galoni

Wspomaganie na orbitrol MTZ-82

Polecane posty

kowal1108    22

A to widziałem. Dzięki. Jak trochę puszczą mrozy to rozbiorę całą deskę i się za to biorę. Zobaczymy jak to pójdzie bo na serwie z dość masywnym turem niestety nie da rady no i te luzy dlatego musi być pod kierownicą nie w miejscu starego serwa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

#zbyszekbrzuze jakbyś mógł wyczyścić skrzynkę byłbym wdzięczny bo mam kilka pytań np: czy masz więcej zdjęć z montażu orbitola pod kierownicą w mtz82?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ja to nie rozumiem czemu się tak bronicie przed tym orbitrolem przy kolumnie. Luzy i tak praktycznie znikną bo największe zawsze są wewnątrz kolumny. Orbitrol przy kolumnie to dużo mniej przewodów i żadnych kombinacji z montażem a jak są jakieś luzy na tym wałku to wolałbym je usunąć niż męczyć się z upchaniem orbitrola pod kierownicą. I jeszcze jedno - nawet jak pojawi się wyciek z orbitrola to pójdzie do kolumny i spokój :) Jedyny minus to wałek nad silnikiem no ale w czym on tak naprawdę przeszkadza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Luzy nie tylko w kolumnie z serwem ale też pod kierownicą na tych krzyżakach no i na tym wałku nad silnikiem też są..tu trochę tam trochę i się robi dużo. Masz u siebie w serwie orbitol i nie ma luzów? Teraz trochę pola doszło gdzie dojeżdżam drogami asfaltowymi to jest uciążliwe cały czas zwalniać jak coś jedzie przede mną żeby przypadkiem nie bujnęło i nie w jechać w kogoś :) a o belowaniu na łące nie wspomnę wszystkie łąki długie a wąskie wykręcić na nich z tym to cud..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Ja mam orbitrol  w kolumnie i nie narzekam. Są niewielkie luzy na połączeniu wałek orbitrola- drążek i na krzyżaku. Ale jest o niebo lepiej niż na serwie. Muszę zlikwidować luz przy wałku orbitrola i będzie dobrze.  Bez problemu można jechać szosą z pełną prędkością , bez obawy zniesienia w którąś stronę. Nieco gorzej z czymś ciężkim na tuz. Taka ciekawostka, nowy krzyżak już po paru godzinach jazdy dostał luzów.

Edytowano przez gelo707

c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Jeśli chodzi o jazdę po asfalcie to o niebo lepiej jeździło mi się na rozdzielaczu od serwa tylko z siłownikiem przy osi. Teraz drażni mnie przestawianie się kierownicy w różne położenie w czasie jazdy i brak sprzężenia zwrotnego przez co nie "czuje" ciągnika na drodze i trzeba mniej nerwowo korygować tor jazdy. Co do luzów między kierownicą a orbitrolem to są mniej zauważalne i mi w ogóle nie przeszkadzają dlatego że układ ten przenosi znacznie mniejsze obciążenia niż przy padniętym serwie.

Tak prawdę mówiąc to teraz wolałbym ogarnąć oryginalny rozdzielacz bo nie powaliła mnie przesiadka na orbitrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamson330    48

Witam. Chcę założyć orbitol i chcę go założyć pod kierownicę ( w stare serwo odpada bo będzie lżej ale luzy będą dalej). Czy jest możliwość założenia prosto z kierownicy wałkiem z frezem do orbitola bez żadnych krzyżaków (oczywiście przerobiłbym mocowania). Czy trzeba frezy bo nie będzie się płynnie skręcało itp? Czekam na opinnie.

 

Witaj.

Jestem w trakcie takiej przeróbki.

Po konsultacjach na agrofoto oraz przymiarkach myślę ze najlepiej kupić nowy wspornik orbitrola (ok. 100 zł)  i wspawać w niego cześć starej kolumny kierowniczej tj otwory i grzebień do regulacji kątowej kierownicy. Potrzebny jest jeszcze krzyżak podwójny (ok. 100 zł) i tulejka wspierająca wielowypust na końcu krzyżaka (tokarz dorobił mi ja z mosiądzu za 50 zł ;[

Ja planuję jeszcze przesunąć kierownicę centralnie w oś traktora, ale do tego trzeba usunąć ten rozdzielacz pod kierownicą (orbitrol koliduje z góra rozdzielacza i jego przelewem)

W planie mam jeszcze skrócić oś kierownicy, aby nie trzeba było tak wysoko unosić rąk.

 

Ucięta część ze zdjęcia jest wspawana w nowy wspornik orbitrola (ten czerwony)

post-85298-0-88719800-1484338090_thumb.jpg

Edytowano przez adamson330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Mani, trzeba dojść do tego ruska co wspawał podkładki w rozdzielacz od serwa i na 9 biegu mógł puścić kierownicę.

Jest trochę filmików na ten temat

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Ja to serwo, jak jeszcze miałem to podobnie udoskonaliłem, z tą różnicą że nie dałem podkładek, tylko obudowa była stoczona po chyba 0.8mm. Jak chcesz być zadowolony z orbi, zainwestuj w dobry orbitrol, żeby skręcać z pełną łyżką, w miejscu na wolnych obrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Patrzyłem na takie  http://allegro.pl/agro-mar-wspomaganie-na-orbitrol-wzmocnione-mtz-82-i6650004196.html  Myślicie że będzie ok?


Witaj.

Jestem w trakcie takiej przeróbki.

Po konsultacjach na agrofoto oraz przymiarkach myślę ze najlepiej kupić nowy wspornik orbitrola (ok. 100 zł)  i wspawać w niego cześć starej kolumny kierowniczej tj otwory i grzebień do regulacji kątowej kierownicy. Potrzebny jest jeszcze krzyżak podwójny (ok. 100 zł) i tulejka wspierająca wielowypust na końcu krzyżaka (tokarz dorobił mi ja z mosiądzu za 50 zł ;[

Ja planuję jeszcze przesunąć kierownicę centralnie w oś traktora, ale do tego trzeba usunąć ten rozdzielacz pod kierownicą (orbitrol koliduje z góra rozdzielacza i jego przelewem)

W planie mam jeszcze skrócić oś kierownicy, aby nie trzeba było tak wysoko unosić rąk.

 

Ucięta część ze zdjęcia jest wspawana w nowy wspornik orbitrola (ten czerwony)

attachicon.gif20161220_151550.jpg

 

Jak możesz to porób więcej zdjęć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamson330    48

Jeszcze gorące :)

 

post-85298-0-39130100-1484410661_thumb.jpg

post-85298-0-38660400-1484410676_thumb.jpg

post-85298-0-47063100-1484410687_thumb.jpg

post-85298-0-19174100-1484410736_thumb.jpg

post-85298-0-82680200-1484410717_thumb.jpg

post-85298-0-18340600-1484410880_thumb.jpg

 

Też kombinowałem zęby założyć orbitrol bezpośrednio na os kierownicy, ale musiał by on być na sztywno. Ewentualnie trzeba by dorobić jakąś wahliwą ramę. Ostatecznie zrobiłem tak jak powyżej.

Edytowano przez adamson330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9231

A ktoś przerabiał MTZ-50 na orbitrol na kolumnie ? Mocowanie jest trochę inne, bez regulacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

No i git. Mam podobnie od paru lat.

 

I jak luzów nie ma? Wszystko ok?

Edytowano przez kowal1108

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Miejsca gdzie mogą powstać luzy masz ograniczone do minimum. Sam krzyżak podwójny wytrzyma kupę a i wieloklin tak samo. 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Dokładnie, zrobiłem i zapomniałem.  Ważne dobrze pomierzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ja myślałem przykręcić orbitrol do zbiornika oleju na sztywno obok rozdzielacza i wyszarpać jakiś wałek od kierownicy z samochodu i nim połączyć z kierownicą ale ostatecznie zrobiłem tak jak pisałem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Witam. Brać orbitol d-100 i siłownik c-50 czy orbitol d-160 silownik rk-63 i pompe nsz 16 ? Ciągnik z turem metal fach 1600 udzwig używany do załadunku beli. Nie pracuje przy oborniku. Czy jest sens dopłacać do mocniejszego zestawu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Zamówiony. Teraz tylko czekać aż przyjdzie i montaż. Jedyna obawa to to że gdzieś czytałem że w pracach z ładowaczem super gorzej z jazdą po drodze za bardzo czuły ale nie wiem czy to prawda..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Z tego ci mi wiadomo przy siłowniku fi 50mm i orbitrolu 160 jest tak jak mówisz. Przy siłowniku 63 i orbitrolu 160 już nie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9231

Na siłowniku 50 będzie ci uciekać na boki, jak tylko dotkniesz kierownicę , na szosie. W polu owszem, skręca się szybko. Orbitrol 100 jest do transportu zdecydowanie lepszy. Sam musisz zdecydować, co dla ciebie ważniejsze, manewrowanie z turem czy transport.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22
  • orbitrol D-160 szt. 1
  • pompa nsz 16 HYDROSIŁA szt. 1
  • siłownik RK-63 -wzmocniony szt. 1

Taki zestaw będzie ok? 

W transporcie i w polu pół na pół pracuje.  Mam trua 1600 udźwig masywny do tego chwytak bela sianokiszonki i na serwie zaczyna się robić problem no i dokuczliwe luzy. Znajomy ma d-100 siłownik 50 pompe 100 i żałuje że nie założył większego a 400 zł różnicy jest między tymi zestawami. Na niskich obrotach cięzko kręci z ciężarem dopiero dobrze jest jak da gazu. A w tranporcie myślę że też nie będzie zle w porównani do teraz że każde koło żyje swoim życiem :D

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Na siłowniku 50 będzie ci uciekać na boki, jak tylko dotkniesz kierownicę , na szosie. W polu owszem, skręca się szybko. Orbitrol 100 jest do transportu zdecydowanie lepszy. Sam musisz zdecydować, co dla ciebie ważniejsze, manewrowanie z turem czy transport.

Ale kolega chce założyć siłownik fi 63 i orbitrol 160 a to działa jak najbardziej poprawnie w każdych warunkach.

Zakładaj większy zestaw i niczym się nie przejmuj będzie dobrze.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj