Zaloguj się, aby obserwować  
intercooler

MF 487 wymiana prętów klepiska

Polecane posty

intercooler    0

Witam, mam kombajn MF 487 od dwóch lat ale chciałbym po prostować niektóre pręty, dostęp jest trudny, próbowałem przez młocarnię...nie da się do nich dostać, ktoś ma wiedzę jak to zrobić?

 

Z tego kombajnu jestem zadowolony ale nie obyło się bez problemów.

1. Po zakupie awarii uległo sprzęgło a dokładniej zatarło się łożysko wyciskowe które ścięło dźwigienki. Koszt naprawy około 100zł. Łożysko jest typowe można kupić bez problemu. Dźwigienki i sprężyny pasują od C-330. Tarcza sprzęgłowa nowa kosztuje 200zł, ale starą można zanieść do nitowania i wymiany okładzin cena takiej naprawy to 70zł. Powyższą naprawę można wykonać samemu po zdjęciu koła przedniego.

2. Wiedziałem , że pas napędu młocarni jest słaby był poprzecierany i liczyłem , że te żniwa wytrzyma i...nie wytrzymał. Zerwał się ale tak, że jeden klin wkręcił się w koło pasowe wariatora młocarni. Nie polecam, opisywał nie będę co trzeba zrobić ale trzeba uważać na ten pas i wymieniać wcześniej. Cena nowego oryginalnego to około 550zł..ale polski odpowiednik z Sanoka tylko...300zł.

Pasy klinowe które są typowe dla tego kombajnu i..drogie to

a)pas napędu młocarni B) 2 pasy jezdne c) pas napędu wariatora. Pozostałe są typowe i praktycznie nie zniszczalne.

Przerobiłem sobie jedną rzecz w silniku. Silnik w standardzie ma wymienny wkład olejowy, który często tak od ręki kupić się nie da. Ponieważ taki sam silnik jest w URSUSIE 4512 to zakupiłem korpus filtra oleju i teraz mam możliwość zakładania typowego wymiennego filtra oleju.

To co mnie jeszcze czeka to wymiana uszczelniaczy siłowników. Tego kombajnu nie trzeba się bać, części są dostępne, kombajn jest prosty w budowie więc każdy poradzi sobie z naprawą.

Chętnie służę pomocą, chociaż sam jeszcze "uczę" się tego kombajnu. Posiadam oryginalny katalog części i budowy kombajnu oraz silnika więc mogę udostępnić nr katalogowe części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    8

B) bez wyciągnięcia klepiska się nie obędzie,tak będzie najlepiej i najszybciej wbrew pozorom,a te wszystkie skróty i omijania to tylko strata czasu i nerwów,jak masz jeszcze dobre progi wystarczą same druty ,tylko orginalne te produkowane w kraju to plastelina,jak zrobić to żeby polatało kilka dobrych lat :P


Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    32

Ja do przedrutowania klepiska polecam drut spawalniczy. Nie rdzewieje, lekko sie przeklada i efekt jest dobry. Drutowałem klepisko do NH i wyszlo bardzo ladnie, szybko i tanio.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Musisz wyciągnąć podłogę. Wychodzi bez problemu do tyłu. Wtedy odkręć klepisko - wychodzi kiepsko, ale da się radę. Do śrub tylnych podłogi musisz dorobić specjalny klucz - coś w rodzaju dużego śrubokręta z wycięciem na środku. Zakładam, że jest tak samo jak w 307.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pipi    0

Ja do przedrutowania klepiska polecam drut spawalniczy. Nie rdzewieje, lekko sie przeklada i efekt jest dobry. Drutowałem klepisko do NH i wyszlo bardzo ladnie, szybko i tanio.

Czy w newholandzie 1540 muszę wyjąć klepisko do wymiany drutów? Czy da się bez wyjmowania wymienić..najlepiej jakbyś napisał jak to zrobiłeś bo mnie to napewno czeka...pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    32

Musisz sciagnac gardziel, potem wyciagnac samo klepisko. Jest z tym troche roboty bo trzeba wchodzic do srodka odkrecic taki grzebień od klepiska. U ciebie lepiej bo w 1540 wiecej miejsca:) Klepisko jest zawieszone po obu stronach na takch "bolcach" tak bym to nazwał.Trzeba wlozyc reke i odbezpieczyc po obu stronach na szczescie bez użycia narzedzi wiec jakos idzie. Jak sciagniesz gardziel to z przodu jest przykrecony fartuch zeby ziarno na most nie lecialo i tez trzeba go zdemontowac. Potem klepisko powinno juz wyjsc choc jest tam dosc ciasno.

Edytowano przez Marcin91
ortografia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez lukaszx680
      Witam. W czerwcu kupiłem kombajn od rolnika i silnik się zatarł w środku sezonu. Ktoś z tu obecnych ma kontakt do osoby która handluje częściami-silnikami do sisu/valmeta?
      Dzieki.
    • Przez trufel11
      witam
      mam w kombajnie założony przełącznik od którego kable idą do skrzyni biegów na skrzyni jest założony przekaźnik i taki jak gdy by silniczek i to połączone jest z linka od załączania biegów i czy możliwe jest ze tym uradzeniem załączą się 3 bieg w tym kombajnie w kabinie mam wajchę tylko na dwa biegi . zdoiłem pokrywę skrzyni biegów i jest tam tam wolna jedna zębatka czy wie ktoś czy ten kombajn ma 3 biegi i czy jest możliwe ze tez silniczek elektryczny załącza 3 bieg???
    • Przez lukasz345
      Co sądzicie o tych kombajnach, w jakiej są cenie, czy dobrze czyszczą zboże??
      Pozdrawiam jak by ktoć chciał zobaczyć MF 440 w pracy to tu jest link: http://pl.youtube.com/watch?v=Xcrvw-CgYDs
       
      Co tak cicho? Nikt z was nie ma tych kombajnów?
      Myślałem nad zakupem MF 307 bo bardzo mi się podobał, tylko nie wiem jak z częściami. unsure.gif
    • Przez Ferdynad
      Witam, od września 2015r jestem posiadaczem kombajnu marki MF 307, wyprowadziłem go i zaczynam go szykować do pierwszego sezonu i powoli nasuwają mi się pytania;
      - Mam rozwalony alternator nie da się go naprawić długi czas musiał chodzić z rozwalonymi łożyskami, chciałem kupić nowy i nie mogę dostać nigdzie, może ktoś już dopasował od czegoś innego? Jeśli tak to od czego pasuje?
      - Jak sprawdzić stan łożysk na młocarni?
      - Od jakich innych modeli MF pasują do niego części do niego?
      - Czy filtry paliwa są typowe i bez problemu można je kupić? Pytam za nim je wyjmę i zapowietrzę układ paliwowy.
       
      Pozdrawiam i z Góry Dziękuje
    • Przez marcin98713
      witam wszystkich.  jestem tutaj nowy i proszę o wyrozumiałość. Od niedawna mam taki mały problem z hydrauliką zewnetrzną w Massey ferguson 6270. problem polega na tym ze jak podłączam agregat do gniazd hydrauliki i po złożeniu go do transportu  hydraulika nie trzyma ciśnienia i agregat sam się rozkłada,tak jakby jakiś zawór w rozdzielaczu się nie zamykał i olej samoczynnie powracał do skrzyni. bardzo proszę o jakieś rady i  wskazówki odnośnie tego problemu
      z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.