galoni

Wspomaganie na orbitrol MTZ-82

Polecane posty

mani51    373

Musisz uważać żeby nie przesadzić bo spalisz uszczelnienia. Jak w miarę szybko uda Ci się zagrzać i ruszyć to nie powinno się nic stać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrev1822    1

A może jakiś inny sposób jest? A gdzie znajdują się uszczelnienia tam? I tak mam zrzucać zwolnice z przodu i uszczelniacze zmieniać po obu stronach. I tam od środka jeszcze są?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Rozumiem, że popuściłeś te dwie śruby blokujące. W moim nikt tego nigdy nie ruszał a przestawiłem bez problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    13

KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

 

Dnia 10.02.2019 o 13:24, klama napisał:

Ja tam różnicy nie widzę między tymi dwoma siłownikami chyba jedyna to taka że różne firmy produkują i inaczej się nazywają no i cena różna. Ja mam c63 wspomaganie zakładane dwa lata temu ciągnik pracuje w masywnym turze i jest wszystko ok :) Wszystko kupowane z MIZAR. Jedyne co to za pierwszym razem trafiłem bardzo słaby uchwyt do mocowania siłownika bo pękł. Widać było że nie do końca forma odlana była ale niestety przy próbie reklamacji usłyszałem że można wysłać ale i tak nic z tego bo to tylko kawałek metalu ( kosztował 140zł ). 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    13

Siłownik już prawie zamontowany, potem zrobie jakieś zdjęcia. Montujecie jakieś filtry olejowe? Robie nowy zbiornik i chyba przydałby sie jakiś filtr. https://allegro.pl/oferta/filtr-zewnetrznych-ukladow-hydraulicznych-amf-301-7824459315?reco_id=39c2707b-35a9-11e9-a1a8-246e961043f8&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951

Myślałem o czymś takim tylko cena też dosyć ładna mi się wydaje jak za filtr oleju. 


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Ja założyłem tylko sitko tam gdzie leję wyjęte ze starej kolumny reszta szczelnie zamknięta. Nie ma jak coś wlecieć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Tyle, że w starej kolumnie jest też sitko na powrocie. Czasem coś się robi przy układzie i wtedy mogą się dostać różne zanieczyszczenia nie wspominając o oderwanych uszczelkach, silikonie w trakcie pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sybiuszek24    21

Witam odswieze troszkę. Pytam bo jechałem kolegi c380 i wspomaganie mu lekko chodzi kręcone paluszkiem a w moim mtz 82 ciężej trochę i jakby się lekko przycinalo na wysokich obrotach jakby lepiej ale wydaje mi się że to nie to może macie jakieś porady wspomaganie na siłowniku. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Pierwsze co to pompę sprawdzić czy jest ok skoro przycina to raczej jej wina no i czy nie ma nigdzie przecieków i czy jest stan oleju bo może być powietrze i dlatego tak się dzieje. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Wszystko prawie to samo co wstawiłeś :) na pewno zamontuj go pod kierownicą i wywal wszystko co z serwem związane bo luzy będą no chyba że zamontujesz go jakoś z przodu żeby nie dorabiać uchwytu do orbitola a dalej dopiero wężami. Jeśli masz tura weź grubszy siłownik i większą pompę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrev1822    1

Ten z olx z Ukrainy to jest bez napędu. Ja posiadam identyczny zestaw ściągnięty z Ukrainy. Zbiornik wszystkie wąsy drążek wszystko komplet 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Tam w tym z Ukrainy są dwa zdjęcia. Tylko ja bym chciał żeby mi działała jednak ta blokada więc dużo nie wykombinuje 


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

https://www.youtube.com/watch?v=C2B9MUWov-s&t=4s

Tu je mój, ale blokadę ominąłem przez niezłączenie trybów.

Twój MTZ to ten na avatarze?

Nie kombinuj z orbitrolem pod kierownicą, luzy na krzyżakach powinny być znikome.

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrev1822    1

Ja mam zbiornik z zaworem blokady zapłaciłem za taki zestaw 1000. Blokada u mnie nie działa więc na razie pominalem zawór ten bo muszę naprawić blokadę tylnego mostu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

No MTZ z miniaturki to mój. Muszę przemyśleć sprawę i właśnie każda podpowiedź jest dla mnie ważna


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22
18 godzin temu, LTZ55a napisał:

https://www.youtube.com/watch?v=C2B9MUWov-s&t=4s

Tu je mój, ale blokadę ominąłem przez niezłączenie trybów.

Twój MTZ to ten na avatarze?

Nie kombinuj z orbitrolem pod kierownicą, luzy na krzyżakach powinny być znikome.

Trochę luzu tu trochę luzu tam i się robi luz jak (nie powiem co :) ) Oczywiście się nie czepiam żeby nie było ale rozmawiałem z ludźmi zanim w swoim robiłem orbitol i tak mówili. Chyba że odrazu zminisz te dwa krzyżaki co idą na drążku to i pod kierownicą to będzie spokój ale 3 krzyżaki x 120 zł to już masz dodatkowe 360zł. Za chwilę zrobi się trochę luzu na końcówkach drążków i będzie latało wszystko. U mnie luzy na końcówkach zrobiły się po dwóch latach użytkowania a obrabiam nim 10 h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9233

U mnie luzy na jednej końcówce zrobiły się po 6 latach, obrabiam 12-15ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Tylko u mnie chodzi w turze. Dość masywny metal fach 1600 udźwig. Rocznie przerzuca około 400 bel i 50 ton gnoju + załadunek piachu ziemi, rozgarnianie, w lesie do kładzenia kłód drewna na przyczepę. W ostatnim najbardziej dostaje po d*pie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9233

Dlatego potrzebujesz orbitrola, a umnie bez przodka serwo też sobie w sumie dobrze radzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

U mnie tura nie ma, ale serwo ma już spore luzy, do tego na wolnych obrotach nie działa efektywnie, dość ciężko się kręci.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Robił ktoś z Was światełko w środku kabiny które informuje czy napęd jest włączony czy jest wyłączony? Trzeba by było jakiś czujnik zbliżeniowy dać na dole przy tym ramieniu od włączania napędu? Brał ktoś taki od czegoś? Od ręcznego zda egzamin? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    453

A czy to światełko jest wam takie niezbędne? Przecież trzeba być głuchym, i nie mieć kompletnie czucia żeby się nie zorientować czy napęd jest włączony czy nie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj