zapoznać z waszymi spostrzeżeniami na temat tego sprzętu gdyż ostatno pojawia się ich coraz więcej na naszych polach
    • Przez trufel11
      witam
      mam w kombajnie założony przełącznik od którego kable idą do skrzyni biegów na skrzyni jest założony przekaźnik i taki jak gdy by silniczek i to połączone jest z linka od załączania biegów i czy możliwe jest ze tym uradzeniem załączą się 3 bieg w tym kombajnie w kabinie mam wajchę tylko na dwa biegi . zdoiłem pokrywę skrzyni biegów i jest tam tam wolna jedna zębatka czy wie ktoś czy ten kombajn ma 3 biegi i czy jest możliwe ze tez silniczek elektryczny załącza 3 bieg???
    • Przez lukaszkuc
      Witam mam problem z kodem błędu ehr 3-6 razem z nim występował też kod błędu 2-2 ciągnik to massey ferguson 6120 speedshift
    • Przez lukaszkuc
      Witam mam problem z kodem błędu ehr 3-6 razem z nim występował też kod błędu 2-2 ciągnik to massey ferguson 6120 speedshift
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj