galoni

Wspomaganie na orbitrol MTZ-82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Mariusz25    36

to jednak częsty problem widzę.. a mój mechanik partacz bardziej niż mechanik nawet nie miał pojęcia że coś mogło się z tym dziać..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz25    36

..jak patrze na mój zestaw wspomagania i oglądam na allegro to mam 99% pewności że to allegro uczyniło mojego MTZ na jakiś czas nie uzytecznym.. :D ale tak bez żartów to tak to ten z allegro :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Ja mam z Allegro i działa bez większych problemów.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    2

Witam. Jako zapalenic MTZ (ruskiej masziny) witam was wszystkich. Piszę z powodu małego problemu mojego niedawno kupionego MTZ82. Otóż chciałbym założyć Orbitrol do MTZ-a ponieważ kolumna raczej jest w słabym stanie ponieważ ostatni właściciel doprowadził go do stanu.... dlatego chcę założyć orbitrol. Tutaj są zdjęcia kolumny jak ona wygląda przy wąsie dolnym gdzie jest wiloklin i drązki przychodzą niedość że jest zerwany gwint to wieloklina już prawie nie ma:

normal_Zdjecie1591.jpg

 

normal_Zdjecie1592.jpg

 

I tutaj się nasuwają pytanie i problemu które ja widzę i mam nadzieje że mi pomożecie.

Jak kupię na allegro komplet i wlożę to wszystko to czy będę miał w ogóle blokadę??? bo przeczytałem cały temat i nie wiem bo pisaliście o automatycznej blokadzie przy skręcie.

Chodzi o to że nie musi być ale mogła by być automatyczna rozłączana blokada ale żeby była blokada jak będzie potrzebna bo traktor będzie głównie do lasu po opał do domu i raz na kilka lat do pola. Następne co to nie mam otworów pod uchwyt i napewno będzie spawanie tylko pytanie czy zrobi swoje moja spawarka bester 1700s i ostanie moj pytanie to czy jak usunę ten wąs co jest przy kolumnie i trzyma drązki nie będzie kłopotu???? Aha i jak byście mogli to napiszcie co potrzebuję co dokładnie, jaki siłownik, pompę itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Blokada będzie działała normalnie tyle że jak wyrzucisz wąsa nie będzie automatycznej. Potrzebny ci orbitrol, podstawka pod niego do mocowania na kolumnę i wałek(ślimak) z wieloklinem zamiast tego w serwie. Do tego siłownik o średnicy 50 mm i skoku 200, podstawa i dwa wąsy do połączenia kół jednym długim drążkiem.

Ewentualnie nie musisz się bawić w zakładanie orbitrola na serwomechanizm a kupić podstawę kolumny kierownicy i wpakować go pod deskę rozdzielczą.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    2

Dzięki seweryn20:) Widzę że jesteś z B-B. A wąsy jakie mam kupić na nowy typ czy na stary??? a siłownik c50???? Aha pisałeś o tym wąsie odnośnie blokady gdzie on jest umiejscowiony w serwie czy ten co trzyma końcówki drazków????

 

Jak by ci się chciało to podrzuć linkiem np. z allegro przykladowego dobrego kompletu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli chcesz zostawić dwa drążki to musisz wymienić jedynie jeden wąs. Ten lewy. Z tym że są one podłączone do wąsa w którym masz wywalony wieloklin. Jeśli tak zrobisz to będzie działała blokada automatyczna. Przypadkiem mam gdybyś chciał. Jeśli chcesz jeden drążek łączący koła musisz kupić wąsy nowego typu. Siłownik C50 są na allegro z nawet podanymi wymiarami.

W kompletach już są długie wąsy nowego typu. Czyli blokada będzie tylko stała, bez automatycznej.

Patrząc na zestawy na allegro to prawdę mówiąc są one wszystkie tak samo skompletowane. Na moje oko na jedno wychodzi.

http://allegro.pl/mtz-82-was-kierowniczy-i3633616947.html

To jest stary typ na orbitrol i dwa drążki.

Jak byś chciał oszczędzić to jego trzeba założyć a resztę kupić osobno. Siłownik, orbitrol, wałek, podstawka pod OR, i druga pod siłownik, i jeden sworzeń. Z wąsem możemy się dogadać. Zawsze możesz do mnie wpaść. Blisko.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    2

Wiesz co raczej przejdę na jeden drązek bo tylko dwie końcówki a nie 4 a tym bardziej i tak bym musiał kupić 4 bo były też wywalone i jeden drązek bym musiał kupić bo koncówkę gościu przyspawał do drążka. Tylko teraz jak będzie drążek jeden to zaś będzie się opierał o ramę :( A powiedz mi z tym spawaniem co trzeba uchwyt siłownika przyspawać do przedniego mostu to trzeba wszystko wybeweszyć z powodu spawania a dokładnie temperatury. Aha i jeszcze jedno czytałem w tym temacie że trzeba gdzieś blachę 10mm a moja spawarka obsluguje do 6mm nie wiesz jak temu poradzić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli nie masz otworów pod mostem to musisz zrobić blachę tak by miała otwory z gwintami i pasowała do podstawy siłownika. Ja przyspawasz do mostu. Nie trzeba nic wybebeszać. tylko nie szaleć i nie rozgrzewać za mocno. Robić przerwy w spawaniu. Spawarki nie trzeba szalonej. Nie ma czegoś takiego że spawarka obsługuje do 6mm. Jeśli nie czujesz się na siłach niech pospawa ktoś kto ma to opanowane.

Lepiej jeden drążek. Ma mocniejsze końcówki.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    2

A powiedz mi jeszcze jak przyspawam tą blachę do mostu to wiadomo muszę ją nawiercić i nagwintować ale tylko blachę czy jeszcze muszę się wwiercić do mostu???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Cześć ci. Tylko blacha. Dla tego ma mieć najmniej 10mm bo i grubsza mile widziana żeby było odpowiednio dużo gwintu. Osobiście dał bym koło 15mm.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin133    944

Wojtf23 ja robiłem w tym roku na wiosne i mam podstawę siłownika przyspawaną od razu do mostu i jest ok bez dorabiania blachy. tylko mi doradzili żeby nie spawarką a migiem bo to staliwo i elegancko się spawa. robił mi to porządny spawacz u szwagra w firmie remontowej. . .dodam ze też chciałem na jeden ten długi wąs ale szło prosto w rame. podobno że można wygiąć ten drążek i przejdzie ale sobie to darowałem i zrobiłem na starym drążku orbitrol gościu mi doradził 160...siłownik c 50.chodzi na razie elegancko a chodzi przy turze to ma co robić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    2

Koledzy a ten wąs co trzeba wyrzucić z serwomechanizmu co nie będzie automatycznej blokady jak on wygląda bo na pewno się znajduje w środku serwa. A pompa i siłownik to już nie wiem czy pompę 160 czy inna i tak samo siłownik c50 czy c63 jaka będzie różnica???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin133    944

Jak odkrecisz ta pokrywe co wlewa się olej do serwa to zobaczysz ten was...taka półokrągła zebatka połączona z wałkiem orbitrola.wałek orbitrola też będziesz musiał kupić bo ma inne frezy.,..mi facet co miał serwis mtz i prowadzi sklep doradził taki zestaw jak pisałem...tak jak mówie na wolnych obrotach palcem zakrecisz w miejscu także nie ma porównania. teoretycznie siłownik c 63 powinien być jeszcze lepszy ale czy tak by było to nie wiem, cena też dużo droższa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    2

czyli ten wąs to jest ten pół księżyc co wałek ze ślimakiem chodzi po nim. to jest to zaznaczone na czerwono????

fdc013ef4276f3damed.jpg

Edytowano przez wojtf23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wąs to poz. 45. On już też nie będzie potrzebny. A zakładając orbitrol wywal to co zaznaczyłeś całkiem lub obetnij tylko wycinek koło zębatego który pracuje ze ślimakiem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariank1    2

witam

oglądałem (do kupna) MTZ 80 z orbitrolem i zauważyłem ze koła są już skręcone do oporu a kierownicą nadal mogę kręcić czy to normalne,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Nie. Powinien być opór. Być może coś z orbitrolem nie tak. Wspomaganie oryginalne czy ktoś sam zakładał?


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    2

Ja zakładałem sam i jest opór więc tak jak pisze kolega coś jest nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

80% orbitrol 20% siłownik, odbij 600zł na naprawę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj