Skocz do zawartości
galoni

Wspomaganie na orbitrol MTZ-82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
gelo707    20

Rozglądam się za kupnem jakiegoś zestawu do wspomagania do mojego mtz80 i widzę że na allegro jest kilka i niektórzy sprzedawcy sprzedają komplety, gdzie w niektórych są dołożone dodatkowe części. Jaki kupić optymalny? Chciałbym, aby blokada działała jak dotychczas.

zestaw 1

zest2

zest3

zest4

I jak jest z jakością białoruskich orbitroli? Czy ta rurka co kolega Scarface, miał w zestawie jest niezbędna?

Edytowano przez gelo707

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    11

gelo707 zestawy pewnie kompletują sprzedawcy sam też możesz skompletować taki układ i wtedy decydujesz jakie części znajdą zastosowanie na początek będzie potrzebny orbitrol, płytka,wałek ,siłownik,musisz zaplanować jak zrobisz mocowanie na siłownik i jakie ramie przy zwrotnicy bo te w kompletach na allegro u ciebie w mtz 80 bez napędu nie znajdą zastosowania drążek też zbędny ,mocowanie siłownika w mtz 80 też inaczej wygląda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

gelo707    20

No tak ramiona nie będą pasować, musi być taki "wąs". Wysłałem zapytania do sprzedawców. Odpadał by drążek kierowniczy i wałek orbitrola, bo mam. Ciekawi mnie sprawa rurek metalowych i zębatki, bo tylko jeden sprzedawca oferuje rurki, tylko nie wiem za bardzo do czego one potrzebne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    11

i ja nie bardzo wiem 4 przewody potrzebne 2 od siłownika 1 krótszy na powrót i od pompy 1 ja żadnych rurek nie dawałem i w układach które były przerabiane rurek nie widziałem być może w traktorach u których układ na orbitrol był fabryczny powrót (przelew) oleju ma te rurki to tam może być inne rozwiązanie n.p orbitrol przy kierownicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    11

blokada została jak była przewód (powrót oleju) przykręciłem zamiast rurki od serwomechanizmu którą też wracał olej ,chodzi ci o rozłączanie blokady podczas skrętu ja ślimak na wałku spiłowałem zębatka została z serwa tłoka wyrzuciłem ramie pod kolumną zostało podczas skrętu musi rozłączać blokadę .można by też zdjąć ramie pod kolumną i dać drążek jednolity jak w zestawach na allegro mniejsza podatność na luzy to wtedy ślimak i zębatka muszą zostać też powinno działać, u mnie blokada działa ale muszę dzwignię do końca wyciągnąć winny jest pewnie ten

mechanizm przy hamulcu, muszę to naprawić ja mam przedni napęd więc o blokadę bardzo nie dbam tak się zaprogramowałem na tym ruskim że przedniego napędu używam a blokady sporadycznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Zębatke na osi która współpreacuje ze ślimakiem zawsze trzeba wyrzucić. Położenie koła kierownicy przy orbitrolu względem kół jest zmienne i w końcu trafiło by na momęt gdy zębatka miała by graniczne położenie względem ślimaka a koła inne położenie nie odpowiadające położeniu zębatki. Zakładając orbitrol trzeba wyrzucić oryginalny siłownik w serwie, zębatke założyć z kompletu zakupionego w sklepie. Nie ma ona ślimacznicy ani zębów współpracujących z listwą siłownika tylko półkole z wycięciem które steruje zaworem blokady w pozycji automat. I muszą buć założone wąsy starego typu. Prawy zostaje stary tylko dokupić trzeba lewy i dwa drążki kierownicze po środku spięta wąsem układu kierowniczego. Dokładnie ja tak mam i wszystko działa elegancko. Znajomy ma długie wąsy i jeden drążek, ma mniejszy skręt kół niż w moim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

Aha rozumiem, jeden wąs to ten co przymocowany jest siłownik i drążek, a drugi co spina oba drążki pod kolumną? Planowałem, albo dać jeden długi albo obspawać oba krótkie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    11

seweryn20 gdyby dać drążek jednolity i zdjąć dzwignie pod kolumną , jednocześnie pozbyć się zębatek i ślimaka to wydaje mi się że nie miało by co rozłączać blokady ,zakładając tom krzywkę ta dzwignia pod kolumną musi zostać więc po co dają w zestawie ten drążek jednolity i wałek do orbitrola który ma ślimak i tą krzywkę , ja tylko ten ślimak na wałku opiłowałem i z serwa tłoczek wyrzuciłem , listwa serwa , zębatka i dzwignia pod kolumną zostały , wydaje się że układ pracuje poprawnie ,wąs wymieniłem z lewej strony starego typu z mocowaniem na siłownik , z tego wychodzi że każdy robi po swojemu, jak już złożyłem układ wydawało mi się że drążek jednolity ślimak i zębatki a dzwignie na dole zdjąć było by lepiej i blokadę by odłączało , ale to taką wizje tej przeróbki miałem mogło by się coś blokować potem dziś wątpliwości się rozwiały ,ale to każdy różnie robi na zębatce zęby można obciąć a ślimaka nie ruszać do wąsa niektórzy tulejkę spawają i siłownik różnie jest mocowany do mostu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Stank slimak jest bo przystosowali do orbitrola starą część. Jak ztoczyłeś na nim zwoje to tak samo jak wycięcie zębów na nakładce na wale wspomagania. Zostawiłeś samą obudowe siłownika i listwe w której jest wycięcie sterujące rozdzielaczem blokady. Dobrze kombinujesz i bez niepotrzebnych kosztów osiągnołeś to co płacąc za niektóre elementy wspomagania w kompletach. Dokładnie tak jak mówisz gdy jest jeden drężek poprzeczny nie działa automat bo nie ma co sterować wałem w starym wspomaganiu a to warunek.

 

gelo707 nie da się tak by jeden był długi a jeden krótki. Obas muszą być takie same. Wystarczy kupić lewy jak pisze Stan i gitara. Spawanie też bym sobie odpuścił. To jest to.

 

http://allegro.pl/dzwignia-lewa-wspomagania-mtz-oryginal-i2011513258.html

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

Wiem, o co kaman, seweryn20 tylko ja mam mtz bez przodka i do mnie potrzebny jest trochę inny wąs ( mam na myśli element, który jest popychany przez siłownik a drugi jego koniec popycha drążek kierowniczy poprzeczny). Myślę że jak zdejmę górną pokrywę z kolumny to bardziej się rozjaśni co i jak z czym pracuje

Edytowano przez gelo707

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

Mucha jaką elektrodą spawałeś? Powinno trzymać :rolleyes: Masz więcej zdjęć z akcji montowania orbitrola?

Sadek Po prostu z któregoś zestawu zostanie kilka części :rolleyes: ten droższy sprzedawca odpisał mi, bo pytałem o zestaw pomniejszony o drązek kierowniczy i wałek orbitrola oraz o wąs od wersji bez napędu tylko 100zł mniej. Drązek widziałem na allegro po 154zł, wałek siedemdziesiąt kilka złotych a mi ledwo 100 chcą opuścić. Swoją drogą orbitrol 100 białoruski na allegro można dostać za 410zł siłownik c50 już za 260zł a w sklepie w Lbn orbitrol 550zł siłownik 370zł, niezłe przebitki :o

Edytowano przez gelo707

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

Myślę, że tak ze 3 cm nie na wylot. gdy nie mędziesz miał odlanych miejsc na moście to zrób tak https://picasaweb.google.com/lh/photo/s28PBwfXeakYdtJ4-6xuxfScni84kdFo_sCSQtZqrq4?feat=directlink i będzie gites majonez

 

Patrząc na zdjęcie to albo symbol siłownika jest coś 63 albo masz siłownik C63 jeżeli masz siłownik C63 to jaki masz orbitrol bo wszędzie oferują zestaw orbitrol 100 + siłownik C-50.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

Przeliczając to niezależnie czy zestaw 100 + C 50 czy 160 + C 63 to obrotów na skręt tyle samo, więc jeżeli dobrze myślę to na 160 + C 63 kieruje się lżej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Orbitrol o większym przepływie do siłownika o większej średnicy. Czyli suma sumarum będzie to samo lub bardzo zbliżone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

Koledzy jaka jest główna różnica tych 2 układów obaj sprzedawcy twierdzą że kompletne a różnica 350 zł.

 

http://allegro.pl/wspomaganie-na-orbitrol-mtz-belarus-pompa-gratis-i2031800166.html

 

http://allegro.pl/mtz-zestaw-do-wspom-ukl-kier-na-orbitrol-i2046165154.html

 

Firma Grand jest bezpośrednim importerem z Mińska dlategoż taniej :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Popatrzcie do opisu. Skoro w jednym zestawie jest 38 elementów a w drugim 28 to musi być róznica w cenie. Tych 10 nikt za darmo nie da. pytanie tylko czy te 10 jest potrzebne skoro jest mniejszy zestaw, prostszy i tańszy i też działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

w tym droższym jest więcej węży, jakieś rurki za to w tańszym jest pompa :huh:

Z tego co do tej pory wyczytałem w temacie to wiem że u mnie zbędny bedzie długi drążek, prawe ramię, te rurki pewnie też skoro nie ma ich w tańszym zestawie (ale czy napewno?)

Czy frezy na które nachodzi rozdzielacz serwa są takie same jak przy orbitrolu? A może koniecznie muszę kupić ten wałek?

Co z pompą? chyba mogę się podpiąć pod tą co ma teraz? :unsure:

 

Przydało by się żeby ktoś kto zakładał orbitrol zrobił listę co jest konieczne a co sprzedawcy wciskają bez potrzeby

 

Na pewno trzeba kupić:

1. Orbitrol

2. Siłownik

3. Płytka pod orbitrol

4. Lewe ramię

5. Przewody (ile, jakie długości?)

6. Śruby do mocowania siłownika

7. Podpora siłownika (Ja bym jej nie brał bo i tak nie mam do czego jej przykręcić, zrobie po swojemu)

8. ...

 

Kto da więcej? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

Na pewno trzeba kupić:

1. Orbitrol

2. Siłownik

3. Płytka pod orbitrol

4. Lewe ramię

5. Przewody (ile, jakie długości?)

6. Śruby do mocowania siłownika

7. Podpora siłownika (Ja bym jej nie brał bo i tak nie mam do czego jej przykręcić, zrobie po swojemu)

8. wałek orbitrola jak ktoś wstawia orbitrol w kolumnę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

@gelo niewiem poszukam ale procedura montowania układu na orbitrol w 2 osoby zajmie Ci może niecały dzień :) A spawałem to Migomatem tylko takim dużym z 250 A jak nie więcej bo znajomy tokarz to spawał. A co Ci będzie potrzebne to podporę jednaj weź i zrób tak jak ja zrobiłem i gwarantuje że dobra spawarka i nie ma siły żeby się coś urwało. niema co kombinować a tym bardziej w tak odpowiedzialnej cześci ciagnika jak układ kierowniczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×