galoni

Wspomaganie na orbitrol MTZ-82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mani51    373

nie chodzi o obnizanie tylko o to że stożek jest odwrotnie w otworze względem sworznia

tak czy inaczej nie ma sensu tak kombinować skoro i tak trzeba przeginać drążek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Zastanawiam się jaki olej najlepiej dać do wspomagania i czy przed wierceniem otworów w osi pod wspornik siłownika, wyciągać oś aby było lepiej wiercić, czy też od spodu też jakoś pójdzie?


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

co do oleju to spotkałem się z opiniami że powinno się lać coś mieszalnego z olejem jakim zalany jest silnik bo w razie rozszczelnienia pompy wspomagania olej ze wspomagania pomiesza się z olejem w silniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Hm, ale tam są fabryczne nadlewy brak aby otworów


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek18lo    0

Fajnie było by wyciągnąć oś, ale u siebie walczyłem prawie cały dzień i nie wyciągnąłem bolca, wierci się nie ciekawie kiedy gorące wióry spadają na twarz i pamiętaj żeby dobrze wytrasować otwory ja pierwsze wyszlifowałem oś, potem przykręciłem ściskiem wspornik, grubym wiertłem znaczyłem otwory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

No właśnie najlepiej by mi pasowało wyjąć bo mam możliwość wiercenia na wiertarce stołowej i myślę że prosto i lekko by się wiertało:)


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SuwalkiOK    0

Witam. Sporo podglądałem na AF jak zamontować siłownik i udało się, działa rewelacyjnie w porównaniu ze starym wspomaganiem. Tylko muszę jeszcze podgiąć drążek tak jak to pokazał mrcase85 bo przy maksymalnym skręcie kół opiera się drążek.

 

A siłownik zamontowałem tak.

post-34936-0-89174000-1327762736_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek18lo    0

Widać że kolega zastosował wspornik siłownika do osi bez nadlewu, te 3 otwory z lewej strony były oryginalnie wywiercone?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SuwalkiOK    0

Nie było żadnych otworów, wszystko musiałem wymierzyć ustawić wiercić i gwintować. Materiał jest w miarę łatwy do wiercenia jak również spawanie migomatem szło bardzo fajnie-spawa się jak normalny metal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

O jak widzę sworznie siłownika masz "cienkie"? Sprawdź czy bedą pasowały do dźwigni. Bo mam na sprzedaż grube, albo zamienię się z kimś na cienkie

Edytowano przez gelo707

c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Osobiście kombinował bym wspomaganie inaczej. Kupił tylko lewą strone wąsa stary typ, orbitrol, siłownik, podstawke, cztery długie węże i podstawe z kolumna do zamontowania pod deskę rozdzielcza orbitrola.

Daj znać jak odczuwalna jest różnica między starym wspomaganiem a orbitrolem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Sworznie są "grube", myślałem o takim przerobieniu ale nie podoba mi się zostawienie tych 2 drążków (kolejny element do luzu).

Uważam że różnica będzie odczuwalna bo na starym układzie to zależało od humoru ciągnika.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No drążki można wywalić ale wtedy trzeba dwa nowe długie wąsy kupić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Wszystko można tylko z głową bo to układ kierowniczy i nikt by nie chciał żeby przy dużej prędkości z przyczepą itp nagle coś się urwało :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

A nie można by ich zespawać na środku kawałkiem rury a wywalić tą dźwignie ?

 

Jeżeli tak zrobisz to nic to nie da bo drążek się nie zmieści, widać gołym okiem że te wąsy są inaczej wyprofilowane.

 

Można to zrobić jeszcze inaczej, obniżyć stożek w sworzniu na tokarce bo one są rozbieralne.

 

I jest jeszcze do tego miejsce, co widać na załączonym zdjęciu : sam1526u.jpg .


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie. Przy krótkich wąsach starego typu ie da się założyć jednego drażka bo nie przeleci koło mostu i wału napedowego zdaje się. Ale można bu pokombinować i ŁADNIE wyprofilować drążek. Może by się dało. Star 266 miał podgięty a przednie koła przenosiły jeszcze wieksze obciążenia niż w mtz-cie i nic mu nie było.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Czy na drążku orbitrola muszą być oba łożyska? Bo założyłem oba tak jak były i widzę że lekko sie przycina przy kręceniu kierownicą, próbowałem ustawiać osiowość ale przy najlepszym ustawieniu też się tnie lekko.


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

jedno łożysko wystarczy na wałku od strony silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Witam. Orbitrol zamontowany i pojawił się problem. Niby ładnie kręci leciutko, duży skręt. Mam zamontowaną gałkę na kierownicy, przy jeździe na wprost jest ona na godzinie 7, ale jadąc i kręcąc leciutko w prawo i lewo stwierdzam że przy jeździe na wprost gałka już jest na godz 3. I tak dalej, tak jakby orbitrol "puszczał". Kierownica zawsze przemieszcza się w lewą stronę. Kręcąc na sucho czyli na wyłączonym silniku, koła skręcają potem chwilę stoją i dalej skręcają. Czy może układ jest jeszcze zapowietrzony, czy orbitrol uszkodzony? Zrobiłem z 12km szosą i w polu porobiłem z godz więc chyba powinien się już odpowietrzyć.


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

A ile oleju powinno wchodzić do układu na orbitrolu? Wlałem ok 8l

Edytowano przez gelo707

c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj