galoni

Wspomaganie na orbitrol MTZ-82

Polecane posty

mani51    373

Według mnie to kolega się pewnie dobrze nie przyjrzał i raczej ma chłodnicę wpiętą tam gdzie trzeba tylko to jest tak namieszane że można się pomylić.

Dlaczego chcesz się pozbyć kolumny zamiast zostawić ją jako zbiornik? Kiedyś ktoś też tak przerabiał ale chodziło wtedy o wstawienie tam większego filtra powietrza z tego co pamiętam. Ciekawy jestem po co w tym przypadku ją wyrzucasz bo przecież jakoś bardzo ona tam nie przeszkadza w niczym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonkszi    66

Co do chłodnicy to muszę to zobaczyć.(dokładnie)

Co do zbiornika to spierdziela gdzieś olej a nigdzie nie jest uwalone i nigdzie nie przybywa(do blokady nie mam puszczonego węża bo tam to już cuda się dzieje po prostu co trochę się leje a jak na razie mam koncepcje zrobić coś na powietrze  .

Ogólnie w zamyśle jest przeróbka całkowita ciągnika wspomaganie, turbo(w miejsce kolumny intercooler) przeróbka całej z tyłu hydrauliki

Zmieniłbym szersze opony ale są stare bardzo dobre i na razie zostawiam tak jak jest. Co do turbo też nie wiem czy będzie ale coś myśle zrobić ale nie wiem. Nowa kabina co daje też szukanie miejsca na aku  myślałem też o jakimś hamulcach pnematycznych(chodzi bardziej żeby siłownik pneumatyczny za mnie hamulec wciskał- ogólnie to są plany a na razie to trzeba rano jutro wstać i jechać do roboty na budowę do stolicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Witam. Jestem tu nowy więc przepraszam z góry jeśli coś źle zamieszczę na forum. Mam pytanie związane z wspomaganiem MTZ80 , a mianowicie potrzebuje wymiaru gdzie montowany jest wspornik pod siłownik wspomagania. Chodzi mi o wymiar od środka osi do otworu mocującego ów wspornik albo od końca osi do otworu. Potrzebuje tego ze względu, że mam oś bez nadlewu i będę rozbierał cały przód do piaskowania i malowania, a nie mogę teraz przyspawać wspornika bo go jeszcze nie mam. Nie chciałbym się bawić z tym po malowaniu bo będzie głupio wyglądać , a wspornik można ustawić tylko przy złożonym przodku , chyba że zna się jego miejsce położenia to przyspawanie przed malowaniem i składaniem będzie możliwe. Z góry dziękuję za każdą pomocną informację. :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonkszi    66

Zakup jakiś siłownik  żeby miał skok 20 cm ale może i mieć 25 do 30(jak masz niby 80 to niby nie masz napędu więc jak największy skok jest zalecany)  potem skręć kołami maks powiedzmy w lewą stronę(obojętnie) i wtedy zakładasz siłownik koło koła i na złożonym siłowniku dostawiasz miejsce gdzie powinno być mocowanie.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Wszystko jest ok, tylko że już chcę przód rozebrać a zestawu jeszcze nie mam , dlatego potrzebuję oryginalnego rozmieszczenia tych otworów.  Zbyt długi siłownik na wąskim rozstawie kół nie zda egzaminu ponieważ błotniki będą się opierać o półramę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Witam, założyłem wspomaganie na orbitrol do mtz 82 Kolumnę zostawiłem a do niej przykrecilem orbitrol tylko że ja mam założoną maskę od belarusa 920 no i musiałem maskę wysunąć jakieś 10cm do przodu i teraz będę zakładał tura i chciał bym tą Kolumnę wymontowac, z rury o średnicy 10 cm i wysokości ok 50 cm zrobić zbiornik i do tego przyspawac płytę do której dokrece orbitrol bliżej o około 15 cm i wtedy bym mógł z powrotem dosunac maskę do kabiny. Wiadomo że przy turze każdy cm się liczy z przodu. Pytanie jeśli zaspawam rurę, wstawać króciec do oleju - 2 jeden do zasilania pompy i powrót a co z wlewem czyli korkiem? Nie może być chyba całkiem szczelny? Ale też nie chciał bym żeby olej wyparskiwal korkiem.
Jeszcze jedno ile oleju po ospowietrzeniu układu musi być jeszcze w tym zbiorniku co chce zrobić z tej rury?
Co myślicie o moim pomyślę, maska w 920 jest scieta górą i przez to takie cyrki, stara była nawet góra bardziej wysunięta.
Blokady chydraulicznej nie mam więc kolumna nie potrzebna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

To przełóż orbitrol pod kolumnę kierownicy a olej podepnij pod zbiornik hydrauliki siłowej i po sprawie , lub kup oryginalny zbiornik do wspomagania mtz . Jak już chcesz tę swoją rurę to wmontuj w nią jeszcze jakiś filtr , no i korek z odpowietrzeniem też potrzebny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Tak myślałem żeby pod kolumnę tylko wszystkie nowe węże musze kupić a wspomaganie założyłem niedawno. A mi chodzi tylko żeby przesunąć orbitrol około 15cm bliżej i wszystko będzie ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Gadałem z mechanikiem co zakłada wspomagania np. do 60tki to mówił ze zbiornik oleju starczy od osobowki ze wspomagania. Tez takie są w zestawach do kupienia to nie wiem czemu proponujecie aż 5l

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Bo w osobówce mało co kręcisz w czasie jazdy nie ma w ogóle co robić. W ciągniku naparza od dechy do dechy pod większym obciążeniem. Chodzi o temperaturę płynu. Im więcej to niższa.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9227

Przy małym zbiorniku na płyn do wspomagania konieczna będzie chłodnica. Po pierwsze, w autach są mniejsze siły potrzebne do skręcenia kół, po drugie, kręci się o wiele mniej, po trzecie, wydajność układu w ciągniku musi być o wiele większa, czyli 1l oleju przeleci przez układ kilka do kilkunastu razy na minutę, a w aucie może raz lub dwa. Każde tłoczenie oleju to jego podgrzanie. Gorący olej ucieka każdą dziurą, wszystko się zacznie pocić. Minimum to z 5l na ciągnik. Można zamontować zbiornik orginalny od MTZ czy Zetora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonkszi    66

Tyle że do zetora najbiedniej trzeba dać 400-500 zł widziałem do mtz nigdzie nie spotkałem tyle że widziałem od Tatry za 250. I też bardzo nie wiem co kombinować.  Ale chyba myślę że chyba podepnę się do głównego zbiornika oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Panowie po waszych sugestiach zrobiłem zbiornik oleju z profili zamkniętego 10cm/10cm a wysoki 40cm. Tylko teraz się zastanawiam z czego zrobić korek żeby było odpowietrzenie dobre a syf do zbiornika nie leciał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Z tego co widzę to te korki mają zbyt dużą średnicę do mojego zbiornika a nie chce nowego robić bo mam już zbiornik zrobiony przymocowany i zostawiony otwór z gwintem na korek od wody (coś takiego jak korek oleju hydrauliki w mtz)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To zrób tak jak jest w zbiorniku oleju. Wspawaj mufę i korek z otworem wkręć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9227

Mogłeś wspawać kawałek wieczka z kolumny z orginalnym korkiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asso2    0

Może ktoś pomoże - jak odkręcić końcówkę drążka od tego wąsa który wychodzi z serwomechanizmu. Nijak nie mogę podejść z kluczem - trzeba mieć jakiś specjalny czy może odkręcać chłodnicę?

Edytowano przez asso2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiek88    128

Skrecasz na max w prawo wtedy wąs masz po lewej, podnosisz prawe koło i wtedy masz miejsce na klucz choć też nie za bogato. ja tak u siebie dokręcałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9227

Ja odkręcałem solidnym kluczem płaskim pobijając młotkiem. U znajomego po prostu ruszyłem nakrętkę ruskim kluczem, czyli przecinakiem po odbezpieczeniu zawleczki i dalej też poszło kluczem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rumcio40    296

Panowie, jak to jest z tymi kołkami ustalającymi? Kupiłem długie ramiona zwrotnic i one mają o ok 1mm większe otwory ustalające, gotowych kołków brak. Jedyne wyjście to chyba tokarz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj