galoni

Wspomaganie na orbitrol MTZ-82

Polecane posty

robo1980    58

Mam pytanie o zestaw wspomagania do mtz 82 ze zbiornikiem na olej , który zastępuje serwomechamizm? Jak to się sprawuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Myślę że wielkiej różnicy tam nie będzie - czy zbiornik na olej potrzebny nowy? Moim zdaniem nie. Można ocalić blokadę automatyczną a i cała serwokolumna dociąża przód.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robo1980    58

Teraz mam problem z tą kolumną, bo co jakiś czas trzeba wymienić uszczelnienie, ostatnio potrafiło mi tą nakretke z dołu poluzować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

No bo jest podrobiony frez na wałku - jak założysz siłownik to ta nakrętka będzie odpowiadała tylko za załączanie blokady


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robo1980    58

Dzięki za odpowiedzi. A macie namiary na dobry i uczciwy sklep w internecie bo mam trochę środków przeznaczonych na jego remont.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aniszek1    31
Napisano (edytowany)

Witam,

odświeżę troszkę temat, bo jetem na etapie wyboru orbitrola do mtz 82 z przednim napędem i turem który raczej będzie używany bardzo sporadycznie. Nadmienię że pompę mam w tej chwili zamontowaną nsz10 - możliwe, że niedługo trzeba będzie tez wymienić pompę bo już trochę ma przelatane, ale to w przyszłości.

Zastanawiam się nad wyborem:

- zestawu ze wzmocnionym siłownikiem c50 i orbitrolem danfoss-u

- zestawu z siłownikiem c63 i orbitrolem niby z oryginalnym białoruskim chyba d160 chociaż nigdzie nie ma napisanego.

 

Różnica w cenie ok 200zł na korzyść zestawu z siłownikiem c63. Więc moje pytanie brzy następująco co będzie bardziej niezawodne lepsze i dłużej wytrzyma?

 

 

 

Edytowano przez aniszek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

proszę o poradę 

zdjąłem zwolnicę z przedniego napędu stożkowego bo chciałem wymienić oringi (zusuenła się sama bez problemu) a gdy chciałem ją założyć z powrotem zacieła się na 1/3 wysokości i nie chce drgnąć ani zejść, ani się obrócić, czyż by zacieła sie na tych tulejach czy gdzieś się sprężyna źle ułożyła i blokuje

jaka może być tego przyczyna

Proszę o komentaże 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

Jeśli nie wymieniałeś tulei, to znaczy, że założyłeś ją krzywo i się zacięła

rękami ją wsuwałeś ? przypuszczam, że nie, bo byś jej tak nie zaciął

może u dołu delikatnie gumisiem popukaj prawo-lewo i przód tył, może puści

zobacz, czy zadzior się nie zrobił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olszyna    0

Witam podepne się do tematu. Już kilka lat mam mtz 82. Miał wspomaganie na serwo. Poprzedni właściciel ściągnął rusków i założyli wspomaganie na orbitrol. Po xxxx czasie zaczęło ciężko chodzić. Więc założyłem orbitrol 160 oryginał i pompę 16 teraz wspomaganie chodzi palcem. Ale za szybko skręcić się nieda na miejscu bo pojawia się opór. Teraz tylko 2 myśli mi do głowy przychodzą albo są jakieś dławiki albo filtr zabity. I moje pytanie brzmi gdzie szukać filtra jeśli on jest i gdzie mogą być dławiki. Dodam że przewody mam gumowe a orbitrol z przodu za grilem. Podpowiedzcie cos

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

Nie wiemy, jaki masz układ - orginalny zbiornik plus pompa i do tego orbitrol czy coś rzeźbione po swojemu ?

Orbitrol 160 potrzebuje sporego przepływu pleju, dlatego pewnie na wolnych obrotach są problemy, a na wyzszych chodzi paluszkiem.  Optymalny jest orbitrol 120.

Jedyny filtr jaki siedzi w układzie z kolumną, to ten na powrocie w zbiorniku, siatkowy

Zobacz w zbiorniku, czy ci się olej nie pieni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kNalk    31

Witam, mam MTZ 80 i założone wspomaganie. Jednak mam już duże luzy na drążkach, a zwłaszcza na wąsie od serwomechanizmu. Czy w mtz'cie bez przedniego napędu można wyrzucić ten wąs i wrzucić jeden jak w mtz'cie z przednim napędem? Wyeliminowało by to dwa sworznie. Czy te dwie osie różnią się jakoś szerokością?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205
16 minut temu, kNalk napisał:

Witam, mam MTZ 80 i założone wspomaganie. Jednak mam już duże luzy na drążkach, a zwłaszcza na wąsie od serwomechanizmu. Czy w mtz'cie bez przedniego napędu można wyrzucić ten wąs i wrzucić jeden jak w mtz'cie z przednim napędem? Wyeliminowało by to dwa sworznie. Czy te dwie osie różnią się jakoś szerokością?

bez napędu można, w wersji z napędem drążek pojedyńczy haczy o wałek przedniego napędu, trzeba giąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kNalk    31

A widziałeś już tak gdzieś założone? Bo wydaje się jakby tam było na prawdę mało miejsca i przy przechyłach miało chaczyć, chyba nie bez powodu przy przednim napędzie dają dłuższe wąsy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kNalk    31

znalazłem film jak chłop przerabia krótki drążek na długi, i ogólnie robi wspomaganie trochę inaczej podsyłam linka https://youtu.be/PDrKLww9zMM Ogólnie ma ciekawe filmy, tu jak przerobił biegi na dźwignie z boku https://youtu.be/lAo4eAwPJ-U a tu reduktor na błotnik https://youtu.be/zEoNi9w0X9Q może komuś się przyda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszek83    3

O jakim maksymalnym skoku można założyć siłownik do MTZ 82, bez serwa z drążkiem poprzecznym. Muszę przerobić mocowanie i zastanawiam się nad dłuższym skokiem obecnie mam 200mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetor10    1

Witam mam taki problem z orbitrolem, założony z przodu przy kolumnie. Mianowicie polikwidowane są luzy na drążku na tuleji tej z frezami a  na wałku wychodzącym z kolumny jest luz tak jakby na orbitrolu. Czy to może oznaczać uszkodzony orbitrol czy tak jest. Luz na około pół obrotu kierownicy. Proszę o poradę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetor10    1

Od koła kierownicy po tuleję jest ok. Ale jak ruszasz wałkiem co wychodzi z orbitrola przez kolunmnę to czuć luz taki  na nie mały. Tak że na kola kieownicy jest pół obrotu. Czy na wyjściu z orbitrola powinien być taki luz. Dzięki za odpowiedzi. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron16    16

Na zgaszonym silniku u mnie jest z 10cm obrotu na kierownicy a na uruchomianym może 2cm, ale u mnie od 84r nic tam nie zmieniałem. Tyle co założyłem 3 lata temu orbitrol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj