galoni

Wspomaganie na orbitrol MTZ-82

Polecane posty

adamson330    48

Ciekawe czy nie było by problemów z luzami. Kolejne 2 przeguby. Dodatkowo czy nie zmieniała by się geometra kół.

Zrób proszę fotke tego orbitrola pod kierownicą u Ciebie. Moze cos wymłodzę sam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrus907    6

ja tam dorobiłem uchwyt od spodu do siłownika bo nie było dziur żeby przykręcić orginał ,  tego wąsa przy kole nie wymieniałem tylko dorobiłem i przyspawałem uchwyt do tego co był drążki i ta łapa od spodu została tylko środek z tej kolumny wywaliłem żeby nie potrzebnie tam to nie chodziło i działa bardzo dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

1. Do kolumny wchodzi zdaje się 9 litrów.  W każdym razie zalewasz normalnie do poziomu jaki wyznacza sitko we wlewie. Olej hl-46 ja mam 68.

 

2. Nie korzystasz z rozdzielacza pod kierownica to przerób kolumnę bez krzyżaków. Kup tylko wieloklin do orbitrola są w sprzedaży. Na krzyżaku podwójnym orbitrol działa płynnie. Dla tego krzyżak jest właśnie podwójny.

 

ad6. Możesz założyć siłownik 50 mm o skoku 200 mm, orbitrol 100 i pompę nsz-14. Chodzi na tym dobrze tylko kierownica ma dużo obrotów pomiędzy skrajnymi punktami. 200 mm skoku to max przy większym skręcając na max w prawo wąs przekroczy punkt oporu i może wywinąć kołem jeszcze bardziej. 

Nawet jeśli zdecydujesz się na siłownik 63 to same sworznie to nie problem. Robisz tulejki i tyle  a smarujesz łożysko siłownika przez kalamitki w uchu siłownika bo są.

 

Ja mam orbitrol pod kierownica w oryginale, jest kolumna w  niej zawór blokady a w miejscu siłownika i rozdzielacza zaślepki. W środku zamiast zębatki jest właśnie taka krzywka jak na foto które zamieściłeś. Bardzo proste do zrobienia ze starej zębatki.

Ogólnie wspomaganie to co ja posiadam chodzi dobrze. Dokładnie to.

https://zapodaj.net/ad0cce16e0461.jpg.html

https://zapodaj.net/ec5759ef3f6f0.jpg.html

https://zapodaj.net/6a54e8939ee9f.jpg.html

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie. Łożyska jakie są wbite w uszy siłownika mogą być smarowane albo ze sworznia albo z ucha. Jeśli nie ma kalamitki w uchu robisz otwór, gwint M6 i już jest.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamson330    48

Dzieki Panowie za pomoc. Raczej będę kombinował ze stara kolumna i siłownikiem c63. Jak coś już będę miał to się podzielę efektami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianwr1    3

Wykombinował ktoś już coś z tą starą kolumną by przykręcić do niej orbitrol mówię o tej w kabinie  bo u mnie są  w niej 2 otwory 10mm może wystarczy wywiercić jeszcze 2 otwory i orbitrol będzie pasował  i do tego ten podwójny krzyżak i było by okej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JacoVR6    1

Ja przerobiłem z oryginalnego mocowania. Uciąłem mocowanie do kabiny i do spawałem  tak żeby się zmieścił orbit rol 160 i dało się przykręcić w to samo miejsce.

post-65912-0-72543300-1483133295_thumb.jpg

post-65912-0-87194100-1483133324_thumb.jpg

post-65912-0-36004100-1483133369_thumb.jpg

post-65912-0-39991900-1483133395_thumb.jpg

post-65912-0-83088200-1483133419_thumb.jpg

post-65912-0-00894500-1483133581_thumb.jpg

Edytowano przez JacoVR6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Mogłeś założyć podwójny krzyżak jak w oryginale. Możliwe że będzie odczuwalna różnica w obrotach części przy orbitrolu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

Ja bym odsunął orbitrol dalej w stronę silnika kilka cm i dał dwa krzyżaki. Żeby ci się nie chciało to blokować w niektórych pozycjach, bo  można sobie kuku zrobić. Testy na sucho nie są miarodajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Oryginalnie ruski zakładają tam podwójny krzyżak. Niweluje to własnie różnice w predkości na części przy orbitrolu. 

http://allegro.pl/krzyzak-podwojny-ukladu-orbitrol-mtz-belarus-grand-i6661655144.html

część krzyżaka przy orbitrolu obraca się w tulejce nie obciążając samego orbitrola możliwe że to też ważne.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianwr1    3

przerobiłem już kolumnie wspawując płytkę orbitrola w kolumnę i założyłem  podwójny krzyżak 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Ja mam przerobione na jednym krzyżaku(podwójny mi się nie zmieścił w starym mocowaniu) i chodzi bez zarzutu nawet na złożonej kolumnie. Oryginał z drążkiem się jakoś nie blokuje a kąt jest ten sam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie chodzi o to że się blokuje ale że obroty kierownicy są inaczej przekładane na orbitrol nie płynnie. 

I napisałem też że nie wiem czy będzie to odczuwalne ale takie zjawisko zachodzi przy pojedynczym krzyżaku.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Witam. Chcę założyć orbitol i chcę go założyć pod kierownicę ( w stare serwo odpada bo będzie lżej ale luzy będą dalej). Czy jest możliwość założenia prosto z kierownicy wałkiem z frezem do orbitola bez żadnych krzyżaków (oczywiście przerobiłbym mocowania). Czy trzeba frezy bo nie będzie się płynnie skręcało itp? Czekam na opinnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie wiem czy jest tam miejsce koło rozdzielacza na orbitrol. Raczej ciężko.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Zerknij na 15 stronę w tym temacie tam ktoś załączył zdjęcie jak orbitrol założył prosto bez krzyżaka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Dzięki Panowie. Czyli można założyć prosto bez krzyżaków. Za uchwyt do której można odrazu wkręcić orbitol w sklepie krzyknęli mi 600 zł...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Ja to zdjecie wstawiałem. To jest w ciągniku mojego klienta Mariusza, ale nie ma regulacji kiery i ostro musiał mocowania przerobić.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj