Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem posiadaczem JCB 560-80. Na początku teleskop nie działał, po czym przestał odpalać i wyskakuje błąd U1504-88. Z tego co się dowiedziałem odpowiada on za brak komunikacji ze sterownikiem hydrauliki w następstwie magistrala CAN blokuje całą procedure startu. Odkręciłem sterownik hydrauliki, który znajduje się pod teleskopem od strony kabiny i zacząłem czyścić connectory. Ku mojemu zdziwieniu przy kostkach do sterownika jest jedna luźna zakończona jakby zaślepką o numerze DEUTSCH DT04-3P. W środku jest rezystor na stykach A i B, który jest spalony, kreski dały mi się wstępnie odczytać i jest to 120 Ohm. Czy ktoś pomógłby mi ustalić jaki to dokładnie rodzaj? Chodzi o paski na nim, ewentualnie pomiar multimetrem. Nie posiadam schematu. Jeżeli ktoś posiada byłby mi bardzo pomocny. 

Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, Rowan napisał(a):

To terminator linii CAN. Dziwne, że go spaliło… Wymień go i zobacz co sie bedzie działo.

Chcę to zrobić, co mogłeś wywnioskować z treści którą napisałem. 

Potrzebuje szczegółów nt. tego rezystora. Jeżeli będzie to rezystor 120 ohm, metaliczny/metalizowany +/- 10 procent 3 watowy to nie będzie pasował. Potrzebuje specyfikacji tejże części. Magistrala może być na tyle delikatna, że nawet najmniejsza usterka - wahanie się sygnałów lub ich brak poskutkuje tym, że nie pozwoli na uruchomienie maszyny. Jakaś wartość w obliczeniu komputera się nie zgadza.

Edytowane przez adrys56
Opublikowano (edytowane)

0.5 W musi wystarczyć, a jak się spali to CAN jest gdzieś uszkodzony. 

Napięcie między liniami   magistrali to w uproszczeniu max 2V , to te 0.5 W jest już przesadą .

Edytowane przez peugeot
Opublikowano
4 godziny temu, adrys56 napisał(a):

Chcę to zrobić, co mogłeś wywnioskować z treści którą napisałem. 

Potrzebuje szczegółów nt. tego rezystora. Jeżeli będzie to rezystor 120 ohm, metaliczny/metalizowany +/- 10 procent 3 watowy to nie będzie pasował. Potrzebuje specyfikacji tejże części. Magistrala może być na tyle delikatna, że nawet najmniejsza usterka - wahanie się sygnałów lub ich brak poskutkuje tym, że nie pozwoli na uruchomienie maszyny. Jakaś wartość w obliczeniu komputera się nie zgadza.

To nie jest jakaś kwantówka, żeby sie tak doktoryzować na tym. Zrób jak kolega wyżej napisał.

Opublikowano (edytowane)

Po zamontowaniu rezystora terminującego 120 Ohm nic się nie zmieniło. Bezpiecznik od Booma (teleskopu) 31D dalej przepala, maszyna nie startuje. Wyświetla ciągle owy błąd. Nie wiem gdzie szukać już przyczyny. 

Czy możliwe, że jeżeli istnieje "twardy błąd" zapisany w komputerze i go nie usunę to to może być przyczyną nie uruchomienia silnika? W jakiś samochodach tak było, że dopóki on istniał to nie działał jak trzeba.

 

#Edit Winny całej przyczyny był sterownik hydrauliki Parker CM3626. Z powodu tego, że mamy zimę uszczelka się skurczyła i puściła wilgoci do środka. Powstało zwarcie które spowodowało wybuch przy rezystorach mocy (laminat na płycie głównej zwęglony). Wszelakich znawców serdecznie pozdrawiam. :)

Edytowane przez adrys56

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kierownik
      Witam. Szukam użytkowników tej skrzyni. Jak to się sprawdza co z czym się je?
    • Przez JakubPL
      Dzień dobry,
      mam problem z hamulcami w ładowarce JCB 526s, rok produkcji 1997r. Z tego co udało mi się ustalić to działają one na tym samym oleju co układ hydrauliczny od wysięgu, ramienia itd. Problem polega na tym, że pedał hamulca jest dość miękki i ładowarka nie zawsze hamuje po wciśnięciu. Czasem jest tak, szczególnie na rozgrzanej, że hamulce działają jak brzytwa. Natomiast przy zimnej ładowarce, dopiero po około 3 sekundach po wciśnięciu pedału hamulca. Dolewałem oleju do zbiornika bo było mało. Jednak po uzupełnieniu problem nie zniknął. Podejrzewam, że mogły się zapowietrzyć, czy ktoś miał podobny problem ? Wiecie może jak je próbować odpowietrzyć ? Dziękuje za odpowiedź. 
    • Przez kamil43228
      Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem mini ładowarki schaffer 332. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jaki olej zalewa się do jej hydrauliki ? Pierwszy raz mam styczność z hydrostatem i nie wiem jaki będzie w porządku.
    • Przez maciek6630
      Witam, mam pewne zapytanie, jak w ładowarce manitou mlt 628t i pochodnych typu 626 czy 630( bo z czego orientuje sie tam tak samo to działa) jest przenoszony napęd z silnika na skrzynie? Tam jest zwykłe mokre sprzęgło jak w ciągnikach z rewersem elektrohydraulicznym czy jest jakieś hydrokinetyczne? Oraz na jakiej zasadzie działa rozłączenie skrzyni w przycisku na dźwigniach?
      Dziekuje za odpowiedzi
    • Przez micgal39533
      Witam Mam zamiar kupić ładowarkę teleskopową do pracy przy bydle i czasami transport siana z łąk. Jakie modele byście polecili w cenie do 85tys brutto. Na co zwracać uwagę przy zakupie. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v