galoni

Wspomaganie na orbitrol MTZ-82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mko09ijn    0

ja to rozwiązałem tak

https://www.sklep-mtz.pl/pl/p/WSPORNIK-ORBITROLA-WSPOMAGANIE-853401120-01-MTZ-BELARUS-PRONAR-/388

+

http://www.czescidotraktorow.pl/krzyzak-ukladu-kierowniczego-podwojny-mtz-belarus-p-1838.html

 

do tego odkrecenie kilku srub. Kupowane w dwoch sklepach, wiadomo dwie przesylki. Mozna dzwonic, pytac czy jak maja w jednym sklepie obie czesci. Nawet jak nie maja to i tak wychodzi taniej. A pasowac powinno bez problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszek83    3

Czyli kupuje wspornik orbitrola + krzyżak, kierownica i druga strona kolumny zostaje stara?

Chce na dniach wyrzucić całe serwo z przodu  dać orbitrol pod kierownice. Siłownik mam zamontowany i jest podłączony pod serwo. 

Potrzebne jeszcze będzie

 

drążek długi             http://www.czescidotraktorow.pl/drazek-kierowniczy-dlugi-mtz-belarus-pronar-p-1779.html

 

orbitrol                     http://www.czescidotraktorow.pl/orbitrol-100-mtz-belarus-p-1640.html

 

dźwignie skrętu muszę wymienić na długie ?   

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Ja drążek długi zrobiłem z krótkiego , kawałek Mela stoczony aby pasował w rozcieta na środku rurkę krótkiego i pospawane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mko09ijn    0

Seweryn, kolega tomaszek83 wspominal ze chce wyrzucic serwo wiec raczej na dwoch drazkach nie zrobi wspomagania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No nie bez serwa jedyna opcja to długie wąsy i długi drążek.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszek83    3

Panowie a co myślicie o tym aby zastosować siłownik poprzeczny 

http://allegro.pl/silownik-wspomagania-poprzeczny-c-385-bez-napedu-i6773784382.html?reco_id=e311392d-8a46-11e7-82dd-6c3be5c00ef8&ars_rule_id=201&bi_s=archiwum_allegro&bi_m=reco&bi_c=Product

Nie trzeba kupić nowych  drążków skrętnych i drążka  poprzecznego.

Ktoś ma tak przerobione?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mko09ijn    0

Nie wiem czy w MTZ daloby sie taki zalozyc, jest wal od przedniego napedu, połramy, moze byc ciasno. Pozatym skok tego z linku 250 mm, tradycyjne maja 200mm, ale ten silownik bylby mocowany w inny sposob wiec inna geometria drazkow, byc moze minimalnie inne skoki. A i do takiego silownika potrzebujesz dwoch drazkow z koncowka (z dwoma przegubami) podobnych do tego http://motoplatforma.com/galerie/d/drazek-kierowniczy-meyle_1091.jpg. taki drazek musi miec odpowiednia dlugosc, na jednym koncu odpowiedni gwint zeby wkrecic do silownika a z drugiej strony odpowiedni stozek zeby pasowal do wasa zwrotnicy MTZ.  Decyzja, pomiary i szukanie czesci nalezy do Ciebie :) Do odważnych swiat należy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Ja przerobiłem na orbitrol i mam zbiornik wspólny z hydrauliką i leję hl-68 i też szpula 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

A ja nie zrobię tak u siebie, pierwsze że to lekko wkur by było przy rozpoławianiu na sprzęgło, bo trzeba olej spuszczać. Drugie że wspomaganie powinno mieć niezależny olej ze względów bezpieczeństwa, np Pronar Zefir ma oddzielny.
Kolejna sprawa że olej się bardziej grzeje we wspólnym zbiorniku


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ruskie z jakiegoś tam okresu produkcji miały wspomaganie podłączone do zbiornika z olejem hydrauliki. Potem dali osobny zbiornik i osobiście uważam to za lepsze rozwiązanie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszek83    3

Wspomaganie zamontowanie, orbitrol 100 zamontowany nad pokrywą zaworów (miał być pod kierownicą ale po przymiarkach zrezygnowałem). Zbiorniczek oleju od busa z filtrem, oleju weszło ok  2,5 l wiec troch mało. Serwo całkowicie wymontowane. Kreci się bardzo lekko, na siłowniku mam króciec do regulacji skrętu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

A ja nie zrobię tak u siebie, pierwsze że to lekko wkur by było przy rozpoławianiu na sprzęgło, bo trzeba olej spuszczać. Drugie że wspomaganie powinno mieć niezależny olej ze względów bezpieczeństwa, np Pronar Zefir ma oddzielny.

Kolejna sprawa że olej się bardziej grzeje we wspólnym zbiorniku

Po kiego chu.. olej spuszczać?? Jakie są te względy bezpieczeństwa?? Olej mi się nie grzeje , widocznie coś spieprzyłem....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Żeby odłączyć przewód łączący przód z tyłem trzeba olej spuścić, trochę się już narobiło w Pronar/Belarus
A co do bezpieczeństwa, walnie ci oring na głównej pompie, nie zauważysz, olej wyrzuci i jesteś bez wspomagania


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Przyznam, że też wolę wspomaganie niezależne od hydrauliki. Wiem jak to jest, kiedy MTZ zgaśnie w połowie ostrego zakrętu.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nic spuszcza nie trzeba. Korki drewniane do stożka zaoczne wbija w przewód i po sprawie. Zgóbisz może pół szklanki oleju.

Osobiście uważam że zbiornik oleju wspomagania powinien być osobny.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Mam zasilanie pompy podciągnięte od góry zbiornika , więc nie muszę oleju spuszczać. LTZ nie rozumiem o co Ci chodzi z tym gaśnięciem i niezależną hydrauliką? A co do uszczelnienia pompy to tak samo może puścić ta od hydrauliki , więc na dwoje babka wróżyła.Sorry miało być ta od wspomagania.

Edytowano przez slawek80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ciągnik z orbitrolem jak ci zgaśnie i jeszcze trzeba w miedzy czasie skręcić to masz problem  :)


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

No więc Sławek widzisz.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Tylko kolego LTZ jak silnik zgaśnie to nie ważne czy masz wspólny zbiornik hydrauliki czy nie bo i tak nie ukręcisz..., a w mtz jest tylko zbiornik wspólny bo pompy i tak są osobno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj