Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ferguson
drajwer12    0

Witam mam pytanie co do spalania tego MF bo zamierzam go kupić i jak by mi mógł ktoś coś powiedzieć na temat tego traktorka to będę wdzięczny . pozdrawiam :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Florek93    5

Ja mam 3085 , co do spalania to jestem zadowolony , w gruberze spala mi około 7 litrów na hektar a w orce około 9-10 litrów na hektar . Ogólnie to polecam tą serie ferdków . :P


05.06-2008 - 05.06.2013 - 5 lat na AgroFoto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drajwer12    0

Dzięki wielkie ! A n godzinę to ile ty gruberem zrobisz to mniej więcej sobie spalanie przeliczę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

drajwer12    0

Koledzy a możecie mi coś powiedzieć o jakiś wadach tego ciągnika jak tam ze skrzynią chodzi dobrze czy coś szwankuje napę jak się sprawuje ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Markus    18

Sledzę z zaciekawieniem temat bo też planuje zakup ciągnika i może to bedzie MF :D

 

Wracając do tematu znam z 5 użytkowników MF 3080, pracują już nimi kilka ładnych lat i nikt z nich nie narzeka na ten ciągnik, a awaryjna skrzynia w MF to chyba mit.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kazik189    0

Moim zdaniem ta awaryjna skrzynia to jednak duzo zalezy od uzytkowania, jak byla wczesniej uzytkowana i jak jest teraz.

 

Ja mam model 3125 od 3 lat, jak do dzis nie ma zadnych zmian w skrzyni, mialem tylko przeciek

przy wejsciu 2 walkow od zmiany biegow do skrzyni. Przy wymianie uszczelniaczy zdejmowalem tą obudowę od skrzyni. Po jej demontarzu mozna bardzo dobrze ocenic stan skrzyni a najbardziej samych kol zebatych.

Wg moich obesrawcji zauwazylem tylko minimalny luz na lozyskach szpilkowych, ruszajac za kola zebate. Poza tym to kola zebate wygladaja jak nowe i tak ogolnie widac ze są bardzo wyokiej jakosci. W skrzyni panuje czystosc olej jak nowy. Widac ze jest to wysoka polka. Ale oczywiscie trzeba bardzo dbac.

 

Z tylu rowniez mozna latwo sprawdzic mechanizm roznicowy. Ja zrobilem to w sposob odkrecenia dekla na ktorym sa umieszczone wyjscia hydrauliczne. Widac dokladnie stan mech. roz. mozna tylko podswiecic lampką.

 

Moja skrzynia jest bez power sh. ale ma wzm mom. Tego bez rozpolawiana nie da sie spradzic. Znajduje sie bezposrednio za sprzeglem. Przy wymianie np. tarcz sprzeglowych polecem sprawdzic stan tego reduktora, szczegolnie zwrocic uwage na lozyska.

 

Teraz ogolnie do zawodnosci: Polecam wszystkim ktorzy kupili MF z serii 3000 i 3100 sprawdzic dokladnie stan lozysk w skrzyni oraz jesli to mozliwe w reduktorze.

Z tego co wiem jak rozmawialem z innymi uzytkownikami to skrzynia najpredzej uszkodzi sie przez zle lozysko. Zebatki sa na tyle wytrzymale ze napewno nie pekna bez powodu.

 

Jeszcze warto jest sprawdzic stan lozyska wychodzacego walka przedniego napedu.

 

 

 

Rachunek jest prosty: Jezeli macie jeszcze sprawnego MF-a to warto jest sprawdzic jego stan dla wlasnego spokoju i kosztow. Jezeli przyjdzie wymienic lozyska to bedzie napewno nie duzy koszt w porownaniu do wymiany kol zebatych!!!!!

 

A przy dobrych lozyskach ta maszyna przezyje nie jednego ursura w ktorym zebatki sa robione z "bruku"

 

 

W wielu wypadkach te maszyny trafiaja do nas z zachodu w duzych przebiegach bez remontow i ekspoatowane w rozny sposob, bardzo czesto w EXTREME.

 

 

 

 

 

 

Moze ta odpowiedz powinna byc w innym temacie ale jak widac w prawie kazdym sprowadza sie do awaryjnosci skrzyn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
intruder74    2

MF 3085 93 r.: spalanie z pługiem zagonowym 4x40 8-10 l/ha, wydajność około 1-1,2 ha/godz. Jest to krótka seria ciagników z rynku irlandzkiego z turbiną i mocą 115 KM... Tak, tak seria 3085 normalnie ma 107 KM, ale takie tez były (sprawdzone uproducenta).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matmixmix    0

MF 3085 93 r.: spalanie z pługiem zagonowym 4x40 8-10 l/ha, wydajność około 1-1,2 ha/godz. Jest to krótka seria ciagników z rynku irlandzkiego z turbiną i mocą 115 KM... Tak, tak seria 3085 normalnie ma 107 KM, ale takie tez były (sprawdzone uproducenta).

 

Normalnie maja 100km, tez mam wersje z turbina. zwykly 3085 jest duzo slabszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyga2905    19

MF 3085 93 r.: spalanie z pługiem zagonowym 4x40 8-10 l/ha, wydajność około 1-1,2 ha/godz. Jest to krótka seria ciagników z rynku irlandzkiego z turbiną i mocą 115 KM... Tak, tak seria 3085 normalnie ma 107 KM, ale takie tez były (sprawdzone uproducenta).

Nie wierze za bardzo w to spalanie ze 10 l na ha, chyba że na VI klasie, u mnie na mojej IIIa orając na 30 cm (u nas to standard) to lekko 20l/hawezmie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

koledzy mam pytanie . 3085 ma 105 km tak ? a 3095 ma niby 107km i powiedzcie mi czy dużo większe jest spalanie przy 3095 porównując do 3085. i czym się różni ? czy tylko wielkościami tłoka czy czymś jeszcze ? proszę o szybką odp pozdrawiam :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

Trochę inaczej... :) 3085 - 73,5 kW 3095-78,5 kW :) Różnią się momentem obrotowym (403 i 440 Nm ) i mocą na WOM ( 68 i 74 kW) :) Spalanie pewnie będzie trochę wyższe w 3095 jednak jakaś tam różnica jest w mocy ;)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Scoti
      Witam mam problem ze skrzynia a mianowicie rozbierałem dekiel skrzyni bo troche ciekł uszczelniłem i złożyłem jak odpaliłem to biegi na zakresie B były na odwrót a na A dobrze czyli jak włączałem bieg do przodu na B to jechał do tyłu a jak R to do przodu co mogłem źle złożyć ? prosze o szybką pomoc dzieki
    • Przez ogrodniczek39
      Witam Forumowiczów ,
      Czy ktoś może pomóc i podać sprawdzony kontakt gdzie mogę zakupić nowy wałek atakujący do przedniego napędu dla Ciągnika 3115 ?
      Są ogłoszenia na internecie ale nie chcę wydawać pieniędzy na marne . 
      Awaria była w ubiegłym roku , lecz postanowiliśmy zregenerować wałek . Ciągnik przepracował może 10 Ha i problem nadal wystąpił .   
       




    • Przez Diabel1
      Witam mam problem ze sprzęgłem w moim maseyu. Jak się olej zrobi ciepły sprzęgło zaczyna nierówno brać to znaczy na wolnych obrotach robi się problem z ruszeniem. Zdarza się że pedał sorzęgła zwolnisz a ciągnik nadal stoi.Słabnie taż wspomaganie. Myślałem że to pompa,wymieniłem pompe, filtry , olej , i było troszke lepiej przez dwa dni i sytuacia wróciła.prosze o jakieś rady , wskazówki co robić.
    • Przez Rider
      Witam, po uruchomieniu ciągnika miga kontrolka WOM, wałek się nie uruchamia, półbiegi nie działają, napęd, blokada też. Hydraulika i podnośnik działa normalnie.
      Naciskając pedał sprzęgła normalnie zaświeca się kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni  (po uruchomieniu normalnie gaśnie) oraz kontrolki żółw/zając te od półbiegów - rozumiem ze zasilanie Autotronic jest. 
      Na uruchomionym silniku wałkiem da się kręcić
      Monitor na słupku nie działa
      Gasząc silnik kontrolka WOM gaśnie.
      Oporność na czujniku WOM (z tłu przy siłowniku ) oraz na pompie olejowej (przy filtrze hydr.) ok 450 Ohm - wg instrukcji ok, kręcąc ręką wom-em wartość się zmienia więc przypuszczam, że te czujniki są ok.
      Podpinając zasilanie bezpośrednio z akumulatora do cewki WOM - wałek startuje, do cewki hamulca WOM - hamulec blokuje wałek.
      Wersja komputera - Autotronic II
      Pytanie co może być przyczyną migającej kontrolki WOM?
       
    • Przez RedPower
      Witam,
      zabrałem się za naprawę skrzyni biegów w mf 3065 ( 32x32) w celu wymiany zużytych synchronizatorów. Rozpołowiłem już traktor i zdjąłem dekiel w komorze w której znajduje się sprzęgło. Co dalej aby dobrać się dalej do skrzyni. Zielony element się cały rusza lecz nie chce wyjść.
      **************
      LINK DO RESZTY ZDJĘĆ: https://photos.app.goo.gl/7c1doGIDZBfkK29Q2
      **************


×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.